abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 12 september 2023 @ 19:35:07 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210616234
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
Vrijdag en Zaterdag aanstaande zijn de Raildagen. Bedrijven in de railsector zijn tussen 10:00 en 15:00 voor publiek geopend.

www.raildagen.nl
In Duitsland en Frankrijk doen ze ook mee :Y

https://www.tag-der-schiene.de/
https://patrimoine.sncf.com/
pi_210628108
ter info: voor de Raildagen is het een vereiste om vooraf een reservering te doen.
aangezien de locaties niet onbeperkte ruimte en mogelijkheden hebben zijn er tijdssloten gemaakt.
Voor mijn werk voer ik 'The great reset' uit, bij vastgelopen servers of appliances
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 14 september 2023 @ 10:50:32 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210631228
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 22:20 schreef dennistd het volgende:
Op weg naar Polen zijn we in Dresden geweest, al werd dat niet veel meer dan eten en een overnachting vanwege de storm de dag ervoor die ons reisplan ietwat in het water gooide (maar we hebben het gehaald).
We zijn daarbij trouwens ook door Tsjechi gereden :Y https://www.google.nl/map(...).17z?hl=en&entry=ttu
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  donderdag 14 september 2023 @ 15:00:40 #229
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210633915
Precies 1 jaar geleden brandde een goederentrein af bij Etten-Leur. De oorzaak lag in een defecte bovenleiding, en een schakelaar die kapot ging juist toen hij nodig was.

ProRail rondt onderzoek brand goederentrein Etten-Leur af
pi_210634079
Rijdendetreinen zou er eens in moeten duiken maar na een jarenlange daling van storingen aan ProRail zijde lijkt het de laatste tijd met uitzondering van HSL wel weer steeds meer te gebeuren, zo is mijn onderbuikgevoel
  donderdag 14 september 2023 @ 15:43:57 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210634282
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:19 schreef b2py het volgende:
Rijdendetreinen zou er eens in moeten duiken
Doen ze al :D

https://www.rijdendetreinen.nl/statistieken
pi_210634343
Het is lastig jaar op jaar te vergelijken, deze data kende ik en om die nou met de hand te scrapen
  donderdag 14 september 2023 @ 18:28:30 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210635906
Het zou interessant zijn om bij de grafiek "Aantal treinstoringen" een uitsplitsing te krijgen van de hoofdoorzaken per uur. Er is daar een toename te zien van jaar op jaar, maar het is niet te bepalen of dat komt door infra of materieel.

ProRail heeft sinds 2011 flink aan de infra geknutseld en het zou logisch zijn als de totale duur van vertragingen die aan de infra te wijten zijn is afgenomen.
pi_210636045
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:50 schreef b2py het volgende:
Het is lastig jaar op jaar te vergelijken, deze data kende ik en om die nou met de hand te scrapen
https://www.rijdendetreinen.nl/over/open-data
stupidity has become as common as common sense was before
pi_210636175
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 15:50 schreef b2py het volgende:
Het is lastig jaar op jaar te vergelijken, deze data kende ik en om die nou met de hand te scrapen
Data is data.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 september 2023 @ 19:27:45 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_210636575
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 18:28 schreef James1988 het volgende:
Het zou interessant zijn om bij de grafiek "Aantal treinstoringen" een uitsplitsing te krijgen van de hoofdoorzaken per uur. Er is daar een toename te zien van jaar op jaar, maar het is niet te bepalen of dat komt door infra of materieel.

ProRail heeft sinds 2011 flink aan de infra geknutseld en het zou logisch zijn als de totale duur van vertragingen die aan de infra te wijten zijn is afgenomen.
Het zal de reiziger worst zijn of die vertraging veroorzaakt wordt door infra of materieel. Het totaal moet omlaag en ook de impact van storingen. Tegen de reiziger wordt imo te vaak gezegd: zoek het maar uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 14 september 2023 @ 22:37:41 #237
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210638615
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 18:28 schreef James1988 het volgende:
Het zou interessant zijn om bij de grafiek "Aantal treinstoringen" een uitsplitsing te krijgen van de hoofdoorzaken per uur. Er is daar een toename te zien van jaar op jaar, maar het is niet te bepalen of dat komt door infra of materieel.

ProRail heeft sinds 2011 flink aan de infra geknutseld en het zou logisch zijn als de totale duur van vertragingen die aan de infra te wijten zijn is afgenomen.
Wat je wel ziet dat de gewijzigde infra met minder wissels en andere wissels best wel een aantal interessante eigenschappen heeft:
- In de basis kan je bij stremmingen/werkzaamheden nog altijd een vrijwel vergelijkbare dienstregeling rijden binnen de plannormen die hiervoor gelden in verhouding tot situatie voorheen.
- Het type wissels is vaak een geworden die minder vaak stoort. Daarmee is de infrastructuur betrouwbaarder geworden.
- Bij een stremming waarbij maar een spoor beschikbaar is, is het enkelspoor langer geworden. Vaak heb je aan het enkelspoor bij bijvoorbeeld een defecte trein of infrastoring weinig. Als aan de trein of het spoor wordt geklusd door een monteur moet het nevenspoor vanwege de veiligheid vaak ook buiten dienst. Bij de weinige situaties dat het wel nut heeft betekent een langer enkelspoor dat je minder of niet meer kunt rijden. Daar staat wel tegenover dat de wissels die het enkelspoor korter maakten ook gestoord kunnen raken en dat ook meteen dubbelsporig doen, dat streept tegen elkaar weg als die bron weg is.
- Wel is een belangrijk nadeel van minder wissels dat het begin van een storing langer chaos is met treinen die niet weg kunnen komen. De vraag is dus of je wel op de situatie uit het eerste puntje uitkomt op een druk baanvak met te weinig uitwijkmogelijkheden.
  donderdag 14 september 2023 @ 23:22:22 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_210638987
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 22:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]- In de basis kan je bij stremmingen/werkzaamheden nog altijd een vrijwel vergelijkbare dienstregeling rijden binnen de plannormen die hiervoor gelden in verhouding tot situatie voorheen.
Leuke theorie, in de praktijk is dat vaak anders. Voorbeeld: voorheen was het heel normaal bij een storing tussen Utrecht en Amsterdam intercity's om te leiden via Hilversum, ik heb dat meermaals meegemaakt, dat is nu zeer ongebruikelijk geworden

Ook worden er regelmatig stops geschrapt in bijvoorbeeld Utrecht Zuilen of Vaartsche Rijn of Lunetten door te weinig wissels.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 15-09-2023 09:31:58 ]
pi_210639176
Oei, vraag me af wat er aan de hand is:

deden scanners het nog maar hehehehe.
Bier.
  Redactie Sport vrijdag 15 september 2023 @ 01:03:07 #240
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_210639314
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oei, vraag me af wat er aan de hand is:
[ afbeelding ]
deden scanners het nog maar hehehehe.
De 583 is opgeheven in Gouda, door inzet van hulpdiensten. Als vervanging is er een 300583 ingelegd van Utrecht naar Amersfoort, maar niet verder. Aangezien het bij de normaliter aansluitende trein 1883 om de laatste trein naar Leeuwarden gaat heeft deze gewacht tot binnenkomst van de 300685 vanuit Utrecht (om 0:15 op spoor 5, dus wat meer overstaptijd). Vertrek uiteindelijk om 0:22 met +34, aankomst in Leeuwarden met +30.

En dit is de inzet van de hulpdiensten:
twitter

twitter


[ Bericht 11% gewijzigd door dennistd op 15-09-2023 01:13:06 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 15 september 2023 @ 07:18:25 #241
147316 crew  DJMO
#trut
pi_210639650
Oh ja. Dubbele GTBV aanvragen voor gisteren.
Ik heb er n en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_210639755
https://x.com/db_presse/s(...)cSScAIlAVBzpJAT_tFyw

Alle tunnels van Stuttgart 21 zijn af, 58 kilometer in totaal. Hosanna! *O*
  vrijdag 15 september 2023 @ 09:33:11 #243
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_210640368
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 23:22 schreef ReisT het volgende:

[..]
Leuke theorie, in de praktijk is dat vaak anders. Voorbeeld: voorheen was het heel normaal bij een storing tussen Utrecht en Amsterdam intercity's om te leiden via Hilversum, ik heb dat meermaals meegemaakt, dat is nu zeer ongebruikelijk geworden
Maar dat paste nooit heel erg lekker. Binnen het kader dat plannormen sinds een aantal jaar ook gelden voor de dienstregeling tijdens een versperringsmaatregel past het gewoon niet meer. Je komt er op station Hilversum niet uit.

quote:
Ook worden er regelmatig stops geschrapt in bijvoorbeeld Utrecht Zuilen of Vaartsche Rijn of Lunetten. Reden = te weinig wissels.
Dit is iets specifieks voor Utrecht Centraal en niet voor het concept als geheel. In Utrecht liggen de fly-overs zo dat als je aan corridorscheiding doet je de A2-corridor altijd door de midden splijt. Ook is ervoor gekozen om het opstelterrein OZ te behouden. Het effect is dat je niet vanaf spoor 18/19 naar 5/7 kunt komen. Een hele wisselstraat voor Utrecht Centraal waardoor je op 5/7 kan binnenkomen vanuit Amsterdam of vanaf 18/19 zou kunnen vertrekken zou de Noordoost stevig verstoren. Daarmee is gekozen voor het minder ideale scenario om via 14/15 op OZ kop te maken en dan weer op spoor 7 voor te brengen. Dat raakt inderdaad de sprinters Breukelen-Driebergen die dan over IC-sporen rijden en niet langs perrons komen. Dit had wat mij betreft anders opgelost moeten worden met een IC-keervoorziening tussen het wisselcomplex en Bunnik. Maar dan kom je voor de bijsturing ook meteen geen enkele wissel meer tekort.
  vrijdag 15 september 2023 @ 10:32:52 #244
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210640893
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 09:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
Maar dat paste nooit heel erg lekker. Binnen het kader dat plannormen sinds een aantal jaar ook gelden voor de dienstregeling tijdens een versperringsmaatregel past het gewoon niet meer. Je komt er op station Hilversum niet uit.

Die plannormen zijn echt heel vervelend en ik ben benieuwd of je het probleem dat ze ermee wilden oplossen (kans op STS) niet reeds kleiner is geworden met inbouw ATB-Vv, zodat de plannormen meer hinderlijk zijn dan nuttig.

Over al die wissel- en spoorsaneringen: voor alles wat niet standaard-dienstregeling is, is dat een heel erg slecht idee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_210640912
Zouden die plannormen ooit nog aangepast worden in de positieve richting?
  vrijdag 15 september 2023 @ 10:34:55 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210640918
Misschien wanneer er overal ETCS ligt?
pi_210640960
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:34 schreef James1988 het volgende:
Misschien wanneer er overal ETCS ligt?
Van ETCS wordt het niet per se beter, dat hangt volledig van het ontwerp af. Pas bij volledig dynamische moving blocks maar dat is nog in de experimentele fase.
Bier.
  vrijdag 15 september 2023 @ 10:51:39 #248
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_210641028
Klopt, maar je kunt wel leuke dingen doen met ETCS L2 die met het huidige lichtseinstelsel niet mogelijk zijn. Zeer korte (virtuele) blokken rond stations helpen bijvoorbeeld om de capaciteit te verhogen zonder dat je extra spoor nodig hebt.
  vrijdag 15 september 2023 @ 11:30:12 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_210641450
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 10:34 schreef James1988 het volgende:
Misschien wanneer er overal ETCS ligt?
Dat gaan wij niet meemaken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_210641795
Plannormen worden sinds dit jaar al niet meer gebruikt, maar er wordt gepland op de daadwerkelijke sectiebezetting voor elk stuk spoor.

En dat komt op de meeste plekken wel aardig overheen met wat voorheen de plannormen waren eigenlijk..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')