Niet. En dat geklooi kan zelfs averechts gaan werken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:39 schreef FordSierra het volgende:
We hebben besloten voor kinderen te gaan. M'n verloofde in kwestie is wel iets ouder dan gebruikelijk, namelijk 37 jaar.
We nemen al 4000 IU vitamine D3 supplementen, visolie-capsules en 300 mg magnesium per dag.
Mij is bekend dat wanneer je extra foliumzuur inneeemt, je de kans op een kind met syndroom van down verkleint. Verder eten we zoveel mogelijk natuurlijk, dus geen bewerkt voedsel. Veel natuurlijke voeding zoals groente, zuivel, beetje vlees, eieren, etc.
Naast het foliumzuur, vraag ik mij af wat er nog meer nodig is, om ervoor te zorgen dat een eventuele baby de optimale voedingsstoffen krijgt. Hoe hebben jullie dat benaderd?
en zo ja; hoelang van te voren moet je daar mee beginnen?quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:47 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Niet. En dat geklooi kan zelfs averechts gaan werken.
Geen alcohol, niet roken, verder zo normaal mogelijk doen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:39 schreef FordSierra het volgende:
We hebben besloten voor kinderen te gaan. M'n verloofde in kwestie is wel iets ouder dan gebruikelijk, namelijk 37 jaar.
We nemen al 4000 IU vitamine D3 supplementen, visolie-capsules en 300 mg magnesium per dag.
Mij is bekend dat wanneer je extra foliumzuur inneeemt, je de kans op een kind met syndroom van down verkleint. Verder eten we zoveel mogelijk natuurlijk, dus geen bewerkt voedsel. Veel natuurlijke voeding zoals groente, zuivel, beetje vlees, eieren, etc.
Naast het foliumzuur, vraag ik mij af wat er nog meer nodig is, om ervoor te zorgen dat een eventuele baby de optimale voedingsstoffen krijgt. Hoe hebben jullie dat benaderd?
Je zal er maar zo krampachtig mee omgaan...quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:39 schreef FordSierra het volgende:
arm kind straks ookquote:Op maandag 28 augustus 2023 15:18 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Je zal er maar zo krampachtig mee omgaan...
elke dag meten en wegenquote:Op maandag 28 augustus 2023 15:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Dagelijks een schaaltje afgewogen macronutrienten als maaltijd
We hebben daarover afspraken gemaakt, en dat is dus een side-onderwerp wat geen relevantie heeft bij voeding voor zwangerschap. En ik heb in dat topic gevraagd hoe anderen in hun eigen situatie mee omgingen, los van onze situatie. Helaas leken velen daar dus overheen te lezen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:44 schreef CoolGuy het volgende:
Wij zijn daar niet helemaal niet zo krampachtig mee bezig geweest, maar, van de andere kant, mijn vrouw was ook geen 37 (en is dat nog steeds niet).
Overigens moet je ook zorgen dat je de financiën goed regelt, daar heb je ook een topic voor geopend. Of is dat niet meer interessant?
Dank je. We willen gewoon een gezond en wel-ontwikkeld kind op wereld brengen. Dat lijkt mij niet zo krampachtig.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:33 schreef Speedfight het volgende:
Ik heb geen advies, maar ik vind het zeker niet krampachtig.
Verstandig juist, juist omdat jullie wat ouder zijn
Zit wat in. Zit wel te denken om een algeheel bloedbeeld te laten doen om te kijken waar er eventuele tekorten zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:02 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het niet per se krampachtig en het zegt ook zeker niet per definitie iets over de opvoeding van het eventuele kind.
Maar ik zou, behalve foliumzuur, eigenlijk alle supplementen achterwege laten als er geen fysieke reden is, zoals een geconstateerd tekort, om ze te nemen.
Probeer gewoon gezond en gevarieerd te eten, geen alcohol, niet roken, geen drugs. Voldoende slapen. Eigenlijk een gewone gezonde leefstijl aanhouden. Dat moet op zichzelf voldoende zijn.
Die verhoudingen wist ik nog niet, waarvoor dank.quote:Op maandag 28 augustus 2023 16:28 schreef christmastsunami het volgende:
Alcohol even niet doen. De foetus krijgt evenveel alcohol binnen, als de moeder.(Bij 1 glaasje door de moeder, is de foetus dus stomdronken)
je weet toch wel dat je voor en tijdens een zwangerschap beter allebei de alcohol kunt laten staan?quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:12 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Die verhoudingen wist ik nog niet, waarvoor dank.
Dus dat was verder een fire&forget topic voor jou?quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:10 schreef FordSierra het volgende:
[..]
We hebben daarover afspraken gemaakt, en dat is dus een side-onderwerp wat geen relevantie heeft bij voeding voor zwangerschap. En ik heb in dat topic gevraagd hoe anderen in hun eigen situatie mee omgingen, los van onze situatie. Helaas leken velen daar dus overheen te lezen.
Uiteraard, we drinken nauwelijks alcohol mocht dat iets schelen. Maar dat het zo scheef kan zijn, daar was ik mij nog niet van bewust.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:17 schreef maily het volgende:
Op maandag 28 augustus 2023 18:12 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Die verhoudingen wist ik nog niet, waarvoor dank.
je weet toch wel dat je voor en tijdens een zwangerschap beter allebei de alcohol kunt laten staan
Zeker niet, ik was geïnteresseerd in hoe anderen in hun eigen situatie mee omgingen. Helft van reacties ging over m'n situatie, ondanks dat ik al duidelijk was in m'n openingspost.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus dat was verder een fire&forget topic voor jou?
Vind ik ook niet krampachtig. Juist goed om weloverwogen een avontuur als dit aan te gaan. Een zwangerschap kan best een aanslag zijn op het lichaam van de vrouw, een zo goed mogelijke startpositie ambiëren is verstandig.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:11 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Dank je. We willen gewoon een gezond en wel-ontwikkeld kind op wereld brengen. Dat lijkt mij niet zo krampachtig.
Ik denk dat de grootste winst op het voorkomen van Down syndroom is om niet op oudere leeftijd zwanger te raken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:39 schreef FordSierra het volgende:
quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat de grootste winst op het voorkomen van Down syndroom is om niet op oudere leeftijd zwanger te raken.
Foliumzuur doet namelijk niet zoveel tegen downsyndroom. Leeftijd wel.
Ja joh, gewoon de tijd terugdraaien, jeweettoch.quote:
Mijn tijdrelsvaardigheden zijn on fleek. Verder, ik ben as we speak onderweg naar Z&G. Zegt dat genoeg?quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:06 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ja joh, gewoon de tijd terugdraaien, jeweettoch.
Beetje lomp bruggetje maar hoe is het in dat opzicht met jullie, @:Nanukerst ? En dan bedoel ik niet met je tijdreisvaardigheden maar met jullie denken over nog een zwangerschap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |