abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210236998
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik dacht dat wel duidelijk zou zijn dat het een quick fix lijkt vanuit dat perspectief. Maar uiteraard is het een heel lang en pijnlijk traject.

Het is ook heel triest dat gevoelens hebben voor hetzelfde geslacht nog altijd kan leiden tot eenzaamheid en afkeuring van jezelf. In die zin vind ik ook dat het goed is dat er aandacht voor is op scholen. Zo lang het maar niet met een ideologisch sausje overgoten is.
Ik denk niet dat er heel veel meisjes zijn die lesbische gevoelens ontwikkelen en vervolgens denken dat een jongetje worden een quick fix is. In de puberteit weet je ook al wel dat zo'n traject jaren kan duren; helemaal als je je er een beetje in verdiept omdat je die gedachte wellicht ontwikkelt.

Verder eens. Sneu dat kinderen nog steeds niet altijd het gevoel hebben dat ze het kunnen vertellen. En sneu dat er mensen zijn die er nog steeds moeite mee hebben. Goed dat er aandacht voor is inderdaad. Vraag me wel af wanneer iets ideologisch aanvoelt voor jou? Welke uitspraken/welk soort aandacht gaat te ver?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2023 13:56:08 ]
pi_210237319
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk niet dat er heel veel meisjes zijn die lesbische gevoelens ontwikkelen en vervolgens denken dat een jongetje worden een quick fix is. In de puberteit weet je ook al wel dat zo'n traject jaren kan duren; helemaal als je je er een beetje in verdiept omdat je die gedachte wellicht ontwikkelt.

Verder eens. Sneu dat kinderen nog steeds niet altijd het gevoel hebben dat ze het kunnen vertellen. En sneu dat er mensen zijn die er nog steeds moeite mee hebben. Goed dat er aandacht voor is inderdaad. Vraag me wel af wanneer iets ideologisch aanvoelt voor jou? Welke uitspraken/welk soort aandacht gaat te ver?
Het zijn er kennelijk genoeg als je de plotselinge toename ziet. Vaak gaat het om meisjes die daarbij ook nog b.v. autistisch zijn.

Wanneer het ideologisch wordt is als b.v. aan kinderen wordt verteld dat er meerdere genders ZIJN. Nou vind ik het al onnodig om te bespreken dat er tegenwoordig mensen zijn die menen dat er heel veel genders bestaan, enz. Maar het wordt wat mij betreft pas ideologisch als er zaken die zeer discutabel zijn gebracht worden als feiten.

Zo moet men ook niet gaan vertellen dat je van geslacht kan veranderen. Dat kan niet.

Wel kan men zeggen dat er mensen zijn die zich ongelukkig voelen met het geboortegeslacht en dat ze ervoor kunnen kiezen om dan vervolgens te gaan leven als het andere geslacht.

Maar ik zou gewoon eens beginnen met de basis van seksualiteit. Ook daar valt veel te leren. Bijvoorbeeld over grenzen van anderen respecteren. En dan kom je vanzelf bij verschillende seksbelevingen uit. Die overigens echt niet allemaal in detail besproken te hoeven worden. Ik denk niet dat een gemiddelde 10-12 jarige echt hoeft te worden bijgespijkerd ten aanzien van gangbangs ofzo. Keep it simple.
pi_210237942
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 14:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het zijn er kennelijk genoeg als je de plotselinge toename ziet. Vaak gaat het om meisjes die daarbij ook nog b.v. autistisch zijn.

Wanneer het ideologisch wordt is als b.v. aan kinderen wordt verteld dat er meerdere genders ZIJN. Nou vind ik het al onnodig om te bespreken dat er tegenwoordig mensen zijn die menen dat er heel veel genders bestaan, enz. Maar het wordt wat mij betreft pas ideologisch als er zaken die zeer discutabel zijn gebracht worden als feiten.

Zo moet men ook niet gaan vertellen dat je van geslacht kan veranderen. Dat kan niet.

Wel kan men zeggen dat er mensen zijn die zich ongelukkig voelen met het geboortegeslacht en dat ze ervoor kunnen kiezen om dan vervolgens te gaan leven als het andere geslacht.

Maar ik zou gewoon eens beginnen met de basis van seksualiteit. Ook daar valt veel te leren. Bijvoorbeeld over grenzen van anderen respecteren. En dan kom je vanzelf bij verschillende seksbelevingen uit. Die overigens echt niet allemaal in detail besproken te hoeven worden. Ik denk niet dat een gemiddelde 10-12 jarige echt hoeft te worden bijgespijkerd ten aanzien van gangbangs ofzo. Keep it simple.
Is dat zo? Die moet je dan extra beschermen.
  donderdag 10 augustus 2023 @ 15:53:39 #254
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210238183
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 15:25 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Is dat zo? Die moet je dan extra beschermen.
Nee, die moet je oppakken wegens "homofobie".

twitter

Coming to a democracy near you!

(edit, andere bron)
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_210238209
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 15:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[ twitter ]

(edit, andere bron)
Wow. Debiel.
pi_210239802
quote:

[..]

[ twitter ]

(edit, andere bron)
Autistische meisje heeft 100% gelijk

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210239818
Wantie keek het aan en zag dat het goed was c_/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210239911
quote:
16s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 19:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Autistische meisje heeft 100% gelijk

[ twitter ]
Het is niet echt alsof je dat kan zien natuurlijk. Als een vrouw aan het scharen is of aan het beffen is de kans wel levensgroot trouwens.
pi_210241146
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 19:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is niet echt alsof je dat kan zien natuurlijk. Als een vrouw aan het scharen is of aan het beffen is de kans wel levensgroot trouwens.
Kom op man dat zie je toch meteen :D
pi_210241169
Mocht het tot een oorlog uitkomen dan sturen we de lgbt in de frontline :Y

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Ali_boo op 10-08-2023 20:46:26 ]
pi_210241311
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:31 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Kom op man dat zie je toch meteen :D
Ik heb 20 jaar lang een relatie gehad met een bisexuele vrouw. Wij hadden een open relatie en zij maakte daar ook veel gebruik van met vrouwen. Dus mijn sociale kring bestaat uit heel veel lesbische, dan wel biseksuele vrouwen. En ja, sommigen voldoen aan het stereotype beeld. En ook heel veel totaal niet. En zo zijn er ook vrouwen die echt aan het stereotype beeld voldoen die toch heteroseksueel zijn (al weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker).

Maar als jij wil denken dat je het altijd kan zien, be my guest.
pi_210241391
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb 20 jaar lang een relatie gehad met een bisexuele vrouw. Wij hadden een open relatie en zij maakte daar ook veel gebruik van met vrouwen. Dus mijn sociale kring bestaat uit heel veel lesbische, dan wel biseksuele vrouwen. En ja, sommigen voldoen aan het stereotype beeld. En ook heel veel totaal niet. En zo zijn er ook vrouwen die echt aan het stereotype beeld voldoen die toch heteroseksueel zijn (al weet je dat natuurlijk nooit 100% zeker).

Maar als jij wil denken dat je het altijd kan zien, be my guest.
Van Andre van Duijn kwam ik er ook pas laren later achter dat die homo was. Echter is dit wel een uitzondering en zie ik het iig wel vrij snel :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 10-08-2023 21:51:59 ]
pi_210241871
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:32 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Ach, gelukkig zien we in Oekraïne dat het Russische anti LGBTwhatever leger topprestaties levert ^O^
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210241895
quote:

[..]

[ [)
Leuke draai :s)
pi_210244765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:32 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Ik zou zeggen stuur ze naar Oekraïne. Dezelfde mensen die met een regenboogvlag zwaaien doen dat ook met oek vlag.
pi_210245197
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 12:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Even een vraagje tussendoor die mogelijk een interessante andere optie geeft.

Je zegt dat jongens eerder in de meerderheid waren en dat nu verschuift naar meisjes.

Hoe zit het met de populatie? Is de hoeveelheid meisjes en jongens ook verschoven?

In het geheel, maar ook in directe leef omgevingen?
Bij vele diersoorten heeft de populatie opbouw gevolgen die zelfs tot in het fysieke (hormoonhuishouding e.d.) doorklinken.
Gegevens zijn moeilijk online te googlen, maar ben in verschillende podcasts tegengekomen dat het vooral vrouw naar man is wat zich meldt bij transgenderklinieken sinds die er zijn. Ook heb ik het een keer al bij de npo gehoord sindsdien.

Een plausibele reden wat ik hoorde in een podcast was dat mannen altijd al een subcultuur van travestie en drag hadden als outlet, en er niet zo’n overduidelijke opties zijn voor vrouwen.

Ben vanuit mijn psychiatrische achtergrond sowieso wel erg geinteresseerd in het onderwerp. Genderdysforie is dan wel (terecht denk ik) geschrapt als aandoening, maar feit blijft dat er ook zonder een officiele dsm-V- aandoening genaamd genderdysforie een hoge comorbiditeit bestaat tussen transgenderisme en verschillende andere vaak al vastgestelde psychiatrische aandoeningen. De vraag is dan (wat vaak gebeurt in de psychiatrie) dat je moet gaan zoeken naar wat de aanleiding is en wat het gevolg. En als gevolg hiervan of transitie de be all end all oplossing is. De achterliggende problemen zijn er nog steeds, worden mogelijk niet behandeld en gaan als stoornis ook nooit meer weg. Dit kan tot problemen leiden, zie het relatief hoge aantal suicides.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_210245409
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 20:47 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Van Andre van Duijn kwam ik er ook pas laren later achter dat die homo was. Echter is dit wel een uitzondering en zie ik het iig wel vrij snel :P
Dat Nikkie de Jager eerst een man was kwam ik ook pas later achter. Eigenlijk pas na haar coming out. Ik volgde haar kanaal al eerder. Ze heeft ook diverse celebs weten te strikken.

pi_210246238
quote:

[..]
Dan heb je hele goeie gay-dar. Ik ga ook veel om met homo’s en lesbiennes en aan de meesten kan je het echt niet zien. Helemaal niet op basis van één foto.
pi_210246758
quote:

[..]
Ik ben geen homo maar bepaalde homo's denken van wel. Hoe herken je een homo snel?
pi_210247072
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 08:40 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Gegevens zijn moeilijk online te googlen, maar ben in verschillende podcasts tegengekomen dat het vooral vrouw naar man is wat zich meldt bij transgenderklinieken sinds die er zijn. Ook heb ik het een keer al bij de npo gehoord sindsdien.

Een plausibele reden wat ik hoorde in een podcast was dat mannen altijd al een subcultuur van travestie en drag hadden als outlet, en er niet zo’n overduidelijke opties zijn voor vrouwen.

Ben vanuit mijn psychiatrische achtergrond sowieso wel erg geinteresseerd in het onderwerp. Genderdysforie is dan wel (terecht denk ik) geschrapt als aandoening, maar feit blijft dat er ook zonder een officiele dsm-V- aandoening genaamd genderdysforie een hoge comorbiditeit bestaat tussen transgenderisme en verschillende andere vaak al vastgestelde psychiatrische aandoeningen. De vraag is dan (wat vaak gebeurt in de psychiatrie) dat je moet gaan zoeken naar wat de aanleiding is en wat het gevolg. En als gevolg hiervan of transitie de be all end all oplossing is. De achterliggende problemen zijn er nog steeds, worden mogelijk niet behandeld en gaan als stoornis ook nooit meer weg. Dit kan tot problemen leiden, zie het relatief hoge aantal suicides.
Ik denk ook dat een vrouw die zich 'mannelijk' kleedt veel minder opvalt in de samenleving, en daardoor dus als transgender onzichtbaar is. Dan ontstaat er inderdaad een toename als ze in transitie kunnen gaan.
pi_210252093
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 12:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk ook dat een vrouw die zich 'mannelijk' kleedt veel minder opvalt in de samenleving, en daardoor dus als transgender onzichtbaar is. Dan ontstaat er inderdaad een toename als ze in transitie kunnen gaan.
Fair point ja, heb het al ergens eerder van je gelezen dacht ik maar vergeten.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_210262568
Vrouw is rancuneus
Om de man te straffen kleed ze zijn zoon als een meisje
De moeder begint met transitie
Vader spendeert 1.2M aan advocaten en juridische kosten in een poging het tegen te houden
Ondanks alle inspanningen is die niet in staat het te voorkomen

twitter
pi_210262875
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 19:15 schreef Ali_boo het volgende:
Vrouw is rancuneus
Om de man te straffen kleed ze zijn zoon als een meisje
De moeder begint met transitie
Vader spendeert 1.2M aan advocaten en juridische kosten in een poging het tegen te houden
Ondanks alle inspanningen is die niet in staat het te voorkomen

[ twitter ]
Wat maar weer bewijst dat hetero's het werkelijke probleem zijn...
pi_210264894
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 19:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat maar weer bewijst dat hetero's het werkelijke probleem zijn...
He bah, wat een intolerante opmerking
Tijd voor een maand en een overgespoten bedrijfsbusje want we zijn er nog lang niet.
Go hard or go home
pi_210298538
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 augustus 2023 21:59 schreef Noek het volgende:

[..]
He bah, wat een intolerante opmerking
Tijd voor een maand en een overgespoten bedrijfsbusje want we zijn er nog lang niet.
_O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')