Op de Victoria line in London rijden ze zonder seinen maar zijn de perronsporen nog wel onderverdeeld in korte secties. Dan kun je dus het station versnellend binnenrijden voordat je de remcurve bereikt.quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:48 schreef exelletor het volgende:
[..]
Toch wil ik Flash niet op zijn woord geloven en denk ik dat hij de teller verkeerd herinnert. Als de trein het station binnenrijdt, dan kan de teller best op 45 seconden staan en geeft hij de tijd tussen het vertrek van de vorige en de aankomst van de volgende trein. Echter wordt hij gereset pas op het moment dat de eerste wagon de tunnel weer inrijdt en het sein voorbij is.
De halteringsnorm is 20 seconden en de trein heeft zo'n 15 seconden nodig om het station te verlaten en er staan halverwege het perron echt geen seinen of iets dergelijks. 45 seconden is daar dus niet realistisch. In de jaren 70 is er, naar het schijnt, gewerkt met een interval van 75 seconden, maar de betrouwbaarheid daarvan liet te wensen over, dus is men daar weer mee gestopt.
Onnodig extra overstappen is kut.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:51 schreef dennistd het volgende:
Snap eigenlijk ook niet waarom ze doorrijden naar Arnhem: je hebt elk kwartier een trein die een stuk sneller is dan een bus. Laat die bus lekker in Zevenaar keren...
Zoiets kunnen ze in de Thameslink Core ook, daar zijn de perrons opgeknipt in losse blokken (met lichtseinen) maar zijn er in de tunnel virtuele blokken gebruikt zodat je onder ETCS sneller kunt doorrijden.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op de Victoria line in London rijden ze zonder seinen maar zijn de perronsporen nog wel onderverdeeld in korte secties. Dan kun je dus het station versnellend binnenrijden voordat je de remcurve bereikt.
Bussen zijn nog kutter. Dus hoe eerder je daar uit bent, hoe beterquote:Op maandag 28 augustus 2023 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onnodig extra overstappen is kut.
VIctoria Line rijden ze automatisch, zonder seinen. Ik geloof dat de blokken daar 15 m zijn of zo. Echt idioot kort in elk geval.quote:Op maandag 28 augustus 2023 15:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoiets kunnen ze in de Thameslink Core ook, daar zijn de perrons opgeknipt in losse blokken (met lichtseinen) maar zijn er in de tunnel virtuele blokken gebruikt zodat je onder ETCS sneller kunt doorrijden.
50 jaar geleden achter het IJzeren Gordijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zit meestal geen personeel in, en is het een normale situatie. Dit is voor NS wel een uitzonderlijke situatie.
Provincie Gelderland/Arriva vind het vast teveel geld/werk om VRR/D-tickets te accepteren ofzoietsquote:Op maandag 28 augustus 2023 13:51 schreef dennistd het volgende:
Snap eigenlijk ook niet waarom ze doorrijden naar Arnhem: je hebt elk kwartier een trein die een stuk sneller is dan een bus. Laat die bus lekker in Zevenaar keren...
De kavels staan online zie ikquote:Op maandag 31 juli 2023 10:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
voor de liefhebber, er komt weer een veiling van overtollige NS goederen.
https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/veilingen/5661
Dat is de bijrijdersstoel van de SNG. Die worden vervangen door een ander type die niet meer in de vluchtweg staat.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 19:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De kavels staan online zie ikWeet iemand uit welke trein deze stoelen komen? Ik herken ze niet?
https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/veilingen/5661/kavels/40
[ afbeelding ]
Zo dus:quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:22 schreef marcb1974 het volgende:
Onbekenden leggen in Polen 25 treinen stil met radiosignalen.
hoe dan?![]()
![]()
Niet overal wordt GSM-R gebruikt.quote:Volgens cybersecurity-expert Lukasz Olejnik is het relatief makkelijk om de Poolse treinen te doen stoppen aangezien ze nog gebruik maken van radiotechnologie zonder encryptie. Het veiligheidslek binnen het Poolse spoor is bekend, waardoor de laatste jaren verschillende aanvallen plaatsvonden.
Het staat letterlijk in het artikelquote:Op dinsdag 29 augustus 2023 20:22 schreef marcb1974 het volgende:
Onbekenden leggen in Polen 25 treinen stil met radiosignalen.
hoe dan?![]()
![]()
https://www.hln.be/buiten(...)iosignalen~a1193e82/
Ja, technisch,quote:
ja. Stomtoevallig hadden we afgelopen weekend weer stiekem zitten kijken of we hem vanuit Emden zouden nemen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:20 schreef James1988 het volgende:
@:Dr_Flash dit is toch die toko waar jij ook al eens gedonder mee had?
Veerdienst Holland Norway Lines legt schip stil wegens financiële problemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |