Denk dat het doorgaat tot Wit Rusland en Oekraïnequote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:39 schreef sweetlake92 het volgende:
Zou NAVO dan alleen vechten op NAVO grondgebied, of ook er buiten?
Mja, als je een paar weken geleden had gevraagd of ze opmars zouden maken richting Moskou has ook iedereen je uitgelachenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk dat het doorgaat tot Wit Rusland en Oekraïne
Rusland zelf zal wel buiten schot blijven maar ik zie het echt totaal niet gebeuren hoor, die Wagners zouden al kapot zijn voor de Poolse regering de artikel 5 brief uitegetikt heeft
Pure zelfmoordmissie
Niet helemaal vergelijkbaar he?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:00 schreef PS. het volgende:
[..]
Mja, als je een paar weken geleden had gevraagd of ze opmars zouden maken richting Moskou has ook iedereen je uitgelachen
Niet vergelijkbaar nee, maar niemand zag dat ook aankomen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niet helemaal vergelijkbaar he?
Als je me had gevraagd of ze een flink eind richting Moskou konden komen dan had ik een paar weken geleden ook ja gezegd
Warschau is een heel ander verhaal
Okquote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:20 schreef PS. het volgende:
[..]
Niet vergelijkbaar nee, maar niemand zag dat ook aankomen.
Nee ik ook niet maar toen het gebeurde was ik ook niet echt verbaasd ofzoquote:
Spaghetti en WC Papier?quote:Op zaterdag 22 juli 2023 00:00 schreef sweetlake92 het volgende:
Maar zal de Europese burger dan in paniek raken en gaan hamsteren?
Dan heeft Appie een goede week.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 00:00 schreef sweetlake92 het volgende:
Ja, denk dat dan wel bij mensen paniek uitbreektquote:Op zaterdag 22 juli 2023 00:00 schreef sweetlake92 het volgende:
Dan zegt de NAVO:"Da's goed pik, blijf jij maar lekker in Moskou, dan gaan wij dit wel even voor je oplossen in Belarus!quote:Op zaterdag 22 juli 2023 00:43 schreef Fer het volgende:
Wat als Putin dan zegt dat hij Wagner niet gestuurd heeft en ze op eigen houtje opereren?
Ik denk dat het Poolse leger capabel genoeg is om het zelf te doen. Hun leger is net zo goed of zelf beter dan het Oekrainse en ook nog eens moderner.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Polen kan dan om hulp vragen of het zelf proberen op te knappen.
Het zou het einde van die divisie van Wagner zijn iig.
Ik denk dat dit best een reëel scenario is. Dus Wagner doet iets over de grens, Polen met de Navo achter zich stuurt ze terug maar stopt niet meteen bij de grens maar bezet een regio van Belarus. Dan is er mooi wisselgeld voor onderhandelingen.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 01:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan zegt de NAVO:"Da's goed pik, blijf jij maar lekker in Moskou, dan gaan wij dit wel even voor je oplossen in Belarus!"
En dan zegt putin zie je wel, ik zei het toch, Polen valt belarus aan. En dat wordt gezien als een aanval op Rusland. En dan zijn de poppen aan het dansen. Heel deze toestand tussen Oekraïne en Rusland kan makkelijk volledig uit de hand escaleren.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:05 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik denk dat dit best een reëel scenario is. Dus Wagner doet iets over de grens, Polen met de Navo achter zich stuurt ze terug maar stopt niet meteen bij de grens maar bezet een regio van Belarus. Dan is er mooi wisselgeld voor onderhandelingen.
Het is zonder meer doodeng. Echter weet Putin maar al te goed dat hij de Nato niet kan overleven. zeker niet conventioneel. Als het over en weer atoombommen worden dan overleeft hij zelf ook niet.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:18 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan zegt putin zie je wel, ik zei het toch, Polen valt belarus aan. En dat wordt gezien als een aanval op Rusland. En dan zijn de poppen aan het dansen. Heel deze toestand tussen Oekraïne en Rusland kan makkelijk volledig uit de hand escaleren.
Maar dat hij het zelf niet overleefd is misschien ook een gevaar. Als de geruchten kloppen dat hij terminaal ziek is.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:20 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is zonder meer doodeng. Echter weet Putin maar al te goed dat hij de Nato niet kan overleven. zeker niet conventioneel. Als het over en weer atoombommen worden dan overleeft hij zelf ook niet.
Tja, dan moet je hopen dat er een paar mensen omheen lopen die hem die lol weigeren. Maar goed, zoals gezegd het kan een doodenge situatie worden.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:31 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Maar dat hij het zelf niet overleefd is misschien ook een gevaar. Als de geruchten kloppen dat hij terminaal ziek is.
Dan vrees ik dat hij liever in een oorlog wilt sterven, dan eenzaam en alleen
Dit, denk dat de oorlog een laatste wens isquote:Op zaterdag 22 juli 2023 09:31 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Maar dat hij het zelf niet overleefd is misschien ook een gevaar. Als de geruchten kloppen dat hij terminaal ziek is.
Dan vrees ik dat hij liever in een oorlog wilt sterven, dan eenzaam en alleen
Ik ook.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 20:28 schreef sweetlake92 het volgende:
[..]
Dit, denk dat de oorlog een laatste wens is
Yep. Het als een mogelijk beschouwen dat Wagner met 1000 man Polen gaat aanvallen? Dan heb je echt geen gevoel voor getalverhoudingen.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:05 schreef Piles het volgende:
Ik geef Wagner een uur als ze 1 voet over de grens zetten.
Precies. Het hele idee is absurdistisch.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 23:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wagner zijn huurlingen, die vechten voor de Poet, wie gaat ze betalen Polen aan te vallen?
NAVO mag Belarus niet aanvallen. Ok, mag wel, maar dan verklaart Rusland de oorlog. En terecht.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 01:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan zegt de NAVO:"Da's goed pik, blijf jij maar lekker in Moskou, dan gaan wij dit wel even voor je oplossen in Belarus!"
Nou, tot nog is dat juist het handelskenmerk van die club geweest. Een overlevingskans van 10% in een half jaar weet je nog wel. Op de een of andere manier schrok dat al die criminele knullen niet af.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:01 schreef RetepV het volgende:
ik verwacht niet dat er ook maar één Wagner soldaat zou zijn die zonder kans en zonder motivatie een gehaktmolen in zal stappen.
Het betaalt goed. Maar je moet natuurlijk wel blijven leven om daar van te genieten. Er zijn genoeg 'mannetjes' die denken "mij zal het niet overkomen".quote:Op maandag 24 juli 2023 13:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, tot nog is dat juist het handelskenmerk van die club geweest. Een overlevingskans van 10% in een half jaar weet je nog wel. Op de een of andere manier schrok dat al die criminele knullen niet af.
Je draait wel snel van mening hè.quote:Op maandag 24 juli 2023 16:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het betaalt goed. Maar je moet natuurlijk wel blijven leven om daar van te genieten. Er zijn genoeg 'mannetjes' die denken "mij zal het niet overkomen".
En bedenk eens hoe vaak jij in je leven hebt gezegd: "mij zal het niet overkomen", en hoe vaak je doodgewoon alleen maar puur geluk hebt gehad dat iets goed afliep. Het zit in de mens om te geloven dat iets alleen maar een ander zal overkomen.
zoietsquote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:05 schreef Piles het volgende:
Ik geef Wagner een uur als ze 1 voet over de grens zetten.
quote:
Andere Wagner neem ik aanquote:Op dinsdag 25 juli 2023 19:10 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik ben geen strateeg, zal hier ook niets van zeggen of vinden.
Slechts een 'huishoudelijke' mededeling van mijn kant; de TT bezorgt me wel een beetje een deja-vu gevoel.
Woody Allen zei het al eens in een van zijn films.
I can't listen to that much Wagner, ya know? I start to get the urge to conquer Poland.
Natuurlijk hebben ze geen schijn van kans, maar voor Poetin is de manier om van ze af te komen, hij vertrouwt zijn eigen soldaten niet voor die klus, en kan leiden tot veel onbegrip bij de Russen.quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:31 schreef Shreyas het volgende:
Wagner is volstrekt kansloos tegen Polen, zelfs als de NAVO niet ingrijpt. Als je de cultuur en historie van Polen een beetje kent, dan weet je dat ze nog harder terug zullen vechten dan Oekraïne. Zelfs Rusland heeft het lef niet om Polen aan te vallen omdat ze weten dat dit een dusdanige guerrilla oorlog wordt dat ze enorme verliezen zullen lijden, tenzij ze kernwapens gaan gebruiken.
Volgens mij heeft Poetin zelf de no-first-strike policy opgesteld, dus die zal niet snel een atoombom gooien.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:32 schreef Remco2021 het volgende:
Er zal een situatie komen dat Rusland het noodzakelijk acht om een atoombom in de zetten of dergelijke gruwelijke wapens. We zijn nog maar net begonnen hoe erg dan ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |