Ja.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:06 schreef IkEetSlakken het volgende:
Heeft The Bradge eigenlijk een eigen wiki pagina ?
Ja, hij schijnt inderdaad in het verleden mensen te hebben uitgescholden. Echter, uitgaande van dat de informatie hier klopt, speelde dit in 2016 of eerder: Stimorol- in KLB / [KLB SC] Ja. Wij kunnen niet eens controleren laat staan aantonen dat Braddie dat toentertijd echt heeft gedaan. En zowel dan is het ook informatie van lang geleden die nu niet eens meer relevant is.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:28 schreef Viezig het volgende:
Het is duidelijk dat deze "journalisten" geen diepgravend onderzoek hebben gedaan naar Braddie. En dan bedoel ik niet dat hij echt slechte dingen heeft gedaan, maar puur dat deze aandacht niet goed voor hem is.
Fijn dat de politie eindelijk wat mensen heeft gepakt, maar als je Braddie een beetje kent weet je ook gewoon dat hij met al deze nieuwe aandacht ook weer een boel ellende op zijn hals haalt. Als je zoekt op zijn naam vind je nog steeds ontelbare filmpjes dat hij mensen de kanker in scheldt, mensen met de dood bedreigt etc... Hebben die mensen bij de publieke omroep niet het idee dat zo'n persoon beter tegen zichzelf in bescherming genomen kan worden?
Wat een lekker zigeunerjong is het toch ook, hè !!quote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:31 schreef Paul het volgende:
Wist niet dat braddie gewoon door was gegaan op tiktokDeze is van vannacht even dansennnnnnn
https://www.tiktok.com/@:(...)/7268053466377915681
Hij kan niet werkenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:39 schreef Raap het volgende:
Laten we met z'n allen een baan voor hem zoeken <3
Hij heeft niet voor niets een uitkering maar ik denk dat het met kunnen verder niet veel te maken heeft. Die discussies zijn hier ook al 100 keer voorbij gekomen. Hij wil gewoon niet werken en ziet TikTok, Twitch en YouTube als zijn purpose in life. Dat allemaal ondersteund door een WaJong uitkering.quote:
Met Braddies omvang hoeft die Wajong ook echt geen vetpot te zijn, hueheuehue.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:35 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Als je de hele dag filmpjes kan maken en op internet zitten kan je ook ergens de notulen uit gaan zitten typen. Ik gun deze man zijn wajong heus wel een vetpot zal het niet zijn maar gaat hij tot aan zijn 'pensioen' uitkering trekken dan.
Laat hem desnoods een kanaal beginnen over drillrap met bivak en dat die graag KFC eten.
Kom zeg. Ik ken mensen in een rolstoel, met één arm etc die allemaal wel kunnen werken. Als je wel elke dag filmpjes op kan nemen kan je ook echt wel iets doen qua werken.quote:
quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:07 schreef Klepper272 het volgende:
Een hoop keuringsartsen van het UWV hier in dit topic, fijn dat er zoveel deskundigen zijn
Als keuringsarts bij het UWV ?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:08 schreef Paul het volgende:
[..]Yep Braddie kan maandag aan de slag fulltime
Nee op tournee met Orgel Jokequote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:10 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Als keuringsarts bij het UWV ?
De zieligheid industrie draait op volle toeren.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:07 schreef Klepper272 het volgende:
Een hoop keuringsartsen van het UWV hier in dit topic, fijn dat er zoveel deskundigen zijn
Hij heeft zelf aangegeven dat hij deels afgekeurd is en hij volgens het UWV 20 uur per week zou moeten werken. Maar als het UWV het ook goed vindt dat hij lekker TikTok-filmpjes maakt wie zijn wij dan om daar iets van te vinden?quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:07 schreef Klepper272 het volgende:
Mensen die niet willen zouden ze geen ene rooie rotcent moeten geven. Parasiteren moeten ze straffen en niet belonen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:33 schreef Viezig het volgende:
[..]
Hij heeft zelf aangegeven dat hij deels afgekeurd is en hij volgens het UWV 20 uur per week zou moeten werken. Maar als het UWV het ook goed vindt dat hij lekker TikTok-filmpjes maakt wie zijn wij dan om daar iets van te vinden?
Nou ja, ik vind het zonde voor de ontwikkeling die hij mist en volgens mij verdient hij nauwelijks iets nu hij niet meer streamt, maar dat moeten ze zelf weten. En als je de verhalen (die hij zelf heeft verteld) leest over wat er allemaal mis ging bij eerdere werkgevers zou je haast denken dat het duurder is om hem te laten werken dan om hem gewoon te laten doen waar hij zin in heeft.
Ik denk dat intensieve begeleiding, eventueel begeleid wonen, het beste voor hem zou zijn, maar als hij dat zelf niet wil dan houdt het op.
Totaal van den zotte dat die groep hem probeerde te dwingen betaald werk te zoeken. Als je vindt dat het UWV te makkelijk is met dit soort gevallen dan moet je dat maar bij de stembus laten weten.
Ik heb denk ik best wel het recht er wat van te vinden, ik betaal er anders elke maand genoeg voor.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 17:33 schreef Viezig het volgende:
[..]
Hij heeft zelf aangegeven dat hij deels afgekeurd is en hij volgens het UWV 20 uur per week zou moeten werken. Maar als het UWV het ook goed vindt dat hij lekker TikTok-filmpjes maakt wie zijn wij dan om daar iets van te vinden?
Nou ja, ik vind het zonde voor de ontwikkeling die hij mist en volgens mij verdient hij nauwelijks iets nu hij niet meer streamt, maar dat moeten ze zelf weten. En als je de verhalen (die hij zelf heeft verteld) leest over wat er allemaal mis ging bij eerdere werkgevers zou je haast denken dat het duurder is om hem te laten werken dan om hem gewoon te laten doen waar hij zin in heeft.
Ik denk dat intensieve begeleiding, eventueel begeleid wonen, het beste voor hem zou zijn, maar als hij dat zelf niet wil dan houdt het op.
Totaal van den zotte dat die groep hem probeerde te dwingen betaald werk te zoeken. Als je vindt dat het UWV te makkelijk is met dit soort gevallen dan moet je dat maar bij de stembus laten weten.
Krijgen we dat gelul weer dat mensen ergens voor betalen en er dus een kwetsende mening over mogen hebbenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb denk ik best wel het recht er wat van te vinden, ik betaal er anders elke maand genoeg voor.
Maar dat is denk ik ook niet het punt. We mogen blij zijn dat we in Nederland een systeem hebben waarmee de minder bedeelden toch enigszins onafhankelijk zichzelf kunnen onderhouden.
Anderzijds, als je de hele dag op je piano kan spelen, filmpjes in elkaar kunt draaien en kunt streamen dan is er buiten wat overgewicht lichamelijk niks mis.
Hij zal best terecht (deels) afgekeurd zijn maar als je hem hoort praten over de baantjes die hij aangeboden kreeg dan voelde meneer zich overal te goed voor en deed hij er in mijn ogen zoveel als mogelijk aan om maar vooral geen enkel uur betaald te hoeven werken. Mat mij betreft ben je dan net als alle andere werkeloze tokkies wel het uitschot van de maatschappij.
Dat hij dit allemaal zo op internet pleurt en hele dagen online is werkt als een rode lap voor de mensen die denken dat het ok is om daar acties tegenover te zetten.
Ook voor Braddie is er opende arbeidsmarkt een plekje. Als hij zou willen. Nee, in tegenstelling tot Kees wil braddie alleen maar een beetje achter zijn computertje muziek maken en andere mensen de maat nemen (ook onderdeel van zijn stoornis).quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Krijgen we dat gelul weer dat mensen ergens voor betalen en er dus een kwetsende mening over mogen hebben.
Deel van zijn handicap is dat hij zich sociaal niet handig kan uiten he.
Wel triest dat we massaal fan van autist Kees zijn bij Braddie die in essentie ook een autist is (in elk geval qua leren) gelijk agressief reageren als hij zich weer eens lomp uit of vast loopt in een of ander kutbaantje.
Of op de stoel van het UWV gaan zitten, alsof we hem zelf als collega zouden willen of in dienst zouden nemen als werkgever.
Je mag er natuurlijk iets van vinden en ook commentaar op geven, hij zoekt immers zelf de openbaarheid. Dus dat was onhandig geformuleerd van mij.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb denk ik best wel het recht er wat van te vinden, ik betaal er anders elke maand genoeg voor.
Maar dat is denk ik ook niet het punt. We mogen blij zijn dat we in Nederland een systeem hebben waarmee de minder bedeelden toch enigszins onafhankelijk zichzelf kunnen onderhouden.
Anderzijds, als je de hele dag op je piano kan spelen, filmpjes in elkaar kunt draaien en kunt streamen dan is er buiten wat overgewicht lichamelijk niks mis.
Hij zal best terecht (deels) afgekeurd zijn maar als je hem hoort praten over de baantjes die hij aangeboden kreeg dan voelde meneer zich overal te goed voor en deed hij er in mijn ogen zoveel als mogelijk aan om maar vooral geen enkel uur betaald te hoeven werken. Mat mij betreft ben je dan net als alle andere werkeloze tokkies wel het uitschot van de maatschappij.
Dat hij dit allemaal zo op internet pleurt en hele dagen online is werkt als een rode lap voor de mensen die denken dat het ok is om daar acties tegenover te zetten.
Volgens mij zit Kees ook in de Wajong al zijn hele leven. Maar het echte punt is natuurlijk dat we een enorme rechtstaat en sociaal stelsel hebben opgetuigd waarin dat soort kwesties geregeld zijn voor ons middels een UWV en arbeidsdeskundigen en waar we niet zelf op allerlei stoelen gaan zitten en mensen persoonlijk beoordelen en veroordelen als het gaat om hun capaciteiten op de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ook voor Braddie is er opende arbeidsmarkt een plekje. Als hij zou willen. Nee, in tegenstelling tot Kees wil braddie alleen maar een beetje achter zijn computertje muziek maken en andere mensen de maat nemen (ook onderdeel van zijn stoornis).
Dat is ook het probleem van NLD/NVLD, waar hij zelf heel open over is dat hij dat heeft. Dat houdt kortgezegd in dat je een vrij vlot babbeltje hebt maar op bijna elk ander gebied dan taal een enorme achterstand hebt. Mensen met NLD worden vaak heel erg overschat door hun omgeving wat tot problemen leidt. Als je hem een halve minuut hoort praten in een filmpje van de NOS denk je misschien dat hij bovengemiddeld intelligent is en echt wel normaal aan het werk kan. In werkelijkheid snapt hij minder van wat hij zegt dan het lijkt. Zoek maar eens op wat NLD is en je zult goed snappen waarom hij meerdere keren ontslagen is voor iets "simpels" als pakketjes rondbrengen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 18:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij zit Kees ook in de Wajong al zijn hele leven. Maar het echte punt is natuurlijk dat we een enorme rechtstaat en sociaal stelsel hebben opgetuigd waarin dat soort kwesties geregeld zijn voor ons middels een UWV en arbeidsdeskundigen en waar we niet zelf op allerlei stoelen gaan zitten en mensen persoonlijk beoordelen en veroordelen als het gaat om hun capaciteiten op de arbeidsmarkt.
Hij kan ook een maskertje opzetten en doen alsof hij zich te goed voelt voor bepaald werk maar het in wezen helemaal niet kunnen uitvoeren. Je moet als buitenstaander terughoudend zijn met je vooroordelen over zaken waar je niks van weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |