Als ik dat later toch wil dan kan dat. Die ruimte is er immers wel.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:09 schreef NaarMensje het volgende:
Ik zou juist wel een vaatwasser nemen en geen droger.
Ipv een kookplaat een heel fornuisquote:Op donderdag 20 juli 2023 20:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Als ik dat later toch wil dan kan dat. Die ruimte is er immers wel.
Ik kan de apparaten wel kwijt. De vraag is even hoe is het slimste? En staat het dan niet vreemd?
En als ik geen droger onder de kookplaat doe. Wat dan wel?
Ik heb een hele mooie nieuwe combi magnetron oven en die wil ik eigenlijk mee nemen. Maar het zou eventueel kunnen idd een heel fornuisquote:Op donderdag 20 juli 2023 20:19 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ipv een kookplaat een heel fornuis
Er zijn zoveel mogelijkheden, ik had ooit een tafelmodel koelkast bovenop een diepvries staan, mijn ouders in een tijdelijk huis een vaatwasser bovenop een wasmachine. Wat voor jou werkt…quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb een hele mooie nieuwe combi magnetron oven en die wil ik eigenlijk mee nemen. Maar het zou eventueel kunnen
Ja je hebt gelijk en @Blues ook. Als het werkt, waarom dan ook niet?quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Er zijn zoveel mogelijkheden, ik had ooit een tafelmodel koelkast bovenop een diepvries staan, mijn ouders in een tijdelijk huis een vaatwasser bovenop een wasmachine. Wat voor jou werkt…
Waar ga je die neerzetten?quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb een hele mooie nieuwe combi magnetron oven en die wil ik eigenlijk mee nemen. Maar het zou eventueel kunnen idd een heel fornuis
In een open kast 'bovenop' de wasmachine.quote:
Het is ook nogal wat, opeens het allemaal in je eentje uitvogelen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:26 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk en @:Blues ook. Als het werkt, waarom dan ook niet?
De onzekerheid slaat hier zo nu en dan toe haha.
Dan kunnen wasmachine en droger dus niet op elkaar?quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:27 schreef Donna het volgende:
[..]
In een open kast 'bovenop' de wasmachine.
Als ik de droger op de wasmachine zou zetten komt er een kastje naast voor die combi oven. En anders komt de combi oven op de wasmachine.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dan kunnen wasmachine en droger dus niet op elkaar?
Ik zou koelvries, wasmachine (met combi) en droger aan 1 kant doen. De bovenkant van de droger gebruiken voor aurfryer/fruitmand, koffieapparaat, wasmiddelen, whatever.
Onder de kookplaat zou ik een extra (verwijderbaar) kastje fabriceren want meer bergruimte is altijd welkom.
Ja in het koophuis waar ik nu nog zit heb ik alles zelf ontworpen, maar waren er ook geen beperkingen eigelijk. Grote keuken en een wasruimte. Nu roeien met de riemen die je hebt, voor het eerst. M'n hoofd zit echt vol.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het is ook nogal wat, opeens het allemaal in je eentje uitvogelen.
Het klinkt alsof je inderdaad wel genoeg bergruimte hebt.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Als ik de droger op de wasmachine zou zetten komt er een kastje naast voor die combi oven. En anders komt de combi oven op de wasmachine.
Ik heb straks meer keukenkastjes dan ik ooit gehad heb en een trapkast en een voorraadkast meteen om de hoek (in dat groene gedeelte rechts op de plattegrond) dus ik ben niet heel bang voor gebrek aan opbergruimte, maar een extra kastje zou evt. ook kunnen idd.
Ik zou er sowieso een werkblad boven doen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 20:52 schreef Karina het volgende:
Ik heb nooit een droger gehad, maar gaat die niet nogal tekeer als hij aan staat? Of is dat alleen met een wasmachine. Op mijn wasmachine zou ik namelijk niets zetten dan trilt het eraf
Nee dat klopt, het zit ook grotendeels tussen de oren. Dan weet ik het en kan het weer afgevinkt worden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je inderdaad wel genoeg bergruimte hebt.
Misschien is koken op de droger ook geen gek idee. Sommige drogers hebben een bolling aan de voorkant, dat zou misschien lastig kunnen zijn maar verder lijkt het me niet heel problematisch.
Maar is dit iets dat je nu wilt of moet beslissen? Niemand die je tegenhoudt om iets aan je opstelling te veranderen na een paar weken of maanden toch?
Zoiets ziet er wel netjes uit inderdaad!quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:05 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik zou er sowieso een werkblad boven doen.![]()
Ikea had vroeger de tafel UDDEN (is soms nog op marktplaats te krijgen), die was precies bedoeld voor twee stuks witgoed:
[ afbeelding ]
In onze huurwoning hadden wij drie van deze tafels.![]()
Ja ik heb gelukkig wel wat handige mannen in mijn omgeving die dat zo even in elkaar zetten.quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:08 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat. Maar je kunt natuurlijk ook prima zelf een werkblad maken boven de apparatuur.
Nee, maar dat hoeft ook niet. Ik kan een droger in principe overal kwijt waar een stopcontact zit.quote:
Het komt wel goed allemaalquote:Op donderdag 20 juli 2023 21:15 schreef Donna het volgende:
Maar ja. Ik kan het later altijd nog wisselen. Mijn hoofd loopt echt over, dat bedenk ik dus zelf niet eens op het moment.
Dat is door het centrifugeren, en dat doet een droger nietquote:Op donderdag 20 juli 2023 20:52 schreef Karina het volgende:
Ik heb nooit een droger gehad, maar gaat die niet nogal tekeer als hij aan staat? Of is dat alleen met een wasmachine. Op mijn wasmachine zou ik namelijk niets zetten dan trilt het eraf
En een afvoer? Of heb je droger met opvangbak?quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Nee, maar dat hoeft ook niet. Ik kan een droger in principe overal kwijt waar een stopcontact zit.
Ja opvangbak idd.quote:Op donderdag 20 juli 2023 22:33 schreef Piles het volgende:
[..]
En een afvoer? Of heb je droger met opvangbak?
Geen last van.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:44 schreef Fer het volgende:
Een droger geeft stof af, dat zou ik nooit in de keuken willen
Ik ook niet. Heb recht tegenover de droger nu een vakkenkast staan. Daar ligt niet opvallend veel meer stof dan op een andere plek ofzo.quote:
Jawel, maar waarom zou jij daarvoor kiezen ipv in de keuken?quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:26 schreef Ponsai het volgende:
Heb je nog een ruimte vrij voor je droger? Tweede slaapkamer zeg maar. Dan zou je daar meer een opslagruimte kunnen maken van droger, stofzuiger, strijkplank, wasrek etc.
Dat valt echt zo mee.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 00:44 schreef Fer het volgende:
Een droger geeft stof af, dat zou ik nooit in de keuken willen
Voor het geluid.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 08:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Jawel, maar waarom zou jij daarvoor kiezen ipv in de keuken?
Aan het plattegrondje te zien heeft Donna straks geen open keuken, dus dat scheelt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 13:59 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Voor het geluid.
Onze droger maakt best wat kabaal. Die kamer kun je dan dicht trekken en dicht houden tot hij klaar is. Maar misschien heb jij wel een stil model.
Persoonlijk vind ik het fijn om een kamer te hebben waar je wat dingen kan zetten die droger, wasrek, stofzuiger, strijkijzer etc. Die deur kan dan ook dicht blijven en staat het minder in het oog, en in mijn geval veiliger voor de kleinste handjes van het gezin
Ze heeft twee kleine kinderen, dus aan vuile was geen gebrek.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:21 schreef Fe2O3 het volgende:
Wanneer je alleen bent is een vaatwasser, of droger, best een overbodige luxe imho. (of je hebt issues met hoeveel servies je gebruikt, of kleding)
Dit!!! Hebben we eerder ook gedaan in OUD en in FHF.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 10:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Als je nog spullen voor je huis nodig hebt, dan meld je je wel he? Van 1 huishouden 2 maken is nogal een opgave en er zijn hier vast wel mensen die dingen over hebben.
Er zit dan wel een werkblad/paneel dan tussen de droger en de kookplaat. Zodat de pannen kokend water me niet tegemoet komen iddquote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:21 schreef Fe2O3 het volgende:
Wanneer je alleen bent is een vaatwasser, of droger, best een overbodige luxe imho. (of je hebt issues met hoeveel servies je gebruikt, of kleding)
Als ik moest kiezen nam ik wel de vaatwasser; dat scheelt toch werk (en je hebt ook kleinere 1 a 2 persoons vaatwassers). De was gaat hier zelfs met z'n 4en thuis aan het rek of buiten de tuin aan de molen.
Koken op een droger of wasmachine kan wel, maar alleen als die uit zijn natuurlijk. Anders centrifugeert je soep je schoot in ^^. Een droger produceert ook best wat stof trouwens, dat moet je dan verwijderen op de plek waar je kookt.
Symph heeft ooit ook vanalles mogen ophalen toen hij opeens zo goed als geen meubels meer hadquote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:29 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit!!! Hebben we eerder ook gedaan in OUD en in FHF.
Ah dan zou ik de fullsize vriescombi, wasmachine en droger op elkaar met een uitschuifplank divider met daarnaast de vaatwasser doen. Kookplaat onder de afzuigkap reservering, in een meubeltje van de ikea oid en in dat meubeltje de magnetron/oven combi ^^ dan heb je toch alles. Wel even opletten of het qua stroom kan trouwens, best een hoop electra bij elkaar natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 juli 2023 11:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Er zit dan wel een werkblad/paneel dan tussen de droger en de kookplaat. Zodat de pannen kokend water me niet tegemoet komen idd![]()
Ik ben iets meer dan de helft van de week met mijn kleine kinderen en droog de was nu ook zoveel mogelijk buiten (of op een vrije slaapkamer) maar een droger wil ik echt niet missen hoor. Zoals aankomende week met dat regenachtige klamme weer duurt het anders eeuwen.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 21:05 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik zou er sowieso een werkblad boven doen.![]()
Ikea had vroeger de tafel UDDEN (is soms nog op marktplaats te krijgen), die was precies bedoeld voor twee stuks witgoed:
[ afbeelding ]
In onze huurwoning hadden wij drie van deze tafels.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |