abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 augustus 2023 @ 09:30:58 #1
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_210350973
Hi. Fijn dat je op dit topic hebt geklikt.

Ik ben iemand die de afgelopen vier jaar veel heeft moeten doorstaan. Het is heel pijnlijk en gaat ten kostte van mijn levensgeluk. Gezien ik maar één leven heb moet er zo snel mogelijk verandering komen in mijn situatie.

Allereerst zal ik vertellen wat ik allemaal mee heb moeten maken.

In 2019 kon ik dankzij een urgentieverklaring uit een opvang verhuizen naar een sociale huurwoning. De eerste maanden waren prima; ik kon niet geloven dat ik eindelijk een huis had en kon gaan werken aan mijn leven.

Na die maanden verhuisde de buren naast mij naar een andere locatie, waarna er een andere man en diens vriendin naast mij kwamen wonen.

Nu komt het.

Vanaf de allereeste dag dat ze er waren kwam er gigantische tyfusherrie door de muur heen. De hele dag door hard gebonk van tokkie-muziek, geschreeuw en gejuich. Ik verzocht ze aan de deur heel vriendelijk om de muziek een tandje zachter te zetten en te stoppen met schreeuwen.

Dat werkte een kwartier, waarna de muziek weer op 500% ging. Wat volgde was een langdurig uitzichtloze situatie waarin ik en mijn buren eindeloos vaak de politie hebben moeten bellen en moesten schrijven naar de woningbouwvereniging.

Het bleef echter niet bij ernstige geluidsoverlast. De huurder in kwestie vond het ook nodig om:

• Harddrugs te verkopen door de voordeur.
• Seksfeesten te organiseren. Het is ook een keer gebeurd dat de ramen en gordijnen open stonden en mensen op straat het schouwspel stonden te filmen.
• Zijn 'vriendin' te dwingen om de hoer uit te hangen.
• Jonge meisjes GHB te voeren en 's nachts op pad te sturen.
• Een bubbelbad te exploiteren in de woonkamer.
• Mij ernstig te bedreigen.

Kortom een werkelijke psychopaat die mij en mijn onderbuurvrouw twee jaar lang hebben geterroriseerd. Ik ben zeer zwaar overspannen en angstig geweest van het hele gebeuren.
Vervolgens werd meneer op last van de burgemeester na twee jaar op straat gezet.

Mijn auto werd het jaar erop meermaals zwaar bekrast en nog steeds rijdt ik er mee rond omdat de leasemaatschappij het allemaal wel best vind.

We zijn nu een jaar verder. Het leek erop dat ik eindelijk een normaal leven kon gaan leiden. Alles was rustig en vredig.

Tot ik vorige week zaterdag een incident had in de straat waar ik woon. Grotendeels was dit mijn eigen schuld. Het verhaal zal ik jullie besparen: het enige dat belangrijk is om te weten is dat een eventuele nieuwe huurder er zeer gerust kan komen wonen. De situatie is voor anderen rustig en veilig.

Maar dat geldt dus niet voor mij. Het woonplezier was voor mij sowieso al deels verziekt door alle gebeurtenissen in het verleden. Maar nu zit ik in een situatie waarin ik niet zomaar naar buiten kan zonder goed te kijken of er geen mensen staan die mij eventueel zouden kunnen uitschelden of mishandelen. Aan de politie is beloofd dat dit niet zal gebeuren, en ik geloof niet dat deze mensen onder de loep gelegd willen worden. maar ik vertrouw het gewoon niet.

Ik voel me dus zeer onveilig en moet kortom gewoon gaan verhuizen.

Maar hoe doe ik dat? Ik weet niet waar ik goed aan doe. Mijn situatie is als volgt:

• Ik heb een sociale huurwoning en betaal nu ¤610,- per maand.
• Ik heb nu nog een contract die loopt tot april 2024. De software waar ik aan moet werken is nogal ruk en de sfeer is heel slecht. Ik hoéf niet weg maar wil het wel.
• Per 1 oktober start ik bij een andere werkgever met een contract van een halfjaar zonder proeftijd. Ik verdien dan 2900,- bruto op basis van 32 uur.
• Ik leef van salaris naar salaris. Ik sta rood op mijn rekening.
• Ik heb momenteel een crypto-portefolio van $1500,-. Het geld zit in twee zeer veelbelovende projecten waarvan ik en anderen verwachten dat ze x30 gaan binnen vier maanden. Het geld wil ik er niet uit halen want ik ben niet van plan circa ~¤50.000,- mis te lopen. Geld maakt heel gelukkig en dit kut-leven wil ik niet meer hebben. Mijn collega heeft er iets van 30K in zitten en ik geloof heilig wat hij zegt, gezien hij rond rijdt in een dikke mercedes en ik zelf zijn portifolio gezien heb met een waarde van 278K. Mijn leven kan drastisch veranderen in positieve zin: deels financieël onafhankelijk zijn en de vrijheid hebben om zelf een mooi leven te kunnen hebben waarbij ik de wereld mooier kan maken.

Wat zouden jullie mij adviseren? :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door D. op 20-08-2023 13:10:35 (namen crytptoprojecten verwijderd) ]
Eerst je hypotheek afbetalen!
pi_210351043
Protip 1: Niet ervan uitgaan dat je bakken met geld gaat binnenkrijgen door te gokken op crypto.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_210351136
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 09:37 schreef Hallojo het volgende:
Protip 1: Niet ervan uitgaan dat je bakken met geld gaat binnenkrijgen door te gokken op crypto.
Dat dus prima als je wat kan missen maar dat kun je dus niet

Als ik een euro kreeg voor iedere keer dat ik hoorde over een crypto project die xzoveel gaat op korte termijn dan was ik al miljonair :D
No bitch to me
  zondag 20 augustus 2023 @ 09:49:28 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210351147
Hoeveel sta je ongeveer rood?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210351400
Je zet het allemaal wel erg dik aan.
Neemt niet weg dat het klote is.

Ik zou de huisarts bellen, je gezondheid is je grootste probleem.
Hell To The Liars
pi_210351521
Ik zou hulp zoeken bij je financiën. Een bewindvoerder kan helpen. Dan kom je tenminste niet verder in de problemen.

Kan je verhuizen dan? Je hebt maximaal 4 jaar inschrijftijd, is dat voldoende?
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 10:34:01 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_210351641
Ik vind het een heel warrig verhaal. Je MOET verhuizen volgens de TT. Vervolgens komt er een warrig verhaal over de vorige buurman die inmiddels al lang weg is. Dan ineens is er...iets...gebeurt wat jouw schuld is maar waar je niets over wil zeggen en nu denk jij dat jij het risico loopt dat er iets met jou gaat gebeuren.

Vervolgens sta je ineens rood en leef je van salaris naar salaris en wordt er nog wat gebabbeld over crypto. Het is een onsamenhangend verhaal. Als je moet verhuizen maar je komt van een of ander instantie verleden lijkt het mij dat je daar het beste kunt beginnen. Of de huisarts. Kopen gaat 'm niet worden en daar blijven wonen schijnbaar ook niet.

Ik heb geen idee wat je voor antwoorden verwacht op basis van dit verhaal? Als er iets is gebeurt waar je niet over wil uitweiden wat jouw schuld is en waarom je nu schijnbaar niet de deur uit durft omdat je bang bent dat mensen je wat aan doen, dan lijkt dát me een belangrijk deel van het verhaal.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_210351707
Wat zijn je werktijden??
Waarom zou iemand jou spontaan uitschelden??
pi_210351727
Welke omgeving is dit? Ik woon in de Randstad en leven van 610,- aan woonlasten met een salaris van 2900,- lijkt me haalbaar, heb ik zelf jaren gedaan en hield toen zo'n 400,- per maand over. Je moet alleen wel serieus zoeken, even op funda is niet voldoende, want de eerste de beste woning is waarschijnlijk niet betaalbaar. Benader echt bedrijven die je aan een woning kunnen helpen. Als je zou solliciteren zou ook niemand het bekijken van vacaturesites als een echte sollicitatie-activiteit beschouwen, dat is het pas als je daadwerkelijk reageert. Iets soortgelijks geldt hier dus ook.

Maar ik kan me voorstellen dat je er mentaal doorheen zit en dat zorgt dat je niet zomaar even gaat inschrijven bij woningcorporaties. Burenruzies kunnen echt heel, heel heftig zijn en hun sporen achterlaten. Enige mentale verzorging zou denk ik dus je hoogste prioriteit moeten zijn. Van daaruit krijg je dan hopelijk ook weer wat energie om echt concreet een andere woning te gaan zoeken en eventueel je financiën aan te pakken. Zoek eens op internet naar manieren om met de stress om te gaan, of vraag desnoods hulp aan je huisarts. Je hoeft het niet alleen te doen.

Ik zou de crypto's denk ik niet weg doen, ik zou het beschouwen als een hoog risico hoog rendement belegging en zoveel is 1500,- nu ook weer niet als je inkomen 2900,- bruto is. Echter, realiseer je wel dat je beleggen hoort te doen met geld dat je kan missen en je staat nu wel rood. Bovendien. Zelfs als je 45.000,- krijgt lost dit niet van de ene op de andere dag je huidige problematiek op. Je woont in een buurt waar je je niet veilig voelt (is wat ik tussen de regels door proef).

Verder denk ik dat je je maandlasten eens flink onder de loep zou moeten nemen, mij lijkt niet dat rood staan met woonlasten van 610,- en een bruto inkomen van 2900,- nodig is, het is bijna een modaal inkomen.
pi_210351779
Ik zou zeggen: zorg voor zekerheid van inkomen door je baan. Als je ergens een vast contract kan krijgen voor netto 2300+ euro, doen!

Fix daarna je financiën en ga sparen. Die 610 euro huur is een geschenk, dat ga je nergens nooit niet meer krijgen bij een hoger inkomen.

Daarna eens nadenken over verhuizen en/of een andere baan zoeken.

Wegblijven van die crypto voor nu, laat die $1500 er lekker inzitten, niets bijstorten, hoe verleidelijk het misschien ook is.

En als laatste en belangrijkste tip:

ZOEK HULP BIJ JE FINANCIËN, NU!

[ Bericht 0% gewijzigd door DJKoster op 20-08-2023 10:47:34 (Te snel geklikt) ]
  zondag 20 augustus 2023 @ 10:49:39 #11
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_210351806
Wat heb je dan gedaan? Een kind proberen aan te randen ofzo? :?
Yea, she's on crack.
pi_210351937
Nadruk leggen op wat anderen allemaal uitspoken, maar wat je zelf hebt gadaan afraffelen met te lang verhaal anyway… :')
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:16:27 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210352134
Maar je wilt perse weg omdat je nog steeds wordt lastig gevallen door die oude tokkie buren? Kun je met 4 jaarinschrijvingstijd iets krijgen in de sociale huur? Denk dat dat bijna nergens kan in Nederland tenzij loting.

En je hebt het lastig met een huur van 600 euro en er komt netto dan ongeveer 2000-2100 euro binnen?

Zou je je wel veilig voelen als je in een andere wijk of stad gaat wonen? Kans dat je daar ook weer tokkies treft al lijken deze mensen mij wel turbo tokkies die je als buren had.
pi_210352151
quote:
17s.gif Op zondag 20 augustus 2023 09:30 schreef TomNook het volgende:

We zijn nu een jaar verder. Het leek erop dat ik eindelijk een normaal leven kon gaan leiden. Alles was rustig en vredig.

Tot ik vorige week zaterdag een incident had in de straat waar ik woon. Grotendeels was dit mijn eigen schuld. Het verhaal zal ik jullie besparen: het enige dat belangrijk is om te weten is dat een eventuele nieuwe huurder er zeer gerust kan komen wonen. De situatie is voor anderen rustig en veilig.

Maar dat geldt dus niet voor mij. Het woonplezier was voor mij sowieso al deels verziekt door alle gebeurtenissen in het verleden. Maar nu zit ik in een situatie waarin ik niet zomaar naar buiten kan zonder goed te kijken of er geen mensen staan die mij eventueel zouden kunnen uitschelden of mishandelen. Aan de politie is beloofd dat dit niet zal gebeuren, en ik geloof niet dat deze mensen onder de loep gelegd willen worden. maar ik vertrouw het gewoon niet.

Ik voel me dus zeer onveilig en moet kortom gewoon gaan verhuizen.

Maar hoe doe ik dat? Ik weet niet waar ik goed aan doe. Mijn situatie is als volgt:

• Ik heb een sociale huurwoning en betaal nu ¤610,- per maand.
• Ik heb nu nog een contract die loopt tot april 2024. De software waar ik aan moet werken is nogal ruk en de sfeer is heel slecht. Ik hoéf niet weg maar wil het wel.
• Per 1 oktober start ik bij een andere werkgever met een contract van een halfjaar zonder proeftijd. Ik verdien dan 2900,- bruto op basis van 32 uur.
• Ik leef van salaris naar salaris. Ik sta rood op mijn rekening.
• Ik heb momenteel een crypto-portefolio van $1500,-. Het geld zit in twee zeer veelbelovende projecten (Chatter Shield en FX1) waarvan ik en anderen verwachten dat ze x30 gaan binnen vier maanden. Het geld wil ik er niet uit halen want ik ben niet van plan circa ~¤50.000,- mis te lopen. Geld maakt heel gelukkig en dit kut-leven wil ik niet meer hebben. Mijn collega heeft er iets van 30K in zitten en ik geloof heilig wat hij zegt, gezien hij rond rijdt in een dikke mercedes en ik zelf zijn portifolio gezien heb met een waarde van 278K. Mijn leven kan drastisch veranderen in positieve zin: deels financieël onafhankelijk zijn en de vrijheid hebben om zelf een mooi leven te kunnen hebben waarbij ik de wereld mooier kan maken.

Wat zouden jullie mij adviseren? :'(
Wat heb je nou eigenlijk "op de straat" uitgespookt dat je weg wilt (of: moet)? Mij bekruipt het gevoel dat je zelf ook flink deel aan de onwerkbare situatie hebt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210352159
erg raar verhaal
lol
pi_210352326
Pff, dit heeft alle elementen van een klassieke burenruzie. Goed dat de buren waar het om ging inmiddels weg zijn, maar de mentale schade is in dit topic heel goed zichtbaar.
pi_210352332
Je wil elke maand voor 450 euro edelmetalen kopen maar hebt geen geld... lijkt me dat je daar iets mee kan!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_210352353
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 10:34 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vind het een heel warrig verhaal. Je MOET verhuizen volgens de TT. Vervolgens komt er een warrig verhaal over de vorige buurman die inmiddels al lang weg is. Dan ineens is er...iets...gebeurt wat jouw schuld is maar waar je niets over wil zeggen en nu denk jij dat jij het risico loopt dat er iets met jou gaat gebeuren.

Vervolgens sta je ineens rood en leef je van salaris naar salaris en wordt er nog wat gebabbeld over crypto. Het is een onsamenhangend verhaal. Als je moet verhuizen maar je komt van een of ander instantie verleden lijkt het mij dat je daar het beste kunt beginnen. Of de huisarts. Kopen gaat 'm niet worden en daar blijven wonen schijnbaar ook niet.

Ik heb geen idee wat je voor antwoorden verwacht op basis van dit verhaal? Als er iets is gebeurt waar je niet over wil uitweiden wat jouw schuld is en waarom je nu schijnbaar niet de deur uit durft omdat je bang bent dat mensen je wat aan doen, dan lijkt dát me een belangrijk deel van het verhaal.
Ik kan hier ook niet zoveel mee. Heb de indruk dat TS een heel belangrijk deel van zijn verhaal weglaat.
Op deze manier kan niemand hem goed advies geven.
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 11:46:52 #19
382129 crew  Donna
pi_210352469
De buren zijn weg, maar nu zijn er andere mensen die je uitschelden en willen mishandelen?
Heeft het wel te maken met die buren?
Of komen ze je naar een nieuwe woning gewoon achterna?

Ik snap hier geen zak van...
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:47:52 #20
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210352473
quote:
• Ik heb momenteel een crypto-portefolio van $1500,-. Het geld zit in twee zeer veelbelovende projecten (Chatter Shield en FX1) waarvan ik en anderen verwachten dat ze x30 gaan binnen vier maanden. Het geld wil ik er niet uit halen want ik ben niet van plan circa ~¤50.000,- mis te lopen. Geld maakt heel gelukkig en dit kut-leven wil ik niet meer hebben. Mijn collega heeft er iets van 30K in zitten en ik geloof heilig wat hij zegt, gezien hij rond rijdt in een dikke mercedes en ik zelf zijn portifolio gezien heb met een waarde van 278K. Mijn leven kan drastisch veranderen in positieve zin: deels financieël onafhankelijk zijn en de vrijheid hebben om zelf een mooi leven te kunnen hebben waarbij ik de wereld mooier kan maken.
Het zijn geen veelbelovende projecten.
pi_210352561
quote:
Dit gaat helemaal goed komen.
pi_210352564
Ik vind het bijzonder dat iemand in een sociale huurwoning zit met een salaris van 2900 bruto obv 32 uur? Zijn die woningen niet voor mensen met een laag inkomen
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_210352692
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:59 schreef Kiid het volgende:
Ik vind het bijzonder dat iemand in een sociale huurwoning zit met een salaris van 2900 bruto obv 32 uur? Zijn die woningen niet voor mensen met een laag inkomen
Als je er eenmaal inzit en je salaris gaat omhoog heb je niet veel keus op de markt.
Ook al zou je wegwillen, waar moet je heen?
Hell To The Liars
  Moderator zondag 20 augustus 2023 @ 12:46:36 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_210353222
quote:
99s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:34 schreef bijdehand het volgende:
Je wil elke maand voor 450 euro edelmetalen kopen maar hebt geen geld... lijkt me dat je daar iets mee kan!
Dit topic kan ik me ook herinneren inderdaad. Ik vind het echt een raar verhaal. Er bekruipt me ook het gevoel over dat waar TS niet over wil uitweiden, dat de mensen waar hij bang voor is dat die hem iets zouden aandoen, niet dezelfde lui zijn als de oude buren. Ik weet niet wat dat iets dan is, maar het is schijnbaar nogal heftig geweest als 'mensen' hem daar om zouden bedreigen, iets waar de politie schijnbaar ook bij is geweest.

Nu begint het getroubleerde verleden van TS schijnbaar al vóór de buren die zoveel overlast gaven die inmiddels weg zijn, want TS komt uit een opvanghuis. Daar zit je niet zomaar.

Maar de OP is doorspekt van er niet toe doende details, en datgene wat er volgens mij álles mee van doen heeft, dát wordt niet verteld. Als ik dat combineer met wat andere dingen die TS (eerder) gepost heeft, dan heb ik het vermoeden dat dit issue veel groter is dan puur 'moeten' verhuizen. Er is ook een financieel probleem, er is een verleden, het gaat van de hak op de tak. Bij heel veel dingen gaan bij mij de alarmbellen af.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_210353292
Recent ook nog een topic gezien waar hij vertelde dat hij opzoek was naar een ebike voor max 2000 euro, begin dit jaar ook een topic dat hij dit jaar naar Japan wil gaan.

Allemaal dure plannen op korte termijn, en een paar maanden later in het rood staan 🤔
lol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')