Ik eet morgen bij jouquote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:57 schreef Yinny het volgende:
Zat: gebakken Chinese kool met garnalen,gestoomde ei custard met soja, pot stickers, gekookte rijst
Zo: kipschnitzel, sperziebonen, puree
Ma: afhaal of uit eten
Di: pasta pesto
Wo: traybake krieltjes, worst, paprika, venkel
Do: hamburgers met friet en salade
Vrij: tapas
Wat een prachtige lijstquote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:00 schreef mjan het volgende:
Er ging iets mis met mijn planning van een groentepakket, een half weekend weg en een onfortuinlijke crisp-bezorging, waardoor ik nu met een koelkast zit die uitpuilt van de groenten. En een vriezer die ook vol zit![]()
- Paksoi, koolrabi, peultjes, edamame, paprika, ui, gember, miso, knoflook, sojasaus, volkoren noedels, cashewnoten
- Pannenkoekjes van kikkererwtenmeel, met gebakken ui en bietenblad. Koriander-peterselie-sojayoghurtsausje
- Rode bieten, kropsla, ui, walnoten, vegan feta (lunch)
- Bimi, radijsjes, tempeh, basmatirijst, teriyaki
- Rode linzensoep met zoete aardappel, tomaten en een berg bladselderij, ui, gember, komijn, kurkuma, gember, knoflook, chilis, garam masala
- Andijviestamppot met plantaardige worst en gebakken ui (en kaas voor de alleseter)
- Linzensalade met postelein, artisjok, tomaatjes, ui (lunch)
- Soep met broccoli, prei, courgette en witte bonen, ik denk met veel tijm en rozemarijn. Knoflook natuurlijk. En edelgist.
- Broccoli, landkraal, bosui, tofu puffs, rijst. Nog even nadenken over smaakmakers hierbij.
Dit hoop ik dan dinsdagavond weg te hebben geknaagd zodat ik alleen met een zielige halve krop andijvie achterblijf voordat de volgende groentengolf zich aandient
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:52 schreef mjan het volgende:
Niet veel inspiratie. Even zonder alle kruiden en specerijen uitgeschreven:
Gado gado van spitskool, tauge, wortel, paksoi, komkommer, paprika. Gebakken rijst met prei. Pindasaus natuurlijk, en voor de alleseter een ei.
Boontjes met bulgur, zongedroogde tomaten, peterselie, citroen, 'feta'.
Sla met bietjes, walnoten, bruine linzen en lenteuitjes. Gebakken aardappelen.
Soep van aardappel, witte bonen, groene kool, bleekselderij (iiiieeuw, maar ja, weggooien is ook zonde), raapjes.
Flatbread met spitskoolsalade en vegan pulled pork (Crisp recept)
Gevulde zapallito met rijst, gekarameliseerde ui en tomaatjes. Voor de alleseter met ei en gorgonzola. Voor mij met cashewnoten en een edelgistvlokken/miso-sausje.
Soep van rode linzen, ui, bleekselderij (hopelijk dan klaar ermee), zoete aardappel, tomaten.
@:ChildoftheStars Ik hoop dat je het niet vervelend opvat, maar let je erop dat je wel alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt en/of slik je supplementen bij? Als ik je lijstje zo zie mis ik heel wat vitaminen/mineralen en eiwitbronnen. Ik vraag het ook omdat ik het zelf na een paar jaar nog steeds puzzelen vind om geen roofbouw op mijn lichaam te plegen door onvolwaardige voeding, dus ik kan me voorstellen dat het van jou ook nog wat uitzoekwerk vraagt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |