Dit, ik weet alleen niet of het anders is als je kan bewijzen dan B zijn knipperlicht aan had staan (en dan ook ruim van te voren, en niet: aan en gaan)quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:48 schreef Ridocar het volgende:
ik neem aan een 60-zone buiten de bebouwde kom. Niet dat het veel uitmaakt.
Simpel: afslaand verkeer moet voorrang verlenen aan verkeer dat dezelfde weg vervolgt. B is dus aansprakelijk.
Even voor mijn nieuwsgierigheid: wat is de aanleiding voor dit topic?
Omdat ik bestuurder A was en ik een goede inschatting wil maken wat de kansen zijn. De wijze waarop de bestuurder B de auto naar links hoekt maakt dat ik principieel hoop dat ze voor alles mogen opdraaien.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:48 schreef Ridocar het volgende:
Simpel: afslaand verkeer moet voorrang verlenen aan verkeer dat dezelfde weg vervolgt. B is dus aansprakelijk.
Er is één omstandiger die heeft gezien/verteld aan de politie dat bestuurder B knipperlicht gebruikte en direct/gelijktijdig linksaf sloeg waardoor een en ander niet meer te remmen was.quote:Op zondag 20 augustus 2023 13:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dit, ik weet alleen niet of het anders is als je kan bewijzen dan B zijn knipperlicht aan had staan (en dan ook ruim van te voren, en niet: aan en gaan)
Dus voortaan ga ik elke auto die voor mijn neus afslaat vol in de flank rijdenquote:Op zondag 20 augustus 2023 13:48 schreef Ridocar het volgende:
één rijbaan;quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus voortaan ga ik elke auto die voor mijn neus afslaat vol in de flank rijden
Leuk bedacht, maar nee.
Wat ontbreekt aan het verhaal is het aantal rijbanen. Uit hoeveel rijbanen bestond de weg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Rijstroken, bedoel je? In een 60-zone vrijwel altijd één. Het gaat er juist om of B tijdig richting heeft aangegeven. Volgens het RVV moet een voertuig dat aangeeft linksaf te slaan rechts te worden ingehaald (indien mogelijk uiteraard).quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus voortaan ga ik elke auto die voor mijn neus afslaat vol in de flank rijden
Leuk bedacht, maar nee.
Wat ontbreekt aan het verhaal is het aantal rijbanen. Uit hoeveel rijbanen bestond de weg?
Er was maar 1 rijstrook per rijrichting, A haalde in via de rijstrook van de tegenliggers. Dat is in principe toegestaan, maar de vraag is of A de bedoeling van B had kunnen voorzien :quote:Op zondag 20 augustus 2023 17:15 schreef Welfareboy het volgende:
Dan ga je toch als auto b naar de linker rijstrook. Je kan niet zomaar naar een andere rijbaan als er al een auto rijdt
Het is een gedeeld rijbaan zonder middenstrepen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:05 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Er was maar 1 rijstrook per rijrichting, A haalde in via de rijstrook van de tegenliggers. Dat is in principe toegestaan, maar de vraag is of A de bedoeling van B had kunnen voorzien :
• Heeft B enige tijd voor het afslaan de richtingaanwijzer gebruikt (ik zie hordes idioten de richtingaanwijzer aanzetten op het moment dat ze aan het stuur draaien)
• Heeft B tegen de wegas voorgesorteerd ?
Kan ook zijn dat ze naar rechts waren "voorgesorteerd" om makkelijker de bocht naar de inrit te kunnen maken, maar dan hebben ze zeker geen recht van spreken meer, dan is uitkijken en voorrang geven hun verantwoordelijkheid,quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:00 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, B was net tegen de weg as voorgesorteerd maar stond meer uiterst rechts van de rijbaan/greppel. Mijn indruk was dat ze een beetje gedesoriënteerd waren.
Nee want dan gebruik je een knipperlicht en die was zeker op dat moment nog niet in werking.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:05 schreef XDo het volgende:
Maar je legde dus niet de link dat die auto misschien wel afremde omdat die af wil slaan?
Zojuist gebeld. Alles ligt nog open, wellicht dat politierapport ook nog wat meldt.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:05 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat ze naar rechts waren "voorgesorteerd" om makkelijker de bocht naar de inrit te kunnen maken, maar dan hebben ze zeker geen recht van spreken meer, dan is uitkijken en voorrang geven hun verantwoordelijkheid,
Je bent liever volledig schuldig ?quote:Op maandag 21 augustus 2023 17:07 schreef phpmystyle het volgende:
Zojuist gebeld. Alles ligt nog open, wellicht dat politierapport ook nog wat meldt.
Maar in principe blijft het een bijzonder manoeuvre van hunt kant. Hoop niet dat het schadedeling wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |