abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:05:04 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210433956
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 18:18 schreef Ireyon het volgende:
elke 5 minuten een trein met exact dezelfde eindbestemming..
Laten we niet doen alsof het raketwetenschap is. Er zijn plekken zat op de wereld waar metro's elke 45 seconden rijden. 50 jaar geleden ook al.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:08:19 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210434008
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Laten we niet doen alsof het raketwetenschap is. Er zijn plekken zat op de wereld waar metro's elke 45 seconden rijden. 50 jaar geleden ook al.
Of RER A met 2 tot 3 minuten intervallen op het middelste deel en met diverse bestemmingen rond Parijs
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_210434256
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 12:28 schreef Spablauw214 het volgende:
https://m.standaard.be/cn(...)0vruchtbare%20bodem.

Leuke reportage over Brussel-Zuid. Dat het niet best was kan een blinde nog zien maar dat het zo ernstig was wist ik ook niet. Krijg er een beetje Boekarest Gara de Nord-vibes bij, dat is ook zo’n ranzig hol vol met arme sloebers en junkies.

Bedelmuur maar als je een account aanmaakt kan je het gratis lezen.
Het is/wordt vandaag eens goed leeg geveegd:

https://www.nu.nl/buitenl(...)-65-arrestaties.html
stupidity has become as common as common sense was before
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:31:42 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210434303
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 19:28 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Het is/wordt vandaag eens goed leeg geveegd:

https://www.nu.nl/buitenl(...)-65-arrestaties.html
staat ongetwijfeld compleet los van recente berichtgeving in de media O-)
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_210434511
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
staat ongetwijfeld compleet los van recente berichtgeving in de media O-)
Ja uh, dat zetten ze er weer niet bij he -O-
stupidity has become as common as common sense was before
pi_210437225
Dat scherm is ook wel echt een toonbeeld van hoe je een beeldscherm niet in moet richten qua informatievoorziening.

Het kan prima op een manier ingericht worden dat die info erop zichtbaar is en niet ten koste gaat van 18% van de schermruimte.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:21:03 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210437356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 22:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat scherm is ook wel echt een toonbeeld van hoe je een beeldscherm niet in moet richten qua informatievoorziening.

Het kan prima op een manier ingericht worden dat die info erop zichtbaar is en niet ten koste gaat van 18% van de schermruimte.
huh
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_210437637
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
huh
Die met dat treinnummer waar jullie eerder over aan het ruziemaken waren. Zo richt je een informatievoorzienend scherm voor een eindgebruiker gewoon niet in.
Bier.
pi_210437766
^^ heb je dan een ontwerp hoe het zou moeten ??
pi_210437858
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 22:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Die met dat treinnummer waar jullie eerder over aan het ruziemaken waren. Zo richt je een informatievoorzienend scherm voor een eindgebruiker gewoon niet in.
De NS wel, zo gaan ze meestal om met de eindgebruikers toch?
stupidity has become as common as common sense was before
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:03:07 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210437882
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 22:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Die met dat treinnummer waar jullie eerder over aan het ruziemaken waren. Zo richt je een informatievoorzienend scherm voor een eindgebruiker gewoon niet in.
nee. Maar kennelijk is het ook bedoeld voor de halve tammetjes die er verder allemaal niet zo veel van begrijpen.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_210437887
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 22:53 schreef brandsrus het volgende:
^^ heb je dan een ontwerp hoe het zou moeten ??
Nou, zo'n treinnummer kan je verhuizen naar een hoek ergens, rechtsonder, of links naast de eindbestemming.
Dan blijft er in n keer genoeg ruimte over om niet te hoeven scrollen.

Onzinnig trouwens dat er een Engelse variant bestaat, want je kan de tekst "Stopt niet in/doesn't stop at: Overveen" op n regel kwijt.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:05:07 #88
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210437907
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 23:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Nou, zo'n treinnummer kan je verhuizen naar een hoek ergens, rechtsonder, of links naast de eindbestemming.
Dan blijft er in n keer genoeg ruimte over om niet te hoeven scrollen.

Onzinnig trouwens dat er een Engelse variant bestaat, want je kan de tekst "Stopt niet in/doesn't stop at: Overveen" op n regel kwijt.
in het Engels is het trouwens "doesn't CALL at Overveen" maar dat terzijde.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_210437935
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 23:00 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
De NS wel, zo gaan ze meestal om met de eindgebruikers toch?
Ja en dat terwijl ze er zo ongelofelijk goed in waren. De eerste generaties kaartautomaten met touchscreen die na de postcode-automaten kwamen waren echt fantastisch. In het buitenland gebeurde het regelmatig dat je een touchscreen tegenkwam met een slecht gekalibreerd scherm dus dat je altijd 1cm boven/onder/links van/rechts van wat je wil moest klikken. En dan vooral niet proberen met natte handen of bij heel nat weer.

Je kon met grote snelheid kaartjes naar relatief obscure bestemmingen in Duitsland, Luxemburg en Belgi uit de automaat trekken in de begintijd.

Waanzin dat het nu allemaal zoveel moeilijker en kostbaarder is geworden. Nou jah, tot je bedenkt dat ze via online veel makkelijker persoonlijke informatie kunnen binnenharken en er is bijna niets wat waardevoller is dan dat.
Bier.
pi_210437941
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
in het Engels is het trouwens "doesn't CALL at Overveen" maar dat terzijde.
Dat is alleen in Received Pronunciation zo, in de absolute overgrote meerderheid van de Engelstalige gebieden is doesn't stop at of zelfs doesn't stop in prima normaal, thanks bro.
Bier.
  zondag 27 augustus 2023 @ 00:41:05 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210438813
Ik ben ook geen fan van hoeveel informatie ze tegenwoordig op die schermen proppen, met elke update oogt het weer wat onrustiger. De animaties die een paar maanden geleden werden toegevoegd voor kerende treinen zijn inmiddels weer weggehaald en vervangen door een vast icoontje, dat is wel een stuk beter.

Het rit/treinnummer hebben ze er zo te zien bijgeknutseld als een tekstregel, zoals je ze ook wel ziet met "Speciaal kaartje verplicht" voor stoomtreinen enzo. Treinnummers in de reisinformatie tonen doen we in Nederland niet, en ze hebben denk ik geen zin gehad om het ontwerp aan te passen voor een paar dagen.
pi_210449134
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Laten we niet doen alsof het raketwetenschap is. Er zijn plekken zat op de wereld waar metro's elke 45 seconden rijden. 50 jaar geleden ook al.
Heb je een voorbeeld van een niet zelfrijdend systeem waarbij dit al tientallen jaren operationeel is? Met halteren etc lijkt het mij knap lastig. Het minimum in Moskou is bijvoorbeeld 80s.
pi_210449145
In het Nederlands is het dan weer vreemd als er bij een trein staat 'stopt niet te best'. Dan zou je toch vragen wanneer ze die trein eens gaan maken.
Voor mijn werk voer ik 'The great reset' uit, bij vastgelopen servers of appliances
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 27 augustus 2023 @ 20:21:06 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210449410
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 19:55 schreef exelletor het volgende:

[..]
Heb je een voorbeeld van een niet zelfrijdend systeem waarbij dit al tientallen jaren operationeel is? Met halteren etc lijkt het mij knap lastig. Het minimum in Moskou is bijvoorbeeld 80s.
Toen ik er was reden ze in de spits met 80 per uur in Moskou, dus 45 s. En dat was in 1992.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_210450562
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Toen ik er was reden ze in de spits met 80 per uur in Moskou, dus 45 s. En dat was in 1992.
Een leuk feitje over de metro in Moskou; een groot gedeelte van het netwerk is enkelsporig.
Bier.
pi_210451701
Webcam Praag:

Webcam Zrich:

Leuk man, techniek in 2023.
Bier.
  zondag 27 augustus 2023 @ 22:50:41 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210452207
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Toen ik er was reden ze in de spits met 80 per uur in Moskou, dus 45 s. En dat was in 1992.
Dat kan ik me ook herinneren uit dat jaar: er was geen dienstregeling, alleen een teller die aangaf hoe lang het geleden was dat de vorige metro vertrok (in seconden).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_210452608
quote:
7s.gif Op zondag 27 augustus 2023 22:50 schreef Duvel het volgende:

[..]
Dat kan ik me ook herinneren uit dat jaar: er was geen dienstregeling, alleen een teller die aangaf hoe lang het geleden was dat de vorige metro vertrok (in seconden).
Toch wil ik Flash niet op zijn woord geloven en denk ik dat hij de teller verkeerd herinnert. Als de trein het station binnenrijdt, dan kan de teller best op 45 seconden staan en geeft hij de tijd tussen het vertrek van de vorige en de aankomst van de volgende trein. Echter wordt hij gereset pas op het moment dat de eerste wagon de tunnel weer inrijdt en het sein voorbij is.
De halteringsnorm is 20 seconden en de trein heeft zo'n 15 seconden nodig om het station te verlaten en er staan halverwege het perron echt geen seinen of iets dergelijks. 45 seconden is daar dus niet realistisch. In de jaren 70 is er, naar het schijnt, gewerkt met een interval van 75 seconden, maar de betrouwbaarheid daarvan liet te wensen over, dus is men daar weer mee gestopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door exelletor op 27-08-2023 23:54:46 ]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 28 augustus 2023 @ 08:42:51 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210453632
Dan niet.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
pi_210454033
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Laten we niet doen alsof het raketwetenschap is. Er zijn plekken zat op de wereld waar metro's elke 45 seconden rijden. 50 jaar geleden ook al.
Daar zit meestal geen personeel in, en is het een normale situatie. Dit is voor NS wel een uitzonderlijke situatie.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')