abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210339365
We wonen in een rijtjeshuis met een zolder die opgesplitst is in twee delen. Een kleine voorzolder, en een grotere achterzolder. Deze twee delen zijn gescheiden door een muur, met een deuropening van ongeveer 74,5cm breed en 182,5cm hoog. Er zit geen deur in, het is enkel een deuropening, en volgens mij heeft er ook nooit een deur in gezeten. Ik zie geen sporen van scharnieren oid.

Op de achterzolder staat een hoop zooi wat we nergens anders kwijt kunnen, maar wel graag willen bewaren. Ook spullen die ons dierbaar zijn. Het vervelende is dat, wanneer de kat toegang heeft tot de achterzolder, hij de neiging heeft om dat zijn thuis te maken. Hoewel de kat zindelijk is, hebben we in het verleden toch gemerkt dat ie daar had zitten plassen en poepen.

We hebben de kat een hele tijd daar weg kunnen houden door middel van grote, zware dozen tussen de deuropening te zetten. Dit heeft een lange tijd gewerkt. Maar sinds een paar dagen lukt het hem om alles om te flikkeren, met het resultaat dat alle dozen de trap af komen donderen. Hoe ie het voor elkaar krijgt, geen idee.

In ieder geval, ik ben nu op zoek naar een meer permanente oplossing waardoor wij nog wel de zolder op kunnen, maar de kat niet meer. Het liefst wil ik geen volledige deur met scharnieren plaatsen, aangezien de muur van beton is zonder houten deurposten, en aangezien er relatief weinig beweegruimte is op de voorzolder.

Weet iemand van jullie misschien hoe ik dit zou kunnen realiseren?
  Spellchecker zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:54:03 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210339485
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:54 schreef maily het volgende:
Een rolhor?
Of een vouwdeur.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:06:56 #4
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210339501
Of een normale deur
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Spellchecker zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:11:29 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210339561
Een grote plaat die je opzij kunt schuiven een optie?
pi_210339643
- Als het een houten kozijn is, kun je er gewoon scharnieren in zetten en een deur plaatsen.

- Je kunt met een railsysteem relatief eenvoudig een schuifdeur plaatsen

- een stevige rolhor zal ook wel werken
pi_210339658
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:54 schreef maily het volgende:
Een rolhor?
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:05 schreef Viezig het volgende:

[..]
Of een vouwdeur.
Hoe bevestig je deze? Ik heb even gekeken maar het is beetje onduidelijk. Is dat met plakstrips of zo?

En hebben jullie ook suggesties waar je zoiets het beste kan kopen?

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:11 schreef maily het volgende:
Een grote plaat die je opzij kunt schuiven een optie?
Dit is geen optie omdat er dan altijd een kier zal zijn, hoe klein ook. Een gewone plaat kan niet rechtop staan zonder om te vallen. En als er een kier is weet ik zeker dat ie erin zal slagen het omver te jengelen. Die grote dozen pasten perfect in de deuropening, bijna geen ruimte er tussen aan beide zijden. Maar het is hem ook gelukt om dat omver te trekken. Ik heb echt het idee dat hij gewoon zijn poten ergens er tussen duwt en de hele boel omver pleurt.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:26:03 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_210339725
Zou het een optie zijn om in, of vlakbij, dat achterste gedeelte een kattenbak te plaatsen ? Katten hebben vaak een neiging om op zoek te gaan naar donkere plekjes om zich eventueel terug te kunnen trekken van hun medebewoners. Als hij of zij niet het hele huis door hoeft te lopen om bij een bak te komen zou het probleem al opgelost kunnen zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_210339952
https://www.agrishop.nl/p(...)1RBvP1MaArDVEALw_wcB

Dit is maar 1 vb.

Maar een onzichtbare omheining zal absoluut werken en is makkelijk te plaatsen, zelfs met 'plak' opties verkrijgbaar.

Paar slim geplaatste stroomdraadjes ook, maar dit is mooier en je kan er zelf gewoon door zonder de omheining uit te hoeven schakelen.
pi_210339964
Een valse hongerige Rottweiler.
Of een Chinees inhuren bij het lokale afhaalrestaurant :7
pi_210339980
Gewoon een bordje neerzetten 'Verboden voor katten' :Y
Hoe moeilijk kan het zijn.

zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:49:32 #12
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_210339992
Ik zou gewoon zorgen dat hij helemaal niet op zolder kan komen
Bij ons gingen ze wel door het dakraam als dat open stond, daar heb ik een raamwerkje gemaakt met gaas zodat ze dat wel als hangmat kunnen gebruiken maar ze komen via die weg niet meer binnen
Drop you like an ill, bad habit
pi_210340173
Elektrisch riempje
pi_210340243
Ik had het destijds opgelost met n harmonicadeur

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2023 13:14:01 ]
pi_210340307
Ik denk dat je goede antwoorden hebt gekregen.

Als je kat toch haar behoefte doet op plekken die je niet wilt, kan jij jezelf een hoop ellende besparen en op zolder een extra kattenbak neerzetten (en als 't nodig is ook twee keer per dag schoonscheppen). Scheelt je ook gehannes met die hor of vouwdeur
pi_210341046
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 13:13 schreef Emmerdeur het volgende:
Ik had het destijds opgelost met n harmonicadeur
[ afbeelding ]
Beetje kat krijgt dit in 10 seconden open.
pi_210341397
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Beetje kat krijgt dit in 10 seconden open.
Meer magneten gebruiken
pi_210341440
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:30 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Meer magneten gebruiken
Klopt, maar als de kat in kwestie zware dozen zomaar opzij kan schuiven, dan is zo'n schuifdeur peanuts voor die garfield.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:33:06 #19
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210341441
Grote gemene hond op zolder nemen
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_210342022
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt, maar als de kat in kwestie zware dozen zomaar opzij kan schuiven, dan is zo'n schuifdeur peanuts voor die garfield.
Ok ik hoef het bij mijn huidige katten(bengalen)idd ook niet te proberen nu. Dat huis met die deur waren andere(oudere) katten toen
pi_210342059
Een grote plaat met magneten
Zelf een deur maken
Een hordeur of zelf een frame met sterk gaas maken (frisse lucht op zolder is ook fijn)
Een vouwdeur

En al vraag je hier niet om, ga even na waarom je kat daar zn behoefte doet.
Beneden geen schone bak?
Of staat de bak in een drukke omgeving?
Is je kat ziek zonder dat je het weet?
Is er iets met de kattenbak beneden veranderd van standplaats, soort grind?
Kan hij stress hebben vanwege omgevingsfactoren waardoor hij naar zolder vlucht?
Bijv bezoek,kinderen, andere huisdieren, harde muziek, stress van buurkatten enz.
Op fb heb je 2 groepen met duizenden leden
"katvriendelijk je huis inrichten"
En "katvriendelijk je tuin en huis inrichten"
Plaats een foto daar en je krijgt goede catproof tips ^O^
pi_210342254
Een rolhor houdt een kat helaas niet tegen. Er zijn meerdere horvarianten; of ze kruipen tussen de hor en het frame door of ze slopen de hor gewoon.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:04:20 #23
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_210342984
frame met kippengaas
Drop you like an ill, bad habit
pi_210354050
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:44 schreef Sometimes het volgende:
Een rolhor houdt een kat helaas niet tegen. Er zijn meerdere horvarianten; of ze kruipen tussen de hor en het frame door of ze slopen de hor gewoon.
Dan weet ik het ook niet meer... dan moeten we maar accepteren dat die kat af en toe boven zit en de tent daar afbreekt. :{
  zondag 20 augustus 2023 @ 13:51:39 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_210354069
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 13:50 schreef Gobledygook het volgende:

[..]
Dan weet ik het ook niet meer... dan moeten we maar accepteren dat die kat af en toe boven zit en de tent daar afbreekt. :{
En de suggestie om er een kattenbak neer te zetten?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')