Laten we niet doen alsof het raketwetenschap is. Er zijn plekken zat op de wereld waar metro's elke 45 seconden rijden. 50 jaar geleden ook al.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 18:18 schreef Ireyon het volgende:
elke 5 minuten een trein met exact dezelfde eindbestemming..
Of RER A met 2 tot 3 minuten intervallen op het middelste deel en met diverse bestemmingen rond Parijsquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we niet doen alsof het raketwetenschap is. Er zijn plekken zat op de wereld waar metro's elke 45 seconden rijden. 50 jaar geleden ook al.
Het is/wordt vandaag eens goed leeg geveegd:quote:Op donderdag 24 augustus 2023 12:28 schreef Spablauw214 het volgende:
https://m.standaard.be/cn(...)0vruchtbare%20bodem.
Leuke reportage over Brussel-Zuid. Dat het niet best was kan een blinde nog zien maar dat het zo ernstig was wist ik ook niet. Krijg er een beetje Boekarest Gara de Nord-vibes bij, dat is ook zo’n ranzig hol vol met arme sloebers en junkies.
Bedelmuur maar als je een account aanmaakt kan je het gratis lezen.
staat ongetwijfeld compleet los van recente berichtgeving in de mediaquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het is/wordt vandaag eens goed leeg geveegd:
https://www.nu.nl/buitenl(...)-65-arrestaties.html
Ja uh, dat zetten ze er weer niet bij hequote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
staat ongetwijfeld compleet los van recente berichtgeving in de media
huhquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat scherm is ook wel echt een toonbeeld van hoe je een beeldscherm niet in moet richten qua informatievoorziening.
Het kan prima op een manier ingericht worden dat die info erop zichtbaar is en niet ten koste gaat van 18% van de schermruimte.
Die met dat treinnummer waar jullie eerder over aan het ruziemaken waren. Zo richt je een informatievoorzienend scherm voor een eindgebruiker gewoon niet in.quote:
De NS wel, zo gaan ze meestal om met de eindgebruikers toch?quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die met dat treinnummer waar jullie eerder over aan het ruziemaken waren. Zo richt je een informatievoorzienend scherm voor een eindgebruiker gewoon niet in.
nee. Maar kennelijk is het ook bedoeld voor de halve tammetjes die er verder allemaal niet zo veel van begrijpen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die met dat treinnummer waar jullie eerder over aan het ruziemaken waren. Zo richt je een informatievoorzienend scherm voor een eindgebruiker gewoon niet in.
Nou, zo'n treinnummer kan je verhuizen naar een hoek ergens, rechtsonder, of links naast de eindbestemming.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 22:53 schreef brandsrus het volgende:
^^ heb je dan een ontwerp hoe het zou moeten ??
in het Engels is het trouwens "doesn't CALL at Overveen" maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nou, zo'n treinnummer kan je verhuizen naar een hoek ergens, rechtsonder, of links naast de eindbestemming.
Dan blijft er in één keer genoeg ruimte over om niet te hoeven scrollen.
Onzinnig trouwens dat er een Engelse variant bestaat, want je kan de tekst "Stopt niet in/doesn't stop at: Overveen" op één regel kwijt.
Ja en dat terwijl ze er zo ongelofelijk goed in waren. De eerste generaties kaartautomaten met touchscreen die na de postcode-automaten kwamen waren echt fantastisch. In het buitenland gebeurde het regelmatig dat je een touchscreen tegenkwam met een slecht gekalibreerd scherm dus dat je altijd 1cm boven/onder/links van/rechts van wat je wil moest klikken. En dan vooral niet proberen met natte handen of bij heel nat weer.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:00 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De NS wel, zo gaan ze meestal om met de eindgebruikers toch?
Dat is alleen in Received Pronunciation zo, in de absolute overgrote meerderheid van de Engelstalige gebieden is doesn't stop at of zelfs doesn't stop in prima normaal, thanks bro.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
in het Engels is het trouwens "doesn't CALL at Overveen" maar dat terzijde.
Heb je een voorbeeld van een niet zelfrijdend systeem waarbij dit al tientallen jaren operationeel is? Met halteren etc lijkt het mij knap lastig. Het minimum in Moskou is bijvoorbeeld 80s.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we niet doen alsof het raketwetenschap is. Er zijn plekken zat op de wereld waar metro's elke 45 seconden rijden. 50 jaar geleden ook al.
Toen ik er was reden ze in de spits met 80 per uur in Moskou, dus 45 s. En dat was in 1992.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:55 schreef exelletor het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van een niet zelfrijdend systeem waarbij dit al tientallen jaren operationeel is? Met halteren etc lijkt het mij knap lastig. Het minimum in Moskou is bijvoorbeeld 80s.
Een leuk feitje over de metro in Moskou; een groot gedeelte van het netwerk is enkelsporig.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen ik er was reden ze in de spits met 80 per uur in Moskou, dus 45 s. En dat was in 1992.
Dat kan ik me ook herinneren uit dat jaar: er was geen dienstregeling, alleen een teller die aangaf hoe lang het geleden was dat de vorige metro vertrok (in seconden).quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen ik er was reden ze in de spits met 80 per uur in Moskou, dus 45 s. En dat was in 1992.
Toch wil ik Flash niet op zijn woord geloven en denk ik dat hij de teller verkeerd herinnert. Als de trein het station binnenrijdt, dan kan de teller best op 45 seconden staan en geeft hij de tijd tussen het vertrek van de vorige en de aankomst van de volgende trein. Echter wordt hij gereset pas op het moment dat de eerste wagon de tunnel weer inrijdt en het sein voorbij is.quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan ik me ook herinneren uit dat jaar: er was geen dienstregeling, alleen een teller die aangaf hoe lang het geleden was dat de vorige metro vertrok (in seconden).
Daar zit meestal geen personeel in, en is het een normale situatie. Dit is voor NS wel een uitzonderlijke situatie.quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we niet doen alsof het raketwetenschap is. Er zijn plekken zat op de wereld waar metro's elke 45 seconden rijden. 50 jaar geleden ook al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |