Maar ik heb het idee dat het juist slecht is om warm water uit de kraan nog is een keer te gaan koken ivm bacterie enzo.
volgens haar maakt het niet uit.
Iemand hier die er antwoord op kan geven??
Kookpunt is kookpunt toch
[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 12-02-2003 19:51]
quote:Wat deed koken ook alweer met bacterien ????
Op woensdag 12 februari 2003 19:49 schreef Mystic het volgende:
Thuis een discussie over water koken.
Ik neem zelf altijd koud water als ik ga koken, mijn zus neemt altijd warm water, dan duurdt het minder lang voor het kookt zegt ze.Maar ik heb het idee dat het juist slecht is om warm water uit de kraan nog is een keer te gaan koken ivm bacterie enzo.
volgens haar maakt het niet uit.
Iemand hier die er antwoord op kan geven??
Terug naar Biologie jij
maar.... het is waarschijnlijk wel duurder om eerst warm water uit de kraan te verkrijgen.....
quote:warm water uit de kraan kookt zeker niet... dus je kookt het niet een tweede keer....
Op woensdag 12 februari 2003 19:49 schreef Mystic het volgende:Maar ik heb het idee dat het juist slecht is om warm water uit de kraan nog is een keer te gaan koken ivm bacterie enzo.
quote:Planten PRODUCEREN zuurstof !
Op woensdag 12 februari 2003 19:52 schreef Lexie het volgende:
Is volgens mij een van die sprookje van vroeger.
Net zoals: "Je mag 's nachts geen planten op je slaapkamer hebben, want deze gebruiken dan zuurstof". Wat een onzin, het zijn maar kleine hoeveelheden....
Ook terug naar Biologie
(wordt nog een druk klasje zo)
quote:onder invloed van licht ja..... 's nachts verbruikt een plant zuurstof
Op woensdag 12 februari 2003 19:53 schreef Gabberhead het volgende:
Planten PRODUCEREN zuurstof !
og een druk klasje zo)
Kortom: Het maakt geen ruk uit.
Koud water koken is energietechnisch wel beter. De ketel heeft, als je een HR ketel hebt ongeveer 95% rendement en de warmte die je je huis in gooit met het verwarmen van het water gaat voor 100% je huis in. Bij elektrisch verwarmen komt effectief maar ongeveer 40% van je energie in het water. Dus als je met gas kookt-->koud water koken. Kook je elektrisch-->heet water koken.
quote:HAHAHAHA Ja idd....
Op woensdag 12 februari 2003 19:53 schreef Gabberhead het volgende:[..]
Ook terug naar Biologie
Maargoed, die zus heeft gelijk, het duurt minder lang voor het kookt, maar het duurt ook even voor het warm/heet uit de kraan komt. En bacterien gaan dood bij 100 graden celcius, dus dat maakt geen reet uit! Ik pak ook altijd koud water, mijn reden: anders moet de boiler/ketel weer aan, en dat kost stroom... Maar goed, tis maar wat je zelf vind.
quote:Dan moet je toch eens beter opletten bij biologie. Planten nemen co2 en zuurstof op in het licht. Maar omdat er meer zuurstof geproduceerd wordt dan opgenomen, wordt er netto zuurstof afgegeven. In het donker wordt geen koolstofdioxide opgenomen, maar wel nog zuurstof. Hierdoor wordt er in het donker netto zuurstof opgenomen. Echt waar!
Op woensdag 12 februari 2003 19:53 schreef Gabberhead het volgende:[..]
Ook terug naar Biologie
quote:totaal offtopic: maar wel waar!
Op woensdag 12 februari 2003 19:59 schreef Lexie het volgende:Dan moet je toch eens beter opletten bij biologie. Planten nemen co2 en zuurstof op in het licht. Maar omdat er meer zuurstof geproduceerd wordt dan opgenomen, wordt er netto zuurstof afgegeven. In het donker wordt geen koolstofdioxide opgenomen, maar wel nog zuurstof. Hierdoor wordt er in het donker netto zuurstof opgenomen. Echt waar!
quote:Ja ehhh.. het gaat om het principe !
Op woensdag 12 februari 2003 19:59 schreef Lexie het volgende:[..]
Dan moet je toch eens beter opletten bij biologie. Planten nemen co2 en zuurstof op in het licht. Maar omdat er meer zuurstof geproduceerd wordt dan opgenomen, wordt er netto zuurstof afgegeven. In het donker wordt geen koolstofdioxide opgenomen, maar wel nog zuurstof. Hierdoor wordt er in het donker netto zuurstof opgenomen. Echt waar!
*duikt achterin de klas met een dikke zwarte zonnebril*
Tegenwoordig maakt het niet veel meer uit (of je woont in een huis uit 1900 waar de keuken nog nooit van is verbouwd )
[Dit bericht is gewijzigd door HeROiC op 12-02-2003 20:08]
quote:Om indruk te maken op je leraar
Op woensdag 12 februari 2003 20:02 schreef Gabberhead het volgende:[..]
Ja ehhh.. het gaat om het principe !
Onderwaterplanten nemen met behulp van licht koolstofdioxide uit het vijverwater op en geven zuurstof af. Het koolstofdioxidegehalte vermindert daarom naarmate de dag vordert. 's Nachts is het proces omgekeerd: de planten nemen zuurstof op en geven koolstofdioxide af, zij het in beperkte mate. Micro-organismen, de grootste producenten van koolstofdioxide, produceren zowel overdag als 's nachts koolstofdioxide.
bron: http://www.tuinfo.nl/Vijver_water_index.htm
En nu weer ontopic!
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:02 schreef Gabberhead het volgende:Ja ehhh.. het gaat om het principe !
Maar bactrerien of niet. Het maakt mij niets uit!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |