abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210342143

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager is hèt spel als het gaat om realistisch managen.

Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten! Vergeet dan niet te zeggen welk team je bent én in welke versie van Football Manager je dit hebt bereikt.

Handige sites
ManagersUnited
FMInside
FM Base
FM Scout
Sortitoutsi
Sports Interactive Community

Voorgaande topics
Bekijk de topicchain.
pi_210342147
Ik spam nog één keer door.

Pep worden _O_

mijn sweeper keeper vliegt over zijn hele helft de ballen weg _O_ hij kan niet echt keepen, maar is fysiek sterk \
check de clean sheets in de competitie
hij heeft meer 'clearences' dan welke keeper dan ook in de competitie na 6 wedstrijden

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2023 15:37:29 ]
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:16:49 #3
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210343890
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:33 schreef aTypisch het volgende:
Ik spam nog één keer door.

Pep worden _O_
[ afbeelding ]

mijn sweeper keeper vliegt over zijn hele helft de ballen weg _O_ hij kan niet echt keepen, maar is fysiek sterk \
check de clean sheets in de competitie
hij heeft meer 'clearences' dan welke keeper dan ook in de competitie na 6 wedstrijden

[ afbeelding ]
Ik heb heel veel moeite om werkende tactieken te vinden die niet de alombekende gegenpress zijn.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:21:20 #4
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210343959
Per ongeluk 4de geworden in de competitie in mijn 2de seizoen.
Ondanks een bootlading aan blessures in de laatste derde van het seizoen aardig wat punten gepakt.

Het zag er een tijd uit alsof ik 7de zou worden, aangezien het bestuur ervoor koos om zowel mijn keeper (Costil), als mijn spits (Mara) te verkopen, en ik niet genoeg geld had om iets terug te kopen.
Op de laatste speeldag konden we 4de, 5de en 6de worden. 4de geworden omdat St-Etienne in het bed scheet.

Gelukkig lopen er wat contracten van brandhout af. Hebben een aantal van mijn spelers zich ontwikkeld (hetzij als reserve, hetzij verhuurd). Dat geeft me wat ruimte om te kijken naar nieuwe spelers. Heb weer een linksback nodig, en een spits.
Mijn linksback is na 1 jaar met pensioen gegaan omdat hij geblesseerd was geraakt, en mijn reserve rechtsback op zijn plek het eigenlijk net zo goed deed.
  donderdag 24 augustus 2023 @ 09:08:54 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210403402
Schijtbestuur heeft een bod op Anel Ahmedhozic geaccepteerd tegen mijn wil in.
Ik had al een centrale verdediger gevonden om Marcelo te vervangen, maar ik denk dat ik de eerste periode ga proberen om jeugdspelers te kans te geven. Hoort bij de clubcultuur.
pi_210440900
_O_ _O_

krijg alleen geen extra budget voorlopig :')

De opstelling, uiteindelijk wil ik achterin nog upgraden naar een ball playing defender centraal en een andere wide central back achterin. Maar daar zijn de aanwezige spelers nog niet geschikt voor. De wing backs kunnen ook nog naar complete wing back op termijn. Maar dan moet ik het middenveld ombouwen denk ik, dus dat ga ik voorlopig niet doen

De sweeper keeper heeft veruit het meeste weggewerkt van alle keepers/spelers in de competitie :+. 72 clearances in 30 wedstrijden _O_

een paar regens die de show stalen (Moahé met name)

qua spelers die al bestonden zijn deze wel interessant:

Hugo Felix, mocht nooit debuteren bij Benfica, wel veel gespeeld in Benfica B. Na zijn transfervrije overstap bleek hij direct klaar om dé spelmaker van het elftal te worden

Burns kwam voor een heel klein salaris over van City. Hij ging akkoord door een akkoord waarin stond dat hij naar andere Portuguese clubs mocht in een hogere competitie tegen een beperkte som. Maar in dat seizoen promoveerde ik :+

Ik heb in de lagere competities veel regens gebruikt, maar er kunnen er maar weinig aanhaken vanuit de jeugdopleiding zelf. Deze speler is als invaller (als aanvallende CM of spits) wel van waarde geweest:

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2023 11:19:26 ]
  zondag 27 augustus 2023 @ 13:06:01 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210441982
Ik was 4de geworden met Bordeaux, dus we spelen Europa League.
Klein beetje geld dat ik heb, heb ik besteed aan een nieuwe spits (Hojlund), een nieuwe linksbuiten (Hlozek), een nieuwe linksback (Koné) en een nieuwe centrale verdediger (Bronn).

Allemaal koopjes, al was Hlozek 9 miljoen. Youth recruitment is beter geworden, en trainingsfaciliteiten zijn geupgrade. We gaan de goede kant op. Komt langzaamaan wat meer sponsorgeld binnen, wat meer prijzengeld.
Stukje bij beetje de staf aan het verbeteren. PSG halen we toch niet in, met een voorhoede van Messi, Haaland en Lewandowski. :') Abraham op de bank.

Ook bij jong Finland en jong Frankrijk een speler weggehaald die veel talent lijken te hebben.

Beiden klein, kosten samen 6 ton. :)
  donderdag 7 september 2023 @ 10:55:40 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210556504
Heb ontslag genomen als bc van Noorwegen.
Het hele land heeft exact 0 fatsoenlijke keepers. Dus als je tegen een land speelt met een spits van tenminste Championship niveau, krijg je er sowieso 3 tegen.
Haaland schijt in zijn broek als er druk op komt te staan. Iedere keer dat we ons kunnen kwalificeren weigert hij te scoren en krijgt gemiddeld van beoordeling van 6,1.
Valt geen eer aan te behalen, ondanks de enorme hoeveel uitstekende centrale middenvelders.
pi_210564690
Soms is FM23 best in de war.

Dat Timber voor 99 mln naar PSG gaat oke.
Maar dat ze Rensch inschatten van 62-78mln gaat nergens over :D
stupidity has become as common as common sense was before
pi_210601679
Met Oriental Dragon ga ik richting de winterstop van 2028/2029.

Heb een aantal mooie regens opgepikt, en eentje opgeleid die nu ook goede minuten maakt (door gebrek aan beter in de spits als invallers)

Ondanks het halen van de derde plek (vCL dus, nu in de Europa League actief) heb ik eigenlijk nauwelijks extra budget. Ook na verkoop van spelers.
Salarisbudget is de bottleneck om gearriveerde spelers te halen, lukt bijna alleen maar transfervrij en dan zijn het vaak spelers die bij Benfica e.d. niet aan de bak komen.

De aangetrokken regens waren minder dan een miljoen. Een uitzondering: Ik heb één Duitse regen voor achterin gehaald voor ruim 4 miljoen.

Mijn aanvoerder sinds halverwege vorig seizoen _O_

Twee Zuid-Afrikanen. Eentje speelt veel, maar is fysiek nog erg zwak.

De ander is nog een work in progress. Ik wil van hem de vervanger van Lemdee maken op Complete Wing Back op links, maar hij kan dus ook invallen als snelle spits als het nodig is :+

De super Duitser achterin, speelt als wide centre back.

En de Chinese hoop in bange dagen: Wang Qing. De enige regen uit eigen jeugd die kan aanhaken bij het huidige niveau. De rest wordt verhuurd, probeert Orantial Dragon B te laten promoveren of wordt verkocht met doorverkooppercentage :+ Oh en er is een of andere vage landelijke beker waar ze nog soms minuten maken, door de vreemde regels wat betreft registratie daar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2023 13:14:09 ]
  woensdag 13 september 2023 @ 12:05:02 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210622079
Trailert (weinig nieuws te zien)

Road map (aanpassing vrije trappen!):

En fijne plagiaat (tenzij ze voor de rechte betaald hebben)

Edit: Overigens kun je er beter vanuit gaan dat hier gewoon rechten over zijn betaald, dat is aannemelijker dan dat het gejat is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Vis1980 op 13-09-2023 22:02:15 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210633404
PSV verhuurde de nieuwe Haaland aan mij, met een afkoopsom van 6,4 miljoen. :D
Ik kon dat niet direct betalen, maar wel een klein deel van te voren en de rest in termijnen. Ze gingen akkoord omdat hij ook een transferverzoek had ingediend _O_

Spitsenprobleem opgelost, zie de stats tot nu toe _O-
pi_210633614
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:05 schreef Vis1980 het volgende:
Trailert (weinig nieuws te zien)

Road map (aanpassing vrije trappen!):

[ afbeelding ]

En fijne plagiaat (tenzij ze voor de rechte betaald hebben)

[ afbeelding ]

Edit: Overigens kun je er beter vanuit gaan dat hier gewoon rechten over zijn betaald, dat is aannemelijker dan dat het gejat is.
je kunt je saves dus meenemen, dat is wel een leuke feature
pi_210636599
Zojuist FM24 vast besteld. Online met een key voor 35 euro, prima prijs.
pi_210704270
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 19:29 schreef kloon_bassie het volgende:
Zojuist FM24 vast besteld. Online met een key voor 35 euro, prima prijs.
Link? Early acces ook?

[ Bericht 1% gewijzigd door Vatta op 21-09-2023 12:25:14 ]
pi_210707038
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Vatta het volgende:

[..]
Link? Early acces ook?
https://www.allkeyshop.co(...)-key-compare-prices/

De goedkoopste hiervan toen in postte. Nu is het zelfs nog goedkoper zie ik, wel bij een andere aanbieder. Waar ik heb besteld is geen early access. Altijd even goed vergelijken en goed lezen. Heb het wel eens met early access besteld, dan nog is het maar een paar euro duurder.

Edit: zo te zien heeft de aanbieder cdkeys de early access beschikbaar tegen 38 euro.
pi_210707264
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:01 schreef kloon_bassie het volgende:

[..]
https://www.allkeyshop.co(...)-key-compare-prices/

De goedkoopste hiervan toen in postte. Nu is het zelfs nog goedkoper zie ik, wel bij een andere aanbieder. Waar ik heb besteld is geen early access. Altijd even goed vergelijken en goed lezen. Heb het wel eens met early access besteld, dan nog is het maar een paar euro duurder.

Edit: zo te zien heeft de aanbieder cdkeys de early access beschikbaar tegen 38 euro.
Dankje
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:37:43 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210947937

Met bescheiden middelen matig getalenteerde spelers kopen en deze laten spelen.
De NXTGEN waardeert me :)

Dit jaar ook voor het eerst in de CL, maar nog steeds zijn er weinig financiële middelen. Hopelijk volgend jaar wat meer. Nu aan het strijden om de 2de plek, achter PSG.
pi_211125418
Is hier iemand die er voor open staat om samen eens een netwerkspel op te starten. Lijkt me ook wel eens geinig.
  maandag 6 november 2023 @ 10:49:00 #20
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_211210349
Ga vandaag FM 24 halen met een vriend, heb vorige deel niet gespeeld, en 22 best weinig.
Waar is vandaag gelijk een goede database te vinden met alle transfers?
pi_211210435
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:49 schreef jorienvdherik het volgende:
Ga vandaag FM 24 halen met een vriend, heb vorige deel niet gespeeld, en 22 best weinig.
FM24 heeft gewoon de updates van de huidige transfers volgens mij

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2023 10:59:53 ]
  Moderator / Redactie FP maandag 6 november 2023 @ 11:31:08 #22
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_211210699
quote:
14s.gif Op maandag 11 september 2023 13:11 schreef aTypisch het volgende:
En de Chinese hoop in bange dagen: Wang Qing. De enige regen uit eigen jeugd die kan aanhaken bij het huidige niveau. De rest wordt verhuurd, probeert Orantial Dragon B te laten promoveren of wordt verkocht met doorverkooppercentage :+ Oh en er is een of andere vage landelijke beker waar ze nog soms minuten maken, door de vreemde regels wat betreft registratie daar.
[ afbeelding ]
Wang Qing.

Wanking.

Huuuhuhuhu :+
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 6 november 2023 @ 14:15:18 #23
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_211212286
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2023 10:59 schreef aTypisch het volgende:

[..]
FM24 heeft gewoon de updates van de huidige transfers volgens mij
gedownload via Steam, echter staat er pas 6-11 beschikbaar...
  maandag 6 november 2023 @ 18:02:04 #24
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_211214108
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 14:15 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]
gedownload via Steam, echter staat er pas 6-11 beschikbaar...
17.00 release
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_211218031
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 10:49 schreef jorienvdherik het volgende:
:')

Meteen in de pregame editor ff fixen dat de zoon van van Persie niet standaard voor Engeland kiest lol, fuck die onzin. (want NL roept um niet snel genoeg op, zelfs na de fix die NL elftal beschikbaar maakt).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')