https://www.rtlnieuws.nl/(...)r-prominente-positiequote:CDA'er Wopke Hoekstra volgt Frans Timmermans op als Eurocommissaris. Het kabinet neemt morgen dat besluit. Dat zeggen bronnen tegen de politieke redactie van RTL Nieuws, na berichtgeving van de Financial Times. Hoekstra krijgt net als Timmermans de portefeuille klimaat.
Hij wordt niet de eerste vervanger van voorzitter Ursula von der Leyen, zoals Timmermans dat wel was. De Slowaak Maros Sefcovic van de Europese Commissie wordt nu tweede in rang.
Lees ook:
Wopke Hoekstra over zijn vertrek als CDA-leider: 'Niet over één nacht ijs gegaan'
De Nederlandse regering draagt een nieuwe Eurocommissaris aan. Onder anderen de namen van Timmermans' rechterhand Diederik Samsom en van de demissionaire ministers Sigrid Kaag en Kajsa Ollongren werden genoemd. Maandag zei demissionair premier Mark Rutte nog dat het kabinet 'echt even de tijd' zou nemen om een goede opvolger te vinden.
Timmermans
Frans Timmermans nam ontslag als Eurocommissaris om lijsttrekker te worden van PvdA en GroenLinks. Hij zette zich als Eurocommissaris in om stevigere klimaatplannen, de Green Deal, door te voeren. Het leeuwendeel daarvan is inmiddels aangenomen of ingevoerd.
Timmermans maakte sinds 2014 deel uit van de commissie en groeide uit tot steunpilaar van de toenmalige voorzitter Jean-Claude Juncker. In 2019 greep hij net naast het commissievoorzitterschap. Wel werd hij Von der Leyens tweede man en kreeg hij als hoeder van het klimaatbeleid een sleutelrol.
Iets met vragen ontwijken en ideeën erdoorheen jagen. Maar ik denk dat ze nu vooral op zoek zijn naar een papegaai, want een na-aper en naloper zoals Hoekstra past perfect in dat plaatje.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:13 schreef Confetti het volgende:
Welk duister complot is er gaande dat een volstrekt irrelevante partij in de marge als het CDA een commissaris mag leveren?
Of een pak karnemelk.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:18 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Iets met vragen ontwijken en ideeën erdoorheen jagen. Maar ik denk dat ze nu vooral op zoek zijn naar een papegaai, want een na-aper en naloper zoals Hoekstra past perfect in dat plaatje.
Alsof dat nodig is 90% van Nederland heeft nog nooit van een eurocommissaris gehoord laat staan dat ze weten wat die doetquote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:26 schreef Erasmus het volgende:
Die vent heeft de charme van een stoeptegel.
Hij gaat het niet lang volhouden.
Dat vind ik een belediging voor mijn tuinquote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:26 schreef Erasmus het volgende:
*insert LOI-reclame met de slogan "Nederland wordt steeds slimmer"quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Alsof dat nodig is 90% van Nederland heeft nog nooit van een eurocommissaris gehoord laat staan dat ze weten wat die doet
Charles?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:48 schreef Ponsai het volgende:
Wat een geluk voor de man wiens haren rusten op zijn iets uitgeklapte oorschelpen
Waarschijnlijk een coalitieafspraak die er al lag over opvolging Timmermans.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:13 schreef Confetti het volgende:
Welk duister complot is er gaande dat een volstrekt irrelevante partij in de marge als het CDA een commissaris mag leveren?
De FvD heeft dan ook geen kandidaten die je ook maar in de buurt van enige macht wilt hebben. Dus nee die worden het niet.quote:Baudet heeft weinig goeds gezien maar dit had hij vroeg door. Er is een politiek kartel dat elkaar de baantjes toeschuift. Leden van buiten het kartel maken geen schijn van kans.
Ik denk niet dat haar in het water tiefen veel voor Nederland oplevertquote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:55 schreef Het_Bokje het volgende:
Met een beetje mazzel maakt Hoekstra vd Leyen kleddernat en kan dat nog wat voordeeltjes opleveren voor NL.
Voor 't vaderland Wopke!
Heb je daar niet nodig. Het is een voormalig consultant. Dergelijke types zitten daar vaak wel op hun plek.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:26 schreef Erasmus het volgende:
Ik niet hoor, ik vond die haat maar nergens op slaan. Maar het ging om de persoon, dus had ze allang geen ene kans meer.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:12 schreef Breekfast het volgende:
Als het Kaag was geweest dan was het hier wel compleet los gegaan denk ik.
Kaag en Rutte gaan wel volgen.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:12 schreef Breekfast het volgende:
Als het Kaag was geweest dan was het hier wel compleet los gegaan denk ik.
Al genoemdquote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Ze hebben Hoekstra gekozen voor zijn kwaliteiten.
Nou dan delen wij die mening denk ik? Rare man.quote:
Doe nou niet straks komt dat hysterische juffie weer verhaal halen in de scquote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou dan delen wij die mening denk ik? Rare man.
Pepijn.quote:
Bij het europarlement staan dagelijks lange rijen omdat een europarlementarier een extra dagvergoeding krijgt als hij zich inschrijft voor minimaal 1 vergadering.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:24 schreef Akathisia het volgende:
Ah, de man die jarenlang investeerde in een brievenbusfirma in een belastingparadijs. Lijkt me helemaal op zijn plek daar.
Ik zal haar eens een draai om de oren geven.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:47 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Doe nou niet straks komt dat hysterische juffie weer verhaal halen in de sc
Ja, nadat Trump de organisatie heeft opgeheven.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Rutte zie ik tzt wel naar de Navo gaan.
Ik zie hem net zo goed full time leraar maatschappijleer worden.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Rutte zie ik tzt wel naar de Navo gaan.
Ja, met een Workshop "Een land naar de klote helpen is gaaf!".quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zie hem net zo goed full time leraar maatschappijleer worden.
Want jij was lid van Minerva en hebt zijn beleid meegemaakt?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Die kneus blijft ook maar omhoogvallen, praeses van Minerva was al te hoog gegrepen voor hem.
Ongeveer een jaar.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:26 schreef Erasmus het volgende:
Jij daarentegen...quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Die kneus blijft ook maar omhoogvallen, praeses van Minerva was al te hoog gegrepen voor hem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |