abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8443786
Wie heeft er een kattenren, of heeft er ervaring mee?

Heb je hem laten bouwen, heb je hem zelf gemaakt en heb je foto's ervan?

Wij willen gaan verhuizen en bij het nieuwe app. zit een terras van 25m2.

En omdat ik mijn drie lieffies toch veilig naar buiten wil laten ben ik dus nu op zoek naar een mooie kattenren waarin ze alle vrijheid hebben en waarin ze veilig zitten.

(verhuizing zou pas plaats vinden volgend jaar zomer maar ik ben gewoon benieuwd).

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8443911
Niet echt een speciefiek antwoord op je vraag, maar goed.
Voormalige kennisen van me hadden een kattenren in de tuin, ze hadden in de gevel een gat gemaakt voor een kattenluik en in de tuin elf kwam je dan in een ren van 2m hoog, 3m lang, en 1,5 m breed (schatting). Die ren hadden ze zelf gemaakt van palen en gaas (dat stevige, met van die kleine vierkantjes). In die ren hadden ze aantal boomstronken liggen en brede takken opgehangen, op de bodem lag een gedeelte gras, een gedeelte zand en om e ren heen hadden ze struiken staan die ook met de takken een beetje de ren in groeiden.

Was een erg leuk geheel, katten leken er ook erg graag te zitten!

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  woensdag 12 februari 2003 @ 21:01:42 #3
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_8443956
We hebben zelf een kattenren gemaakt in de tuin. In feite niet meer als een paar planken, balken en kippengaas -- en in dat hok wat oude veilingkistjes en ribbelplaten als dak.. Afgeschermd van de wind, genoeg speeltjes, eigen kattenbak daar.. Klimrek en alles. Is ongeveer meter lang en 1.5 meter diep. Niet al te groot dus, maar is maar voor twee en een halve kat.

We hadden eerst een grotere ren maar die is door weer en wind vernietigd en moest dus worden vervangen. De meeste van de katten kunnen gewoon naar buiten en hebben dus geen ren nodig, is alleen voor twee perzen en een noor die we hier hebben rondrennen.

Een kattenren is dus
1) makkelijk te bouwen
2) goed voor de katten (mits een klimrek, zitplekken, kattebak, windvrije plaatsen hoog en laag, enz enz .. aanwezig zijn)

oh ja.. voor ik het vergeet.. er moet veel klimbaar materiaal zijn - takken, boom stronken.. en vanalles om de nagels aan te scherpen.. wij gebruikten daar een oude boomstronk en wat takken voor .. werkte als een tierelier.

pi_8444448
Ik heb er een op mijn balkon. Het is overigens vaak niet "legaal" maar dat is in elke gemeente verschillend. Je mag namelijk niet bunkeren en het is wel belangrijk dat je even uitzoekt tot welke hoogte je mag bouwen (zelfde als een schutting). Ik had na tien minuten de buurvrouw al op mijn balkon hangen of ik dat allemaal wel had aangevraagd maar gelukkig had ze een vogel dus we waren het snel eens
Ik heb een skelet (of hoe je dat ook noemt) van balken gemaakt en daar het gaas langs vast gemaakt. (kippegaas) Als het erg warm is in de zomer zet ik vaak een parasolletje voor ze neer en verder kun je het natuurlijk zo leuk maken als je zelf wilt. Ideaal hoor, kattebak buiten, katjes kunnen naar buiten maar niet weglopen en hoeven geen uren voor de portiekdeur te wachten tot er eens iemand voorbij komt. Kijk wel regelmatig het gaas na want ze blijven slim.
pi_8444802
Wat ik ook veel tegenkom en me ook leuk lijkt is een houten prieel kopen en die dichtmaken met stevig kippengaas, of ander gaas.

Boomstammetje erin, zitjes, plantjes, kattenbak en eten en drinken en het is een prima geheel dan.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8445429
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:35 schreef DarkElf het volgende:
Wat ik ook veel tegenkom en me ook leuk lijkt is een houten prieel kopen en die dichtmaken met stevig kippengaas, of ander gaas.

Boomstammetje erin, zitjes, plantjes, kattenbak en eten en drinken en het is een prima geheel dan.

Af en toe een vogeltje of een muis
pi_8445468
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:01 schreef Juup© het volgende:

[..]

Af en toe een vogeltje of een muis

Maar je snapt wat ik bedoel, denk je dat zoiets haalbaar is?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8446281
Mijn schoonouders hebben een mooie kattenrel in de tuin.
Heb er alleen geen foto's van en het ding is bij de aanleg van de tuin gebouwd door een aannemer dus hoe het moet weer ik ook al niet.

Vrij nutteloze post dus

† In Memoriam † woensdag 12 februari 2003 @ 22:43:52 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8446546
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 21:01 schreef LazySod het volgende:

oh ja.. voor ik het vergeet.. er moet veel klimbaar materiaal zijn

en.. heeeel goed afsluiten!

Het onmogelijkste gaatje kunnen ze door, zeker als het een kat is met veel drang om er op uit te gaan. Overal aan pulken en proberen eronderdoor te graven en als het hoofd erdoor past zijn ze weg!

pi_8449610
Waarom zou het NIET haalbaar zijn of ben ik nu heeel erg dom?
  donderdag 13 februari 2003 @ 07:03:48 #11
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_8450049
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 22:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

en.. heeeel goed afsluiten!

Het onmogelijkste gaatje kunnen ze door, zeker als het een kat is met veel drang om er op uit te gaan. Overal aan pulken en proberen eronderdoor te graven en als het hoofd erdoor past zijn ze weg!

Oh yes.. Hoe kan ik dat nu vergeten? Inderdaad.. Ieder mogelijk hoekje of gaatje dichtmaken.. Kippengaas bij de randen dus rond een balk draaien en die vasttimmeren/schroeven/lassen.. Geen enkel kiertje laten.. De wijsheid zegt "waar een kat de kop door krijgt, daar gaat de rest ook door" blijkt akelig vaak waar te zijn.
pi_8450066
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 07:03 schreef LazySod het volgende:

[..]

Oh yes.. Hoe kan ik dat nu vergeten? Inderdaad.. Ieder mogelijk hoekje of gaatje dichtmaken.. Kippengaas bij de randen dus rond een balk draaien en die vasttimmeren/schroeven/lassen.. Geen enkel kiertje laten.. De wijsheid zegt "waar een kat de kop door krijgt, daar gaat de rest ook door" blijkt akelig vaak waar te zijn.

nee dat was ik al van plan, we hebben zo een Indiana Jones figuur er tussen zitten......

en haalbaar? ik heb twee linkerhanden en mijn man ook

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8450677
Vrienden van mij hebben 1 of 2 touwen gespannen in de tuin. Dan doen ze die katten een tuigje aan, daar een riepje aanvast maken dat mee geeft (je weet wel zo'n honden ding) en maakt ze daarmee vast aan het touw.
Dan zijn ze toch los, maar kunnen niet weg. En geen gaas e.d.
Je moet er wel voor zorgen dat de touwen niet te lang zijn.
pi_8450914
Zoiets?

Ik heb ergens in een boek van de bieb iets zien staan, ik zal vandaag eens kijken of het wat is.

pi_8457112
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 09:33 schreef Juup© het volgende:
Zoiets?

Ik heb ergens in een boek van de bieb iets zien staan, ik zal vandaag eens kijken of het wat is.

ja zoiets of een prieel, lekker makkelijk formaat en staat nog leuk ook

zoiets, 2.50x2.50, mooi gaas eromheen, achterkant met doorzichtig plastic dichtmaken, zitjes erin, plantjes erin, kattenbak erin

ik hoor het wel, thenx alvast

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8457285
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 14:32 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ja zoiets of een prieel, lekker makkelijk formaat en staat nog leuk ook

[afbeelding]

zoiets, 2.50x2.50, mooi gaas eromheen, achterkant met doorzichtig plastic dichtmaken, zitjes erin, plantjes erin, kattenbak erin

ik hoor het wel, thenx alvast

Staat helaas alleen tekst in en geen plaatje
Maar ik zoek verder voor u.

Helaas hebben jullie beide linkerhanden, anders had het gemakkelijk geweest om zoiets te maken.

Ik ben niet te huur

P.S. Bij jullie in de (nwe) straat zit een bouwmarktje.

pi_8457547
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 14:40 schreef Juup© het volgende:

[..]

Staat helaas alleen tekst in en geen plaatje
Maar ik zoek verder voor u.

Helaas hebben jullie beide linkerhanden, anders had het gemakkelijk geweest om zoiets te maken.

Ik ben niet te huur

P.S. Bij jullie in de (nwe) straat zit een bouwmarktje.

kan ik je niet omkopen met een heerlijke maaltijd, eigengebakken appeltaart en een dikke knuffel???
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8461309
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 14:51 schreef DarkElf het volgende:

[..]

kan ik je niet omkopen met een heerlijke maaltijd, eigengebakken appeltaart en een dikke knuffel???

No.
pi_8461420
Wonen jullie allemaal aan een heel drukke weg ofzo? Ik heb echt nog nooit van een kattenren gehoord, laat staan er een gezien. Iedereen die ik ken laat z'n kat(ten) gewoon lekker de buurt verkennen en vrij rondlopen .. als je het leuk voor ze maakt thuis (oftewel: ze elke dag voert ) lopen ze heus niet weg ofzo.

Het risico op een aanrijding is bij mij en mijn ouders in de buurt niet enorm, ook al is het ons 2x overkomen dat een van onze katten hieraan overleed (maarja, 2 keer in de 10 jaar).

Ik vind dat risico in ieder geval niet groot genoeg om ze op te sluiten, want zo zie ik het eigenlijk een beetje .. katten moeten toch hun eigen territorium kunnen afbakenen?

pi_8461421
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 17:42 schreef Juup© het volgende:

[..]

No.

ok
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_8461681
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 17:49 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ok