Nee zijn geld is op.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 11:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Moest hij niet gedwongen verhuizen omdat zedendeliquenten niet in de omgeving van een school mogen wonen?
Moet er dan niet wat meer gebeurd zijn? Denk niet dat hij zomaar z'n ouderlijke macht verloren is. En een rechter (en de wet) maakt ook wel verschil tussen pubermeisjes en kleine kinderen. Hij is in feite ook geen pedofiel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 19:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Katja Schuurman over haar ex Thijs Römer: ‘Zijn vaderschap staat nu een beetje op de achtergrond’
Het vaderschap van Thijs Römer ‘staat een beetje op de achtergrond’ na de celstraf die hij kreeg, zegt zijn ex-vrouw Katja Schuurman. Wel heeft ze hem vergeven voor wat hij heeft gedaan.
Schuurman vertelt in de nieuwe Beau Monde, die vanaf woensdag in de winkel ligt, hoe het contact tussen Römer en Sammie (14) verloopt, de dochter die ze samen kregen. ,,Thijs’ vaderschap staat nu een beetje op de achtergrond, maar dat komt wel weer”, zegt ze tegen het tijdschrift. ,,Afgelopen jaar is Sammie bij mij geweest, en ze woont twee dagen per week bij Igone.”
Igone de Jongh had - nadat het huwelijk tussen Römer en Schuurman strandde - een lange tijd een relatie met Römer. ,,Het is heel fijn dat Sammie die stabiliteit heeft. Ze ziet Igone als haar tweede moeder. Voorheen deden Thijs en ik het 50/50. Dat het even verstoord is, is niet gek. Er moet een nieuw evenwicht worden gevonden.”
Römer werd eerder dit jaar veroordeeld tot een maand gevangenisstraf voor online zedendelicten met drie minderjarige meisjes, die hij inmiddels heeft uitgezeten. De rechter bepaalde ook dat hij zich moest laten behandelen bij een instelling voor geestelijke gezondheidszorg. Het is niet bekend of Römer die behandeling heeft ondergaan.
Vergeving
Voor Schuurman is het prettig dat ‘veel onzekerheid’ is verdwenen. ,,Nu we allemaal weten waar we aan toe zijn, geeft dat meer rust en hebben we weer een uitgangspunt.” Ze vindt vergeving belangrijk. ,,Het heeft geen zin om ergens in te blijven hangen, maar het is wel van belang dat iemand verandert. Ik vind het belangrijk dat de band op een mooie manier herstelt. Het wordt niet meer zoals het was - zo zit het leven jammer genoeg niet in elkaar - maar ik hoop dat we samen een nieuwe, mooie vorm vinden”, zegt ze in het interview.
,,Ik vind het verschrikkelijk verdrietig hoe het is gegaan en dat hij zo’n gekke afslag heeft genomen in zijn leven, maar ik vergeef het hem zeker. Hij is genoeg gestraft.”
https://www.ad.nl/show/ka(...)chtergrond~a300663d/
Hopelijk is hij uit de ouderlijke macht ontzet zoals gebruikelijk is bij pedo veroordeling
Tegenwoordig schiet justitie dat toch voor en moet Thijs dat weer terug betalen aan justitie?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Slachtoffers Thijs Römer hebben nog geen schadevergoeding gehad
De drie slachtoffers van Thijs Römer hebben nog steeds geen schadevergoeding van de acteur ontvangen Hun advocaat Maartje Schaap heeft een bericht hierover van de website Sikkom bevestigd.
Thijs werd in augustus 2023 veroordeeld tot een celstraf van drie maanden, waarvan twee voorwaardelijk, voor online zedendelicten met drie minderjarige meisjes. Daarnaast legde de rechtbank hem een taakstraf op van 240 uur en een schadevergoeding van 13.800 euro die hij moest betalen aan de drie slachtoffers. De acteur kondigde eerst aan in hoger beroep te gaan tegen de veroordeling, maar zag daar in maart van af
Volgens Maartje loopt 8 november de betalingstermijn af voor de acteur. Haar cliënten hebben nog geen cent ontvangen. "Ik zit hem al een half jaar achter de broek aan", stelt ze. "Maar hij laat het afweten. Deze manier van handelen komt niet overeen met zijn uitlatingen dat hij het zo verschrikkelijk vindt voor mijn cliënten wat er is gebeurd."
Speciaal potje
Als Thijs 8 november het geld niet heeft overgemaakt, dan spreekt de Nederlandse staat een speciaal potje aan waaruit dit soort vergoedingen voor slachtoffers kunnen worden voorgeschoten. Het is dan vervolgens de verantwoordelijkheid van de staat om het geld op Thijs te verhalen, stelt de advocaat. Bénédicte Ficq, de advocaat die de acteur vertegenwoordigt in de zaak, was dinsdagavond onbereikbaar voor commentaar.
Het zijn roerige tijden voor Thijs. Zo werd eerder ook bekend gemaakt dat de acteur zijn vertrouwde stulpje zou moeten verlaten:
https://www.shownieuws.nl(...)hadevergoeding-gehad
Je bent een narcist en giga lul of niet
Dat staat er toch? Het stukje onder "Speciaal potje"quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 22:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Tegenwoordig schiet justitie dat toch voor en moet Thijs dat weer terug betalen aan justitie?
Hij heeft geen centen. Moest ook al zijn huurhuis uit. Hoe kun je lager aan wal raken, wat een fluitketelquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 22:04 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een loser.
Zeuren over die paar centen.
Gaat ie toch lekker bij de Maccie werken?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 22:15 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hij heeft geen centen. Moest ook al zijn huurhuis uit. Hoe kun je lager aan wal raken, wat een fluitketel
Heeft hij welquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 22:15 schreef RamboDirk het volgende:
Hij heeft geen centen. Moest ook al zijn huurhuis uit. Hoe kun je lager aan wal raken, wat een fluitketel
Makelaar bevestigt: Thijs Römer moet zijn huis verlatenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 22:15 schreef RamboDirk het volgende:
https://www.story.nl/show(...)uis-verlaten~3f8f7f9quote:Die antwoorden wil hij niet met Shownieuws delen. Hij wenste de redactie alleen 'een fijne dag'.
En toch is dit verhaal onlogisch. Schadevergoedingen worden normaliter voorgeschoten door de overheid, Thijs moet ze ook niet aan de slachtoffers betalen, maar aan het CJIB.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Slachtoffer Thijs Römer klapt uit school: 'Hij heeft geen geld'
De drie zedenslachtoffers van Thijs Römer hebben nog steeds geen schadevergoeding van de acteur ontvangen. De deadline voor deze betaling van 13.800 euro verliep vorige week vrijdag (zie video). Slachtoffer Nena doet hierover een onthulling in Story.
Nena vindt het erg vervelend dat Thijs de schadevergoeding niet heeft betaald aan haar en de andere twee slachtoffers. "Het is bizar hoe dit is gegaan", zo laat ze weten. "Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Ik heb mailtjes voorbij zien komen waarin Thijs aangaf dat hij een betalingsregeling wilde treffen. Hij stuurde hele rare mailtjes. Hij mailde: ‘Helaas heb ik geen miljoen op de bank.’ Maar het gaat om zo’n 13.000 euro en niet om een miljoen."
Nena voelt zich door deze actie niet serieus genomen. "Dit is, als ik ook voor de andere slachtoffers mag spreken, wederom een klap in ons gezicht. Hij zegt dat hij geen geld heeft maar is, zo lazen wij, een tijdje terug wel op vakantie geweest. Ik vind het ook vervelend van zijn familie. De familie Römer heeft echt wel 13.000 euro op de bank, die ze hem zouden kunnen lenen. Dan kunnen ze wel zeggen: we willen hem niet helpen, maar intussen blijven ze in interviews hem wél de hand boven het hoofd houden. Dat vind ik ook scheef."
https://www.shownieuws.nl(...)-hij-heeft-geen-geld
Wat een lul
quote:Vordering tot schadevergoeding
Een belangrijk recht dat slachtoffers en nabestaanden hebben binnen het strafproces, is het recht om een vordering tot schadevergoeding in te kunnen dienen. Het voordeel van het indienen van een vordering tot schadevergoeding in het strafproces is dat u geen afzonderlijke civiele procedure hoeft te starten om uw schade te kunnen verhalen op de dader, met alle kosten die daarbij komen kijken. Een ander voordeel is dat de zogenaamde voorschotregeling in veel strafzaken van toepassing is. Dit heeft tot gevolg dat wanneer de veroordeelde de schadevergoeding niet betaalt, u de schadevergoeding door de Staat krijgt voorgeschoten. Ook hoeft u de schadevergoeding niet zelf te incasseren.
Ik dacht dat de overheid een schadevergoeding alleen voorschiet als de verdachte niet genoeg geld heeft.quote:Op vrijdag 15 november 2024 22:48 schreef Paddo het volgende:
[..]
En toch is dit verhaal onlogisch. Schadevergoedingen worden normaliter voorgeschoten door de overheid, Thijs moet ze ook niet aan de slachtoffers betalen, maar aan het CJIB.
[..]
Nee. Dat is niet juist. Schadevergoedingen zijn bijna nooit kleine bedragen, en omdat de dader meestal in detentie gaat, worden al dit soort schadevergoedingen overgenomen door het CJIB, en die betaalt de slachtoffers gelijk uit. Let wel, ze gaan een dader ook niet het rekeningnummer van het slachtoffer geven, je maakt ALTIJD over aan het CJIB.quote:Op zondag 17 november 2024 15:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik dacht dat de overheid een schadevergoeding alleen voorschiet als de verdachte niet genoeg geld heeft.
En blijkbaar was het niet nodig toen de uitspraak werd gedaan om het voor te schieten, hij had genoeg geld.
Is het niet zo dat de dader eerst moet betalen, en daar tot een bepaalde datum tijd voor krijgt. Lukt dat niet, dan schiet de overheid het voor, en gaat het verhalen op de dader. Ik denk dat we ongeveer nu op dat moment zijn.quote:Op zondag 17 november 2024 22:31 schreef Paddo het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet juist. Schadevergoedingen zijn bijna nooit kleine bedragen, en omdat de dader meestal in detentie gaat, worden al dit soort schadevergoedingen overgenomen door het CJIB, en die betaalt de slachtoffers gelijk uit. Let wel, ze gaan een dader ook niet het rekeningnummer van het slachtoffer geven, je maakt ALTIJD over aan het CJIB.
Volgens mij is het enige dat mogelijk is, deze schadevergoeding door het type veroordeling een dusdanig lage ranking heeft, dat er niet wordt voorgeschoten. En het CJIB dus doorgeefluik wordt. Het kan zijn dat een beetje geile praat of een dickpick in de ogen van justitie niet echt ernstig is, en dat dit soort veroordelingen dus niet meegaan in dat voorschietbeleid.
Ik heb het even opgezocht en als de dader het ook meteen kan betalen moet het over worden gemaakt aan het CJB. Dus die zullen wel niks hebben gekregen van hem.quote:Op zondag 17 november 2024 22:31 schreef Paddo het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet juist. Schadevergoedingen zijn bijna nooit kleine bedragen, en omdat de dader meestal in detentie gaat, worden al dit soort schadevergoedingen overgenomen door het CJIB, en die betaalt de slachtoffers gelijk uit. Let wel, ze gaan een dader ook niet het rekeningnummer van het slachtoffer geven, je maakt ALTIJD over aan het CJIB.
Volgens mij is het enige dat mogelijk is, deze schadevergoeding door het type veroordeling een dusdanig lage ranking heeft, dat er niet wordt voorgeschoten. En het CJIB dus doorgeefluik wordt. Het kan zijn dat een beetje geile praat of een dickpick in de ogen van justitie niet echt ernstig is, en dat dit soort veroordelingen dus niet meegaan in dat voorschietbeleid.
Het lijkt wel alsof Sywert van Lienden zijn PR-man is. Hoe anders verklaar je dat hij keer op keer met een nieuwe ellende in het nieuws verschijnt?quote:Op maandag 18 november 2024 07:43 schreef MissButterflyy het volgende:
RTV noord zegt trouwens dit:
Geen betalingsregeling getroffen
Schaap heeft in de afgelopen maanden meerdere keren contact gehad met de advocaat van Römer, Bénédicte Ficq. 'Zij heeft laten weten dat hij een schikking met het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) wilde maken, maar die regeling miste een onderbouwing van zijn financiële situatie.' Volgens Schaap probeert het CJIB sinds die tijd tevergeefs om stukken van Römer te krijgen over zijn financiële situatie. 'Hij overhandigt niks en laat niets van zich horen.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |