abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210362265
Hallo,

Ik wil mijn muurtjes donkergrijs gaan verven en nu kwam ik deze verf tegen bij action. Nu is mijn vraag, hoe is de kwaliteit van deze verf? Er staat dat het voor wood/metal/pvc is, maar ik kan nergens vinden of dit ook voor muren gebruikt kan worden. Verder zie ik ook geen muurverf in deze kleur op de site van Action staan. Bedankt alvast.
pi_210362502
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 02:24 schreef BigSign het volgende:
Hallo,

Ik wil mijn muurtjes donkergrijs gaan verven en nu kwam ik deze verf tegen bij action. Nu is mijn vraag, hoe is de kwaliteit van deze verf? Er staat dat het voor wood/metal/pvc is, maar ik kan nergens vinden of dit ook voor muren gebruikt kan worden. Verder zie ik ook geen muurverf in deze kleur op de site van Action staan. Bedankt alvast.
Ik heb in het verleden wel eens andere verf van de Action gekocht om een houten tafeltje te verven (deze zie ik niet meer op de website staan). Om een klein hobbyprojectje te doen, is het prima. De dekking is niet geweldig en ik heb de indruk dat die verf sneller lelijk wordt dan wat ik met Wijzonol of Sikkens geverfd heb. Je hele huis zou ik er niet mee verfen.

Maar om (steenachtige) muren te verven moet je latex/muurverf gebruiken, deze is daar niet geschikt voor en het verbruik is veel te veel voor een muur en het wordt niet mooi.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210362585
De verf dekt minder goed en poedert sneller.
Voor zaken die niet zo belangrijk zijn is het prima.
Mocht je stenen muurtjes gaan verven, maak ze eerst schoon en gebruik voorstrijk anders heb je kans dat het vuil door de verf heen trekt.

Doe je zelf idd een plezier en kijk naar een muurverf / latex zoals stavromulabeta zegt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Dementor op 21-08-2023 07:13:56 ]
pi_210362730
Ik zou ook voor muurverf /latex gaan. Mijn eigen ervaring is dat duurdere verf mooier dekt. Vooral voor grote oppervlakten zoals plafonds vond ik dat prettiger omdat ik dan een keer minder het oppervlakte van een laag hoefde te voorzien (scheelt in kosten / tijd/ spierpijn)

Bij de meeste bouwmarkten kun je de muurverf op kleur laten mengen.

Een alternatief is om een verfkleurstof te gebruiken om witte verf op kleur te brengen. In mijn studententijd hebben we dit met huisgenoten een paar keer gedaan, maar het is erg lastig om de kleurstof goed te doseren, goed te mengen en zeker om te zorgen dat een volgende keer je exact dezelfde kleur krijgt. Met de mengmachine bij de bouwmarkt is dat allemaal een stuk nauwkeuriger.
pi_210364024
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 02:24 schreef BigSign het volgende:
Er staat dat het voor wood/metal/pvc is, maar ik kan nergens vinden of dit ook voor muren gebruikt kan worden.
Er staat op waar het wél voor geschikt is, er staat doorgaans niet expliciet op waar het niet voor geschikt is (dat zou ook een lange lijst worden).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210364112
quote:
Er staat dat het voor wood/metal/pvc is, maar ik kan nergens vinden of dit ook voor muren gebruikt kan worden.
Als je muur van hout, metaal of PVC is zal het prima werken op een muur. :D

(wat voor muur? Steen, met stuc/zonder stuc, kale Ytong-blokken? Of gewoon over het behang sauzen?)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')