Goedemiddag,
Ik wil binnenkort een ladesysteem in mijn auto gaan bouwen (die er ook uit kan). Hiervoor heb ik al een tekening gemaakt en ben ik nu bezig jet het juiste hout te zoeken.
Het frame wordt 122x100 (lengte x breedte) en 45cm hoog.
Daarin komen links 2 kleine lades boven elkaar van elk ca 20cm hoof en 29cm breed. Rechts komt 1 grote lade die 38cm hoog wordt, en een goede 58cm breed. Tussen de lades links en rechts komt er ook een plaat ivm de geleiders etc.
Ik had eerst gedacht alles met 15mm dikke multiplex platen te doen, maar dan wordt het volgens mij wel erg zwaar.
Ik heb voor de voor- en achterplaten van de lades 8mm dik gekozen.
De kleine lade links die voor kleding wordt, zou ook wel met 8mm kunnen denk ik? De tweede kleine lade is ook vooral voor klein en licht spul. Deze beide lades worden elk in 3 vakken opgedeeld.
De grootste vraag blijft dan de grote lade en het frame.
De grote lade ga ik onder andere een camping kookplaatje, bestek, pannen, borden etc plaatsen. Misschien ook de water jerrycan, maar die had ik gepland achter de stoel staan.
De onderplaat van het frame heeft ook weinig te dragen want die rust op de bekleding van oa de koffer, dus ik denk dit ook op 8mm dik multiplex kan?
Iemand tips met welke diktes ik het beste kan gebruiken? Of eventuele alternatieven?
Als ik wat onnodig gewicht kan besparen zou mooi zijn, maar het moet ook niet al snel kapot gaan natuurlijk.
Bedankt alvast voor enige hulp