abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8444649
Een vriendin van mijn zus heeft Bordeline. Eerst was ze altijd erg lief en je kon veel met haar lachen. Maar nu ze therapie krijgt is ze een echte bitch geworden. Het is ikke , ikke , ikke en de rest kan stikken. Ze is steeds maar met haar therapie bezig en laat iedereen in haar omgeving barsten.

Ze hebben nu ruzie en mijn zus probeert al een maand haar spullen terug te krijgen wat ze aan haar heeft uitgeleend. Die heeft ze na veel psychopatische therapie mailtjes terug gekregen. Ze maakten mekaar helemaal af. Met woorden dan hé

Die vriendin zit nu helemaal in een therapie wereld. Vol met medicijnen en rare gedachtens. Ze doet zichzelf pijn en moet vaak worden opgesloten.

...zegt ze. Ik denk dat ze veel dingen liegt om aandacht te krijgen. Ik was een keer bij haar om de computer te repareren. Ze was ziek zei ze , maar ik zag heel duidelijk dat ze nep deed.

Ik zag mezelf gewoon op die bank zitten. Ik was vroeger vaak nepziek (ik werd gepest op school). Ik was echt heel goed in die truukjes

Maar goed...

Waarom kan iemand zo veranderen? Komt het door de therapie? Of wil ze gewoon aandacht hebben. Ik weet het niet hoor

pi_8444720
Ik weet het ook niet.
Wel wil ik ff zeggen (voordat hier weer een hele borderline/opname-vooroordelen opsomming verschijnt) dat dit niet typerend is voor mensen met borderline en ook niet voor mensen die in therapie zitten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_8444906
Ik heb zelf ook groepstherapie gehad. Maar dit heb ik nog nooit gezien in mijn groep....

....wel andere dingen

woensdag 12 februari 2003 @ 21:40:51 #4
22259 Fogerty
slapende account
pi_8444950
Misschien ligt het aan de soort therapie, misschien wordt haar daar niet duidelijk dat 'met jezelf bezig gaan in therapie' niet automatisch betekent 'ikke ikke en de rest kan stikken'
En misschien ligt het gewoon aan haar.
En misschien ligt het aan jou en interpreteer je haar gedrag verkeerd, misschien was ze wel echt ziek?

Kortom: ik denk dat er voor mensen die dit meisje niet kennen weinig zinnigs over te zeggen valt

Hieperdepiep hoera!
pi_8444993
ja, klinkt als aandachttrekkerei. maar dat kan ook een stoornis zijn als het zich in extreme mate voordoet. wel rot voor je, jou zus en haar vriendin
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_8445187
Ik vind het zo vreemd dat ze zo opeens is veranderd?

Vrolijk meisje en leuke baan >>> therapie >>> bitch met een uitkering

Wat klopt er niet?

Eerlijk gezegd kan het mij niks schelen meer , maar vind het wel rot voor me zus. Ze was haar beste vriendin en nu geeft ze mijn zus een schop tegen haar reet ( )

Ik vind het niet eerlijk , mijn zus is altijd zo lief voor haar geweest....

[Dit bericht is gewijzigd door Mogiin op 12-02-2003 21:52]

pi_8445209
Misschien helpt dit, er staat door het topic door nog wel info en links over borderline.
Krassen/Snijden/Krabben

[Dit bericht is gewijzigd door Chiwakka op 12-02-2003 22:02]

woensdag 12 februari 2003 @ 21:51:43 #8
22259 Fogerty
slapende account
pi_8445210
Ik vind het wel echt moeilijk om met zulke mensen om te gaan trouwens.

--verhaal over iemand die heel misschien wel ooit het fokforum ontdekt en dit dan zal lezen weggehaald, nog mooi binnen de 24 uur --

[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 13-02-2003 21:50]

Hieperdepiep hoera!
pi_8445274
Het kan ook zijn dat die therapie gewoon zo intensief is dat ze zich even alleen op zichzelf kan richten. Ze heeft nu al haar krachten nodig om te werken aan zichzelf en zich beter te voelen en heeft een ander op dit moment even weinig te bieden. Ze moet even alles geven nu.

Als je net in therapie gaat hoeft het niet meteen beter te gaan. In het begin komen er misschien juist heel pijnlijke dingen naar boven, dingen die vertrouwd zijn en opeens anders worden. Bedenk dat ze het nu juist heel moeilijk kan hebben.

Natuurlijk hoef je niet alles van haar te pikken, maar drijf het niet juist nu op de spits. Wacht even af hoe het over een tijdje is.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:00:15 #10
22259 Fogerty
slapende account
pi_8445400
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:54 schreef Angeles het volgende:
Natuurlijk hoef je niet alles van haar te pikken
Dat vind ik dus het moeilijke, bij boven beschreven vriendin en bij andere mensen in mijn omgeving: hoeveel moet ik van ze pikken, moet ik meer van ze pikken dan van 'geestelijk gezonde' mensen, en waar ligt de grens?

Ik neig er ook toe om te adviseren dat je zus haar vriendin wat tijd gunt, misschien is ze nu inderdaad echt even goed de weg kwijt en wordt het contact straks weer beter. Maar het blijft moeilijk, ikzelf heb het idee dat ik al teveel mensen teveel tijd heb gegund en dat is wel een valkuil waar je zus op bedacht moet zijn.

Hieperdepiep hoera!
pi_8445460
je bent snel geneigd meer te pikken van mensen met geestelijke problemen maar er zijn gewoon grenzen die voor iedereen gelden.

ik kan ook niet alles zeggen en daarna het op mijn mds gooien en sorry zeggen en verwachten dat het over is.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8445462
Dit is al een tijdje en het wordt steeds erger. Mijn zus is nu niet meer bevriend met haar. Ze haten mekaar nu.
pi_8445474
Ik kan niet voor dat meisje spreken, maar ik heb zelf ADHD en ben dus ook anders en ik wil niet anders behandeld worden dan wie dan ook. Nu ervaar ik mijn ADHD niet als een heel groot probleem, maar dat komt denk ik ook omdat ik altijd heb geleerd om me aan te passen, dat mensen zich niet aan mij hoeven aan te passen.

Volgens mij ben je als je gewoon mee wil draaien in de wereld meer gebaat bij een normale behandeling en kun je beter gewoon op je fouten gewezen worden. Dan weet je waar je aan toe bent.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 12 februari 2003 @ 22:05:54 #14
22259 Fogerty
slapende account
pi_8445537
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:02 schreef Mogiin het volgende:
Dit is al een tijdje en het wordt steeds erger. Mijn zus is nu niet meer bevriend met haar. Ze haten mekaar nu.
Oooooh maar dan is er geen probleem voor je zus toch? Tenzij ze dagelijks met elkaar moeten samenwerken ofzo
Hieperdepiep hoera!
pi_8446091
Ze heeft nog een huissleutel van mijn zus.

En die krijgt ze niet terug , want ze mocht haar niet op haar fouten wijzen.

Mijn zusje is nu een stout meisje , want ze heeft geen respect voor mensen met Bordeline.

Die vriendin speelt een vreemd spelletje en elke keer dat ze wordt "aangevallen" , zegt ze dat ze Bordeline heeft. Je kan gewoon niks doen. Ze geloven meer die vriendin dan mijn zus. Want die vriendin krijgt therapie

pi_8446119
Pfff, ik zou gewoon een ander slot op de deur laten zetten (ze kan wel tien sleutels bij hebben laten maken trouwens) en dat mens verder in d'r sop gaar laten koken.
pi_8446228
Er zitten nog 2 sloten op de deur , dat is dus geen probleem , maar ze moet die sleutel terug , want het is een huur huisje.
pi_8446743
Maar dan kan ze dat slot waar die sleutel van mist toch altijd vervangen en daar gewoon twee sleutels van inleveren, dan heeft de volgende bewoner nergens last van. Of mag dat niet, is het een heel bijzonder slot of zo?
pi_8447057
Ik weet niet , me zus zoekt dat zelf maar uit.

Tja het is jammer dat die vriendschap zo plotseling afgelopen is...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')