abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210441545
Tesla FSD heeft een doorbraakmoment.

De huidige 11.x.x Bèta heeft ongeveer 300.000 lijnen aan code om alle verkeersregels en voertuigbeheersing in vast te leggen.

De volledig herschreven 12.x.x Bèta die Musk gisteren zelf demonstreerde door in een live stream de auto zelfstandig naar het huis van Mark Zuckerberg te laten rijden bevat amper tot geen heuristics / regels / labels en leerde dingen als verkeersborden, drempels, voorwerpen, regels en positie op de weg door te trainen op gigantische hoeveelheden videodata. Het leert nu dus min of meer zoals een mens ook leert, met neural network.
Op het moment dat je een bugreport van een Bèta-tester krijgt, kan je FSD dus trainen op die specifieke situatie tot je een gewenste uitkomst krijgt.

En ja, het werkt ook nog als het internet wegvalt, in tegenstelling tot Cruise ;)

Voor de liefhebbers (en haters :+) een supercut van de video (evengoed nog 40 minuten):

pi_210450846
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 12:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla FSD heeft een doorbraakmoment.

De huidige 11.x.x Bèta heeft ongeveer 300.000 lijnen aan code om alle verkeersregels en voertuigbeheersing in vast te leggen.

De volledig herschreven 12.x.x Bèta die Musk gisteren zelf demonstreerde door in een live stream de auto zelfstandig naar het huis van Mark Zuckerberg te laten rijden bevat amper tot geen heuristics / regels / labels en leerde dingen als verkeersborden, drempels, voorwerpen, regels en positie op de weg door te trainen op gigantische hoeveelheden videodata. Het leert nu dus min of meer zoals een mens ook leert, met neural network.
Op het moment dat je een bugreport van een Bèta-tester krijgt, kan je FSD dus trainen op die specifieke situatie tot je een gewenste uitkomst krijgt.

En ja, het werkt ook nog als het internet wegvalt, in tegenstelling tot Cruise ;)

Voor de liefhebbers (en haters :+) een supercut van de video (evengoed nog 40 minuten):

Wat de afwezigheid van regels en heuristics lastig maakt, is dat dit soort systemen leren dmv een vorm van reinforced learning: door feedback op de uitgevoerde acties leert het systeem en zal het wat parameters aanpassen zodat de volgende keer de reactie beter is. Het leert simpel gezegd van zijn fouten. Maar je kan je met een auto niet veroorloven om te leren van bijvoorbeeld een frontale aanrijding. Dat kan praktisch alleen dmv simulaties.

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 27-08-2023 22:21:38 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_210451402
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 21:34 schreef recursief het volgende:

[..]
Wat de afwezigheid van regels en heuristics lastig maakt, is dat dit soort systemen leren dmv een vorm van reinforced learning: door feedback op de uitgevoerde acties leert het systeem en zal het wat parameters aanpassen zodat de volgende keer de reactie beter is. Het leert simpel gezegd van zijn fouten. Maar je kan je met een auto niet veroorloven om te leren van bijvoorbeeld een frontale aanrijding. Dat kan praktisch alleen dmv simulatied.
En daarom koopt Tesla zoveel Nvidia videokaarten en bouwen ze Dojo ;)

Meer dan 2.000.000 echte kilometers per dag met alle FSD Bèta testers.
Het is zelfs zoveel dat FSD in 1,5 dag ongeveer net zoveel kilometers rijdt als Cruise in totaal sinds ze zijn begonnen.

En daarnaast miljarden kilometers gesimuleerd op basis van videobeelden.

Overigens leren ze ook van echte aanrijdingen maar dan vooral om de timing van airbags en gordelspanners te verbeteren en daarmee letsel te verlagen.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-08-2023 22:03:19 ]
pi_210455100
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210456590
quote:
Haaaa Willempie.

quote:
In 2007 schreef Willem Middelkoop in "Als de dollar valt" dat het niet de vraag was óf ons financiële systeem zou instorten, maar wanneer. Het bleken profetische woorden. Eind 2008 waren we slechts een paar uur verwijderd van de complete ineenstorting van ons wereldwijde kredietkaartenhuis. In zijn nieuwste boek, De Big Reset: Gold Wars en het financiële eindspel, beschrijft Middelkoop de historie en problemen van ons huidige financiële systeem en onthult hoe we voor 2020 zullen overgaan naar een nieuw systeem. Goud heeft als enige valuta de afgelopen eeuwen haar koopkracht behouden. Bankiers proberen de vlucht naar goud al tientallen jaren af te remmen maar lijken deze War on Gold nu te verliezen.
INSTORTEN! REVOULTIE! SYSTEEMCRASH! BANKIERSCOMPLOT! GOUD GOUD GOUD!!!
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_210456600
Reminds me wel dat ik nog wat GOLD moet terugkopen, dat had ik nog niet gedaan. Samen met COKE de mooiste tickers (en nog fraaie bedrijven ook). Half september maar eens doen.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  maandag 28 augustus 2023 @ 15:30:46 #132
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_210456660
https://www.cdfund.com/tr(...)standaardklasse.html

Van juli 2008 t/m juli 2023 heeft Middelkoop zijn beleggingsfonds een cumulatief rendement gemaakt van -22,61%

Moet je eens voorstellen dat je met een team van een dozijn mensen dag in, dag uit, nadenkt over zo snel en veilig mogelijk kapitaal laten renderen en dat je over een tijdsperiode van 15 jaar niet eens 0% yieldend cash kan verslaan, laat staan dat je in de buurt komt van een S&P500 ETF.

En dat je dan nog steeds als autoriteit wordt gezien in de financiële wereld.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_210456710
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:30 schreef monkyyy het volgende:
https://www.cdfund.com/tr(...)standaardklasse.html

Van juli 2008 t/m juli 2023 heeft Middelkoop zijn beleggingsfonds een cumulatief rendement gemaakt van -22,61%

Moet je eens voorstellen dat je met een team van een dozijn mensen dag in, dag uit, nadenkt over zo snel en veilig mogelijk kapitaal laten renderen en dat je over een tijdsperiode van 15 jaar niet eens 0% yieldend cash kan verslaan, laat staan dat je in de buurt komt van een S&P500 ETF.

Het is bijna knap te noemen _O-

En dan de zeepbel waar ie altijd tegenaan schopt:
quote:
If you invested $100 in the S&P 500 at the beginning of 2008, you would have about $436.40 at the end of 2023, assuming you reinvested all dividends. This is a return on investment of 336.40%

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2023 15:39:21 ]
pi_210457851
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:30 schreef monkyyy het volgende:

Volgend mij zien alleen zijn fans 'm als autoriteit
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_210461438
Wat betreft Nvidia: als ik kijk naar de explosie van AI (waaronder ook autonoom rijden), lijkt er op dit moment nog geen gedefinieerde limiet voor de vraag naar hardware te zijn. En dus kan het verkopen van de aandelen wel eens veel te vroeg geweest zijn. Desondanks ga ik dit van een afstandje bekijken en zien waar het heen gaat, dus niet weer instappen.

Tevens geen advies, meer "hardop denken".
pi_210463171
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 23:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wat betreft Nvidia: als ik kijk naar de explosie van AI (waaronder ook autonoom rijden), lijkt er op dit moment nog geen gedefinieerde limiet voor de vraag naar hardware te zijn. En dus kan het verkopen van de aandelen wel eens veel te vroeg geweest zijn. Desondanks ga ik dit van een afstandje bekijken en zien waar het heen gaat, dus niet weer instappen.

Tevens geen advies, meer "hardop denken".
Zit zelf nog enorm te dubben of ik nog wat extra Nvidia zal kopen..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 12:19:36 #137
545 dop
:copyright: dop
pi_210464482
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:47 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Zit zelf nog enorm te dubben of ik nog wat extra Nvidia zal kopen..
bij kopen rond het all time high. niemand die je tegen houd maar zou toch denken dat er nog wel betere kansen komen.
ik weet verder niet hoe de balans in je portefeuille is. maar gezien de stijging van voornamelijk tech aandelen zou ik eerder nadenken over sectoren die zijn achtergebleven.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_210464486
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 12:19 schreef dop het volgende:

[..]
bij kopen rond het all time high. niemand die je tegen houd maar zou toch denken dat er nog wel betere kansen komen.
ik weet verder niet hoe de balans in je portefeuille is. maar gezien de stijging van voornamelijk tech aandelen zou ik eerder nadenken over sectoren die zijn achtergebleven.
Dat laatste is inderdaad de andere optie.. denk dat dat beter is. Zit al veel in tech etc.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_210466753
NN maakt aardig wat goed vandaag.
pi_210468575
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 10:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Zelf wil ik nog steeds instappen in Fluence maar vind het aandeel nog steeds te duur. Misschien niet terecht maar dat blijft altijd ingewikkeld.

[ afbeelding ]
Fluence stijgt vandaag lekker door
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_210468782
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 16:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
NN maakt aardig wat goed vandaag.
Blij dat ze flink zijn gestegen, maar sta nogsteeds in de min met NN. :9
pi_210468817
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:51 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Fluence stijgt vandaag lekker door
Ja, zo wordt het geen instapmoment.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Idem…
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:21:02 #143
545 dop
pi_210468822
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]
typisch een aandeel wat je braaf moet vasthouden voor het dividend. koerswinst is altijd beperkt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_210468837
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:21 schreef dop het volgende:

[..]
typisch een aandeel wat je braaf moet vasthouden voor het dividend. koerswinst is altijd beperkt.
10% is dan weer niet heel “beperkt” ;)

Maar het is waar, leuk voor dividend.
pi_210468848
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 12:20 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Dat laatste is inderdaad de andere optie.. denk dat dat beter is. Zit al veel in tech etc.
TELL staat lekker laag. Koopje!
pi_210468883
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:21 schreef dop het volgende:

[..]
Dat is ook de reden dat ik dit aandeel heb, maar ik heb toch aardig in de min gestaan, zo'n 30%. Op dit moment wat minder, maar toch nogsteeds 15%.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:29:45 #147
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210468898
quote:
10s.gif Op maandag 28 augustus 2023 15:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Haaaa Willempie.
[..]
INSTORTEN! REVOULTIE! SYSTEEMCRASH! BANKIERSCOMPLOT! GOUD GOUD GOUD!!!
Niet serieus te nemen die clown.

Dat er nog mensen naar hem luisteren. Zal wel confirmation bias zijn.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:33:46 #148
545 dop
pi_210468926
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]
TELL staat lekker laag. Koopje!
god niet weer he, inmiddels is zo ongeveer alles uitgekomen wat ik in eerder topics over tell heb gezegd.
Emissie in het vooruitzicht, Gunver vertrokken. geld bijna op.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:34:18 #149
545 dop
pi_210468931
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
10% is dan weer niet heel “beperkt” ;)

Maar het is waar, leuk voor dividend.
vandaag is de uitzondering die de regel bevestigd ;)
pi_210469221
Tesla ook 7% in de plus, dat tikt wat harder aan in m'n portfolio :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')