Alle drie dezer grote drama’s bleken weinig voor te stellen en de trouwe kijker had dat natuurlijk gelijk door. Zeurtje had het er gewoon even moeilijk mee dat het hele huis haar inmiddels kent. Ze knapte snel op toen ze aan de wereld buiten herinnerd werd; daar stonden vast honderden naieve mannen klaar om steeds weer haar tranen te troosten. Wie haar slipje publiek geveild weet en al eens een echte BB-winnaar in de achtertuin heeft verleid, kan niet anders dan blij vooruitkijken naar de dag dat de deur naar een echt leven definitief opengaat. Je zou je haast zorgen maken over zoveel kwetsbaar optimisme. Hoop dat de stichting Slachtofferhulp donderdag paraat staat bij de uitgang.
Hieke’s huwelijk smoorde zo mogelijk nog sneller. Farid had de redactie bekwaam verleid tot een retourtje tuin en kwam even bakkie doen op kosten van een sensatiebelustie Hummie. De bedrieger bedrogen bleek zijn motto. Natuurlijk vroeg hij haar niet, hij kent zijn Mata Hari beter dan wij en weet dat Hieke als geen ander spelletjes met anderen kan spelen. Heel bekeken verleidde ze de blonde peniskokertoeteraar omwille van honderden uren camera aandacht. Heel stralend nestelde ze zich op de catwalk in de armen van Koos en gaf hem voor tien minuten het huwelijk dat hij nooit gehad heeft. Heel cool speelde ze vanavond de vermoorde onschuld bij het zoeken naar de vermiste spullen. Het complot met Georgie toonde het verschil in karakters. Waar zijn voorhoofd plots veranderd leek in een billboard met de tekst ‘I’m guilty’, bleef onze Hieke Hari de rust zelve. Bekwaam schoof zij de verdachtmakingen door en bleek uiteindelijk de enige onverdachte van het gezelschap.
Een waarlijk groot intrigante die pas rijp is voor een huwelijk als ze het afschrift van haar januari bankrekening gezien heeft. Farid lijkt me een slimme jongen, jammer dat hij zijn eigen belang verwart met Hieke. Als zij wint verliest hij. Zonder de hoofdprijs settelt mevrouw Hari in haar Grou bestaan, met een kwart ton breekt ze los en ontvlucht ze de beklemming van haar leven. Farid’s enige kans op een huwelijk berust op haar nederlaag. Of dat voor hem echt winst is? Misschien bleek Farid niet voor niets slimmer dan de BB-redactie, is hij intelligenter dan de kijker vermoedt en begrijpt hij zijn eigen bestaan stukken beter dan uw columnist; misschien steunt hij haar daarom zo onvoorwaardelijk in haar struggle…
Koos kwaaltjes en klachtjes bleken van alle dramaatjes nog het koppigst. Akkoord, ze kwamen op als kakken, maar verdwenen niet net zo snel weer het toilet in. Hij tobde over zijn ex; wat had deze notoire mislukkeling toch voor ééns in zijn leven willen slagen in een missie. Wat had hij graag die vijfentwintig jaar volgemaakt. Het zal me wat; ik weet niet wat Diana voor vrouw is, maar iedereen die het meer dan een jaar volhoudt met deze volbloed Narcissus is gek of gezegend. Mooiste constatering van de ultieme egoiist vond ik zijn verraste constatering dat Georgie ook aan zijn touw vast zat.
Koos is een absoluut unicum in zijn toch al solipsistische belevingswereld. De enige die zich tijdens deze verplichte male-bonding geiirriteerd heeft aan het gebrek aan vrijheid, maar nimmer doorhad dat het voor een ander ook geen zegen is om iedere vijf minuten op sleeptouw naar het toilet te moeten. Hij kan niet plassen, hij kan niet slapen, hij kan niet lezen, hij mag niet schrijven, hij houdt van Els, hij houdt van Robin, hij houdt van zijn ex, maar bovenal houdt hij ontiegelijk veel van Koos en dáár moet hij heel vaak van snotteren. Alle potentiele urine vloeit af door die kleine rode oogjes als hij aan zijn lijden denkt. Guttegut, wat hep Koos het zwaar, maar als het er op aankomt nomineert hij koeltjes en speelt hij het spelletje als de beste. Mot weer effe naar de dagboekkamer, effe wat zeggen hoor. Koos klaagt zich naar de overwinning en maakt daarmee verdomd nog een kans ook. Onbegrensd zelfmedelijden en een vette plaat voor je kop blijken best populair in Nederland en sinds het gejoel over de schutting weet hij dat helaas te goed.
Tussen nu en donderdag vrees ik een titanengevecht tussen Desiré en Koos. Een breed uitgemeten strijd met als inzet hun beider kwaaltjes, kwellingen, kommer en kwel. Jammer dat de peilingen uitwijzen dat Zeurtje deze verliest. Gezanik en geneuzel vind ik persoonlijk toch beter te verkroppen van een olijk ogend blondje. Koos is niet meer dan een mislukte trucker met een mening die hij steeds vergeet, een zelfcentrische man die de wereld reflecteert in zijn eigen ogen, de passiefste euthanasie ooit uitgevoerd zonder dat het slachtoffer het zelf opviel, kortom de geestgeworden prostaatklacht en daarmee eigenlijk het voorland van de ondergang der man. Koos leven is zuur.
Nee, ik hoop toch echt dat er dit jaar een vrouw wint. Laten we afspreken dat we allemaal op Bianca stemmen. Wie er vermomd als Kermit de Kikker nog steeds aantrekkelijk uitziet is absoluut een spetter. Mocht dat onverhoopt niet genoeg argument zijn (ofwel voor vrouwen en pertinente nichten nog wat aanvullende redenen), onthou dan dat zij nimmer zeurt of klaagt, geen zelfmedelijden toont, omwille van effectbejag kleine jongetjes noch kleine meisjes verleidt en altijd vrolijk is zolang ze niet in een jurk hoeft te lopen.
Jammer dat ik me op de valreep bedenk dat ook Robin geheel aan dit profiel voldoet, hoewel ik nog steeds vermoed dat hij zich in een jurk juist lekkerder zou voelen.
Dit is al weer deel 95 van de serie columns op http://www.gesprekvandedag.nl/forum. Zeven schrijvers, honderd dagen en iedere dag een verse BB-column. Halen we de eindstreep en blijft het leuk?
Deze keer speciaal opgedragen aan mijn virtueel blauwtje; de vrouw die me niet meer zag staan na mijn laatste reactie
[Dit bericht is gewijzigd door voyeur op 18-12-2000 01:56]
http://www.fokforum.nl/showtopic/19990
(eerder is een topic van Eelco om dezelfde reden gesloten...)
[Dit bericht is gewijzigd door Harry op 18-12-2000 03:22]
-edit smiley mislukte.
[Dit bericht is gewijzigd door voyeur op 18-12-2000 01:50]
En vooral doorgaan!!
Die Koos, met zijn 30 tonner diesel past hij in de Brenner Scheur. Kan makkelijk als je als enige bestaat.
Jammer vooral omdat je altijd boeiende opinies hebt en je nu zo smal laat kennen. Ik publiceer hier een opinie; dat is dus de mijne. Als je er tegen bent moet je dáár op ingaan.
Steeds weer het topic verplaatsen tot er een slotje op rust is echt de oplossing niet. Ik heb in het verleden alle voorstellen van de moderator van dienst gevolgd en braaf weer mijn stukkie verhuisd. Steeds weer werden die topics dan toch gesloten. Wie wil weten waarom grasduint maar in het verleden van dit forum, maar de conclusie dat het schijnbewegingen zijn is daarmee niet anders. Als je niet wil dat ik hier schrijf moet je een ban vragen, als je het niet interessant vindt gewoon niet reageren en als je er dan toch steeds boos van wordt moet je bij je zelf te rade.
Ik schrijf gewoon een stukje over BB2 en daarmee lijkt het me per definitie op dit forum te passen. Wie het er niet mee eens is kan toch gewoon reageren?
Ik haat niet, ik spreek alleen de wens uit dat je post daar waar het hoort! Waarom voel ik me nu een oude trut met een knot die wil dat iedereen in 't stramien past? Omdat het namelijk best leuk is hierzo. Een mooie gemeenschap van personen die elkaar wat melden, en daarvoor hun hokjes hebben bedacht. En voor jouw verhaal is ook een hokje. Een jaar geleden om deze tijd -blablablabla, je weet wat ik bedoel. En dat zit me op de een of andere reden nog hoog. Vandaar dit misschien te zure stukje haat, maar het was niet hatelijk bedoeld. Ik lees je graag want ik geniet van je schrijfstijl, maar ik vraag wel om je schrijfsels te plaatsen in het hokje wat "wij" voor "jullie" hebben gemaakt, gewoon omdat het er is en de spinnenwebben er het grootste stuk van hebben ingenomen.
Hier wil ik het maar bij laten, want meer weet ik er niet over te zeggen.
edit: toch wel
Steek je stukje in het desbetreffende vakje en er komt geen slot, ban, moderator, global user, newbie of kick aan te pas. Het zou nog weleens het snelst groeiende topic van FOK! kunnen worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 18-12-2000 03:12]
quote//Jij hebt kennelijk iets tegen andere fora; ook dat mag, maar wat is het belang. Het draait toch niet om de plek waar iets voor het eerst gepubliceerd is? //quote.
Waar gaat dit over?
Ik lees OOK Nico graag op Fok!.
Alleen maar op Fok! eigenlijk.
Als Voyeur de behoefte voelt iets met ons te delen, is dit "op het internet" heel mooi.
Lees niet zoveel als vorige keer over BB.
Heb deze maal niet één keer VVP gelezen omdat ik daar eenvoudig de tijd niet voor heb.
Nico lees ik. En als er iets van Voyeur, zijn bijdrage's en schrijfstijl weet ik nog maar al te goed van vorig jaar, staat, dan lees ik dat ook.
En streamers voordat jullie je tekort gedaan voelen, bedankt. Jullie lees ik iedere nacht.
Beste Voyeur, er posten hier een boel newbies. Dat die het allemaal niet zo goed begrijpen, soit.. Maar jij weet toch hoe het werkt. Roache legde het net al uit. Het gaat niet om het spammen van je eigen forum bij elke column die je plaatst. Al weet ik inmiddels wel waar ik je kan vinden zonder die link, dus wat mij betreft kan je die link ook 1malig in het daarvoor bestemde topic plaatsen. Heb ff de link niet, maar die wil ik zelfs nog wel voor je zoeken, als dat teveel moeite voor je is.
De link die ik wel voor je heb, is die van het columntopic, dat is de plek om je schrijfsels neer te zetten. Het gaat er niet over of je een zinvolle bijdrage levert met je pennenvruchten. De vraag is of je niet steeds het nest wil bevuilen door op de verkeerde plek te schijten.
En vraag anders eens aan je collega Eelco hoe het moet. Het is hem ook gelukt.
Edit: En hier alsnog de plek om voortaan je linkje te plaatsen. Dit maakt het toch wel compleet, vergissen lijkt me verder uitgesloten. En al is BB inmiddels bijna afgelopen, beter laat dan nooit...
[Dit bericht is gewijzigd door Qt op 18-12-2000 04:03]
Heb inderdaad even mijn best gedaan en voorzover ik kan zien heb ik de laatste tijd zelf de volgende columns gewoon als topic op Fok geplaatst.
Gewoon Doen http://www.fokforum.nl/showtopic/19853
Een illegaal in Almere http://www.fokforum.nl/showtopic/21905
In de herhaling zie je de winnaar http://www.fokforum.nl/showtopic/23820
Dikke lippen, onbegrepen verdriet e/d overwinning http://www.fokforum.nl/showtopic/26023
Zoek Rex, zoek! http://www.fokforum.nl/showtopic/26023
Ik heb er geloof ik ook een in Danny's inmiddels gesloten eigen column topic geplaatst en inderdaad een in het topic dat je hierboven aanhaalt. Om de grenzeloze verwarring compleet te maken heb ik juist nooit gepubliceerd in BB-columns; http://www.fokforum.nl/showtopic/23809
Totaal zal ik dus vast wel zeven keer mijn homepage genoemd hebben. Dat lijkt me niet opmerkelijk veel en geen reden om het als spam te betitelen. Ik ben nauwelijks de enige die zijh homepage vermeld en daarbij heeft www.gesprekvandedag.nl geen enkele commerciele bedoeling, advertentie of ander sponsorschap. Hardly een reden om je te ergeren aan die zeven url's. Daar tegenover staan zeven lange posts waarvan ik hoop dat mensen er plezier aan beleefden. De reden dat ik die stukkies al zwoegend schrijf is niet anders dan de hoop dat mijn mede BB-kijkers er van genieten. In het ergste geval winden ze zich er over op en zijn ze het oneens met de inhoud. Wat ik niet verwachtte is nu plots een debat over het juiste topic te moeten voeren.
Het spijt me dan van het stukje.
Het ging - zoals eerder al gezegd - dus niet over het spammen van je linkje. Maar van mij hoeft het niet. En andere mensen worden er tegenwoordig wel degelijk op aangeproken als ze iets van hun eigen site plaatsen met een url erbij. Ik zie dat dus ook niet zo vaak gebeuren als jij het kennelijk tegenkomt hier. Dat ik het linkje voor je opzocht, was gewoon wat xtra service.
En deze discussie maakt de mensen hier wat moe, omdat ie elke x opnieuw wordt gevoerd. Je bent niet de enige namelijk die columns plaatst. Misschien zijn die van jou wel heel erg goed. Moet eerlijk gezegd bekennen dat ik er nooit 1 heb gelezen. Het gaat niet om de kwaliteit. Het is een kwestie van gelijke monniken, gelijke kappen. Iedereen krijgt hetzelfde verzoek.
Heb eerlijk gezegd helemaal geen zin hier uitgebreid op door te gaan. Je bedoelt het vast niet slecht, bent waarschijnlijk gewoon errug traag van begrip. Zag Roache een dappere poging doen om het je uit te leggen en niet begrepen worden. En zo moeilijk leek die uitleg me ook niet. Vandaar dat ik de indruk had dat je ons wat liep te dollen.
Maar nu ik je reaktie lees, weet ik het zeker; je begrijpt het gewoon niet. Leven in een virtuele gemeenschap is nog niet zo eenvoudig. Je hebt er wat communicatieve vaardigheden bij nodig die jij lijkt te missen. Ik ben niet helemaal achterlijk en ken heus de hele discussie die heeft gewoed over die site van jou. Dus doe maar niet zo onschuldig, je lijkt Desiree wel.
En het lijkt me ook sterk dat je niet op de hoogte bent van alle perikelen rond Eelco. Ik zou zeggen: babbel lekker eens met hem. Hij is iets sneller van begrip dan jij en kan het je vast allemaal haarfijn uitleggen.
quote:En je bent niet de enige, Qt !
Op 18 december 2000 04:46 schreef Qt het volgende:
<snip>
Ik ben niet helemaal achterlijk en ken heus de hele discussie die heeft gewoed over die site van jou. Dus doe maar niet zo onschuldig, je lijkt Desiree wel.
<snip>
Helaas.
quote:Daar sluit ik mij bij aan... Fok is er voor alle forumbezoekers.. ik kom dagelijks en zo vreselijk hard gaat het hier nou ook weer niet dat Voyeur niet een topic kan openen voor zijn verhaal.
Op 18 december 2000 09:42 schreef Marv het volgende:
Een forum is m.i. bedoeld om een stelling onder de aandacht te brengen. Dat is precies wat voyeur doet door zijn columns als topic te plaatsen.
<knip>
Zoals ik dat ook weet als ik zie dat Nico weer een link naar zijn column gezet heeft. Dat vind ik als lezer makkelijk en ervaar dat niet als hinderlijk.
Zonder mensen af te zeiken wil ik toch even kwijt dat dit topic leuk begon met het verhaal van Voyeur, maar een vervelend einde heeft gekregen. Was niet nodig geweest.
Verder alles kits
quote:Hi Hi. Nico die niet reageert in zijn eigen column-threads...
Op 18 december 2000 10:09 schreef Moor het volgende:
<knip>ook ik vind elke mening prima, maar lees het liefst columns waarin de auteur na de eerste post er het zwijgen toe doet, hoogstens aan het eind nog een bedankje plaatst voor de belangstelling. Zoals Nico.
<knip>
Je kon het toch ff niet laten he Moor, je ouwe vete met Voyeur nog een keer uitvechten.
Mijn mening: Er zijn meer mensen die een column-achtig stuk als apart topic plaatsen (gelukkig maar, naast de schreeuwtopics). Alleen Eelco en Voyeur worden op de vingers getikt. Waarom? Omdat ze 'van GvdD zijn'. Erg jammer. Hoe meer meningen hoe meer vreugd. Persoonlijk vond ik het bijvoorbeeld erg leuk dat Sanne haar gedachtenkronkels ook bij GvdD plaatste.
Wat ik kan begrijpen: de onvrede over de nadrukkelijke reclametekst onder de column van Voyeur. Er zijn er meer die hun site met links onder hun posts promoten (R@b deed het lang, maar in zijn laatste post zag ik dat de link weg is). Als de norm is dat dat op Fok niet is gewenst, dan begrijp ik dat volledig. Tenminste als die maat bij iedereen wordt gemeten. Als deze alleen voor GvdD geldt, vind ik het bezopen.
Wat mij betreft dus gewoon de columns van Voyeur hier ter toetsing van allerhande meningen (ja het klopt, ik zit ook bij GvdD, maar post hier ook graag), maar dan zonder link eronder, als dat een oplossing is waar iedereen vrede mee kan hebben.
Het blijkt dat de speciale column-topics hier op Fok voor geen meter werken, anderen maken er ook geen gebruik van. Dus lijkt het me vreemd als alleen Voyeur en Eelco naar dat hokje worden gestuurd.
Laten we toch eens ophouden met die tweestrijd (die wel een soort competentiestrijd lijkt). Hier is het leuk en daar is het leuk. En misschien ergens anders ook wel, heb alleen geen tijd om meer dan twee fora intensief te volgen.
Persoonlijk vind ik het jammer dat mensen met leuke en scherpe meningen als Roache, Qt en ja, ook jij Moor, blijkbaar nog steeds zoveel onvrede hebben over de onhandige gang van zaken begin dit jaar, dat jullie niet gewoon leuke discussies opzoeken, of het nu hier of daar is.
[Dit bericht is gewijzigd door ART op 18-12-2000 12:04]
byebye
quote:Je kon het toch niet laten, he ART, om je ouwe mede-poster Moor nog ff te proberen te prikkelen om toch te reageren.... nou, jij je zin, hoor
Op 18 december 2000 12:03 schreef ART het volgende:
<snip>Je kon het toch ff niet laten he Moor, je ouwe vete met Voyeur nog een keer uitvechten.
<snip>
Bij deze mijn reaktie : AMEN. PUNT.
quote:Ik moet Art hierin gelijk geven, Eelco en Voyeur worden inderdaad op hun vingers getikt, terwijl ik hetzelfde doe met mijn columns; het openen van een nieuw topic.
Geplaatst door ART - maandag 18 december 2000 12:03Mijn mening: Er zijn meer mensen die een column-achtig stuk als apart topic plaatsen (gelukkig maar, naast de schreeuwtopics). Alleen Eelco en Voyeur worden op de vingers getikt. Waarom? Omdat ze 'van GvdD zijn'. Erg jammer. Hoe meer meningen hoe meer vreugd. Persoonlijk vond ik het bijvoorbeeld erg leuk dat Sanne haar gedachtenkronkels ook bij GvdD plaatste.
Op GvdD was ik al een tijdje niet meer geweest, toch heb ik daar leuke reacties gekregen. Beide fora hebben hun voor- en nadelen, misschien wordt het tijd dat die strijdbijl eens begraven wordt?
Voor wie hem gemist heeft, klik hier
quote:Dus ook de volgende keer netjes in het betrefende topic posten
Op 19 december 2000 00:24 schreef Sanne het volgende:
Ik moet Art hierin gelijk geven, Eelco en Voyeur worden inderdaad op hun vingers getikt, terwijl ik hetzelfde doe met mijn columns; het openen van een nieuw topic.
Wat maakt mij het uit dat er hier oud zeer zit; en om nu krampachtig laat 1een lijn te trekken voor Sanne is helemaal van de dolle.
Ik wil gewoon leuke stukkies lezen. Als ik aan de nick van de poster kan zien wat te verwachten is dat geen forum-vervuiling.
Als jij een topic opent Harry weet ik meestal ook wat te verwachten. Ik waardeer die horizontale aanbieding van info.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |