abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214764495
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Waar je dus feitelijk helemaal niks aan hebt als tijd kostbaar is.
Wat een onzin, op het spoor zijn er daar veel vertragingen maar rondom de grote steden werkt voor zover ik het begrepen heb het OV prima. Het gaat er ook om dat ze de Duitsers de auto uit willen hebben omdat het anders compleet vast loopt. De Duitse overheid gooit er als ik het goed begrepen heb ook flink geld tegenaan om het OV op de waarderen en de kosten te dragen.
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:02:24 #252
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214764536
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat een onzin, op het spoor zijn er daar veel vertragingen maar rondom de grote steden werkt voor zover ik het begrepen heb het OV prima. Het gaat er ook om dat ze de Duitsers de auto uit willen hebben omdat het anders compleet vast loopt. De Duitse overheid gooit er als ik het goed begrepen heb ook flink geld tegenaan om het OV op de waarderen en de kosten te dragen.
Waar heb je dat gehoord, de fabeltjeskrant?

Wat leesvoer

https://duitslandinstituu(...)-op-het-duitse-spoor

https://community.ns.nl/i(...)rikkelijk-laag-83364
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214764570
quote:
Dat er op het spoor in Duitsland veel vertragingen zijn is bekend, maar het stedelijk vervoer werkt toch redelijk goed begreep ik. De Duitse steden waar ik geweest ben was dat in ieder geval prima.

Ten aanzien van ¤ heb ik het dan verkeerd begrepen. Ik dacht dat de regering de portemonnee al getrokken had maar blijkbaar moeten ze dat nog doen.

Maar of het nu om Duitsland of Nederland gaat:Het belangrijkste is dat je blijft investeren want als het eenmaal vast loopt gaat het heel lang en veel geld kosten om dat op te lossen. En ondertussen staan mensen vast, of het in de trein of op het spoor is!
  dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:18:20 #254
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214764606
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 22:13 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat er op het spoor in Duitsland veel vertragingen zijn is bekend, maar het stedelijk vervoer werkt toch redelijk goed begreep ik. De Duitse steden waar ik geweest ben was dat in ieder geval prima.

Ten aanzien van ¤ heb ik het dan verkeerd begrepen. Ik dacht dat de regering de portemonnee al getrokken had maar blijkbaar moeten ze dat nog doen.

Maar of het nu om Duitsland of Nederland gaat:Het belangrijkste is dat je blijft investeren want als het eenmaal vast loopt gaat het heel lang en veel geld kosten om dat op te lossen. En ondertussen staan mensen vast, of het in de trein of op het spoor is!
Ja de metro in Berlijn, hoe lelijk ook, werkt over het algemeen prima.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214766039
Eerst wordt je je auto uitgejaagd.. dan de trein.. whats next: Je land uitgejaagd? Zullen we maar gewoon stoppen dan.

Wat een gaaf land, maar beetje 'ontspoord'.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 08:59:43 #256
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214766073
Koolmees is permanent ongeschikt, eerst in de kamer, nu bij de NS.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Trouwste user 2022 woensdag 21 augustus 2024 @ 09:38:51 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_214766300
quote:
13s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 08:59 schreef SEMTEX het volgende:
Koolmees is permanent ongeschikt, eerst in de kamer, nu bij de NS.
Ik wilde net zoiets posten. Die man straalt in alles onverschilligheid en incompetentie uit. In die kringen maakt het niks uit. Types als Annemarie Jorritsma, Herben, Kroes etc duiken altijd weer op. De volgende wordt Monica Keijzer. Te dom om te poepen maar zo lenig als een slang.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 21 augustus 2024 @ 09:39:46 #258
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_214766306
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 09:38 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik wilde net zoiets posten. Die man straalt in alles onverschilligheid en incompetentie uit. In die kringen maakt het niks uit. Types als Annemarie Jorritsma, Herben, Kroes etc duiken altijd weer op. De volgende wordt Monica Keijzer. Te dom om te poepen maar zo lenig als een slang.

:T
Klopt tong80 wat je zegt.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:17:25 #259
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_214767271
Heel goed, dat OV duurder maken. Mensen moeten de werkelijke kosten betalen van het product of dienst dat ze afnemen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:18:50 #260
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214767283
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:17 schreef phpmystyle het volgende:
Heel goed, dat OV duurder maken. Mensen moeten de werkelijke kosten betalen van het product of dienst dat ze afnemen.
En wat vind jij dan de werkelijke kosten?
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:20:40 #261
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214767293
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:17 schreef phpmystyle het volgende:
Heel goed, dat OV duurder maken. Mensen moeten de werkelijke kosten betalen van het product of dienst dat ze afnemen.
Driekwart van de mensen die in de spits in het OV zitten betalen er zelf niet voor, wel indirect natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:36:36 #262
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214767406
Ik denk dat de groep die het booste wordt van gratis (en dus vol met bejaarden, toeristen en scholieren) OV de mensen zijn die nu veel met de trein reizen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jan_Onderwater op 21-08-2024 12:42:12 ]
  woensdag 21 augustus 2024 @ 12:41:02 #263
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214767433
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2024 21:54 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat een onzin, op het spoor zijn er daar veel vertragingen maar rondom de grote steden werkt voor zover ik het begrepen heb het OV prima. Het gaat er ook om dat ze de Duitsers de auto uit willen hebben omdat het anders compleet vast loopt. De Duitse overheid gooit er als ik het goed begrepen heb ook flink geld tegenaan om het OV op de waarderen en de kosten te dragen.
Zelfs de raad van bestuur van DB spreekt van niet langer in controle zijn en dat de dienstregeling hooguit een schatting is.
De D overheid steekt veel geld in het goedkoop maken van regionale tickets, om stemmen te kopen, ipv dat ze het geld uitgeven waar het dringend nodig is, de infrastructuur verbeteren.
Dit sneuvelt allemaal op het moment naar verwachting, want het begrotingstekort neemt snel toe en hogere schulden zijn ongrondwettelijk.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:00:23 #264
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_214768082
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 12:18 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
En wat vind jij dan de werkelijke kosten?
Het omslag punt tussen vol en aangenaam. Bij een hogere prijs blijven meer mensen weg uit de spits.

Als je bij prijs X een hogere vraag hebt dan je aankunt, dan kun je de prijzen verhogen.
Mensen die groen willen doen kunnen best wat meer betalen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_214768143
De trein gratis maken is eigenlijk relatief goedkoop. Kost dat niet slechts 4 miljard per jaar ofzo? Hoewel het effect natuurlijk onzeker is: er zal zeker een soort van stormloop op de treinen ontstaan, die het dan weer duurder en misschien onwerkbaar maakt. Eén ding is zeker: het is nu onbetaalbaar duur. Als je al een auto voor de deur hebt staan, ben je eigenlijk een dief van je eigen portemonnee als je met de trein gaat, tenzij je misschien in centrum Amsterdam moet zijn. En ook dan zijn er goedkopere opties, bijv. parkeren bij de P+R voor 6 euro en met het OV de stad in.

Hoe dan ook, als we de grenzen sluiten voor vluchtelingen, zouden de treinen gratis kunnen worden!

De overheid zou hier hoe dan ook stevig op moeten inzetten.
Mja
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:11:27 #266
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214768164
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:09 schreef TAmaru het volgende:
De trein gratis maken is eigenlijk relatief goedkoop. Kost dat niet slechts 4 miljard per jaar ofzo? Hoewel het effect natuurlijk onzeker is: er zal zeker een soort van stormloop op de treinen ontstaan, die het dan weer duurder en misschien onwerkbaar maakt. Eén ding is zeker: het is nu onbetaalbaar duur. Als je al een auto voor de deur hebt staan, ben je eigenlijk een dief van je eigen portemonnee als je met de trein gaat, tenzij je misschien in centrum Amsterdam moet zijn. En ook dan zijn er goedkopere opties, bijv. parkeren bij de P+R voor 6 euro en met het OV de stad in.

Hoe dan ook, als we de grenzen sluiten voor vluchtelingen, zouden de treinen gratis kunnen worden!

De overheid zou hier hoe dan ook stevig op moeten inzetten.
Laten we treinen die nu al overvol zitten en waar moeilijk personeel voor te krijgen is gratis maken, want dat gaat er vast niet voor zorgen dat het compleet vastloopt

Als klap op de vuurpijl worden al deze problemen opgelost door de grenzen te sluiten voor vluchtelingen

Keihard gelachen om deze mokerdomme post
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:14:01 #267
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214768176
Ik heb een voordeeluren abo (2,20 p.m), voor die enkele keren per jaar dat ik met de trein reis naar Schiphol bijv, of naar een hardloopevenement. We namen ook wel eens de trein naar Rotterdam voor een weekendje weg. Je kon dan ook heel makkelijk een samenreiskorting regelen voor je medereiziger.

Tegenwoordig is samenreiskorting een enorm lastig proces geworden en is het goedkoper geworden om gewoon tijdens je stedentripje je auto ergens in een parkeergarage te zetten. Beetje jammer.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214768185
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:11 schreef Caland het volgende:

[..]
Laten we treinen die nu al overvol zitten en waar moeilijk personeel voor te krijgen is gratis maken, want dat gaat er vast niet voor zorgen dat het compleet vastloopt

Als klap op de vuurpijl worden al deze problemen opgelost door de grenzen te sluiten voor vluchtelingen

Keihard gelachen om deze mokerdomme post
Je gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag de trein gratis maken, want dat is inderdaad een ramp. Dat moet langzaam worden doorgevoerd. Meer sporen erbij, meer treinen erbij, investeren in het opleiden van mensen om bij de NS aan de slag te gaan met uitstekende voorwaarden. Eventueel als we genoeg huizen hebben kunnen we buitenlanders uit landen met uitstekende dienstverlening en een milde cultuur hierheen halen om goedkoop voor ons bij de NS te werken.

Uiteindelijk lijkt me dat een proces van 10 tot 20 jaar waarin het OV langzaam goedkoper en goedkoper kan worden gemaakt.

Het gaat ook helpen om bullshit jobs af te schaffen en mensen een basisinkomen te geven.
Mja
pi_214768188
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:14 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een voordeeluren abo (2,20 p.m), voor die enkele keren per jaar dat ik met de trein reis naar Schiphol bijv, of naar een hardloopevenement. We namen ook wel eens de trein naar Rotterdam voor een weekendje weg. Je kon dan ook heel makkelijk een samenreiskorting regelen voor je medereiziger.

Tegenwoordig is samenreiskorting een enorm lastig proces geworden en is het goedkoper geworden om gewoon tijdens je stedentripje je auto ergens in een parkeergarage te zetten. Beetje jammer.
Hoezo betaal je zo weinig voor je abo? Ik betaal 5,20
Mja
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:16:18 #270
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_214768193
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:15 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Je gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag de trein gratis maken, want dat is inderdaad een ramp. Dat moet langzaam worden doorgevoerd. Meer sporen erbij, meer treinen erbij, investeren in het opleiden van mensen om bij de NS aan de slag te gaan met uitstekende voorwaarden. Eventueel als we genoeg huizen hebben kunnen we buitenlanders uit landen met uitstekende dienstverlening en een milde cultuur hierheen halen om goedkoop voor ons bij de NS te werken.

Uiteindelijk lijkt me dat een proces van 10 tot 20 jaar waarin het OV langzaam goedkoper en goedkoper kan worden gemaakt.

Het gaat ook helpen om bullshit jobs af te schaffen en mensen een basisinkomen te geven.
Sporen erbij op plekken waar huizen gebouwd moeten worden, of gaat dat ook weer opgelost worden door geen vluchtelingen toe te laten?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_214768213
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:16 schreef Caland het volgende:

[..]
Sporen erbij op plekken waar huizen gebouwd moeten worden, of gaat dat ook weer opgelost worden door geen vluchtelingen toe te laten?
Tsja, Nederland is natuurlijk te klein, dat is duidelijk. Dus eerst een volledige vluchtelingenstop ja. Dat gaat wel veel oplossen. Dan zoveel mogelijk de remigratie bevorderen. Eventueel paspoorten intrekken van mensen uit veilige landen (alle landen in feite) die in de afgelopen 10 jaar een paspoort hebben gekregen en die mensen op het vliegtuig terug naar huis zetten. Of mensen geld bieden om terug te gaan.

Daarnaast zou ik willen voorstellen om nieuwe steden te gaan bouwen in dunner bevolkte gebieden en rondom de Randstad, compleet met infrastructuur.

Ook zal er verder de hoogte in moeten worden gebouwd.
Mja
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:45:51 #272
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_214768383
Deels offtopic.

Het reizen naar het buitenland is ook niet echt geweldig.
Zou ik met de trein van Roermond naar Keulen gaan ben ik 2u onderweg.
Met de auto is dezelfde reis 1u reistijd.

na vele jaren voorbereiden rijdt er sinds kort een trein tussen Aken (DE), Maastricht (NL), Luik (BE)
Lijkt een beetje een prestigeproject omdat de reistijd langer is dan de 'reguliere'trein Luik-Aken

quote:
Conducteur zorgt op ieder station voor vertraging: welkom in de Drielandentrein!

Maastricht/Luik - Reizen met de nieuwe Drielandentrein gaat bepaald niet snel, maar desondanks zijn de coupés op deze vrijdag goedgevuld. Door de Belgische conducteurs komt er per halte nog eens een minuut vertraging bij. Op reis met twee kritische, maar milde treinreizigers. „De omroepstem geeft steeds de verkeerde uitstapkant aan.”

Het oogt best vermakelijk. De Drielandentrein is klaar voor vertrek, toch opent de Belgische conducteur de deuren nog eens, tuurt over het perron, sluit de deuren, loopt naar een ruimte achter in de trein om de machinist te bellen dat hij verder kan rijden. Per stop raakt de trein zo een minuut achter op het schema. Vijf minuten op de eigenlijke 28 minuten Maastricht - Luik.

Welkom in de Drielandentrein! Sinds anderhalve maand rijdt die vanuit Aken via een boog door het Heuvelland naar Luik. Exit Belgische trein vol graffiti, hier gloednieuwe stellen van het merk Stadler, type Flirt 3c. Járen duurde de wissel naar Arriva, maar nu is het dan zo ver.

Protocol
De Maastrichtenaren Luc Soete en Mikos Pieters, fervente treinreizigers, zijn vandaag ons recensieteam. Arriva werkt met ‘vliegende’ ticket-controleteams, rijdt zonder conducteurs. De machinist bepaalt zelf wanneer hij vertrekt. Pieters: „Vanaf Maastricht rijdt een Belgische conducteur mee, met de bovengeschetste vertraging tot gevolg.” Dat erkent de dienstdoende man volmondig, maar ja, Belgisch protocol.

De Drielandentrein, hoera. Het motto lijkt: ‘Als-ie maar rijdt, dan gaan we daarna fijnslijpen.’ Er is nog volop te verbeteren. Kun je in Aken gewoon in- en uitchecken bij de Arriva-zuil, naar Luik moet je bij een automaat van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS een papieren kaartje kopen. Retourtje Maastricht - Luik voor 16,60 euro, niet echt goedkoop. Aantrekkelijk alternatief is het Euregioticket: 21,70 euro voor een dag rondreizen.

„Het gemak van de Drielandentrein zit niet in tijd, maar in het comfort en het niet hoeven overstappen in Maastricht.”

Arriva

De Drielandentrein heeft niet eens een eigen dienstregeling, hij plakt die van de RE18 (Arriva) en de vroegere S43 (NMBS, van Maastricht naar Luik) aan elkaar. Gevolg: in Maastricht een stop van liefst twaalf minuten. Dit is de overstaptijd tussen de oude verbindingen, die er nu toe leidt dat zo’n 95 procent van de reizigers in Maastricht uitstapt.

Niet vreemd dus dat je van Luik naar Aken ruim anderhalf uur onderweg bent. De concurrent, een rechtstreekse trein via Welkenraedt, doet er maximaal dertig minuten over. Arriva erkent: „Het gemak van de Drielandentrein zit niet in tijd, maar in het comfort en het niet hoeven overstappen in Maastricht.”

Puzzel
De nieuwe trein rijdt maar een keer per uur, een zwak punt wil je écht het verschil maken. Hij is een samenraapsel van vier concessies in drie landen. Arriva stelt dat deze logistieke puzzel in 2026 opnieuw wordt bekeken bij wijziging van de Belgische dienstregeling. Dan wil Arriva iets van die twaalf minuten afsnoepen; ook moeten in Luik reizigers niet langer de Eurostar naar Parijs voor hun neus zien wegrijden.

Na de rust van Randwyck, Eijsden, Visé en Bressoux waar nauwelijks iemand in- of uitstapt, is het plots dringen op eindbestemming Liège-Guillemins. Soete relativeert: „De Drielandentrein bevat minder zitplekken dan die van de NMBS.” Arriva telt er 172, de conducteur rekent mee en komt op tientallen plekken meer in de oude trein.

De trip naar Luik was best aangenaam, erkent Pieters. De Drielandentrein is luxer en nieuwer, met bijvoorbeeld stopcontacten. Glimlachend: „Wel geeft de omroepstem steevast de verkeerde uitstapkant aan.” Soete, verheugd: „De Drielandentrein stopt in Luik nu direct naast die naar Brussel.” Dat schenkt hem tijd voor een snelle latte.

Dertien haltes
Maar goed, we gaan deze keer terug naar Maastricht. In Luik moet je maar net weten dat Aken hier Aix-la-Chapelle heet en dat de S43 niet die rechtstreekse, snelle trein naar Aken is. Eenmaal in de Drielandentrein somt de blikken Arrivastem alle dertien haltes tot Aken op, in drie talen. Vervolgens herhaalt de enthousiaste conducteur het hele riedeltje nog eens, in het Frans en Nederlands. Het totaal duurt enkele minuten. „Leuk voor de toerist, maar je zult maar forens zijn en dit elke dag horen”, sneert Soete.

Kritiek genoeg, maar al met al concludeert het recensieteam: „Goed dat drie spoorbedrijven samenwerken bij deze betrouwbare verbinding. Door de naam Drielandentrein zullen mensen eerder geneigd zijn over de grens te reizen.”
bron: Limburger.nl
Net efkes anges
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:11:40 #273
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_214768552
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het omslag punt tussen vol en aangenaam. Bij een hogere prijs blijven meer mensen weg uit de spits.

Als je bij prijs X een hogere vraag hebt dan je aankunt, dan kun je de prijzen verhogen.
Mensen die groen willen doen kunnen best wat meer betalen.
Wat jij omschrijft zijn niet de werkelijke kosten. Werkelijke kosten zijn de daadwerkelijke kosten die nodig zijn om deze dienst aan te kunnen bieden. En dan heb je ook nog de werkelijke indirecte kosten zoals bijvoorbeeld milieukosten etc.
En de werkelijk (indirecte) kosten van het auto rijden liggen hoger.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:42:21 #274
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214768781
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:15 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Hoezo betaal je zo weinig voor je abo? Ik betaal 5,20
Het is een NS flex weekend voordeel, geen voordeeluren dus (voorheen wel)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:43:39 #275
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214768790
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:21 schreef TAmaru het volgende:

Daarnaast zou ik willen voorstellen om nieuwe steden te gaan bouwen in dunner bevolkte gebieden en rondom de Randstad, compleet met infrastructuur.
Dat gebeurt al, maar dan moet er ook werk zijn voor de mensen die er gaan wonen en er moeten scholen bevolkt worden door leraren die er niet zijn.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')