We hebben het over geloofszaken, wat ik zeg hoeft niet te kloppen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als alles mentaal is wat je eerder beweert is de fysica waar je 2 minuten later over begint een totale utopie en zou je het daar het niet over hoeven te hebben. Aangezien je dat wel doet is blijkbaar toch niet alles mentaal.
Ow logica is weer eens ondergeschikt aan emotionele verzonnen verhaaltjes.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:26 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
We hebben het over geloofszaken, wat ik zeg hoeft niet te kloppen.
Echt, dit soort oeverloos ononderbouwde luchtkastelen doen me alleen maar verder van alles wat met kerk, geloof en god te maken heeft, afdrijven.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:06 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
We moeten niet dezelfde logica toepassen op de schepper als op de schepping. De schepping is fysiek, ontworpen, tijdgebonden. De schepper is geestelijk, tijdloos en perfect.
Dat wat tijdloos is hoeft niet ontstaan te zijn. Met andere woorden, God bestaat zonder begin of einde.
Dat klopt. Je bent een roeping als exegeet misgelopen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:26 schreef Libertarisch het volgende:
We hebben het over geloofszaken, wat ik zeg hoeft niet te kloppen.
Er is een dimensie wat verder gaat dan woorden, wat dieper gaat dan woorden. De menselijke intelligentie is beperkt. Om echt dichter tot God te komen en liefde te omarmen moeten we in de ervaringswereld komen. Wanneer de persoonlijke ervaring uitgediept wordt kan de spirituele zoektocht pas echt beginnen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Echt, dit soort oeverloos ononderbouwde luchtkastelen doen me alleen maar verder van alles wat met kerk, geloof en god te maken heeft, afdrijven.
Meteorieten slaan ook altijd in in kraters. Ook zoiets bizars.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:33 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het hele universum zit als een klokwerk in elkaar zodat het leven kan ontstaan. Als je één van de parameters ook maar een klein beetje wijzigt kan het leven al niet ontstaan.
Waarom moet het hier perse een zwart/wit aanname zijn? Als in een schepper of alles is toeval.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 12:44 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Dit is te zwart-wit. Iets niet helemaal begrijpen betekent niet dat je helemaal niks kunt doorgronden.
Bijvoorbeeld, de wereld lijkt gemaakt te zijn in plaats van ontstaan door puur toeval.
Het is een ontzagwekkend fenomeen. Het pleit voor God.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:00 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Meteorieten slaan ook altijd in in kraters. Ook zoiets bizars.
Heraclitus dacht dat de wereld er altijd al geweest was. Dat is zo gek helemaal niet. Je wees zelf al uit dat "iets" niet kan ontstaan uit "niets". Klopt, want "niets" bestaat niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 14:44 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het heeft een begin en, vanwege entropie, ook een einde.
Chemische reacties bestaan niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het ontstaan en alle processen daarna hoeven niet gepland te zijn, net zoals wanneer je een blikseminslag in Sahara zand hebt je glas structuren vind, dit gewoon een chemische reactie is ipv magie. De mens is er relatief kort en er zijn diverse tijdsvlakken geweest die veel langer duurden met zoveel uitstervingsgolven.
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:19 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Chemische reacties bestaan niet.
Ik snap waar Heraclitus op doelt en in zekere zin klopt het ook, de wereld en bewust zijn is onlosmakelijk verbonden. Bewust zijn is niet tijdgebonden en daarmee is de wereld, en elke wereld, er altijd al geweest.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:16 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Heraclitus dacht dat de wereld er altijd al geweest was. Dat is zo gek helemaal niet. Je wees zelf al uit dat "iets" niet kan ontstaan uit "niets". Klopt, want "niets" bestaat niet.
Hmm mijn medicatie werkt toch door een chemisch proces in mijn lever..quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:19 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Meteorieten?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:16 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het is een ontzagwekkend fenomeen. Het pleit voor God.
Ja, maar niet op de manier waarop jij denkt dat het werkt. Er bestaat geen materie. De chemische reactie is ook een mentaal fenomeen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hmm mijn medicatie werkt toch door een chemisch proces in mijn lever..
Ja, specifieker het ervaren van meteorieten. Net als het ervaren van een zonsondergang. Het feit dat je die ervaring hebt, dat het bestaat, is magisch en ontzagwekkend.quote:
Wat voor een drugs gebruik jij?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:25 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, maar niet op de manier waarop jij denkt dat het werkt. Er bestaat geen materie. De chemische reactie is ook een mentaal fenomeen.
Daarom wil ik opzich niets met een kerk meer te maken hebben. Maar echt mijn eigen visie creëren. Zelf onderzoek doen (lol klink als een wappie nu).quote:Op woensdag 23 augustus 2023 15:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Echt, dit soort oeverloos ononderbouwde luchtkastelen doen me alleen maar verder van alles wat met kerk, geloof en god te maken heeft, afdrijven.
Ok, toedeledokiequote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:19 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Mwa, ik heb net geleerd dat meteorieten niet bestaan. Dus dan kun je ze ook niet ervaren hèquote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:38 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, specifieker het ervaren van meteorieten. Net als het ervaren van een zonsondergang. Het feit dat je die ervaring hebt, dat het bestaat, is magisch en ontzagwekkend.
Een meteoriet is een steen. Dat is geen chemische reactie.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:41 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Mwa, ik heb net geleerd dat meteorieten niet bestaan.
Maar wel materie:quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:42 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Een meteoriet is een steen. Dat is geen chemische reactie.
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:25 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ja, maar niet op de manier waarop jij denkt dat het werkt. Er bestaat geen materie. De chemische reactie is ook een mentaal fenomeen.
Het geloof in een objectieve wereld zit extreem diep, dat is wel duidelijk aan de reacties hier. Dat terwijl er niets is dat buiten het bewustzijn (subjectiviteit) valt. Dit is een feit.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:38 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wat voor een drugs gebruik jij?
Is niet echt anders met popwetenschap.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:38 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik irriteer me dan ook aan Christenen of eigenlijk alle gelovigen. Die geloven zonder zelf na te denken.. braaf naar de dominee luisteren.
Panpsychistisch bewustzijn is toch "0de persoon"? Dat is de metafysica die buiten de voorstelling (tijd, ruimte, causaliteit) bestaat. Wat bedoel je nou steeds met "subjectief"?quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:50 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het geloof in een objectieve wereld zit extreem diep, dat is wel duidelijk aan de reacties hier. Dat terwijl er niets is dat buiten het bewustzijn (subjectiviteit) valt. Dit is een feit.
Alle gehandicapten met missende ledematen die we zien bestaan eigenlijk alleen in onze subjectieve beleving en met zijn allen moeten we denken dat ze opeens weer hun ledematen hebben en ze zijn weer genezen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:50 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Het geloof in een objectieve wereld zit extreem diep, dat is wel duidelijk aan de reacties hier. Dat terwijl er niets is dat buiten het bewustzijn (subjectiviteit) valt. Dit is een feit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |