abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8442391
Thuis een discussie over water koken.
Ik neem zelf altijd koud water als ik ga koken, mijn zus neemt altijd warm water, dan duurdt het minder lang voor het kookt zegt ze.

Maar ik heb het idee dat het juist slecht is om warm water uit de kraan nog is een keer te gaan koken ivm bacterie enzo.
volgens haar maakt het niet uit.
Iemand hier die er antwoord op kan geven??

pi_8442405
Maakt volgens mij niet uit....

Kookpunt is kookpunt toch

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8442431
maakt niet uit.
Je kookt het zowieso niet "nog een keer".
Het water wat uit de kraan komt is heet. maar heeft nog niet gekookt.

[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 12-02-2003 19:51]

pi_8442441
Het is toch ook niet slecht om water in de waterkoker 2 keer op te warmen
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:51:45 #5
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_8442448
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:49 schreef Mystic het volgende:
Thuis een discussie over water koken.
Ik neem zelf altijd koud water als ik ga koken, mijn zus neemt altijd warm water, dan duurdt het minder lang voor het kookt zegt ze.

Maar ik heb het idee dat het juist slecht is om warm water uit de kraan nog is een keer te gaan koken ivm bacterie enzo.
volgens haar maakt het niet uit.
Iemand hier die er antwoord op kan geven??

Wat deed koken ook alweer met bacterien ????

Terug naar Biologie jij

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_8442464
Is volgens mij een van die sprookje van vroeger .
Net zoals: "Je mag 's nachts geen planten op je slaapkamer hebben, want deze gebruiken dan zuurstof". Wat een onzin, het zijn maar kleine hoeveelheden....
pi_8442478
Natuurlijk maakt het uit....
van koud (ca 16 graden) naar koken (100 graden) en
van warm (ca 40 graden) naar koken (100 graden).......

maar.... het is waarschijnlijk wel duurder om eerst warm water uit de kraan te verkrijgen.....

woensdag 12 februari 2003 @ 19:53:45 #8
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_8442493
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:49 schreef Mystic het volgende:Maar ik heb het idee dat het juist slecht is om warm water uit de kraan nog is een keer te gaan koken ivm bacterie enzo.
warm water uit de kraan kookt zeker niet... dus je kookt het niet een tweede keer.... ... bacterieen zijn niet echt dol op gekookt water... sterker nog: als je iets bacterie vrij wilt maken moet je het koken
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:53:46 #9
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_8442495
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:52 schreef Lexie het volgende:
Is volgens mij een van die sprookje van vroeger .
Net zoals: "Je mag 's nachts geen planten op je slaapkamer hebben, want deze gebruiken dan zuurstof". Wat een onzin, het zijn maar kleine hoeveelheden....
Planten PRODUCEREN zuurstof !

Ook terug naar Biologie

(wordt nog een druk klasje zo)

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:55:36 #10
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_8442538
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:53 schreef Gabberhead het volgende:
og een druk klasje zo)
onder invloed van licht ja..... 's nachts verbruikt een plant zuurstof
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:55:50 #11
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_8442543
Gaat zeker om de legionella bacterie. Boven de 60 graden gaat ie dood. Daarom is je ketel _als het goed is_ op 65 graden ingesteld. Vervolgens koken en dan ben je er zeker vanaf.

Kortom: Het maakt geen ruk uit.

Koud water koken is energietechnisch wel beter. De ketel heeft, als je een HR ketel hebt ongeveer 95% rendement en de warmte die je je huis in gooit met het verwarmen van het water gaat voor 100% je huis in. Bij elektrisch verwarmen komt effectief maar ongeveer 40% van je energie in het water. Dus als je met gas kookt-->koud water koken. Kook je elektrisch-->heet water koken.

woensdag 12 februari 2003 @ 19:57:01 #12
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_8442562
quote:

[..]

Ook terug naar Biologie

HAHAHAHA Ja idd.... Maar goed hij zegt dan ook, dat ze het vroeger zeiden, vroeger wisten ze nog niet alles...

Maargoed, die zus heeft gelijk, het duurt minder lang voor het kookt, maar het duurt ook even voor het warm/heet uit de kraan komt. En bacterien gaan dood bij 100 graden celcius, dus dat maakt geen reet uit! Ik pak ook altijd koud water, mijn reden: anders moet de boiler/ketel weer aan, en dat kost stroom... Maar goed, tis maar wat je zelf vind.

Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_8442569
Even de aantekening dat niet alle bacterieen bij 100 graden dood gaan, maar wel de meeste. En dat je water minstens 2 tot 4 minuten moet koken om de meeste bacterieen dood te krijgen, een tijdsduur die je niet haalt in een waterkoker, omdat deze na enige seconden al afslaat via de temperatuursensor.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8442626
quote:

[..]

Ook terug naar Biologie

Dan moet je toch eens beter opletten bij biologie. Planten nemen co2 en zuurstof op in het licht. Maar omdat er meer zuurstof geproduceerd wordt dan opgenomen, wordt er netto zuurstof afgegeven. In het donker wordt geen koolstofdioxide opgenomen, maar wel nog zuurstof. Hierdoor wordt er in het donker netto zuurstof opgenomen. Echt waar!
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:01:37 #15
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_8442656
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:59 schreef Lexie het volgende:Dan moet je toch eens beter opletten bij biologie. Planten nemen co2 en zuurstof op in het licht. Maar omdat er meer zuurstof geproduceerd wordt dan opgenomen, wordt er netto zuurstof afgegeven. In het donker wordt geen koolstofdioxide opgenomen, maar wel nog zuurstof. Hierdoor wordt er in het donker netto zuurstof opgenomen. Echt waar!
totaal offtopic: maar wel waar!
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:02:49 #16
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_8442685
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 19:59 schreef Lexie het volgende:

[..]

Dan moet je toch eens beter opletten bij biologie. Planten nemen co2 en zuurstof op in het licht. Maar omdat er meer zuurstof geproduceerd wordt dan opgenomen, wordt er netto zuurstof afgegeven. In het donker wordt geen koolstofdioxide opgenomen, maar wel nog zuurstof. Hierdoor wordt er in het donker netto zuurstof opgenomen. Echt waar!

Ja ehhh.. het gaat om het principe !

*duikt achterin de klas met een dikke zwarte zonnebril*

pi_8442718
Je mag ook niet lezen met alleen zaklantaarn aan: slecht voor je ogen
pi_8442755
Vroeger waren er van die eenvoudige waterleidingen gemaakt van lood legeringen enzo, en wanneer je toen de warme kraan gebruikte kwam er vaak een kleine hoeveelheid van die giftige stoffen in het water terecht. Bij koud water was dit niet het geval.
Daarom was het vroeger beter om koud water te gebruiken om koffie mee te zetten oid.

Tegenwoordig maakt het niet veel meer uit (of je woont in een huis uit 1900 waar de keuken nog nooit van is verbouwd )

[Dit bericht is gewijzigd door HeROiC op 12-02-2003 20:08]

'We scare, because we care' ©
pi_8442756
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:02 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Om indruk te maken op je leraar :

Onderwaterplanten nemen met behulp van licht koolstofdioxide uit het vijverwater op en geven zuurstof af. Het koolstofdioxidegehalte vermindert daarom naarmate de dag vordert. 's Nachts is het proces omgekeerd: de planten nemen zuurstof op en geven koolstofdioxide af, zij het in beperkte mate. Micro-organismen, de grootste producenten van koolstofdioxide, produceren zowel overdag als 's nachts koolstofdioxide.

bron: http://www.tuinfo.nl/Vijver_water_index.htm

En nu weer ontopic!

woensdag 12 februari 2003 @ 20:07:53 #20
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8442779
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:02 schreef Gabberhead het volgende:

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8442815
Je mag ook niet stelen.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  donderdag 13 februari 2003 @ 02:31:29 #22
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_8449839
is het trouwens waar dat je afbak broodjres niet nog een keer in de oven kan doen terwijlze nog niet gaar zijn>?
net zoals het fabeltje dat satesaus ook geen 2 keer mag worden opgewarmd.
pi_8449859
ik heb zo'n hekel aan fabeltjes
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  donderdag 13 februari 2003 @ 10:32:47 #24
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_8451797
ik kook soms warm water. En soms koud water.
Heb ook een hele tijd op m,n werk spa blauw gebruikt
voor het water voor m,n thee. Hier op m,n werk hebben
we een kraan waar echt wel kokent water uit komt. Dat
is soms niet meer normaal.

Maar bactrerien of niet. Het maakt mij niets uit!

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 13 februari 2003 @ 10:35:26 #25
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_8451856
Koop toch gewoon een kokendwaterkraan ben je daar ook weer vanaf en heb je met een draai aan de knop cup a soup...
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')