ongeveer 5% wisselde, 95% niet?quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:59 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben het even kwijt, maar Vingegaard was toch bepaald niet de enige die op zijn tijdritfiets startte en finishte, dus niet wisselde?
Ik ga iets doms vragen, is die transformatie uniek? We zien bij alle sporten en vooral fysieke sporten toch wel vaker dat in de transformatie van kind naar volwassene (15-18) allebei de kanten op grote sprongen worden gemaakt? Een mega talent van 12-15 is geen garantie op succes een tien jaar laterquote:Op woensdag 19 juli 2023 11:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zijn fysieke transformatie is ook tamelijk bijzonder te noemen als je de crossen vanaf de junioren gevolgd hebt.
Je zult mij niet horen zeggen dat het onmogelijk is maar Wout behoort wel tot een kleine minderheid van talenten die eerst de top niet bij kon houden in de meeste wedstrijden om later met een toch andere lichaamsbouw opeens wel richting de top te komen. Daarover mag iedereen zelf oordelen maar zijn fysieke ontwikkeling is een stuk indrukwekkender dan bijvoorbeeld die van Van der Poel. En die is ook niet bepaald klein geweest.quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ga iets doms vragen, is die transformatie uniek? We zien bij alle sporten en vooral fysieke sporten toch wel vaker dat in de transformatie van kind naar volwassene (15-18) allebei de kanten op grote sprongen worden gemaakt? Een mega talent van 12-15 is geen garantie op succes een tien jaar later
Zit Pogacar nog steeds als een mijnwerker op z'n fiets?quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
De totale verbijstering over het verschil van de tijdrit op de LPBF (Tussen 1.05.00 en 1.10.00). En nu hebben ze het in alles volledig overtroffen.
Beetje als Mercedes die de motor terugschroefde om het spannend te houden.quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:34 schreef Zorro het volgende:
Na gisteren ben ik ervan overtuigd dat Vinegaard veel sterker is dan hij laat zien (uitgezonderd gisteren dan)
Het is toch opvallend dat hij de eerste bergetappe makkelijk tijd pakt en vervolgens steeds zogenaamd net niet bij kan benen als Pogacar demarreert. Om vervolgens gewoon ernaar toe te rijden als het uitkomt. Dat lijkt me allemaal geregisseerd. Alleen gisteren had hij geen directe vergelijking dus gaat ie gewoon zo hard mogelijk en blijkt dat dan oeps, een beetje heel hard te zijn.
Niemand in het peloton kan reageren op de demarrages van Pogi, dat is dus niet per se verdacht alsweg gewoon goede tactiek om Pogi te laten gaan en zelf in eigen tempo ernaartoe te rijden. In plaats van jezelf over de kop te jagen door proberen direct aan te haken.quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:34 schreef Zorro het volgende:
Na gisteren ben ik ervan overtuigd dat Vinegaard veel sterker is dan hij laat zien (uitgezonderd gisteren dan)
Het is toch opvallend dat hij de eerste bergetappe makkelijk tijd pakt en vervolgens steeds zogenaamd net niet bij kan benen als Pogacar demarreert. Om vervolgens gewoon ernaar toe te rijden als het uitkomt. Dat lijkt me allemaal geregisseerd. Alleen gisteren had hij geen directe vergelijking dus gaat ie gewoon zo hard mogelijk en blijkt dat dan oeps, een beetje heel hard te zijn.
Ene voorzitter van de UCI jaquote:Op woensdag 19 juli 2023 14:09 schreef Modus het volgende:
Waren er in de tijd van Armstrong ook niet diverse anderen bij betrokken, anders dan alleen de eigen ploeg? Dus omgekochte controleurs/organisatie en dat soort fratsen?
Is dat niet gewoon nog steeds zo?
dat alles 'geregiseerd' zou zijn lijkt me ook weer doorslaan in een andere complottheorie....quote:Op woensdag 19 juli 2023 12:34 schreef Zorro het volgende:
Het is toch opvallend dat hij de eerste bergetappe makkelijk tijd pakt en vervolgens steeds zogenaamd net niet bij kan benen als Pogacar demarreert. Om vervolgens gewoon ernaar toe te rijden als het uitkomt. Dat lijkt me allemaal geregisseerd.
quote:Op woensdag 19 juli 2023 09:34 schreef TweedeKlum het volgende:
1990 is de laatste Tour geweest die nog enigszins schoon was, dus....
Rodriguez is (net) niet ingehaald door Pogacar en dus ook niet door Vingegaard.quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:56 schreef RM-rf het volgende:
Los daarvan, ik weet ook niet of in die tijdrit die renner die derde stond en voor Pogacar startte, en door beiden uiteindelijk ingehaald is, ook niet voor beiden mogelijk een extra hulp geweest, Carlos Rodríguez Cano...
zeker opvallend omdat er eigenlijk 2 minuten tussen alle starters gezeten zouden moeten hebben, maar in geval van Carlos Rodríguez deze door Vinegaard nog ingehaald werd maar in eindresultaat slechts 3:38 verloren had... dat zou betekenen dat de organisatie het toestond dat de tijdrijders op minder dan die twee minuten startten en dat kan dan wel eea uitmaken als je je kunt richten op een rijder voor je
Die fietsen worden allemaal wel doorgelicht toch?quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:12 schreef trein2000 het volgende:
En mechanische doping? Door de relatief korte tijd/afstand kom je prima weg met kleinere accu’s en dergelijk. Het contra-argument is dat je dat als team moet doen. Terwijl de spuit prima buiten een team om kan.
Het verschil is wel heel groot, te groot.
Of dat zelfs de beste renner ter wereld niet ongelimiteerd met z’n energie kan smijten na een hele middelmatige voorbereiding?quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gaf Pogacar ons vandaag een voorbeeld van dat de 'menselijke maat' weer terug is in het peloton?
Denk dat het meer een combinatie is van mentaal geknakt, een val en schijnbaar maagklachten (tape op de buik).quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:00 schreef Geschiedkundige het volgende:
Gaf Pogacar ons vandaag een voorbeeld van dat de 'menselijke maat' weer terug is in het peloton?
Qua prestatie deed Vingegaards tijdrit inderdaad aan mechanische doping denken, inclusief zijn eigen uitspraak dat hij zijn wattages niet geloofde.quote:Op woensdag 19 juli 2023 18:12 schreef trein2000 het volgende:
En mechanische doping? Door de relatief korte tijd/afstand kom je prima weg met kleinere accu’s en dergelijk. Het contra-argument is dat je dat als team moet doen. Terwijl de spuit prima buiten een team om kan.
Het verschil is wel heel groot, te groot.
Die fietsen worden gecontroleerd voor tijdrittenquote:Op woensdag 19 juli 2023 22:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Qua prestatie deed Vingegaards tijdrit inderdaad aan mechanische doping denken, inclusief zijn eigen uitspraak dat hij zijn wattages niet geloofde.
Lijkt mij enorm sterk trouwens.
Die controle stelt niks voor (tabletgod).quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Die fietsen worden gecontroleerd voor tijdritten
Ekte mutantenquote:Op woensdag 19 juli 2023 22:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We hebben het te weinig over gendoping.
Vroeger begonnen renners bij de profs eens met de boel serieus aan te pakken. Tegenwoordig begint dat veel eerder. Vaak al bij de junioren.quote:Op woensdag 19 juli 2023 11:26 schreef skysherrif het volgende:
Jonas (en ook dikwijls Pogi) steken er natuurlijk met kop en schouders bovenuit, maar is het sowieso niet een generatie van enorm jonge renners die buitenaards goed zijn meteen al. Ayuso, Evenepoel als meest bekende voorbeelden die samen met het peleton weer overal nieuwe wattagerecords zetten?
Er zijn verder nul aanwijzingen dat dit gebruikt wordt.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We hebben het te weinig over gendoping.
- Het is goedkoopquote:Op donderdag 20 juli 2023 08:42 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Er zijn verder nul aanwijzingen dat dit gebruikt wordt.
Lijkt me een argument vóór gebruik door de sportwereld.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:42 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Er zijn verder nul aanwijzingen dat dit gebruikt wordt.
Ik geloof nog in de goedheid van de mens.quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:49 schreef Pistolero het volgende:
[..]
- Het is goedkoop
- Het is makkelijk te verkrijgen
- Het is makkelijk te gebruiken
- Het is niet te detecteren
Alleen al om bovenstaande redenen kan je met nagenoeg 100% zekerheid aannemen dat het gebruikt wordt.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:00 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik geloof nog in de goedheid van de mens.
Dat vind ik dan ernstig naïef van je.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:00 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik geloof nog in de goedheid van de mens.
Bijzondere prestaties kunnen in de huidige tijd als je met optimale begeleiding zoals Jumbo doet de randen opzoekt (ketonen etc.). Het kan, daar geloof ik in. Misschien doet Vingegaard zelf nog rare dingen maar als ploeg zie ik dat echt niet meer gebeuren.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ernstig naïef van je.
Tsja, ik ben veel cynischer en geloof er echt nog geen milliseconde in dat het kan.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:18 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bijzondere prestaties kunnen in de huidige tijd als je met optimale begeleiding zoals Jumbo doet de randen opzoekt (ketonen etc.). Het kan, daar geloof ik in. Misschien doet Vingegaard zelf nog rare dingen maar als ploeg zie ik dat echt niet meer gebeuren.
Al die wonderverhalen over gendoping zijn allemaal gebaseerd op Hidde Haisma die in 2016 al zei dat er heel veel gendoping gebruikt werd, daar zelf een test voor ontwikkelde, die verkocht aan dopingautoriteiten, die gebruikt wordt bij de dopingautoriteiten en die tot nog toe 0x tot een positief resultaat geleid heeft. Nee echt heel betrouwbaar die Hiddequote:Op donderdag 20 juli 2023 08:49 schreef Pistolero het volgende:
[..]
- Het is goedkoop
- Het is makkelijk te verkrijgen
- Het is makkelijk te gebruiken
- Het is niet te detecteren
Alleen al om bovenstaande redenen kan je met nagenoeg 100% zekerheid aannemen dat het gebruikt wordt.
Die Hidde Haisma is inderdaad een gigantische fraud en moet je niet serieus nemen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Al die wonderverhalen over gendoping zijn allemaal gebaseerd op Hidde Haisma die in 2016 al zei dat er heel veel gendoping gebruikt werd, daar zelf een test voor ontwikkelde, die verkocht aan dopingautoriteiten, die gebruikt wordt bij de dopingautoriteiten en die tot nog toe 0x tot een positief resultaat geleid heeft. Nee echt heel betrouwbaar die Hidde![]()
De andere geleerden zeggen allemaal dat gendoping toekomstmuziek is en het nu nog allemaal veel te vaag is wat je exact zou moeten manipuleren en hoe je dat dan moet manipuleren en wat dan eventuele zijeffecten zijn van een specifieke manipulatie.
Geloof ik absoluut niet meer in. Niet bij de transparante ploegen in ieder geval. De W52's van deze wereld is een ander verhaal.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:26 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Tsja, ik ben veel cynischer en geloof er echt nog geen milliseconde in dat het kan.
Ben er ook van overtuigd dat er gewoon nog gestructureerd dopinggebruik plaatsvindt binnen teams, net zoals vroeger. Het zijn echt niet alleen nog maar eenlingen. Grootste verschil is dat het er veel professioneler aan toe gaat qua dopinggebruik. Het is niet meer de EPO-cowboytijd waarin renners midden in de nacht wakker moesten worden omdat hun aderen anders dicht zouden slibben door het te dikke bloed.
Agree to disagree dan maar.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Geloof ik absoluut niet meer in. Niet bij de transparante ploegen in ieder geval. De W52's van deze wereld is een ander verhaal.
En Bahrain?quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Geloof ik absoluut niet meer in. Niet bij de transparante ploegen in ieder geval. De W52's van deze wereld is een ander verhaal.
Wat is een transparante ploeg in hemelsnaam?quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ploegen zoals Jumbo die hun PR goed op orde hebben?quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat is een transparante ploeg in hemelsnaam?
Sky was zo transparant dat ze David Walsh overal lieten kijken. Nou, hebben we lekker veel aan gehad. Alles was fantastisch, totdat er langzaam wat lijken uit de kast begonnen te vallen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ploegen zoals Jumbo die hun PR goed op orde hebben?
Twijfel jij nou aan de werken van Nando B. en Thijs Z. die ook een kijkje achter de schermen kregen?quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sky was zo transparant dat ze David Walsh overal lieten kijken. Nou, hebben we lekker veel aan gehad. Alles was fantastisch, totdat er langzaam wat lijken uit de kast begonnen te vallen.
Thijs Z. die tot aan zijn oksel in de endeldarm van Tom D. en Iwan S. zat en nu weer doodleuk hetzelfde doet bij Jumbo.quote:Op donderdag 20 juli 2023 10:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Twijfel jij nou aan de werken van Nando B. en Thijs Z. die ook een kijkje achter de schermen kregen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |