abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:09:31 #1
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_210464837
Vandaag bij iemand geweest die last heeft van de riolering.
Er kwam een ontstopper die rekende naast het uurloon ook een prijs per strekkende meter voor het gebruik van de veer.

Hier had ik nog nooit van gehoord. En 10 meter à 100 euro tikte dus flink aan.
Is dat gebruikelijk?

Ik heb ook geen vertrouwen in loodgieters.
Ze hadden er eerst 1 gebeld via een nummer dat de VvE opgegeven had.
Loodgieter had het probleem voor toen opgelost (hij kwam niet verder met zijn veer zei hij).
Drie maanden later weer problemen. Weer dat nummer gebeld. Nee, ik ben een ander bedrijf. Ik doe niet aan geen voorrijkosten bij terugkomen binnen 3 maanden.

Heel vreemd. Zelfde telefoonnummer, ander adres en KvK-nummer.

Nu hadden ze een ander bedrijf gekozen. En prompt komt er eentje vanuit een andere plaats die bij afrekening ook een overboeking wil i.p.v. pinnen. Hij stuurde wel netjes een digitale, gespecificeerde factuur per mail. De anderen 2 hadden werkbonnen met doorslag (waar we dus de overeenkomsten en verschillen zagen).
pi_210464920
Prijs per meter veer is een methode die oplichters gebruiken.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_210465035
Inderdaad oplichting. Een ontstopping met veer zonder complicaties moet je rekenen op max. 120 ¤ inclusief alles.
pi_210465143
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:19 schreef FransDeens het volgende:
Prijs per meter veer is een methodedie oplichters gebruiken.
Klopt, ik heb het zelf gedaan, mijn veer kostte 40¤ en die ligt nu in de schuur voor volgende keer.
.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:49:07 #5
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_210465146
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:34 schreef paardendokter het volgende:
Inderdaad oplichting. Een ontstopping met veer zonder complicaties moet je rekenen op max. 120 ¤ inclusief alles.
120 euro is denk ik aan de positieve kant.
Ik heb gekeken naar diverse bedrijven en vaak beginnen ze rond de 120 euro voor het eerste half uur, en dan per kwartier er nog eens 25 euro bij.

Ik was er al bang voor, maar je kan er denk ik weinig tegen doen als je al betaald hebt.

Een goede loodgieter zoeken blijft lastig. Denk je een respectabel bedrijf gevonden te hebben. Met goede reviews op diverse sites over een langere periode, dan krijg je nog iemand die uiteindelijk bij een ander bedrijf blijkt te werken over de vloer.

Hoe kan je dit voorkomen als je bijv. naar https://randstad-installatietechniek.nl/ kijkt?
  Spellchecker dinsdag 29 augustus 2023 @ 13:57:24 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210465216
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:49 schreef FF het volgende:

[..]
Ik heb gekeken naar diverse bedrijven en vaak beginnen ze rond de 120 euro voor het eerste half uur, en dan per kwartier er nog eens 25 euro bij.

Ik was er al bang voor, maar je kan er denk ik weinig tegen doen als je al betaald hebt.

Een goede loodgieter zoeken blijft lastig. Denk je een respectabel bedrijf gevonden te hebben. Met goede reviews op diverse sites over een langere periode, dan krijg je nog iemand die uiteindelijk bij een ander bedrijf blijkt te werken over de vloer.

Hoe kan je dit voorkomen als je bijv. naar https://randstad-installatietechniek.nl/ kijkt?
Ik heb die reviews bekeken .... heel veel vrouwen de laatste paar weken, en een paar ongeloofwaardige verhalen ertussen ....

ik weet niet of ik met hen in zee zou gaan, of hoe dat ikzelf sowieso zo'n bedrijf zou uitzoeken .....
pi_210465796
Prijs per meter veer vind ik vreemd. Per meter camera ben ik wel al meermaals tegengekomen. Maar ¤ 100 per meter is afzetterij. Gewoon doorprikken en een uurtje werk zou toch echt niet meer dan ¤ 250 mogen kosten. Inclusief voorrijden.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:19:20 #8
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_210466010
Ik heb https://randstad-installatietechniek.nl/ gesproken en de persoon aan de lijn schrok van het bedrag.
Zij werken met eigen auto's, eigen personeel en eigen kleding. En voor ontstoppen hebben zij ook 1 vast bedrag.

Hij heeft voor mij zijn gesprekken en agenda nagekeken en er is geen contact geweest met hen.
Hij gaf me ook meteen de website loodgieteroplichting.nl om een melding te doen.

Nu nog kijken of er ook een melding bij eerlijkrioolonstoppen.nl van het Collectief Eerlijk Riool Ontstoppen handig is.
pi_210466278
Er zijn ontzettend veel oplichters en beunhazen onder de ontstoppers. Het is makkelijk geld verdienen dus dat trekt veel tuig aan. Veel van de google resultaten op de 1e pagina zijn oplichters, schimmige landelijk opererende bureautjes die een front zijn voor allemaal ZZPertjes die hun eigen prijzen bepalen en nul garantie geven. Ga voor een echt bedrijf met een naam anders dan "ontstoppingen rotterdam" ofzo en een echt adres op de site, en geen 088 nummer. Check of ze transparante en schappelijke prijzen hebben, en garantie. En lees de reviews.
pi_210466492
Beunhaas schoorsteenvegers flikken dat nu ook al. ¤ 40,- per meter.
De boeven.

Schoorsteenvegers komen om in het werk en de beunhazen varen daar wel bij
https://www.ad.nl/binnenl(...)ar-wel-bij~a35777a6/
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:35:57 #11
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_210466758
Ik heb zelfs een uitspraak van de rechtbank gevonden (lees van iemand gekregen) die handig kan zijn.

https://uitspraken.rechts(...)e&keyword=loodgieter

quote:
Loodgieter brengt voor een ontstopping “spiraalkosten” van ¤ 49,90 per meter in rekening. Beroep van de klant op oneerlijke handelspraktijken slaagt (art. 6:193b BW). Overeenkomst wordt vernietigd (o.g.v. art. 6:193j lid 3 BW).
pi_210466833
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:35 schreef FF het volgende:
Ik heb zelfs een uitspraak van de rechtbank gevonden (lees van iemand gekregen) die handig kan zijn.

https://uitspraken.rechts(...)e&keyword=loodgieter
[..]

Dikke pluim voor DAS rechtsbijstand die deze procedure heeft gevoerd !
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:18:32 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210467804
Per meter veer ....

Beetje hetzelfde dat een timmerman per schroevendraaier per 5 minuten gaat rekenen.

Oplichterspraktijken idd.
Dum de dum
pi_210468130
Lijkt mij dat de eerste 10 meter gewoon in de basistarief hoort te zitten. Als de verstopping verder zit kan ik me voorstellen dat er iets meer gerekend wordt. Meestal zit je dan al onder grond van de gemeente.

Als ik een band laat vervangen hoef ik bij mijn garage ook niet extra te betalen voor het oppompen.
pi_210468378
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:09 schreef FF het volgende:
Er kwam een ontstopper die rekende naast het uurloon ook een prijs per strekkende meter voor het gebruik van de veer.

Is dat gebruikelijk?

Loodgieter had het probleem voor toen opgelost (hij kwam niet verder met zijn veer zei hij).
Drie maanden later weer problemen. Weer dat nummer gebeld. Nee, ik ben een ander bedrijf. Ik doe niet aan geen voorrijkosten bij terugkomen binnen 3 maanden.

Nu hadden ze een ander bedrijf gekozen. En prompt komt er eentje vanuit een andere plaats die bij afrekening ook een overboeking wil i.p.v. pinnen. Hij stuurde wel netjes een digitale, gespecificeerde factuur per mail. De anderen 2 hadden werkbonnen met doorslag (waar we dus de overeenkomsten en verschillen zagen).
dit is ook al meerdere keren op tv geweest,het beste is een lokale rioolwerker te zoeken,of via mond op mond reclame, alles uit google is een drama.
pi_210468397
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:13 schreef CoExist het volgende:
Beunhaas schoorsteenvegers flikken dat nu ook al. ¤ 40,- per meter.
De boeven.

Schoorsteenvegers komen om in het werk en de beunhazen varen daar wel bij
https://www.ad.nl/binnenl(...)ar-wel-bij~a35777a6/
ja die moet je gewoon de schoorsteen ingooien,laten ze het de volgende keer wel,eigenlijk ongelofelijk wat die lieden doen,en nog onder tafel ook. Een ander moet zich kapot werken(officieel)
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:32:37 #17
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_210468433
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:24 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
dit is ook al meerdere keren op tv geweest,het beste is een lokale rioolwerker te zoeken,of via mond op mond reclame, alles uit google is een drama.
Ik zou toch liever mond-tot-mondreclame zoeken. Tenzij lekker wijf, dan is mond-op-mondreclame geen probleem.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:21:27 #18
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210468827
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:52 schreef qajariaq het volgende:
Lijkt mij dat de eerste 10 meter gewoon in de basistarief hoort te zitten. Als de verstopping verder zit kan ik me voorstellen dat er iets meer gerekend wordt. Meestal zit je dan al onder grond van de gemeente.

Als ik een band laat vervangen hoef ik bij mijn garage ook niet extra te betalen voor het oppompen.
Nee dit is hetzelfde dat als je een band laat vervangen ze per rotatie van de impactsleutel voor het verwijderen, en herplaatsen van de wielmoeren je laten betalen. Als je meer schroefdraad hebt voor je moeren betaal je meer. Er wordt niks verbruikt behalve de tijd van de loodgieter, de spiraal gaat gewoon mee naar de volgende klus.

Het is een echte oplichterstruc, en het hoort helemaal niet op de rekening, zelfs geen meter of het gebruik ervan überhaupt als extra kosten op de factuur.
Dum de dum
pi_210468869
Voor dit soort zaken
(loodgieter, timmerman/all-round klusjesman, elektricien, riool ontstopper en verwarmingsmonteur) een lijstje maken met betrouwbare bedrijven uit je regio.

Als je er zo snel geen kent, vraag dan rond in de buurt, bij familie of aan de andere ouders die op het schoolplein op hun kind staan te wachten.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:50:40 #20
409812 Visualthinker
Online since 1993
pi_210469834
Lekker ouderwets de https://www.goudengids.nl/ gebruiken en in je eigen regio zoeken.. Daar heb je geen last van poen in adwords pompende oplichters..
  woensdag 30 augustus 2023 @ 08:57:44 #21
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_210472086
Over lokaal gesproken enz.
Dit soort bedrijven adverteren overal als zijnde lokaal. Ook in de Gouden Gids.

Heel veel bedrijven werken met een 085/088-nummer. Het is niet ongebruikelijk om met zo'n nummer te werken.
Ook zakelijk werk ik met meerdere bedrijven die een 085-nummer hebben.

En een lijstje met nummers is natuurlijk handig.
Alleen als je net in een appartementencomplex in een nieuwe plaats woont, dan heb je nog geen netwerk.
En als dan ook nog blijkt dat het nummer dat je van de VvE hebt gekregen niet meer bestaat, dan moet je verder gaan zoeken.

Voor leidingwerk is nu wel bekend wie er gebeld gaat worden...

Nu hopen dat de rechtsbijstand iets kan doen.
pi_210472613
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:09 schreef FF het volgende:

Is dat gebruikelijk?

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 13:49 schreef FF het volgende:

[..]

Een goede loodgieter vinden voor dit soort zaken is niet moeilijk...

Je opent Google Maps, je zoekt in of vlakbij eigen stad/dorp op loodgieter, en pik er één uit, en dan kijk je op de site van dat bedrijf of ze een "Wie zijn wij" pagina hebben en als dat bedrijf er al wat langer in je eigen stad/dorp zit (>25 jaar) dan heb je één van de betere te pakken, zoek er een paar uit. (Zo'n landelijke doorsluissite met een algemeen landelijk nummer sla je direct over.)

Om het één en ander te verifiëren loop je naar die wat oudere buurman van > 50 jaar, die je vaker bezig hebt gezien met het onderhouden van zijn woning, het poetsen van zijn auto, het knippen van de heg, en waar het er altijd tip top in orde uitziet.

Hem vraag je of hij het bedrijf wat is en kan aanbevelen en zo niet welke loodgieter hij dan zou inschakelen bij problemen?

(Dit werkt ook zo bij een autogarage, elektricien, schilder, tuinman, timmerman, CV monteur.)

:7

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:19 schreef FF het volgende:
Ik heb https://randstad-installatietechniek.nl/ gesproken en de persoon aan de lijn schrok van het bedrag.
Zij werken met eigen auto's, eigen personeel en eigen kleding. En voor ontstoppen hebben zij ook 1 vast bedrag.

Hij heeft voor mij zijn gesprekken en agenda nagekeken en er is geen contact geweest met hen.
Hij gaf me ook meteen de website loodgieteroplichting.nl om een melding te doen.

Nu nog kijken of er ook een melding bij eerlijkrioolonstoppen.nl van het Collectief Eerlijk Riool Ontstoppen handig is.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 08:57 schreef FF het volgende:
Over lokaal gesproken enz.
Dit soort bedrijven adverteren overal als zijnde lokaal. Ook in de Gouden Gids.

Heel veel bedrijven werken met een 085/088-nummer. Het is niet ongebruikelijk om met zo'n nummer te werken.
Ook zakelijk werk ik met meerdere bedrijven die een 085-nummer hebben.

En een lijstje met nummers is natuurlijk handig.
Alleen als je net in een appartementencomplex in een nieuwe plaats woont, dan heb je nog geen netwerk.
En als dan ook nog blijkt dat het nummer dat je van de VvE hebt gekregen niet meer bestaat, dan moet je verder gaan zoeken.

Voor leidingwerk is nu wel bekend wie er gebeld gaat worden...

Nu hopen dat de rechtsbijstand iets kan doen.
En met alle respect, ik kom uit deze regio, net even op de site gekeken en het bedrijf wat je gesproken hebt zit op een algemeen adres waar je een garagebox kan huren, een jong dynamisch bedrijf met een 085 of een 088 nummer wat in Den Haag gevestigd is... :R

Google Maps geeft de volgende twee aan voor Haaglanden:

https://www.zegwaardrioolontstopping.nl/tarieven/

https://www.rrs.nl/over-rrs/tarieven-en-garantie/

Het zijn twee grote bedrijven, hebben de tarieven duidelijk vermeld op de site staan en wat voor mij persoonlijk belangrijk is en doorslag zal even om voor deze twee grote spelers te kiezen: Is dat ik de busjes/vrachtwagens van deze twee rioolontstoppers al jaren rond zie rijden in de regio.

(En ja die RRS heeft ook een landelijk nummer, maar de naamsbekendheid geeft dan de doorslag en ik zag in de jaren 80 veel reclames van ze voorbij komen op tv, al zou ik in eerste instantie Zegwaard bellen wanneer mijn vaste loodgieter zou aangeven er geen brood in te zien.)

[ Bericht 16% gewijzigd door PieterCornelis op 30-08-2023 10:29:49 ]
pi_210473045
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:47 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
En met alle respect, ik kom uit deze regio, net even op de site gekeken en het bedrijf wat je gesproken hebt zit op een algemeen adres waar je een garagebox kan huren, een jong dynamisch bedrijf met een 085 of een 088 nummer wat in Den Haag gevestigd is... :R

Google Maps geeft de volgende twee aan voor Haaglanden:

https://www.zegwaardrioolontstopping.nl/tarieven/

https://www.rrs.nl/over-rrs/tarieven-en-garantie/

Ik heb toevallig met beide bedrijven recente ervaringen. Rrs zou ik niet meer aanraden, service was gemakzuchtig en probleem werd niet goed opgelost. En wachttijden waren steevast heel lang aan telefoon en voordat ze (weer) langs konden komen (moest vaak wel een week wachten). Hebben tot twee keer toe de afspraak afgezegd waarna ik weer een week mocht wachten. Toen was ik er klaar mee en heb ik Zegwaard ingeschakeld.

Met Zegwaard heb ik alleen maar goede ervaringen, ook in het verleden. Kundige monteurs met goede service die snel langs konden komen. Zegwaard heeft bij mij het probleem opgelost dat rrs niet opgelost kreeg.
pi_210473149
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:31 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik heb toevallig met beide bedrijven recente ervaringen. Rrs zou ik niet meer aanraden, service was gemakzuchtig en probleem werd niet goed opgelost. En wachttijden waren steevast heel lang aan telefoon en voordat ze (weer) langs konden komen (moest vaak wel een week wachten). Hebben tot twee keer toe de afspraak afgezegd waarna ik weer een week mocht wachten. Toen was ik er klaar mee en heb ik Zegwaard ingeschakeld.

Met Zegwaard heb ik alleen maar goede ervaringen, ook in het verleden. Kundige monteurs met goede service die snel langs konden komen. Zegwaard heeft bij mij het probleem opgelost dat rrs niet opgelost kreeg.
Ha!

Jij bent nu het voorbeeld van zo'n buurman die even zijn ervaringen deelt, ik hoop het niet nodig te hebben, maar Zegwaard zal het dan worden wanneer het ooit nodig mocht zijn!

c_/
  woensdag 30 augustus 2023 @ 12:21:54 #25
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_210474049
Ik had zelf ook RRS aangeraden, maar die reageerde niet snel genoeg.
Ik ken hen nog uit mijn periode toen ik een huisje had in het rode dorp in Den Haag.

Volgende keer zal het inderdaad waarschijnlijk Zegwaard worden.

Maar ja, oudere mensen en dingen uitzoeken/geduld hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')