abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 3 september 2023 @ 22:36:04 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210526204
Er zijn in die regio wel verschillende projecten gaande om de treindienst te verbeteren: op zeer korte termijn wil men het materieel verbeteren (beter onderhoud AC, daken wit schilderen), wil men meer personeel aannemen. Voor de wat langere termijn is er nieuw materieel besteld (bij CAF) ter vervanging van de inmiddels behoorlijk op leeftijd rakende Corail-rijtuigen.

Ook is er een project bezig voor de verdere uitbouw van de LGV Parijs - Bordeaux, deze wil men doortrekken naar Dax en Toulouse. De reistijd Bordeaux - Toulouse wordt daarmee van 2u10 teruggebracht naar 1 uur. (Er is ook de wens om de lijn na Dax verder door te trekken naar Spanje.)

Een ander project is de LGV Montpellier - Béziers - Narbonne - Perpignan, daarmee worden ook tijdsbesparingen gerealiseerd. Uiteindelijk zal dan alleen het deel Narbonne - Toulouse overblijven als klassieke lijn. Een IC doet daar nu 82 minuten over.

Er is wel een voorstel voor een LGV Narbonne - Toulouse, maar er zijn op dit moment geen plannen om die ook daadwerkelijk te bouwen.
pi_210527355
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 22:36 schreef James1988 het volgende:
Er zijn in die regio wel verschillende projecten gaande om de treindienst te verbeteren: op zeer korte termijn wil men het materieel verbeteren (beter onderhoud AC, daken wit schilderen), wil men meer personeel aannemen. Voor de wat langere termijn is er nieuw materieel besteld (bij CAF) ter vervanging van de inmiddels behoorlijk op leeftijd rakende Corail-rijtuigen.

Ook is er een project bezig voor de verdere uitbouw van de LGV Parijs - Bordeaux, deze wil men doortrekken naar Dax en Toulouse. De reistijd Bordeaux - Toulouse wordt daarmee van 2u10 teruggebracht naar 1 uur. (Er is ook de wens om de lijn na Dax verder door te trekken naar Spanje.)

Een ander project is de LGV Montpellier - Béziers - Narbonne - Perpignan, daarmee worden ook tijdsbesparingen gerealiseerd. Uiteindelijk zal dan alleen het deel Narbonne - Toulouse overblijven als klassieke lijn. Een IC doet daar nu 82 minuten over.

Er is wel een voorstel voor een LGV Narbonne - Toulouse, maar er zijn op dit moment geen plannen om die ook daadwerkelijk te bouwen.
Er is in Frankrijk enorm veel geïnvesteerd in nieuw materieel, die stokoude dieseltreintjes enzo zie je eigenlijk amper meer. Met bussen is dat ook zo. In veel steden rijdt een splinternieuwe vloot elektrische bussen, de rokende Renaults van weleer zijn vrijwel overal wel verdwenen inmiddels.

Je moet zo wel steeds verder weg om oud spul te treffen helaas.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 4 september 2023 @ 13:27:26 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210529716
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 07:32 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er is in Frankrijk enorm veel geïnvesteerd in nieuw materieel, die stokoude dieseltreintjes enzo zie je eigenlijk amper meer. Met bussen is dat ook zo. In veel steden rijdt een splinternieuwe vloot elektrische bussen, de rokende Renaults van weleer zijn vrijwel overal wel verdwenen inmiddels.

Je moet zo wel steeds verder weg om oud spul te treffen helaas.
Corsica en Sardinië schijnt nog wel wat vintage troep te rijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_210529813
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 13:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Corsica en Sardinië schijnt nog wel wat vintage troep te rijden.
Klopt ja. Een mengelmoesje van oud materieel maar ook wel nieuwer spul, van die AMG 800-stellen, die ook op het meterspoor in de Provence worden ingezet (Nice-Digne enzo).

Sardinië weet ik niet. Maar dat is natuurlijk Italië en de Italianen hebben sowieso hebben veel meer oud materieel rondrijden zeker op lokale lijntjes.
pi_210533264
Ook Frankrijk werkt aan een soort 9/49-euro kaart.

https://www.nu.nl/economi(...)duits-voorbeeld.html
stupidity has become as common as common sense was before
pi_210534984
Hier wordt het duurder. Mooi man. Is gewoon beleid hoor; minder reizigers dan hoef je ook minder te investeren. Met een beetje geluk lopen de resultaten terug en dan geven we de schuld aan dat het geen marktbedrijf is en is de oplossing aanbesteden!
Bier.
  dinsdag 5 september 2023 @ 07:59:17 #182
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_210536280
Ook mooi, zo’n eerste echte septemberspits. Je ziet het al van ver aankomen natuurlijk. De voorpret begint met ronkende berichten in de trein de week vooraf: ‘vanaf 4 september langere treinen’. Een animatie van twee treinen die met elkaar koppelen. De forens weet na jarenlange ervaring waar dit naartoe gaat. Dit wordt feest.

En dan waarachtig die eerste dinsdag-na-de-vakantie. Het moment suprême. Een solo ICM-drietje komt aanzoeven door de hyperspits. Volgens de drukte-indicator kan iedereen makkelijk mee, niet eens druk. Om dan ingehaald te worden door de realiteit. De overspannen conducteur roept boos dat reizigers niet meer moeten instappen. Het perron staat nog vol, maar het treintje is ook vol. Wederom een nieuwe generatie studenten die kennis maakt met NS. w/

ik ben er inmiddels wel klaar mee. Die solo treinen in de ic van Roosendaal naar Zwolle. En dan de zoveelste belofte van langere treinen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator dinsdag 5 september 2023 @ 10:06:58 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210537159
Ik vond het inderdaad best groen op sommige stukken spoor in D.

https://www.topagrar.com/(...)phosat-13470090.html

DB gebruikt sinds maart geen glyfosaat (werkzame stof in RoundUp) Alternatieven werken niet goed of zijn duurder.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 september 2023 @ 11:09:57 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_210537655
Opvallend wel dat de trein richting Emmerich vaak vrij druk is, maar de vervangende bus opvallend stil is.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_210540137
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 12:28 schreef Spablauw214 het volgende:
https://m.standaard.be/cn(...)0vruchtbare%20bodem.

Leuke reportage over Brussel-Zuid. Dat het niet best was kan een blinde nog zien maar dat het zo ernstig was wist ik ook niet. Krijg er een beetje Boekarest Gara de Nord-vibes bij, dat is ook zo’n ranzig hol vol met arme sloebers en junkies.

Bedelmuur maar als je een account aanmaakt kan je het gratis lezen.
Blijkbaar hebben de reportages over Brussel-Zuid de boel zodanig opgeschud dat ze ook maar eens bij Brussel-Noord zijn gaan kijken, dat is zo mogelijk nog erger:

  dinsdag 5 september 2023 @ 17:20:22 #186
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_210541316
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 15:41 schreef J.B. het volgende:

[..]
Blijkbaar hebben de reportages over Brussel-Zuid de boel zodanig opgeschud dat ze ook maar eens bij Brussel-Noord zijn gaan kijken, dat is zo mogelijk nog erger:

Het is toch complete waanzin dat dit zo kan woekeren.
Crawling out of the ashes, victorious!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 september 2023 @ 19:07:43 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210542517
Vertraging door rommel op het spoor, of eigenlijk langs het spoor. Als ik de foto's zie dan hadden ze de treindienst bijna niet uit hoeven dunnen

https://lc.nl/friesland/l(...)-trein-28623989.html

https://112fryslan.nl/bak(...)rgang-in-leeuwarden/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_210545657

Ongelooflijk, een enorme miniatuurspoorbaan.
pi_210547409
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:20 schreef Wertha het volgende:

[..]
Het is toch complete waanzin dat dit zo kan woekeren.
De overheden in België zijn te druk met tegen politiebusjes aanpissen.
Bier.
pi_210553742
Er zit WiFi in de SNG sprinter. Dat was even nieuw voor mij.
Voor mijn werk voer ik 'The great reset' uit, bij vastgelopen servers of appliances
pi_210553777
ugh terugreis vanaf keulen naar venlo is wel drama
pi_210553922
Vast niet zo'n drama als dusdanig diarree krijgen dat je vlucht terug moet keren naar de gate. Als je al in de lucht bent.
Bier.
pi_210554027
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Vast niet zo'n drama als dusdanig diarree krijgen dat je vlucht terug moet keren naar de gate. Als je al in de lucht bent.
mja treinen zijn dan ook geen vliegtuigen
pi_210556437
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 15:41 schreef J.B. het volgende:

[..]
Blijkbaar hebben de reportages over Brussel-Zuid de boel zodanig opgeschud dat ze ook maar eens bij Brussel-Noord zijn gaan kijken, dat is zo mogelijk nog erger:

Wat een teringbende. Het is dat het een stedelijke omgeving is maar verder lijkt het wel Afrika man. Dat zoiets überhaupt kan bestaan en het stadsbestuur de boel niet gewoon schoonveegt.
pi_210558375
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 10:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat een teringbende. Het is dat het een stedelijke omgeving is maar verder lijkt het wel Afrika man. Dat zoiets überhaupt kan bestaan en het stadsbestuur de boel niet gewoon schoonveegt.
Op dat specifieke stukje Brussel komen drie Brusselse gemeenten bij elkaar: Brussel-Stad, Schaerbeek, Sint-Joost. Als die ergens in 2094 eruit zijn hoe ze dat stukje stad willen inrichten, dan zal het niet lang meer duren voordat het daar schoon is geveegd.
Neuilly-sur-Seine.
pi_210558493
Over Frankrijk gesproken, kwam er ook recent achter dat van Parijs naar Lyon treinen veel goedkoper is met Trenitalia dan met SNCF, interessant is dat. Blijkbaar wil Trenitalia eind volgend jaar ook een traject Parijs-Madrid in gebruik nemen. Die trein naar Lyon gaat uiteindelijk naar Turijn, maar ze gaan dus ook op andere trajecten concurreren met SNCF. Weet zelf verder weinig af van hoe dat werkt (zit niet in de branche, maar woon wel in Frankrijk nu, dus reis regelmatig wat af met de trein hier). Het is in ieder geval voor de prijzen misschien wel gunstig, want de TGV is vaak ook best aan de dure kant.
Demain, on roule
pi_210559037
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 14:14 schreef Mykonos het volgende:
Over Frankrijk gesproken, kwam er ook recent achter dat van Parijs naar Lyon treinen veel goedkoper is met Trenitalia dan met SNCF, interessant is dat. Blijkbaar wil Trenitalia eind volgend jaar ook een traject Parijs-Madrid in gebruik nemen. Die trein naar Lyon gaat uiteindelijk naar Turijn, maar ze gaan dus ook op andere trajecten concurreren met SNCF. Weet zelf verder weinig af van hoe dat werkt (zit niet in de branche, maar woon wel in Frankrijk nu, dus reis regelmatig wat af met de trein hier). Het is in ieder geval voor de prijzen misschien wel gunstig, want de TGV is vaak ook best aan de dure kant.
Volgens mij verschilt het per dag en per moment. Via SNCF Connect zijn er soms ook echt wel koopjes te vinden.

Voor de TGV zijn de goedkoopste tickets voor ons vaak onbruikbaar omdat de eerste treinen uit Nederland pas einde ochtend in Parijs aankomen en je dan niet om 8:00 op Marne La Vallée of Massy ofzo kan zijn voor zo’n budgetticket. Of omgekeerd, aankomst in Parijs te laat waardoor je niet meer thuiskomt.
pi_210559791
Ja, het werkt volgens dezelfde algoritmes als vliegtickets.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 7 september 2023 @ 18:00:57 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210560287
Die Italiaanse trein schijnt trouwens wel superdeluxe te zijn.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 7 september 2023 @ 20:24:10 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210561705
En rijdt momenteel tijdelijk niet.

Er is onlangs een aardverschuiving geweest in de buurt van Modane, waar één van de spoorlijnen tussen Frankrijk en Italië ligt. De Frecciarossa's worden allemaal onderhouden in Milaan, en die treinen kunnen daar nu niet komen.

Gaat nog wel 2 maanden duren voordat de spoorlijn weer open is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')