Ja maar ik stop dus niet alle overwaarde in een nieuwe woning...quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 12:44 schreef bijdehand het volgende:
Je moet volgens mij alleen aangeven of je wel of niet alle overwaarde in de nieuwe woning hebt gestopt. Heb je dat niet gedaan dan moet je even berekenen hoeveel niet.
Ik ken het aangifteprogramma van de belastingdienst niet heel goed, maar volgens mij stelt het niet veel voor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:02 schreef Grublit het volgende:
[..]
Ja maar ik stop dus niet alle overwaarde in een nieuwe woning...
Ik koop een nieuw huis voor stel 400k. Ik leen 320, want 80k heb ik over. Mijn overwaarde was 100k.
Ik wil rente over die 320k aftrekken van de belasting. En niet maar over 300k.
Vanwege het fiscale voordeel, maar zeker ook om het niet nog complexer te maken.Gaf je die lening van 20k voorheen aan in box 3 of box 1?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
box 1: ik geef de rente op om af te trekken van inkomen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 13:08 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gaf je die lening van 20k voorheen aan in box 3 of box 1?
Dat lijkt me het antwoord op je vraag.quote:Op maandag 21 augustus 2023 09:48 schreef Grublit het volgende:
[..]
box 1: ik geef de rente op om af te trekken van inkomen.
Hoe bedoel je: de lening geef je op bij de hypotheek?quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt me het antwoord op je vraag.
Het is dus een eigenwoningschuld, de lening geef je, neem ik aan, ook op bij de hypotheek.
Het is ook allemaal zo makkelijkquote:Op maandag 21 augustus 2023 11:28 schreef Leandra het volgende:
Ja, ik bedoel idd bij de belastingaangifte, daar moet je ieder leningdeel apart opgeven met de schuld per 1 januari, de schuld per 31 december en de betaalde rente.
Als die schuld al jaren bij je belastingaangifte opgegeven wordt dan is het gewoon een schuld die je op je eigenwoningreserve in mindering kunt brengen.
Nou ja, de melding dat de rente in Box 1 opgevoerd werd was wel redelijk verhelderend zeg maarquote:Op maandag 21 augustus 2023 13:10 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zo makkelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |