Is het niet zo dat de dader eerst moet betalen, en daar tot een bepaalde datum tijd voor krijgt. Lukt dat niet, dan schiet de overheid het voor, en gaat het verhalen op de dader. Ik denk dat we ongeveer nu op dat moment zijn.quote:Op zondag 17 november 2024 22:31 schreef Paddo het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet juist. Schadevergoedingen zijn bijna nooit kleine bedragen, en omdat de dader meestal in detentie gaat, worden al dit soort schadevergoedingen overgenomen door het CJIB, en die betaalt de slachtoffers gelijk uit. Let wel, ze gaan een dader ook niet het rekeningnummer van het slachtoffer geven, je maakt ALTIJD over aan het CJIB.
Volgens mij is het enige dat mogelijk is, deze schadevergoeding door het type veroordeling een dusdanig lage ranking heeft, dat er niet wordt voorgeschoten. En het CJIB dus doorgeefluik wordt. Het kan zijn dat een beetje geile praat of een dickpick in de ogen van justitie niet echt ernstig is, en dat dit soort veroordelingen dus niet meegaan in dat voorschietbeleid.
Ik heb het even opgezocht en als de dader het ook meteen kan betalen moet het over worden gemaakt aan het CJB. Dus die zullen wel niks hebben gekregen van hem.quote:Op zondag 17 november 2024 22:31 schreef Paddo het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet juist. Schadevergoedingen zijn bijna nooit kleine bedragen, en omdat de dader meestal in detentie gaat, worden al dit soort schadevergoedingen overgenomen door het CJIB, en die betaalt de slachtoffers gelijk uit. Let wel, ze gaan een dader ook niet het rekeningnummer van het slachtoffer geven, je maakt ALTIJD over aan het CJIB.
Volgens mij is het enige dat mogelijk is, deze schadevergoeding door het type veroordeling een dusdanig lage ranking heeft, dat er niet wordt voorgeschoten. En het CJIB dus doorgeefluik wordt. Het kan zijn dat een beetje geile praat of een dickpick in de ogen van justitie niet echt ernstig is, en dat dit soort veroordelingen dus niet meegaan in dat voorschietbeleid.
Het lijkt wel alsof Sywert van Lienden zijn PR-man is. Hoe anders verklaar je dat hij keer op keer met een nieuwe ellende in het nieuws verschijnt?quote:Op maandag 18 november 2024 07:43 schreef MissButterflyy het volgende:
RTV noord zegt trouwens dit:
Geen betalingsregeling getroffen
Schaap heeft in de afgelopen maanden meerdere keren contact gehad met de advocaat van Römer, Bénédicte Ficq. 'Zij heeft laten weten dat hij een schikking met het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) wilde maken, maar die regeling miste een onderbouwing van zijn financiële situatie.' Volgens Schaap probeert het CJIB sinds die tijd tevergeefs om stukken van Römer te krijgen over zijn financiële situatie. 'Hij overhandigt niks en laat niets van zich horen.'
Vlucht waarschijnlijk weer naar Toscane, net als toen hij die moord had gepleegd.quote:Op donderdag 28 november 2024 17:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Zielige hond. Zou me niks verbazen als ie nu gaat moven naar het buitenland.
Die heeft vast nog wel ergens geld.
Moord?quote:Op donderdag 28 november 2024 18:19 schreef __Fokker__ het volgende:
[..]
Vlucht waarschijnlijk weer naar Toscane, net als toen hij die moord had gepleegd.
quote:Op woensdag 25 december 2024 18:13 schreef Nober het volgende:
Thijs Römer weer opgepakt aldus de scoop van Roddelpraat
Hij is opgenomen in de crisisopvang in Warnsveld op de Forensische Afdeling na rechtelijk bevel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |