abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 september 2023 @ 14:48:47 #226
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210662521
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is geen wet van Meden en Persen, dat kan gewoon bij meerderheid veranderd worden.
nee dat kan niet

daarnaast blaas je het hele loongebouw op

ik vind het prima hoor voor mijn AOW en voor mijn bijbaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210662628
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 14:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat kan niet

daarnaast blaas je het hele loongebouw op

ik vind het prima hoor voor mijn AOW en voor mijn bijbaan
'Het hele loongebouw opblazen...' je leest nog slechter dan Omtzigt.

2 euro verhoging (echt, het zijn er maar 2, minimumloon in 2028 is al 16 euro), in combinatie met een belastingherziening waarbij bijvoorbeeld de toelslagen worden afgeschaft. Dat is niet het opblazen van het loongebouw, dat is een verstandige manier van het opvangen van het afschaffen van de toeslagen.

En de CU fiscaliseert de AOW, maar verhoogt ook de basiskorting:
quote:
Op dit moment zijn de belastingtarieven en heffingskortingen voor gepensioneerden en werkenden totaal verschillend. Daar willen we vanaf. Wij willen dat ouderen ook gaan profiteren van de volledige basiskorting (dus geen lagere algemene heffingskorting, zoals nu het geval is). De AOW wordt verder gefiscaliseerd én de AOW wordt extra verhoogd. Ook de ouderenkorting verhogen we met ¤ 1.200 euro per jaar.
  zondag 17 september 2023 @ 15:06:51 #228
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210662833
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 14:54 schreef Hanca het volgende:
En de CU fiscaliseert de AOW, maar verhoogt ook de basiskorting:
das goed voor mijn bijbaan

quote:
Wij willen dat ouderen ook gaan profiteren van de volledige basiskorting
ouderen krijgen dus ook de arbeidskorting ??/ *O* *O* *O* *O*
En dan de AOW leeftijd naar 72 jaar
ik moet ook CHU gaan stemmen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 september 2023 @ 15:14:52 #229
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210663022
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 14:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
'Het hele loongebouw opblazen...' je leest nog slechter dan Omtzigt.

2 euro verhoging (echt, het zijn er maar 2, minimumloon in 2028 is al 16 euro), in combinatie met een belastingherziening waarbij bijvoorbeeld de toelslagen worden afgeschaft. Dat is niet het opblazen van het loongebouw, dat is een verstandige manier van het opvangen van het afschaffen van de toeslagen.

En de CU fiscaliseert de AOW, maar verhoogt ook de basiskorting:
[..]

bijna iedere AOW er betaald al AOW premie

alleen de armen in de eerste schijf zijn dan de sjaak
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210663115
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
das goed voor mijn bijbaan
[..]
ouderen krijgen dus ook de arbeidskorting ??/ *O* *O* *O* *O*
En dan de AOW leeftijd naar 72 jaar
ik moet ook CHU gaan stemmen

Natuurlijk mag je CU stemmen, maar vind je het zelf niet erg dom en kortzichtig om je stem te beargumenteren met je eigen portemonnee?
pi_210663244
Omtzigt komt pas eind oktober met zijn verkiezingsprogramma… dat is wel héél kort dag.
Er is dan weinig tijd meer voor kritische bevragingen, debatten etc. vóór de verkiezingen.
  zondag 17 september 2023 @ 15:28:33 #232
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210663342
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk mag je CU stemmen, maar vind je het zelf niet erg dom en kortzichtig om je stem te beargumenteren met je eigen portemonnee?
Als men de AOW leeftijd op 72 zet dan kan ik het begrijpen

Op deze manier het hele AOW stelsel opblazen door de minimumloon fors te verhogen, daardoor alle werknemers uit de hele EU hierheen te halen en de inflatie aan wakkeren is erg fout
Daarnaast zijn de arme AOWers hier flink de pineut als je de eerste schijf ook de AOW gaat fiscaliseren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210663563
Fiscaliseren van de AOW kan alleen heel geleidelijk worden ingevoerd; iedereen die nu werkt houdt immers rekening met een AOW bij het plannen van zijn pensioen.
Als je nu opeens gaat fiscaliseren ga je veel 45plussers met een pensioengat opzadelen. Daarnaast is fiscaliseren niet bepaald een aanmoediging voor spaarzaamheid en financiële planning.
pi_210663737
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:40 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Fiscaliseren van de AOW kan alleen heel geleidelijk worden ingevoerd; iedereen die nu werkt houdt immers rekening met een AOW bij het plannen van zijn pensioen.
Als je nu opeens gaat fiscaliseren ga je veel 45plussers met een pensioengat opzadelen. Daarnaast is fiscaliseren niet bepaald een aanmoediging voor spaarzaamheid en financiële planning.
Het is nogmaals in combinatie met een enorme belastingherziening waarbij de belastingvrije voet bijvoorbeeld veel groter wordt. Lees anders gewoon even het programma van de christenunie: https://www.christenunie.nl/

Natuurlijk gaat het mis als je er alleen losse onderdelen uit plukt, maar dat is bij elk veelomvattend plan zo.


Maar goed, hier gaat het eigenlijk over Omtzigt. En Wilders zijn smeekbede (https://www.trouw.nl/poli(...)g-regeren~b6d54f322/) was voor niks, Omtzigt doet het niet:
https://nos.nl/artikel/24(...)htsstaat-heel-houden
pi_210663822
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:23 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Omtzigt komt pas eind oktober met zijn verkiezingsprogramma… dat is wel héél kort dag.
Er is dan weinig tijd meer voor kritische bevragingen, debatten etc. vóór de verkiezingen.
Ja, zo neem je alle journalisten eigenlijk de wind uit de zeilen. Hij wilde diepgaande gesprekken, maar als je bij alles moet zeggen 'daar zijn we nog over aan het nadenken, komen we op terug in ons programma', dan maakt dat diepgaande gesprekken wel echt onmogelijk. Omtzigt zal toch snel moeten laten weten waar hij staat qua klimaat, stikstof, onderwijs, zorg, volkshuisvesting, enz.
  zondag 17 september 2023 @ 16:04:10 #236
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210664061
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:40 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Fiscaliseren van de AOW kan alleen heel geleidelijk worden ingevoerd; iedereen die nu werkt houdt immers rekening met een AOW bij het plannen van zijn pensioen.
Als je nu opeens gaat fiscaliseren ga je veel 45plussers met een pensioengat opzadelen. Daarnaast is fiscaliseren niet bepaald een aanmoediging voor spaarzaamheid en financiële planning.
AOW is al gefiscaliseerd , alleen de eerste schijf nog niet
voor de arme AOW ers is dat nog niet voltooid , maar moet dat wel ???

Beter is het de AOW leeftijd verder op te trekken naar 72 jaar en de arme AOW ers met rust te laten ook in het kader van armoedebestrijding
Misschien moeten miljonairs in Box 3 geen AOW meer ontvangen ??
https://www.navigator.nl/(...)alisering-van-de-aow

quote:
In 1997 is gestart met een geleidelijke fiscalisering van de AOW.
Een proces dat naar verwachting in 2075 zal zijn afgerond.
Recent heeft de Commissie Draagkracht voorgesteld dit proces te versnellen en in 18 jaar tijd de AOW volledig te fiscaliseren. In dit artikel beoorde
len de auteurs dit voorstel op aspecten van transparantie, inkomenseffecten en macro-economische effecten.
De auteurs concluderen dat het voorstel de financiering van de AOW transparanter maakt daar de huidige duale financieringsstructuur en de Bijdragen In de Kosten van de Kortingen voor de volksverzekeringen kunnen worden afgeschaft. Wat de inkomenseffecten betreft constateren we dat volledige fiscalisering resulteert Lees meer...


[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2023 17:17:57 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210664124
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is nogmaals in combinatie met een enorme belastingherziening waarbij de belastingvrije voet bijvoorbeeld veel groter wordt. Lees anders gewoon even het programma van de christenunie: https://www.christenunie.nl/

Natuurlijk gaat het mis als je er alleen losse onderdelen uit plukt, maar dat is bij elk veelomvattend plan zo.

Ik heb dat gelezen… ze willen ook nog de vermogensbelasting verhogen. Nóg een straf er bovenop voor wie iets probeert op te bouwen door te sparen van zijn salaris. Niet mijn keus.
  zondag 17 september 2023 @ 16:14:34 #238
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210664292
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 16:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ik heb dat gelezen… ze willen ook nog de vermogensbelasting verhogen. Nóg een straf er bovenop voor wie iets probeert op te bouwen door te sparen van zijn salaris. Niet mijn keus.
heb jij zoveel aandelen , of is dat popie jopie geklets ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210664309
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, zo neem je alle journalisten eigenlijk de wind uit de zeilen. Hij wilde diepgaande gesprekken, maar als je bij alles moet zeggen 'daar zijn we nog over aan het nadenken, komen we op terug in ons programma', dan maakt dat diepgaande gesprekken wel echt onmogelijk. Omtzigt zal toch snel moeten laten weten waar hij staat qua klimaat, stikstof, onderwijs, zorg, volkshuisvesting, enz.
100% mee eens. Het is een enorm zwaktebod van Omtzigt.
Ik heb me er hier al eens eerder over verbaasd dat hij op geen enkele manier leek te anticiperen op het scenario waarin Rutte IV voortijdig zou vallen. Die val was weliswaar eerder dan verwacht, maar de kans dat het kabinet de rit zou uitzitten was toch echt niet groot. Om nu met het excuus te komen dat er in een korte tijd veel moet gebeuren is niet heel sterk.
  zondag 17 september 2023 @ 16:18:42 #240
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210664362
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:52 schreef Hanca het volgende:
Omtzigt zal toch snel moeten laten weten waar hij staat qua klimaat, stikstof, onderwijs, zorg, volkshuisvesting, enz.
Omtzigt is ervaren genoeg om niet gelijk zijn kloten in het vuur te hangen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210664427
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omtzigt is ervaren genoeg om niet gelijk zijn kloten in het vuur te hangen
Dat kan wel zijn, maar het is enigszins hypocriet om aan de ene kant inhoudelijke gesprekken te willen, maar aan de andere kant vaag te blijven over hoe je dingen wil oplossen.
  zondag 17 september 2023 @ 16:25:12 #242
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210664461
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:23 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Dat kan wel zijn, maar het is enigszins hypocriet om aan de ene kant inhoudelijke gesprekken te willen, maar aan de andere kant vaag te blijven over hoe je dingen wil oplossen.
hij komt goed uit de grondverf zullen we maar zeggen

Met Omtigt heb je een kandidaat PM die echt WEET waar hij over praat dat in tegenstelling tot veel politiek partijen die maar wat aan bazelen en zo weg gepraat worden

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2023 17:16:49 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 17 september 2023 @ 17:20:43 #243
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210665113
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:40 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Fiscaliseren van de AOW kan alleen heel geleidelijk worden ingevoerd; iedereen die nu werkt houdt immers rekening met een AOW bij het plannen van zijn pensioen.
ik denk dat jij helemaal niet weet wat fiscaliseren van de AOW precies wil zeggen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210665846
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:15 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
100% mee eens. Het is een enorm zwaktebod van Omtzigt.
Ik heb me er hier al eens eerder over verbaasd dat hij op geen enkele manier leek te anticiperen op het scenario waarin Rutte IV voortijdig zou vallen. Die val was weliswaar eerder dan verwacht, maar de kans dat het kabinet de rit zou uitzitten was toch echt niet groot. Om nu met het excuus te komen dat er in een korte tijd veel moet gebeuren is niet heel sterk.
Heh, het is wel een schoolvoorbeeld van CDA politiek, natuurlijk. "Wacht u nog maar even af op het programma"
  zondag 17 september 2023 @ 19:03:27 #245
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210666107
Ik vond Omtzigt een sterke en kundige indruk maken vandaag bij Buitenhof, en hij was concreter dan veel lijsttrekkers van partijen met een uitgewerkt partijprogramma doorgaans zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 17 september 2023 @ 19:08:09 #246
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210666179
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 19:03 schreef -XOR- het volgende:
Ik vond Omtzigt een sterke en kundige indruk maken vandaag bij Buitenhof, en hij was concreter dan veel lijsttrekkers van partijen met een uitgewerkt partijprogramma doorgaans zijn.
Hij had ook Kim Putters meegenomen, een van de experts van de partij van Omtzigt , die zat er niet toevallig

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)schappijvisie-nodig-


quote:
Kim Putters: 'Er is meer maatschappijvisie nodig'
27-6-2022 13:00 / Auteur: Karel Feenstra
Kim Putters, voormalig SCP-directeur

Na negen jaar verlaat Kim Putters het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) om het voorzitterschap van de SER van Mariëtte Hamer over te nemen. Twee grote instituten, middenin de Nederlandse samenleving. Er staat in Nederland veel op het spel.
Grote thema's als duurzaamheid, woningbouw, energievoorziening en kansenongelijkheid moeten met grote urgentie aangepakt worden.
Overheid en burgers zouden daarbij de handen ineen moeten slaan.
Maar het onderlinge vertrouwen is laag.

Kim Putters bepleit bij zijn afscheid van het SCP een nieuw 'sociaal contract', dat gaat over wat burgers, overheden, bedrijven en instellingen in de komende jaren van elkaar mogen verwachten, en welke rechten, plichten en vrijheden daarbij horen.
Feitenkennis van maatschappelijke ontwikkelingen - het domein van samenwerkingspartners SCP en CBS - is daarbij onontbeerlijk.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210666294
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 19:03 schreef -XOR- het volgende:
Ik vond Omtzigt een sterke en kundige indruk maken vandaag bij Buitenhof, en hij was concreter dan veel lijsttrekkers van partijen met een uitgewerkt partijprogramma doorgaans zijn.
Ik ben benieuwd, ik kijk het morgen terug. Ik geloof ook best dat hij zeer inhoudelijk (soms zelfs teveel tot in de details) kan zijn op zijn onderwerpen. Alleen moet je als journalist natuurlijk wel ook kunnen vragen naar hoofdonderwerpen als klimaat, stikstof, volkshuisvesting, onderwijs en de zorg. Ben ook wel benieuwd of dat ook kon.
  maandag 18 september 2023 @ 00:57:36 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210669500
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 19:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd, ik kijk het morgen terug. Ik geloof ook best dat hij zeer inhoudelijk (soms zelfs teveel tot in de details) kan zijn op zijn onderwerpen. Alleen moet je als journalist natuurlijk wel ook kunnen vragen naar hoofdonderwerpen als klimaat, stikstof, volkshuisvesting, onderwijs en de zorg. Ben ook wel benieuwd of dat ook kon.
Hij gaf vooral een inkijkje in de financiele en economische paragraaf. Hij hield het wel vrij technisch en hij is natuurlijk econoom en Hagens kon hem op dat gebied niet het vuur aan de schenen leggen. Zijn opmerking over dat we al het gas aan het buitenland hebben verpatst vond ik bijvoorbeeld minder sterk.

[ Bericht 7% gewijzigd door -XOR- op 18-09-2023 01:02:40 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 18 september 2023 @ 07:36:06 #249
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_210670012
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 00:57 schreef -XOR- het volgende:

. Zijn opmerking over dat we al het gas aan het buitenland hebben verpatst vond ik bijvoorbeeld minder sterk.
Het is wel zo, daar zijn bewijzen van , en wie heeft dat gedaan , dat moet eens helder worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210670404
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 07:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het is wel zo, daar zijn bewijzen van , en wie heeft dat gedaan , dat moet eens helder worden
Wat een onzin, we hebben niks 'verpatst', er zijn gewoon contracten opgesteld met Duitsland en België die gas hebben afgenomen en daardoor heeft Nederland met die opbrengsten het sociale stelsel kunnen betalen. En sowieso hebben we in de EU nu de verplichting om een land dat een tekort aan gas heeft te helpen.

En anders had er nu meer gas in de grond gezeten. Het had waarschijnlijk weinig uitgemaakt qua aardbevingen, dus sluiten was nu wel door gegaan en dan het Nederland gewoon meer geld moeten betalen om het aandeel van Shell en ExxonMobil in dat gas wat niet meer opgewekt gaat worden af te kopen.

Omtzigt heeft het hier vaker over gehad, ook in debatten, maar dan bleek ook wel dat hij zich hier minder goed in verdiept heeft. Hij was bij het CDA hier natuurlijk ook nooit woordvoerder over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')