abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210330982
Anno 2023 is alles duurder geworden. ook brillen bij de opticien.
Dus ik vroeg mij af hoe ziet de online brillen wereld er uit in 2023?

1) waar kan je je ogen laten meten en hoeveel kost dat ongeveer?
2) wat zijn de goedkoopste websites, bestaan die ook in NL of kan je beter internationaal bestellen?
3) kom je op deze manier ook in aanmerking voor een brillen vergoeding van de verzekeraar?
pi_210331071
1) Opticien, oogkliniek

2) Ja ze bestaan, je kan zelfs voor 5 euro 5 brillen laten bezorgen zonder glas om te kijken welke het beste bij je past en daarna alles weer retour sturen zonder ergens aan vast te zitten, maar je kan dus ook je sterkte doorgeven en een bril op sterkte bestellen. - Knip-

3) Vergeet dat maar

Tip, ga gewoon naar de opticien, met garantie en een goede aanmeting en alle andere service voor een kwalitatief goede bril skere, bezuinig maar op wat anders.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 18-08-2023 19:07:53 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:22:10 #3
485843 crew  Jippie
pi_210333011
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 16:10 schreef THEFXR het volgende:
Anno 2023 is alles duurder geworden. ook brillen bij de opticien.
Dus ik vroeg mij af hoe ziet de online brillen wereld er uit in 2023?

1) waar kan je je ogen laten meten en hoeveel kost dat ongeveer?
2) wat zijn de goedkoopste websites, bestaan die ook in NL of kan je beter internationaal bestellen?
3) kom je op deze manier ook in aanmerking voor een brillen vergoeding van de verzekeraar?
Bij brillen is passen en afmeting van het glas op je ogen in het montuur wel belangrijk. Het glas moet goed geslepen zijn om er goed door te kunnen kijken.

Als je moeite met lezen krijgt kun je een eenvoudig leesbrilletje uitproberen bij de action etc.

Af je ziektekostenverzekering meebetaalt hangt van de aanvullende verzekering en verzekeraar af. Het basispakket vergoedt niets.

Je zou verder kunnen kijken bij aanbiedingen van grote opticienketens zoals een Hans Anders, daar doen ze ook oogmetingen.

Als je echt van een minimuminkomen rond moet komen kun je kijken of je gemeente potjes heeft voor minima, waaruit een bril kan worden gefinancierd.

Persoonlijk zou ik alleen een simpele zonnebril online bestellen.

Als je een cylinder afwijking hebt is online bestellen sowieso erg lastig.

Als je dicht bij de grens woont zou je eens kunnen informeren wat de gemiddelde kosten zijn van een bril in Duitsland of België en daar naar een goede opticienketen gaan.

Let ook op dat bij elke aanpassing van het glas, meekleurend, vuilafwerend, dun geslepen, multi-focaal je bril flink kan stijgen in prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')