abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211219537
Misschien vanavond ook eens aanschaffen, m'n laatste is 21 :@
pi_211230402
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2023 07:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Misschien vanavond ook eens aanschaffen, m'n laatste is 21 :@
Zowieso de beste versie in jaren nu. Volgend jaar nieuwe engine e.d. dus mogelijk veel meer bugs e.d. 2024 is de uiteindelijke "evolutie" van de huidige FM hehe.
  maandag 13 november 2023 @ 14:57:45 #28
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_211282265
Vraagje, weet iemand toevallig of je zonder editor of iets een -21 elftal kan maken binnen het team dat je managed.

Twente heeft zo alleen een -18 en dan de academie die de delen met Heracles.
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  dinsdag 14 november 2023 @ 11:27:46 #29
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_211291373
Ik heb CM 01/02 weer eens op mijn laptop gezet, en moet zeggen dat dit toch wel mijn favoriete CM/FM game is. Het gaat ook zo lekker snel allemaal. Iemand anders die deze oudere versie ook speelt?
pi_211294421
Iemand die samen wil spelen?
pi_211294427
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 11:27 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb CM 01/02 weer eens op mijn laptop gezet, en moet zeggen dat dit toch wel mijn favoriete CM/FM game is. Het gaat ook zo lekker snel allemaal. Iemand anders die deze oudere versie ook speelt?
Klopt ook wel leuk. Speel wel met update
pi_211305723
in FM24 maar weer eens de CL winnen met een club die start in de KKD

ik wil die nieuwe rol op de back uitproberen

hup willem ii stoere kerels
  zondag 10 december 2023 @ 11:38:00 #33
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_211573470
Het nieuwe deel is alweer een maandje uit, maar in dit topic is het geen vaart gaan lopen. Vanmorgen ging ik weer naar FOK! om gemotiveerd te worden voor Football Manager, maar dat valt even tegen. Ik twijfel of ik FM24 moet gaan halen of dat ik eerst mijn FM21 challenge moet afmaken. Wat denken jullie? Wat zijn echt de voordelen van FM24? Ik vind het altijd super dat de selecties weer kloppen zonder moeilijke handmatige updates, maar dat is voor mij niet genoeg om de nieuwe versies aan te schaffen.

De challenge was: werkloos zonder papieren beginnen en dan nummer 1 op de manager world ranking halen. Ondertussen is de save in 2036 en ben ik trainer van Inter Milaan, heb ik een bescheiden kast met prijzen gewonnen, maar sta ik nog niet in de top 20. De challenge is tot nu toe eigenlijk een beetje mislukt, maar heb ik wel een leuke save gehad. De afgelopen jaren heb ik wel eens gepost over deze save in de topics hier, maar de rode is draad is toch dat ik te snel ontslag nam bij clubs. Underdogs managen voelde goed, maar ik bleef altijd loeren op de absolute topclubs die nooit echt kwamen. Nu zit ik bij Inter Milaan, met misschien wel de beste selectie die ik tot nu toe gemanaged heb in deze save, dus ik zou nog even kunnen doorbuffelen om minstens in de top 20 te komen. Maar ik heb weinig met Inter Milaan als club of de Italiaanse competitie. Op nummer 1 in de ranking staat Guardiola, die na een aantal jaar Man City naar Chelsea is gegaan om daar door te gaan met titels winnen. Op nummer 3 Jurgen Klopp, die na Liverpool naar Spanje is gegaan om daar de boel te domineren met Real Madrid. Op nummer 2 staat nog altijd SAF.

De weg van een trainer zonder papieren in 2020 naar Inter Milaan in 2036:

Kleine opsomming van de verschillende prijzen op hoogste niveau:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Op deze save is al 45 dagen gespeeld, verdeeld over 3 verschillende computers. Al mag je de uren niet echt tellen, de meeste waren afk. Ik vond het vooral interessant om te zien dat ik in september 2021 begonnen was, ik ben toch al meer dan 2 jaar aan het buffelen met deze save.

Misschien heb ik door deze post te typen mijn eigen vraag al wel beantwoord.. Ik neig nu naar het idee dat ik nog één seizoen met Inter ga spelen om de top 20 managers te halen. Om vervolgens met alle opgedane kennis de challenge misschien nog een keer te proberen in FM24. Ik denk dat de sleutel is om bij één club in een grote competitie te blijven om daar prijzen te blijven winnen tot je de eerste plek gehaald hebt.
  zondag 10 december 2023 @ 11:42:28 #34
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_211573504
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 16:01 schreef Vatta het volgende:
Iemand die samen wil spelen?
Mij lijkt die andere game-mode me wel geinig waar je zelf een club moet samenstellen. Maar ik ben niet consistent genoeg met Football Manager spelen om een leuke partner te zijn voor een online game. In het verleden ben ik er ook achter gekomen dat het soms wel erg veel op elkaar wachten is (een persoon is Ajax en wil gewoon verder rammen, de ander moet met Heracles nog een heleboel spelers scouten om überhaupt een volledige selectie samen te stellen).
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 10:57:51 #35
42184 crew  DaMart
pi_211582115
Mijn derde seizoen in FM24 zit er inmiddels op. Begonnen met RW Essen in de 3. Bundesliga. Eerste seizoen was ik vooral nog even het spel aan het ontdekken en verschillende tactieken aan het uitproberen en eindigden we op de 12e plek.

In het tweede seizoen goede zaken kunnen doen op de transfermarkt en kampioen geworden en dus gepromoveerd naar de 2. Bundesliga. Het doel was om niet te degraderen.

Dat doel herhalen we volgend jaar in de Bundesliga. Door een aantal nipte overwinningen en concurrenten die op verrassende momenten punten lieten liggen, zijn we tweede geworden *O*.
Alleen hebben we veel spelers met een aflopend contract die niet willen verlengen en wat huurspelers die weer terug moeten naar hun eigenlijke club, dus het wordt een uitdagende transferzomer om een selectie samen te stellen die degradatie kan ontlopen :D.
  maandag 11 december 2023 @ 12:49:39 #36
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_211583317
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 10:57 schreef DaMart het volgende:
Mijn derde seizoen in FM24 zit er inmiddels op. Begonnen met RW Essen in de 3. Bundesliga. Eerste seizoen was ik vooral nog even het spel aan het ontdekken en verschillende tactieken aan het uitproberen en eindigden we op de 12e plek.

In het tweede seizoen goede zaken kunnen doen op de transfermarkt en kampioen geworden en dus gepromoveerd naar de 2. Bundesliga. Het doel was om niet te degraderen.

Dat doel herhalen we volgend jaar in de Bundesliga. Door een aantal nipte overwinningen en concurrenten die op verrassende momenten punten lieten liggen, zijn we tweede geworden *O*.
Alleen hebben we veel spelers met een aflopend contract die niet willen verlengen en wat huurspelers die weer terug moeten naar hun eigenlijke club, dus het wordt een uitdagende transferzomer om een selectie samen te stellen die degradatie kan ontlopen :D.
Nette save, gaat lekker dus! Wat is het doel?
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 13:36:39 #37
42184 crew  DaMart
pi_211583766
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 12:49 schreef zzzzud het volgende:

[..]
Nette save, gaat lekker dus! Wat is het doel?
Doel is gewoon een leuke save hebben. Kijken hoe ver ik deze club kan brengen, maar als er een andere interessante trein voorbij komt, spring ik daar misschien wel in ;).
  maandag 11 december 2023 @ 13:36:42 #38
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_211583767
Ik speel eindelijk weer fm na jaren wel mobiel deze keer.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 17:13:36 #39
42184 crew  DaMart
pi_211586077
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 13:36 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik speel eindelijk weer fm na jaren wel mobiel deze keer.
En, hoe bevalt dat jou?

Ik heb naast de pc-versie ook de mobiele versie, maar vind het lastiger om alle opties te vinden. Al roept het wel een beetje CM-nostalgie op ;).
  maandag 11 december 2023 @ 18:03:18 #40
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_211586617
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 17:13 schreef DaMart het volgende:

[..]
En, hoe bevalt dat jou?

Ik heb naast de pc-versie ook de mobiele versie, maar vind het lastiger om alle opties te vinden. Al roept het wel een beetje CM-nostalgie op ;).
In het begin een beetje zoeken maar het speelt lekker weg, sommige dingen zijn ook wel een beetje simpeler gemaakt mijn laatste fm was 2017 dus kan ook zijn dat het over de hele lijn zo is.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 11 december 2023 @ 18:18:20 #41
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_211586794
Hah, FM Mobile. Zo had ik een jaar of 7 geleden een Spaans vriendinnetje. Ik hup met het vliegtuig naar Spanje om haar en haar ouders een week te bezoeken. Het meisje moest overdag gewoon naar haar werk, dus ik zat overdag met haar ouders. Maar dat was niet super top, zij spraken bijna geen Engels, ik amper Spaans. Na een paar dagen begon het te jeuken, ik dacht: laat ik eens Football Manager Mobile proberen om de uren dat ze aan het werk was door te komen. Maar natuurlijk was ik een gierige gast en ging ik eerst Googlen en op zoek naar een gekraakt .apk-bestand. Gevonden op een vage Russische website, kan vast geen kwaad. Spelletje geïnstalleerd en lekker een uurtje Football Manager gespeeld. Later die dag kwam haar moeder ineens met mijn telefoon aan lopen, waarvan het scherm van de ene blote vrouw naar de andere flitste. Na een tijdje kwam vader er ook bij, die ging van verbazing naar boosheid naar mij keihard uitlachen. Uiteindelijk toch tot het avondeten moeten wachten voordat, met mijn vriendinnetje als tolk, uitgelegd kon worden wat er nu precies aan de hand was. Daarna ook nog de halve week bezig geweest om mijn telefoon compleet te resetten en alle apps weer te downloaden, moet je de bank weer bellen waarom je opnieuw hun app wilt installeren in het buitenland zonder 2FA apparaatje.

Sorry, een beetje offtopic, mag verwijderd worden als het niet past hier, maar ik wilde het verhaal even delen.
  dinsdag 12 december 2023 @ 16:28:15 #42
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_211595922
Ik ga vanavond of later deze week FM24 aanschaffen en installeren. Hebben jullie nog tips over wat er allemaal aan de voorkant moet gebeuren? Op mijn lijstje staat:

- Facepack downloaden en installeren
- Logo's downloaden en installeren
- Real name fix
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:14:49 #43
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_211596655
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 16:28 schreef zzzzud het volgende:
Ik ga vanavond of later deze week FM24 aanschaffen en installeren. Hebben jullie nog tips over wat er allemaal aan de voorkant moet gebeuren? Op mijn lijstje staat:

- Facepack downloaden en installeren
- Logo's downloaden en installeren
- Real name fix
Bedenken met welk team je gaat spelen.

Voor de rest: lekker spelen hoe jij het leuk vindt. Ik vind het zelf bijv leuk om nieuwe talenten te ontdekken zonder lijstjes van internet te halen. Tactieken heb ik geen zin in, haal ik van internet. Ik speel gemiddeld 2 uur per week, dus dan probeer ik het wel leuk te maken voor mezelf.

Wat je dus vooraf nog zou kunnen doen maar wat wellicht invloed heeft op je spelplezier:
- shortlists downloaden
- database editten
- tactieken downloaden / in verdiepen
- trainingsschema’s downloaden
  dinsdag 12 december 2023 @ 18:49:18 #44
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_211596975
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:14 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Bedenken met welk team je gaat spelen.

Voor de rest: lekker spelen hoe jij het leuk vindt. Ik vind het zelf bijv leuk om nieuwe talenten te ontdekken zonder lijstjes van internet te halen. Tactieken heb ik geen zin in, haal ik van internet. Ik speel gemiddeld 2 uur per week, dus dan probeer ik het wel leuk te maken voor mezelf.

Wat je dus vooraf nog zou kunnen doen maar wat wellicht invloed heeft op je spelplezier:
- shortlists downloaden
- database editten
- tactieken downloaden / in verdiepen
- trainingsschema’s downloaden
Ik denk dat ik weer werkloos zonder papier begin, kom je toch altijd weer op plekken terecht waar je van tevoren nooit aan zou denken. Alleen twijfel ik nog of ik opnieuw voor de #1 rank bij Hall of Fame ga, of dat ik de Pentagon Challenge wil spelen.

- Shortlists heb ik niet nodig, denk ik.
- Database editten is een goede tip. Ik zit er eigenlijk al jaren aan te denken om mijn naasten/vrienden als talentjes of coaches toe te voegen aan bijvoorbeeld hun favoriete club. Dan mag ik ze nooit kopen, maar grappig om ze van tijd tot tijd tegen te komen. Dan zal ik me eerst flink in de editor moeten verdiepen, haha.
- Tactieken had ik al bekeken op het internet, ik neem ze nooit direct over, maar laat me altijd wel flink inspireren door de best geteste tactieken.
- Trainingen laat ik tot nu altijd door assistenten doen. Heb jij goede ervaringen met zelf trainingen samenstellen?

Thanks voor de tips! Ik ben nu bezig met Inter Milaan op FM21, toch maar mijn laatste puntjes sprokkelen voor een plekje in de Hall of Fame.
  dinsdag 12 december 2023 @ 22:36:13 #45
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_211600246
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 18:49 schreef zzzzud het volgende:

[..]
Ik denk dat ik weer werkloos zonder papier begin, kom je toch altijd weer op plekken terecht waar je van tevoren nooit aan zou denken. Alleen twijfel ik nog of ik opnieuw voor de #1 rank bij Hall of Fame ga, of dat ik de Pentagon Challenge wil spelen.

- Shortlists heb ik niet nodig, denk ik.
- Database editten is een goede tip. Ik zit er eigenlijk al jaren aan te denken om mijn naasten/vrienden als talentjes of coaches toe te voegen aan bijvoorbeeld hun favoriete club. Dan mag ik ze nooit kopen, maar grappig om ze van tijd tot tijd tegen te komen. Dan zal ik me eerst flink in de editor moeten verdiepen, haha.
- Tactieken had ik al bekeken op het internet, ik neem ze nooit direct over, maar laat me altijd wel flink inspireren door de best geteste tactieken.
- Trainingen laat ik tot nu altijd door assistenten doen. Heb jij goede ervaringen met zelf trainingen samenstellen?

Thanks voor de tips! Ik ben nu bezig met Inter Milaan op FM21, toch maar mijn laatste puntjes sprokkelen voor een plekje in de Hall of Fame.
Ik laat de trainingen ook door de assistenten doen. Volgens mij is er best wat verschil op dat gebied tussen FM21 en FM24.

Dat is op zich ook het mooie aan FM. Je kan je met elk detail bemoeien, maar dat hoeft niet.

Werkloos beginnen heb ik zelf dan nog nooit gedaan. Vroegah begon ik wel eens in de laagste divisie van Engeland. Maar eenmaal in de premier league aangekomen vond ik het niet meer leuk. Ik merk dat ik het meeste plezier uit het spel haal als er nog bestaande spelers in zitten.
pi_211600484
Hoeveel leagues en spelers laden jullie gemiddeld bij een save?

Ik heb zelf een ryzen 9 7900x cpu en ik laad meestal 25 competities in 12 landen met ongeveer 80 a 90 duizend spelers. Ik vind dit zelf nogal traag spelen, maar wellicht ben ik gewoon te ongeduldig.
  woensdag 13 december 2023 @ 14:47:31 #47
424367 zzzzud
damclub hooligan
pi_211606087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 22:36 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
Ik laat de trainingen ook door de assistenten doen. Volgens mij is er best wat verschil op dat gebied tussen FM21 en FM24.

Dat is op zich ook het mooie aan FM. Je kan je met elk detail bemoeien, maar dat hoeft niet.

Werkloos beginnen heb ik zelf dan nog nooit gedaan. Vroegah begon ik wel eens in de laagste divisie van Engeland. Maar eenmaal in de premier league aangekomen vond ik het niet meer leuk. Ik merk dat ik het meeste plezier uit het spel haal als er nog bestaande spelers in zitten.
Ja, ik moet zeggen dat ik met FM21 veel uit handen heb gegeven. Na een tijdje worden de opties in gesprekken/persconferenties enzovoort best eentonig, dus laat ik dat lekker door mijn assistenten doen. Dan vind ik juist wel weer leuk om te zien wat zij zeggen over mijn prestaties, in plaats van zelf telkens alle voor de hand liggende antwoorden te geven. In FM24 ga ik weer veel aan de assistenten overlaten, maar ga ik wel proberen om één voor één alle opties zelf uit te proberen. Om eerlijk te zijn merk ik vaak ook weinig verschil als ik bijvoorbeeld mijn assistent bijvoorbeeld de trainingen of persconferenties laat doen.

quote:
3s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:03 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

Ik heb zelf een ryzen 9 7900x cpu en ik laad meestal 25 competities in 12 landen met ongeveer 80 a 90 duizend spelers. Ik vind dit zelf nogal traag spelen, maar wellicht ben ik gewoon te ongeduldig.
Dat is wel een dikke CPU, ik heb zelf een Ryzen 7 5700X: 20 competities in 9 laden, met ongeveer 70k spelers. Het is in ieder geval een stuk sneller dan alle seizoenen die ik op mijn oude laptop gespeeld heb. Ik heb gisteren 2 uurtjes gespeeld en er bijna een seizoen in Italië doorheen kunnen rammen, de bottleneck is niet de simulatie tijd, maar vooral ikzelf die weer afgeleid is.
pi_211608917
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:47 schreef zzzzud het volgende:

[..]
Ja, ik moet zeggen dat ik met FM21 veel uit handen heb gegeven. Na een tijdje worden de opties in gesprekken/persconferenties enzovoort best eentonig, dus laat ik dat lekker door mijn assistenten doen. Dan vind ik juist wel weer leuk om te zien wat zij zeggen over mijn prestaties, in plaats van zelf telkens alle voor de hand liggende antwoorden te geven. In FM24 ga ik weer veel aan de assistenten overlaten, maar ga ik wel proberen om één voor één alle opties zelf uit te proberen. Om eerlijk te zijn merk ik vaak ook weinig verschil als ik bijvoorbeeld mijn assistent bijvoorbeeld de trainingen of persconferenties laat doen.
[..]
Dat is wel een dikke CPU, ik heb zelf een Ryzen 7 5700X: 20 competities in 9 laden, met ongeveer 70k spelers. Het is in ieder geval een stuk sneller dan alle seizoenen die ik op mijn oude laptop gespeeld heb. Ik heb gisteren 2 uurtjes gespeeld en er bijna een seizoen in Italië doorheen kunnen rammen, de bottleneck is niet de simulatie tijd, maar vooral ikzelf die weer afgeleid is.
Haha dat afgeleid raken is heel herkenbaar. Wat dat betreft is het heel makkelijk om te verdwalen. Ik probeer altijd zoveel mogelijk competities te laden omdat ik geen zin heb in eindeloze winstreaks van de premier league en Spanje. Daarbij heb ik een database waarbij de UEFA-coefficienten omgekeerd zijn. Helaas helpt dat niet en is na een paar jaar de orde weer hersteld.

Wat ook echt niet ok is is de nieuwe opzet van de europese competities. Zo'n groep van 36 is een beetje gaar.
pi_211608964
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:03 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:

competities uit een land of 6 of 7, als ik laag begin veel kleinere divisies

ik hoef de competitie van zweden niet per se in mijn game als ik in turkije speel bijvoorbeeld, het land zal spelers produceren en dat is geneog
pi_211609378
Ik zie nu pas dat er een heel topic is.. even een crosspost;

Zijn er hier meer mensen die de nieuwe football manager al hebben gedownload? In mijn eerste seizoen niks aan het handje; alles liep zoals verwacht. 2de seizoen kom ik weder om de Champions league uit, wat schetst mijn verbazing? In plaats van de klassieke poulefases is er nu 1 grote groep van 32 teams, waarbij je at random tegen 8 van die ploegen speelt. Vervolgens gaan er een stuk of 8 ploegen direct door en 8 ploegen mogen er nog voor spelen ofzo.

Vage shit, want dit is niet de realiteit lijkt me? Heeft iemand een verklaring?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')