* Jojogirl heeft het als kind geleerd en is een paar maanden geleden weer begonnen.
Tot nu toe heb ik twee sjaals, twee mutsen en een hoop proeflapjes gemaakt. Verder ben ik bezig met een babytruitje (omdat een trui voor mezelf me nog wat te groot was om aan te beginnen).
Wat breien jullie zoal, hoe lang breien jullie al en waar halen jullie je spullen (wol, naalden etc) vandaan?
quote:Had je hier een tijdje terug niet eerder een topic over geopend?
Op woensdag 12 februari 2003 17:10 schreef Jojogirl het volgende:
Zijn er meer brei-ende Fok!kers?* Jojogirl heeft het als kind geleerd en is een paar maanden geleden weer begonnen.
Tot nu toe heb ik twee sjaals, twee mutsen en een hoop proeflapjes gemaakt. Verder ben ik bezig met een babytruitje (omdat een trui voor mezelf me nog wat te groot was om aan te beginnen).
Wat breien jullie zoal, hoe lang breien jullie al en waar halen jullie je spullen (wol, naalden etc) vandaan?
quote:Nee, toen reageerde ik enthousiast op een oud topic, dat helaas de pech had door BloodHoundFromHell geopend te zijn en toen gesloten werd door de mods omdat ze het ineens (maanden na het openen ervan) geen serieus genoeg topic meer vonden.
Op woensdag 12 februari 2003 17:14 schreef flaxe het volgende:[..]
Had je hier een tijdje terug niet eerder een topic over geopend?
Oh ja, dat was in Veendam (ze nam ook altijd haar breiwerkje mee als ze bij ons kwam in Ede.
Oma
quote:Stuur de foto maar naar mij op:
Op woensdag 12 februari 2003 18:27 schreef Polleke83 het volgende:
helaas, dan wordt ut lastig, tis wel een mooie muts geworden, en vooral lekker warm.
Scighera@web.de
Dan zal ik hem wel uploaden en posten
voor de rest hou k niet zo van wollen kleding...
k heb nog wel beloofd een wollen onderbroek voor m'n vriend te breien en een lange broek voor m'n broer
misschien wordt het ooit mode?
quote:Ik brei vooral truien. Heb er net eentje af voor mijn nichtje en ben halverwege een trui voor mezelf. Mijn garen haal ik bij de wolwinkel of bestel ik bij M & M, dat mag best wat kosten.
Op woensdag 12 februari 2003 17:10 schreef Jojogirl het volgende:Wat breien jullie zoal, hoe lang breien jullie al en waar halen jullie je spullen (wol, naalden etc) vandaan?
quote:M&M?
Op maandag 15 december 2003 18:40 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Ik brei vooral truien. Heb er net eentje af voor mijn nichtje en ben halverwege een trui voor mezelf. Mijn garen haal ik bij de wolwinkel of bestel ik bij M & M, dat mag best wat kosten.
Is dat een online wolwinkel ofzo?
* Jojogirl is trouwens op dit moment bezig met een trui en een sjaal.
Het breien laat ik liever aan m'n moeder over.
quote:Ja... Je moet wel eerst lid worden, dan krijg je een catalogus en een hele berg patronenboeken
Op zondag 21 december 2003 23:09 schreef Jojogirl het volgende:[..]
M&M?
Is dat een online wolwinkel ofzo?
* Jojogirl heeft in een boekwinkel wel eens wat tijdschriften ingekeken, maar die zijn meestal vreselijk oubollig.
Welke maat naalden zijn goed om mee te beginnen? Of kun je het beste een set kopen?
Om mee te beginnen zijn niet al te dunne naalden het fijnst (4 mm bv) denk ik.
Verder moet de dikte van je naald bij de dikte van je wol passen. Op de wikkel die om een bol wol heen zit staat altijd welke maat naalden de fabrikant aanraadt. Afhankelijk van hoe strak je breit, kan je dit zelf aanpassen.
quote:Ik vind hun patronen leuker dan wat er in tijdschriften staat
Op maandag 22 december 2003 20:01 schreef Jojogirl het volgende:
En zijn die patronen zijn wel een beetje van deze tijd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |