abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210375202
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 23:22 schreef Sfancta het volgende:

[..]
Daarom op nummers.
Zonder ziel ben je niets. Dat is alles :)
pi_210382553
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 22:47 schreef CharlesKinbote het volgende:
Met alle respect, die numerologieshit met heilige boeken is zo'n overduidelijke scam. Die figuren zitten gewoon wat woordjes in te tikken in hun zoekprogramma, maken een aantekening wanneer ze een "speciaal" getal krijgen en gaan daarna proberen om verbanden te zoeken. En hoe makkelijk is dat, als je ziet wat voor bizarre sprongen ze maken en wat voor dingen ze eruit pikken. Vervolgens kijken de grefo's, die sowieso al geloven dat de Bijbel perfect is, dit soort filmpjes met tranen in hun ogen en zien het als "bewijs". Dat is toch allemaal post-hoc, kom op.

Thomas van Aquino:
[..]

In een van die video's maakt een wiskundige een kansberekening.
De hoeveelheid van die toevalligheden is te toevallig om toeval te kunnen zijn, ik baseer m'n geloof er niet op, kende dit nog niet. Vind numerologie lariekoek en wishful thinking, maar in dit geval vind ik het boeiend, totdat er een overtuigende verklaring (niet alleen een classificerende woord) is. In de bijbel wordt eenmalig oproep gedaan om het nr van het beest, de mens van zonde, te berekenen, en ook hierbij geven verschillende combinaties uitkomsten van precies 666. Maar goed. :)
Hier is een pdf boek met al die toevalligheden bijeen voor de geïnteresseerden:
https://truthischrist.com(...)ration-over-the-kjb/
https://www.mediafire.com(...)2+-+Digital.pdf/file

quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 22:07 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja. Dat verschijnsel noemen we apofenie.
Apofenie is het in willekeurige of niet gerelateerde gegevens patronen opmerken en daarin betekenissen lezen die er niet zijn.

In dit geval is daar geen sprake van, als je naar de feiten kijkt, dan zul je zien dat bijna niks willekeurig en bijna alles gerelateerd is.

Waar staat 7 voor in de bijbel dat juist dit getal steeds terugkomt?
Volgens mij rust, vrede, volheid, perfectie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Alarmonoff op 22-08-2023 16:45:10 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_210382590
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 23:52 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Zonder ziel ben je niets. Dat is alles :)
Of zonder rust in je ziel?
Rust, sabbat, Jezus heer van de sabbat zei:
Mat 11:28 Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.
Mat 11:29 Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen.
Mat 11:30 Want Mijn juk is zacht en Mijn last is licht.

Ohm leidt tot een valse redder of avatar, hindoeisme en kundalini is de kerk binnengeslopen, is 1 op 1 gelijk aan elkaar wat ze doen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_210382605
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 16:36 schreef Alarmonoff het volgende:
Waar staat 7 voor in de bijbel dat juist dit getal steeds terugkomt?
Volgens mij rust, vrede, volheid, perfectie.
Waarom staat 7 voor 4 verschillende zaken?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_210382629
quote:
80s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 16:43 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Waarom staat 7 voor 4 verschillende zaken?
Attributen van God en z'n schepping denk ik.
pi_210384985
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 16:41 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Of zonder rust in je ziel?
Rust, sabbat, Jezus heer van de sabbat zei:
Mat 11:28 Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.
Mat 11:29 Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen.
Mat 11:30 Want Mijn juk is zacht en Mijn last is licht.

Ohm leidt tot een valse redder of avatar, hindoeisme en kundalini is de kerk binnengeslopen, is 1 op 1 gelijk aan elkaar wat ze doen.
Wat mij en mijn ziel rust geeft is niet de Heere maar meditatie. Die hele Bijbel is waardeloos als het om het herstellen van burnout gaat.

🔥

Bid maar eens om 🕉 extra energie, ik garandeer je dat het niks uithaalt. Er zijn wetenschappelijke studies die aantonen dat bidden niet werkt.
pi_210389257
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 20:04 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Wat mij en mijn ziel rust geeft is niet de Heere maar meditatie. Die hele Bijbel is waardeloos als het om het herstellen van burnout gaat.

🔥

Bid maar eens om 🕉 extra energie, ik garandeer je dat het niks uithaalt. Er zijn wetenschappelijke studies die aantonen dat bidden niet werkt.
Praying is talking to God.
Meditation is listening to it.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
As above, so below.
pi_210389291
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 00:45 schreef Mijk het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij iedere ramp thoughts and prayers

Dat geeft de illusie dat je wat doet voor een ander zonder dat je werkelijk wat doet
Terwijl het met name jezelf gemoedsrust geeft.

Rukken voor rampen is al net zo effectief
pi_210389297
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 00:45 schreef Mijk het volgende:

[..]

SPOILER
Ik reageer ff op je spoiler. Waar we het over hebben bij spiritualiteit is wel subjectief maar niet enkel bewijsbaar voor jezelf. Aangezien we allen hetzelfde bewustzijn hebben kunnen ervaringen gedeeld worden. In boeddhistische en hindoe culturen zal bijvoorbeeld verlichting breed erkend en herkend worden. Logisch, omdat grote groepen mensen zich toeleggen op meditatie-praktijken. Daarmee wordt het objectiever.

Het is niet zo van "kijk mij, ik heb een bijzondere ervaring gehad!". Er zit veel meer achter. Ze nemen hun religie bloedserieus in bepaalde regio's.
pi_210398766
pi_210399989
Vind dit raar. Ze mogen in andere topics reageren en daar ook gewoon hun mening uiten. Nu wordt eigenlijk gewoon gezegd 'Hier mag je reageren maar doe het dan niet meer daarbuiten'.
pi_210402124
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2023 01:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Bij iedere ramp thoughts and prayers

Dat geeft de illusie dat je wat doet voor een ander zonder dat je werkelijk wat doet
Terwijl het met name jezelf gemoedsrust geeft.

Rukken voor rampen is al net zo effectief
Eens.
As above, so below.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:00:40 #139
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_210463314
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 16:45 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
Attributen van God en z'n schepping denk ik.
vrede?
perfectie?
rust?

eh.....
pi_210463709
Het is wat je er zelf van maakt.
pi_210465166
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 10:51 schreef Libertarisch het volgende:
Het is wat je er zelf van maakt.
sws attributen die je van een godheid die letterlijk alles heeft geschapen zou verwachten.
pi_210465286
Christelijke normen en waarden zijn erg verweven met de blanke noord-europese cultuur. En naar mijn mening, afgezien van het verleden van het christendom. Helpen deze normen en waarden wel om enig besef bij mensen te ontwikkelen. Wat de maatschappij in zijn totaliteit helpt stabiel te houden.

Er zijn tegenwoordig wel actoren die alle geloven willen verbannen. Ook het Christendom. Zij willen deze wereld regeren via de wetenschap. Maar wij heben tijdens Covid19 allemaal meegemaakt hoe corrupt, autoritair en gekocht de wetenschap ook kan zijn. Niet veel beter dan een autoritaire geloof dus.

Ik vraag mij af wat er dan mis is met Christelijkheid. Wat zich toch al wel heeft bewezen. Het is ook al lang niet meer zo streng. Iedereen kent en oefent christelijke normen en waarden uit als vanzelfsprekend. Technocratie daarentegen is kil en dient enkelt een kleine groep autoritaire fascisten. Die nu ook al land en bezit aan het afpakken zijn van burgers.
pi_210465752
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:03 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
Christelijke normen en waarden zijn erg verweven met de blanke noord-europese cultuur. En naar mijn mening, Maar wij heben tijdens Covid19 allemaal meegemaakt hoe corrupt, autoritair en gekocht de wetenschap ook kan zijn. Niet veel beter dan een autoritaire geloof dus.
Door de wetenschap en de techniek konden we de epidemie effectief en efficient bestrijden. Zouden we nog in de Middeleeuwen leven, was er niets meer dan de heilige mis en het oliesel dat we konden doen. Denk aan de pest e.d.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:03 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:

Ik vraag mij af wat er dan mis is met Christelijkheid. Wat zich toch al wel heeft bewezen. Het is ook al lang niet meer zo streng. Iedereen kent en oefent christelijke normen en waarden uit als vanzelfsprekend. Technocratie daarentegen is kil en dient enkelt een kleine groep autoritaire fascisten. Die nu ook al land en bezit aan het afpakken zijn van burgers.
Zolang "het christelijke geloof" een rem is op ontwikkelingen en verbeteringen, en misbruikt wordt om mensen onder de duim te houden, vind ik het een zeer slechte ontwikkeling als daaraan een platform wordt gegeven.
Op zaterdag 22 april 2023 13:43 schreef r_one het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:53:39 #144
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_210465775
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:51 schreef blomke het volgende:
Zolang "het christelijke geloof" een rem is op ontwikkelingen en verbeteringen, en misbruikt wordt om mensen onder de duim te houden, vind ik het een zeer slechte ontwikkeling als daaraan een platform wordt gegeven.
Wat dacht je van allerlei dubieuze privileges die religies hebben afgedwongen of gewoon verkregen in de geschiedenis.
pi_210465894
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:51 schreef blomke het volgende:
Eens, correct verwoord; "misbruikt wordt".

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]
Wat dacht je van allerlei dubieuze privileges die religies hebben afgedwongen of gewoon verkregen in de geschiedenis.
Ook eens, zelfde verhaal, onderdrukking dmv de cloak. Druist echt 180graden gedraaid in tegen wat de leer uiteindelijk probeert te vertellen.
As above, so below.
pi_210466142
Door de wetenschap kunnen we ook een stel slappe mietjes zijn :)
pi_210466244
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:04 schreef Mijk het volgende:
Druist echt 180graden gedraaid in tegen wat de leer uiteindelijk probeert te vertellen.
Wat probeert "de leer dan duidelijk te vertellen"???
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210466255
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat probeert "de leer dan duidelijk te vertellen"???
Dat wat ze in spirituele leren proberen te leren, maar dan zeer cryptisch en complex, onnodig complex zelfs. Het doorgronden van de psyche.
As above, so below.
pi_210466266
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 15:43 schreef Mijk het volgende:
Dat wat ze in spirituele leren proberen te leren, maar dan zeer cryptisch en complex, onnodig complex zelfs. Het doorgronden van de psyche.
O-) :?
pi_210468471
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 14:53 schreef hoatzin het volgende:

[..]
En dat veel maatschappijen wel ergens iemand aan het hoofd hadden die min of meer zelf de wetten voorschreef. Het enige wat er nog even achter moest was “in de naam van God”. Maar dat velen met name zichzelf op die positie zagen was wel een gegeven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')