quote:Onder invloed van drank zijn is verlichtend, dus kan dit ook verlichtend zijn. Maar dat neemt niet weg dat alsnog een goede/zware straf gepast is.
Op woensdag 12 februari 2003 22:24 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Dus toch de schuld van het slachtoffer? Het is maar waar je de nadruk op legt.
quote:ten eerste staat er nergens dat ze op hun bek zijn gerost! Lezen knul!
Op woensdag 12 februari 2003 22:28 schreef daburnd88 het volgende:[..]
lekker ben je als je dat al reden genoeg vind om iemand op zn bek te rossen.
quote:Ik heb het over geweld gebruiken opzich. En dat deed niet alleen de marinier.
Op woensdag 12 februari 2003 22:29 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Zeg hebben we het over een klap die iemand uitdeelt omdat ie wordt uitgelokt of over iemand die zijn auto als dodelijk wapen gebruikt en iemand daar bijna mee om zeep helpt?
quote:Uiteraard, daar ben ik het ook mee eens, maar als er dan een aanleiding is om er dan meteen met fysiek geweld tegen in te gaan is imho wel het domste wat je kunt doen.
Op woensdag 12 februari 2003 22:25 schreef KumA het volgende:[..]
Die marinier had de confrontatie ook kunnen vermijden
quote:Een straf? die vent met de amerikaanse vlag in z'n poten iraq inschoppen....
Op woensdag 12 februari 2003 22:29 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Onder invloed van drank zijn is verlichtend, dus kan dit ook verlichtend zijn. Maar dat neemt niet weg dat alsnog een goede/zware straf gepast is.
quote:Wat is het nut van iemand dat beetpakken als hij dat soort leuzen tegen zn maat zegt? Dat is wel heel erg loos of niet? Zie je het al voor je? Je zit op een barhokker domme shit uit te fleppen tegen de gast naast je en iemand pakt je beet. En that's it. Vreemde situatie.
Op woensdag 12 februari 2003 22:30 schreef KumA het volgende:[..]
ten eerste staat er nergens dat ze op hun bek zijn gerost! Lezen knul!
ten 2de nee als iemand je ff beetpakt moet je 'm meteen neer rijden!
quote:Nee, t domste wat je kan doen is dat geweld uitlokken!
Op woensdag 12 februari 2003 22:30 schreef eNaSnI het volgende:[..]
Uiteraard, daar ben ik het ook mee eens, maar als er dan een aanleiding is om er dan meteen met fysiek geweld tegen in te gaan is imho wel het domste wat je kunt doen.
quote:Als je op deze 'uitlokkingen' al zo reageert, dan vraag je om problemen (en die kwamen dus ook prompt).
Op woensdag 12 februari 2003 22:29 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Zeg hebben we het over een klap die iemand uitdeelt omdat ie wordt uitgelokt of over iemand die zijn auto als dodelijk wapen gebruikt en iemand daar bijna mee om zeep helpt?
quote:Ik zou natuurlijk kunnen zeggen "en denk je dan dat je beter bent dan die vent?"
Op woensdag 12 februari 2003 22:31 schreef KumA het volgende:[..]
Een straf? die vent met de amerikaanse vlag in z'n poten iraq inschoppen....
quote:ik vind iemand goed hard in z'n kraag beedpakken en zeggen dat ie z'n bek moet houden wat anders dan iemand in elkaar rossen. En gezien er nergens heeft gestaan wat er werkelijk gebeurt is, vind ik 't nogal stompzinnig om maar meteen van uit te gaan dat die turk zwaar geweld heeft gebruikt
Op woensdag 12 februari 2003 22:32 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Wat is het nut van iemand dat beetpakken als hij dat soort leuzen tegen zn maat zegt? Dat is wel heel erg loos of niet? Zie je het al voor je? Je zit op een barhokker domme shit uit te fleppen tegen de gast naast je en iemand pakt je beet. En that's it. Vreemde situatie.
quote:Nee het domste wat je kan doen is daarop reageren met geweld.
Op woensdag 12 februari 2003 22:32 schreef KumA het volgende:[..]
Nee, t domste wat je kan doen is dat geweld uitlokken!
quote:Nee, want als die uitlokking er nooit was geweest dan hoeft er niet eens een keuze te zijn over of je dat geweld wel of niet gebruikt!
Op woensdag 12 februari 2003 22:34 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Nee het domste wat je kan doen is daarop reageren met geweld.
quote:Hou het op geweld. Niemand heeft het hier over zwaar geweld, dat kwam van de marinier af.
Op woensdag 12 februari 2003 22:34 schreef KumA het volgende:[..]
ik vind iemand goed hard in z'n kraag beedpakken en zeggen dat ie z'n bek moet houden wat anders dan iemand in elkaar rossen. En gezien er nergens heeft gestaan wat er werkelijk gebeurt is, vind ik 't nogal stompzinnig om maar meteen van uit te gaan dat die turk zwaar geweld heeft gebruikt
Maar gezien de straf die de marinier kreeg en de dit verhaal mag je denk ik er wel vanuit gaan dat de rechtbank dus schijnbaar iets gezien heeft als straf verminderend. En dat zal niet de alcohol zijn geweest.
quote:Hij heeft geen geweld uitgelokt, alleen zijn mening geuit in termen die jij en ik niet zomaar zouden gebruiken, daar is niks mis mee. Dat een toevallige passant daar zo furieus op reageert, is zijn keus, niet die van de marinier.
Op woensdag 12 februari 2003 22:32 schreef KumA het volgende:[..]
Nee, t domste wat je kan doen is dat geweld uitlokken!
quote:Iemand proberen dood te rijden vind ik buiten alle proportie. Het staat niet in verhouding tot een klap uitdelen. En ook dat is niet goed. Maar minder verwerpelijk.
Op woensdag 12 februari 2003 22:30 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Ik heb het over geweld gebruiken opzich. En dat deed niet alleen de marinier.
Waar lees jij trouwens dat er klappen zijn uitgedeeld? Dat kan ik nergens vinden
quote:Ja in hoeverre is de uitlokking er. Die gast zit tegen zijn maat te praten.
Op woensdag 12 februari 2003 22:35 schreef KumA het volgende:[..]
Nee, want als die uitlokking er nooit was geweest dan hoeft er niet eens een keuze te zijn over of je dat geweld wel of niet gebruikt!
Maar je bent pas een echte vent als je je niet laat uitlokken. Domme mensen zijn er altijd die zullen "uitlokken" Maar het is pas triest als de rest van het land daarop ingaat met "geweld"
quote:Sorry hoor, maar zo langzamerhand kan ik alles 2 keer herhalen. Lees ff mijn andere posts.
Op woensdag 12 februari 2003 22:37 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Iemand proberen dood te rijden vind ik buiten alle proportie. Het staat niet in verhouding tot een klap uitdelen. En ook dat is niet goed. Maar minder verwerpelijk.
Waar lees jij trouwens dat er klappen zijn uitgedeeld? Dat kan ik nergens vinden
quote:Dus als ik zeg maar ergens in rotterdam gaat lopen, "jongens 't is al 50 jaar geleden, we moeten opnieuw wat bommen gooien!!" dan is dat mijne vrije menings uiting en dan kan ik er van uitgaan dat er geen oud mannetje met z'n rollator mij helemaal temmus wil slaan?
Op woensdag 12 februari 2003 22:37 schreef eNaSnI het volgende:[..]
Hij heeft geen geweld uitgelokt, alleen zijn mening geuit in termen die jij en ik niet zomaar zouden gebruiken, daar is niks mis mee. Dat een toevallige passant daar zo furieus op reageert, is zijn keus, niet die van de marinier.
quote:Nee iemand proberen dood te rijden vind ik vele malen triester. Het is heel gek maar dat vind ik erger dan iemand die een klap uitdeelt. Ligt dat nou aan mij?
Op woensdag 12 februari 2003 22:38 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Ja in hoeverre is de uitlokking er. Die gast zit tegen zijn maat te praten.
Maar je bent pas een echte vent als je je niet laat uitlokken. Domme mensen zijn er altijd die zullen "uitlokken" Maar het is pas triest als de rest van het land daarop ingaat met "geweld"
quote:In hoevere is uitlokking?? Denk je nou echt dat ie daar rustig met z'n maat aan 't discusieren was hoe die theoretisch gezien t beste een bom in een islamiet kon plaatsen???
Op woensdag 12 februari 2003 22:38 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Ja in hoeverre is de uitlokking er. Die gast zit tegen zijn maat te praten.
quote:Nu begin ik echt ziek van je posts te worden. Ik zeg toch godverdomme ook niet dat het minder erg is of wel dan. Doe dan ook niet alsof ik dat beweer.
Op woensdag 12 februari 2003 22:40 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Nee iemand proberen dood te rijden vind ik vele malen triester. Het is heel gek maar dat vind ik erger dan iemand die een klap uitdeelt. Ligt dat nou aan mij?
quote:Een weldenkende bejaarde zal dit inderdaad niet doen en denken aan die tijd, hoe verschrikkelijk het was en eventueel proberen uit te leggen waarom hij vindt dat je dat soort opmerkingen beter niet kunt maken.
Op woensdag 12 februari 2003 22:39 schreef KumA het volgende:[..]
Dus als ik zeg maar ergens in rotterdam gaat lopen, "jongens 't is al 50 jaar geleden, we moeten opnieuw wat bommen gooien!!" dan is dat mijne vrije menings uiting en dan kan ik er van uitgaan dat er geen oud mannetje met z'n rollator mij helemaal temmus wil slaan?
quote:Tja zo kan je alles als uitlokking zien. Vooral de woorden van een zatlap serieus nemen.
Op woensdag 12 februari 2003 22:42 schreef KumA het volgende:[..]
In hoevere is uitlokking?? Denk je nou echt dat ie daar rustig met z'n maat aan 't discusieren was hoe die theoretisch gezien t beste een bom in een islamiet kon plaatsen???
quote:Ik denk dat jij een heel raar beeld heb vriend, ik denk dat ik 't nog geen 5 minuten uithou!
Op woensdag 12 februari 2003 22:43 schreef eNaSnI het volgende:[..]
Een weldenkende bejaarde zal dit inderdaad niet doen en denken aan die tijd, hoe verschrikkelijk het was en eventueel proberen uit te leggen waarom hij vindt dat je dat soort opmerkingen beter niet kunt maken.
quote:Uberhaupt je aangesproken voelen door kreten die loos over straat gegooid worden slaat eigenlijk nergens op. Ik reageer meestal pas als er iemand iets zegt als in de trend van 'meneer, mag ik u wat vragen' of als er een bekende mij bij mijn naam noemt. Maar er zijn dus mensen die op alles en iedereen denken te moeten reageren en niet in de gaten hebben dat dit meestal meer problemen geeft dan dat ze oplossen.
Op woensdag 12 februari 2003 22:44 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Tja zo kan je alles als uitlokking zien. Vooral de woorden van een zatlap serieus nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |