Maar ergens moet dat consulaat toch aan rapporteren?quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:28 schreef Erasmus het volgende:
Nergens.
Klinkt lullig maar het is je eigen verantwoordelijk om door de bureaucratie van het desbetreffende consulaat heen te werken. De Nederlandse overheid kan hierin niets voor je vriendin betekenen, vanwege het simpele feit dat ze niks voor je zullen en kunnen doen.
Ja, aan hun ministerie van BuZa in Madrid.quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:29 schreef stephano1990 het volgende:
Maar ergens moet dat consulaat toch aan rapporteren?
Je kan het proberen, maar ik acht de kans enorm summier dat ze er wat aan zullen doen. Ze laten diplomaten 99 van de 100 keer gewoon hun ding doen en kijken weg van hun problemen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:29 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Als het niet aan de Nederlandse overheid is, dan toch zeker wel aan de Spaanse overheid?
Consulair personeel is helaas wel vaker (in Nederland) in opspraak geraakt door slechte arbeidsvoorwaarden:quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:50 schreef Tourniquet het volgende:
Ik zou als eerste de consul persoonlijk aanschrijven met je klacht (contactgegevens) en bij uitblijven van reactie het daarna hogerop zoeken. Contact zoeken met de Spaanse ambassade in Den Haag of een klacht indienen bij het Spaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken. Misschien dat de Spaanse ombudsman ook nog iets voor je kan betekenen.
Sociale media opzoeken wil soms ook wel eens helpen, bijv. https://twitter.com/CGEspAmsterdam/
Zo te zien botert het al een tijdje niet al te best tussen de Spaanse overheid en hun diplomatieke vertegenwoordigingen:
Amper thuiswerken en minder salaris bij ziekte: medewerkers Spaanse ambassade leggen werk uit onvrede neer
Nee, maar hij kan toch hier informeren wat de vriendin kan doen? En waar te klagen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:53 schreef bijdehand het volgende:
TS is hier toch geen partij? Lijkt me dat vriendinlief kan klagen.
Kan, maar zo is de vraag niet geformuleerd.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:59 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Nee, maar hij kan toch hier informeren wat de vriendin kan doen? En waar te klagen.
Scherp !quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Kan, maar zo is de vraag niet geformuleerd.
Niet alleen dat, maar ook omdat er vrijwel geen consequenties hangen aan missies die hun consulaire werk niet goed of tijdig uitvoeren. Ze werken daar niet met targets of klanttevredeneheid ofzo.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:41 schreef daNpy het volgende:
Mañana mañana, tranquilo.
TS zelf is hier aan het vinden dat het een probleem is. Zijn vriendin mogelijk niet, althans het verhaal is nogal uit zijn oogpunt geschreven. Het is nu eenmaal een andere cultuur.
Ik ben bang dat dat idd de snelste oplossing is.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:53 schreef paardendokter het volgende:
Gewoon ff lekker op vakantie naar Spanje en daar haar paspoort vernieuwen!
Klopt, op geen enkel consulaat heb ik het idee. Jij wil iets van hun, jouw probleem.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:58 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar ook omdat er vrijwel geen consequenties hangen aan missies die hun consulaire werk niet goed of tijdig uitvoeren. Ze werken daar niet met targets of klanttevredeneheid ofzo.
Yup, aan den lijve ondervonden bij meerdere consulaten en landen, moet mijn paspoort binnenkort ook verlengen (6 maanden-regel voor visa on entry komt erg dichtbij).quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt, op geen enkel consulaat heb ik het idee. Jij wil iets van hun, jouw probleem.
Wordt lastig reizen natuurlijk zonder paspoort. Nu hoef je niet door de controle maar echt aan te raden is het niet om te reizen zonder geldig identiteitsbewijs.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat idd de snelste oplossing is.
Of naar de ambassade. Is er geen noodprocedure?
Geen enkel contact, dus. Vervelend.quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:26 schreef stephano1990 het volgende:
Het consulaat reageert niet op emails, neemt de telefoon niet op en we zijn daar zelfs aan de deur geweest maar kregen niemand te spreken.
Hoe heb je dit vernomen dan?quote:Hun argument is dat ze een personeelstekort hebben
Denken dat er voor iedere situatie wel ergens een instituut zal zijn, waar je kan klagen. Dáár gaat het al fout.quote:Op maandag 21 augustus 2023 11:26 schreef stephano1990 het volgende:
...... Ik vraag me dan ook af bij welke organisatie ik beklag kan doen ......
#howcanimakethisaboutmequote:Op maandag 21 augustus 2023 14:18 schreef Diqiu-Long het volgende:
Bij de Spaanse overheid? Ik heb trouwens dubbele nationaliteit en twee paspoorten, dus als eentje verlopen is: dan heb altijd nog een tweede hehe.
Mijn dochtertje nu ook: Oostenrijkse paspoort verloopt binnenkort, maar dat is geen probleem. Want het Nederlandse paspoort is nog ruim 3 jaar geldig. Dus ik kan het Oostenrijkse paspoort gewoon laten verlopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |