Moe is geen goede reden en als het erop zit ben je waarschijnlijk blij dat je toch gegaan bent.quote:Op zaterdag 2 september 2023 09:47 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ben een schema aan 't volgen en de drukste weken volgen nu een beetje.
Ik zou vandaag een run van 5k moeten doen, maar ik ben echt moe. Als het echt moet kan ik 'm wel lopen, maar ik zie er enorm tegenop. Morgen duurloop 17km.
Wat te doen? Doorzetten of een dagje rust en afwijken van het schema?
Ha, die ambitie heb ik niet. Eerst maar 5k / < 20 minuten.quote:Op zaterdag 2 september 2023 00:15 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Niet slecht! Goed gedaan. Op naar de sub40
Moe is een prima reden om even rustigaan te doen. Zeker als dat kan betekenen dat je key training morgen dan misschien wel beter gaat.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:13 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Moe is geen goede reden en als het erop zit ben je waarschijnlijk blij dat je toch gegaan bent.
Moe is voor mij een absolute reden om niet te gaan lopen!quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:13 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Moe is geen goede reden en als het erop zit ben je waarschijnlijk blij dat je toch gegaan bent.
So true.quote:
Dat werkte goed; vrijdag niks gedaan, zaterdag alleen een heel eind gewandeld, en m'n loopje zondag ging erg goed. De enkel is nog heel ietsjes stijf 's morgens maar voelt alweer stukken beter. Fijnquote:
Succes met je schema! Tip nr 1 is om ook vooral niet te hard te lopen in je hardloop-minuten, je kan bij het fietsen conditioneel het onderste uit de kan halen en bij het hardlopen vooral werken aan je spieren laten wennen aan de belasting.quote:Op maandag 4 september 2023 22:36 schreef Skwish het volgende:
Ben net begonnen met dit hardloopschema na meer dan 10 jaar niet meer gelopen te hebben. Toen altijd zonder een schema of wat dan ook maar uiteindelijk weken kreupel gelopen ivm overbelasting en een verzwikking.
Ben benieuwd of ik dit schema kan gaan combineren met ongeveer 2 keer in de week wielrennen en straks in het najaar mtb. Heb nu hardloopschoenen aangeschaft na een loopanalyse. Zoek nog wel een goede korte hardloopbroek met opbergmogelijkheden voor het meenemen van autosleutels.
Die hebben alle sportwinkels en merken wel. Meestal hebben die kleine hardloopbroekjes achterin een klein vouwtje/ritszakje voor de sleutel.quote:Op maandag 4 september 2023 22:36 schreef Skwish het volgende:
Zoek nog wel een goede korte hardloopbroek met opbergmogelijkheden voor het meenemen van autosleutels.
Let er wel op dat een goede conditie een valkuil kan zijn als je wilt gaan hardlopen. Je hart en longen kunnen de training prima aan, maar je spieren, botten en pezen zijn nog niet zoveel gewend (zeker wielrenners hebben zwakke botten). Dat vergroot de kans op blessures.quote:Op maandag 4 september 2023 22:36 schreef Skwish het volgende:
Ben net begonnen met dit hardloopschema na meer dan 10 jaar niet meer gelopen te hebben. Toen altijd zonder een schema of wat dan ook maar uiteindelijk weken kreupel gelopen ivm overbelasting en een verzwikking.
Ben benieuwd of ik dit schema kan gaan combineren met ongeveer 2 keer in de week wielrennen en straks in het najaar mtb. Heb nu hardloopschoenen aangeschaft na een loopanalyse. Zoek nog wel een goede korte hardloopbroek met opbergmogelijkheden voor het meenemen van autosleutels.
Ja, die heb ik tegenwoordig ook. Van Fusion, soort van huismerk van de Run2Day. Is nie goeiekoop nie. Maar het zijn wel heel fijne broeken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb zelf een broekje van strakke stof met zakken aan de zijkanten van je dijbenen. Vind ik zelf veel fijner dan bij de heupband omdat ik daar meer schuurplekken van krijg en het idee heb dat ik het meer voel tijdens het lopen. Zo zie je maar weer voor ieder wat wils
rip, hopelijk gaat het wel (ongewijzigd) door danquote:Op woensdag 6 september 2023 08:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Zondag een halve marathon lopen bij 31 graden
Of hopelijk niet, lijkt me wat onverantwoord.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:35 schreef Evangelion het volgende:
[..]
rip, hopelijk gaat het wel (ongewijzigd) door dan
Ik ben blij dat Eindhoven in oktober is.quote:Op woensdag 6 september 2023 08:35 schreef La_Tramposa het volgende:
Zondag een halve marathon lopen bij 31 graden
Misschien kom ik je nog een watertje aanbiedenquote:Op woensdag 6 september 2023 11:37 schreef La_Tramposa het volgende:
Tot nu toe staat er dat het gewoon doorgaat en dat je vooral je tempo moet aanpassen en niet koste wat kost voor een PR moet gaan. Omwonenden worden ook opgeroepen om extra water aan te bieden langs de kant.
Voor mij sowieso geen piekwedstrijd dus ik ga inderdaad rustiger weg, dat is sowieso de beste hoop op een goed resultaat bij zulk weer.
Zie ik jou weer bij de kidsrun voorbij zoeven?quote:Op woensdag 6 september 2023 11:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Misschien kom ik je nog een watertje aanbiedenSucces!
Helaas, onze rennert moet zwemmen.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Zie ik jou weer bij de kidsrun voorbij zoeven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |