https://www.nu.nl/wk-voet(...)-keihard-janken.htmlquote:Daniëlle van de Donk was tot tranen geroerd na haar kostbare gele kaart tegen Zuid-Afrika in de achtste finales van het WK voetbal. Als gevolg daarvan mist de routinier vrijdag de kwartfinale tegen Spanje.
"Ik heb een dubbel gevoel. Ik ben nog nooit geschorst geweest, dus dit is heel gek", zei Van de Donk na de 2-0-zege op Zuid-Afrika. "Het zou zomaar je laatste wedstrijd hier geweest kunnen zijn. Dat is zonde."
Van de Donk stond voor aanvang van het duel met Zuid-Afrika op scherp, omdat ze in de eerste wedstrijd tegen Portugal op de bon was geslingerd. Bij twee gele kaarten volgt automatisch één duel schorsing. Gele kaarten worden pas na de kwartfinales kwijtgescholden.
De 32-jarige Van de Donk wist dat ze op scherp stond, maar vloog er halverwege de tweede helft bij een 1-0-voorsprong vrij onnodig in. Toen scheidsrechter Yoshimi Yamashita geel trok, wist ze direct wat de consequenties waren.
"Het was niet zo slim", erkende ze. "Dat moet je gewoon niet doen als je op scherp staat. Maar je bent lekker aan het voetballen. Je denkt er wel over na, maar op zo'n moment niet. Dit is de speelster die ik ben. Ik vond het geen geel. Maar het was een overtreding en ze kan hem geven."
'Er gaan nog wel meer tranen komen'
Toen bondscoach Andries Jonker de ploeg na de wedstrijd op het veld bij elkaar riep voor een kringgesprek, kwam de klap pas echt bij Van de Donk binnen. "Ik luisterde niet, maar was keihard aan het janken."
Teamgenoten troosten Van de Donk met bemoedigende woorden. "Ze zeiden dat ze supertrots op me zijn. Er zijn allemaal lieve woorden. Ze willen voor mij gaan strijden zodat ik er de volgende wedstrijd weer kan staan."
Die woorden waren nog niet binnengekomen bij Van de Donk. "Ik ga nog heel veel balen en er zullen nog meer tranen komen. Maar morgen moet ik er weer voor het team zijn. Ook al zal dat in een andere rol zijn."
Zonder Van de Donk speelt Nederland vrijdag in de kwartfinales tegen Spanje. Het duel in de Nieuw-Zeelandse hoofdstad Wellington wordt om 3.00 uur Nederlandse tijd gespeeld. Spanje was in de achtste finales met 5-1 te sterk voor Zwitserland.
gohquote:Op zondag 6 augustus 2023 11:00 schreef opgebaarde het volgende:
Ja dat is een goede![]()
En anders een andere dame
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |