abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 24 juli 2023 @ 12:36:39 #1
399061 kuolema
vermaledijd
pi_210021649
Half september ga ik voor de eerste keer naar Sardinië en ik heb me al wat georiënteerd op het internet, maar er staat zo veel op dat het me nog niet is gelukt om een plan te maken met wat ik daar wil doen.
Het enige plan dat er nu is is met het vliegtuig naar Olbia gaan, daar een auto huren en dan in een dorpje niet te ver van de kust een appartementje huren.
Ik kom er vooral voor de mooie stranden en heb gelezen dat je die vooral kunt vinden in het noorden, daarom wil ik naar Olbia vliegen en niet naar Cagliari. Het noorden is ook toeristischer en daar zal wel een reden voor zijn, toch?
Maar de hele dag op het strand hangen is niet mijn ding, ik wil ook graag dingen ondernemen. Een dagje Cagliari, dorpjes bezoeken, wandelingen maken, op zoek gaan naar het mooiste strand door langs de kust te rijden.

Wat is een goede regio om een appartement te zoeken? Welke plekken moet ik echt bezoeken en welke kan ik beter vermijden?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_210023744
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 12:50 schreef Oriente het volgende:
@:Salina
Bedankt voor de mention @Oriente

Ik was op Sicilië geweest recent. Het andere eiland dus. ;)

Maar...ik ben een jaar of 6-7 wel eens op Sardinië geweest ook, dus misschien heb ik nog wat tips.
Volgens mij zat ik bij Santa Lucia op een camping aan de oostkust.

Olbia is inderdaad een goede keuze; dichtbij het bekendste/meest toeristische gebied van Sardinië: de Costa Smeralda. Veel rijkeluisbootjes, miljonairs. Moet je van houden.

Alghero schijnt een leuk stadje te zijn in het westen, maar daar ben ik zelf niet geweest.

Zelf heb ik destijds in het midden van Sardinië in een kloof aan canyoning gedaan. Er is genoeg wilde natuur om dat soort dingen te doen (canyoning, abseilen, raften).

Veel meer weet ik helaas niet van Sardinië. :{

Probeer anders die bekende casu marzu eens, en laat even weten hoe die was. *O*
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210023847
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:18 schreef Salina het volgende:

[..]
Bedankt voor de mention @:Oriente

Maar...ik ben een jaar of 6-7 wel eens op Sardinië geweest ook, dus misschien heb ik nog wat tips.

Olbia is inderdaad een goede keuze; dichtbij het bekendste/meest toeristische gebied van Sardinië: de Costa Smeralda. Veel rijkeluisbootjes, miljonairs. Moet je van houden.

Alghero schijnt een leuk stadje te zijn in het westen, maar daar ben ik zelf niet geweest.

Zelf heb ik destijds in het midden van Sardinië in een kloof aan canyoning gedaan. Er is genoeg wilde natuur om dat soort dingen te doen (canyoning, abseilen, raften).

Ja ik wist dat je meer van Sicilië was maar als er iemand het zou kunnen weten :P
pi_210024410
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:27 schreef Oriente het volgende:

[..]
Ja ik wist dat je meer van Sicilië was maar als er iemand het zou kunnen weten :P

We hebben ook nog het Italia-topic natuurlijk. Misschien staan daar nog tips in @kuolema
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator maandag 24 juli 2023 @ 16:55:19 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210024647
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 12:36 schreef kuolema het volgende:
Half september ga ik voor de eerste keer naar Sardinië en ik heb me al wat georiënteerd op het internet, maar er staat zo veel op dat het me nog niet is gelukt om een plan te maken met wat ik daar wil doen.
Het enige plan dat er nu is is met het vliegtuig naar Olbia gaan, daar een auto huren en dan in een dorpje niet te ver van de kust een appartementje huren.
Ik kom er vooral voor de mooie stranden en heb gelezen dat je die vooral kunt vinden in het noorden, daarom wil ik naar Olbia vliegen en niet naar Cagliari. Het noorden is ook toeristischer en daar zal wel een reden voor zijn, toch?
Maar de hele dag op het strand hangen is niet mijn ding, ik wil ook graag dingen ondernemen. Een dagje Cagliari, dorpjes bezoeken, wandelingen maken, op zoek gaan naar het mooiste strand door langs de kust te rijden.

Wat is een goede regio om een appartement te zoeken? Welke plekken moet ik echt bezoeken en welke kan ik beter vermijden?
Heb een heel reisverslag over Sardinië ooit geschreven: UIO_AMS in TRV / Sardinië (inclusief verslag)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 11:57:43 #7
399061 kuolema
vermaledijd
pi_210032897
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 15:18 schreef Salina het volgende:

[..]
Bedankt voor de mention @:Oriente

Dank je wel voor je reactie! Alghero had ik ook al voorbij zien komen, die gaat op het lijstje.

Leuk om te weten dat je ook sportieve activiteiten in de natuur kunt doen. Dat lijkt me ook heel leuk. Maar wat is canyoning? En weet je nog in welke plaats dat was?
quote:
14s.gif Op maandag 24 juli 2023 16:55 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Heb een heel reisverslag over Sardinië ooit geschreven: UIO_AMS in TRV / Sardinië (inclusief verslag)
Dank je! Ik heb het gelezen maar moet dat nog een keer doen om te kijken of ik er vragen over heb.
Grotten bezoeken lijkt me ook tof.

[ Bericht 2% gewijzigd door kuolema op 25-07-2023 12:03:56 ]
  dinsdag 25 juli 2023 @ 15:21:18 #8
399061 kuolema
vermaledijd
pi_210035373
De hele Wikipediapagina over canyoning gaat over hoe gevaarlijk het is :D
  dinsdag 25 juli 2023 @ 15:23:20 #9
399061 kuolema
vermaledijd
pi_210035381
Een boottocht lijkt me trouwens ook leuk. Iemand tips voor een mooie plek? Ik vind het wel leuk als ik kan zwemmen.
Oh en ik wil een boot met een glijbaan _O_ :P .
  donderdag 27 juli 2023 @ 17:29:21 #10
399061 kuolema
vermaledijd
pi_210059862
De vakantie is geboekt! Het is een klein appartementje in Liscia di Vacca, met vanaf twee terrassen prachtig uitzicht, ook de zee is te zien en het strand is op 10 minuten wandelafstand. Er is ook een gemeenschappelijk zwembad.
We hebben ook over activiteiten nagedacht. We gaan een dag Alghero combineren met de grotten van Neptunus, misschien een boottocht doen rond de La Maddalena-eilanden, een mooie wandelroute zoeken wat meer in het midden van het eiland en op de aankomst- of vertrekdag Olbia verkennen. We hebben maar 6 dagen.
Bedankt voor de tips!
pi_210662765
Update: het was een prachtige vakantie. Zondag, op de dag van aankomst, gelijk het water in gegaan. Verder rustig aan gedaan.
Maandag de grotten van Neptunus bezocht en daarna pizza gegeten in Alghero.
Dinsdag een boottocht langs de Maddalena-eilanden. Ook gezwommen bij een paar van de eilanden en wat was het mooi! Dit was echt precies wat ik van de vakantie wilde.
Woensdag hebben we een wandeling uitgezocht op loopafstand (al gingen we met de auto) en dat was zwaarder dan verwacht maar ook heel gaaf. Eenmaal bovenaan de berg zijn we over de rotsen, waar metalen voetsteunen in waren geplaatst, naar het bovenste punt van de berg geklommen. Prachtig uitzicht en vanaf daar konden we ook zien waar ongeveer ons appartement was. Het was een soort speeltuin voor volwassenen, erg leuk.
Donderdag zouden we eerst naar een waterglijbaanpark vlakbij gaan, maar dat bleek een paar dagen eerder te zijn gesloten. Aan het einde van de middag gingen we met een klein bootje dolfijnen spotten. Er was een kans dat we niets zouden zien, maar we hebben er heel veel gezien. Dat was ook bijzonder. Dit was de enige dag dat het weer niet zo mooi was. Ik had het zelfs koud op de boot. Maar verder was het elke dag 28 graden en zonnig.

Kortom: een fantastische vakantie O+
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 11:38:49 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_210671708
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 15:03 schreef kuolema het volgende:
Update: het was een prachtige vakantie. Zondag, op de dag van aankomst, gelijk het water in gegaan. Verder rustig aan gedaan.
Maandag de grotten van Neptunus bezocht en daarna pizza gegeten in Alghero.
Dinsdag een boottocht langs de Maddalena-eilanden. Ook gezwommen bij een paar van de eilanden en wat was het mooi! Dit was echt precies wat ik van de vakantie wilde.
Woensdag hebben we een wandeling uitgezocht op loopafstand (al gingen we met de auto) en dat was zwaarder dan verwacht maar ook heel gaaf. Eenmaal bovenaan de berg zijn we over de rotsen, waar metalen voetsteunen in waren geplaatst, naar het bovenste punt van de berg geklommen. Prachtig uitzicht en vanaf daar konden we ook zien waar ongeveer ons appartement was. Het was een soort speeltuin voor volwassenen, erg leuk.
Donderdag zouden we eerst naar een waterglijbaanpark vlakbij gaan, maar dat bleek een paar dagen eerder te zijn gesloten. Aan het einde van de middag gingen we met een klein bootje dolfijnen spotten. Er was een kans dat we niets zouden zien, maar we hebben er heel veel gezien. Dat was ook bijzonder. Dit was de enige dag dat het weer niet zo mooi was. Ik had het zelfs koud op de boot. Maar verder was het elke dag 28 graden en zonnig.

Kortom: een fantastische vakantie O+
Leuk om te lezen! Waar was die wandeling met een soort speeltuin voor volwassenen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_210675006
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2023 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Leuk om te lezen! Waar was die wandeling met een soort speeltuin voor volwassenen?
De wandeling was in Liscia di Vacca, ik kan je een link sturen maar die heeft mijn reisgenoot.
pi_210689817
Dit was de route.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')