Mijn relatie is afgelopen week uit gegaan, na 8 maanden met die meid samen te hebben gewoond. Ik wil even kwijt dat het ontzettend klote voelt. Wel ben ik er blij om, dat we het gezamenlijk goed hebben uitgesproken; we zijn dus niet met ruzie uit elkaar gegaan.
Zij is 18, ik 22, en we zijn allebei vanuit een thuiswonende situatie gaan samenwonen. In het begin leek het allemaal rozengeur en maneschijn, maar na een paar maanden begonnen de eerste irritaties. Dat werd van kwaad tot erger, en op een gegeven moment wisten we niet eens meer waar we nu eigenlijk ruzie over hadden.
De onderliggende problemen waren echter van essentiele aard: verschillende manieren van denken over geld, huishouden, naar ouders toe gaan, et cetera. Verschillende keren hebben we tegen elkaar gezegd dat we zouden veranderen en zouden proberen ons aan te passen aan de ander, maar dat resulteerde alleen maar in ontloopgedrag en ergere ruzies van dien.
Uiteindelijk hebben we dus besloten te stoppen met de relatie. Daarna volgde nog een praktisch probleem: de verdeling van spullen en woonruimte. Aangezien haar ouders aan de andere kant van het land wonen, en de mijne op 20 kilometer, hebben we besloten dat zij haar schooljaar (propaedeuse HEAO) afmaakt, en daarna ga ik dan in de woning wonen. Ze weet nog niet of ze hier haar studie afmaakt of in de buurt van haar ouders.
Voor de verdeling van de spullen hebben we geprobeerd zo eerlijk mogelijk een en ander te regelen. Maar ik kan jullie verzekeren: het is zo klote om dat allemaal te moeten doen. Het verdelen van spullen waar je samen voor geknokt hebt. Nou, ik ben benieuwd naar de reacties. Ennuh, have a nice Valentijn allemaal .
quote:CD van ons allebei...
Op woensdag 12 februari 2003 15:02 schreef Sjaak-S het volgende:
CD van jou, CD van mij.....:{
Die woning ben je dus kwijt.
Nu nog niet, maar als over 2 maanden of zo is de goodwill verdwenen. Zij woont dan daar en jij niet en ze blijft.
je hebt dit niet slim aangepakt....
quote:maar gekregen van mijn moeder, van mijn moeder dus van mij
Op woensdag 12 februari 2003 15:02 schreef Plantenbak het volgende:[..]
CD van ons allebei...
In elk geval succes ermee en meer happyness in de toekomst enzo
quote:Tja vrouwen zijn net orkanen. Als ze komen zijn ze nat en heftig, als ze gaan ben je huis en auto kwijt!!
Op woensdag 12 februari 2003 15:07 schreef DoctorB het volgende:
en tot die tijd ga jij thuis wonen?Die woning ben je dus kwijt.
quote:Een beetje kortzichtige reactie. Mijn ex en ik zullen goed contact houden, en daarbij staat het huurcontract op beider naam. Ik denk dat je beter niet zo snel conclusies kunt trekken.
Op woensdag 12 februari 2003 15:07 schreef DoctorB het volgende:
en tot die tijd ga jij thuis wonen?Die woning ben je dus kwijt.
Nu nog niet, maar als over 2 maanden of zo is de goodwill verdwenen. Zij woont dan daar en jij niet en ze blijft.je hebt dit niet slim aangepakt....
Ik vind in elk geval dat we het juist wel slim hebben aangepakt door er open en eerlijk over te praten. Maar ja, ieder zijn mening.
Voor de steunbetuigingen: iedereen bedankt, en Waus: of course ...
NEC is
Maar jij komt dus weer tijdelijk terug naar NMGN en gaat daarna wel weer terug naar Arnep?
[Dit bericht is gewijzigd door Waus op 12-02-2003 15:17]
quote:Tsja, dat had wellicht beter geweest, maar dat is nu eenmaal niet altijd mogelijk. Zeker niet als je een heel eind bij elkaar vandaan woont. En daarnaast: de eerste periode ging het ook goed, dus voor hetzelfde geld hadden we dan op basis van die ervaringen besloten samen te gaan wonen en was het alsnog fout gegaan.
Op woensdag 12 februari 2003 15:08 schreef SEMTEX het volgende:
Je moet eigk ook op een soort proef met elkaar gaan samenwonen en kijken of dat klikt.
Zo ja, dan kan het grote feest gaan beginnen
Je weet het gewoon niet van tevoren. Maar ja, we blijven goed bevriend (althans we gaan ons best doen) en dat vind ik ook heel wat waard.
quote:Ja, hoogstwaarschijnlijk wel. Maar ja, wie weet hoe alles over een half jaar is he. Het is zo zonde van die woonruimte daar, dat vind ik in NMGN nooit zo snel. Maar indien wel, dan is de keuze HEEL snel gemaakt
Op woensdag 12 februari 2003 15:16 schreef Waus het volgende:
OK danMaar jij komt dus weer tijdelijk terug naar NMGN en gaat daarna wel weer terug naar Arnep?
Btw, originele ondertekening van je posts. Komt me ergens bekend van voor .
quote:Precies hetzelfde verhaal als je het mij vraagt.. Wat een wijsheid in een liedje
Op woensdag 12 februari 2003 15:07 schreef erikh het volgende:[..]
maar gekregen van mijn moeder, van mijn moeder dus van mij
quote:Jep, ik ben het helemaal met je eens. Maar zoals ik al eerder aangaf: soms heb je geen keuze. Dan is het OF niet samenwonen en een aantal jaar op en neer blijven reizen OF wel samenwonen. Een mens moet keuzes maken, soms de verkeerde.
Op woensdag 12 februari 2003 15:17 schreef Nefertiti het volgende:
Ik heb nou ruim een jaar een relatie, en wij wonen semi-samen, alleen in het weekend zeg maar. En dat werkt eigenlijk best wel goed. Lekker rustig aan enzow...mijn advies: ga nooit zo snel samen wonen. Het kan goed gaan, maar meestal gaat het mis!
Maar we hebben er beide absoluut geen spijt van.
quote:Sja...
Op woensdag 12 februari 2003 15:20 schreef FokYouAll het volgende:[..]
Btw, originele ondertekening van je posts. Komt me ergens bekend van voor
.
Maar iig klote voor je...
quote:Zo gaat het volgens mij wel vaak. Op het moment dat je het krijgt, is het van jullie samen, maar als het op verdelen aankomt is het toch ietsje meer van jou. Maar gelukkig hebben we geen problemen gehad bij het maken van een eerlijke verdeling...
Op woensdag 12 februari 2003 15:20 schreef Sjaak-S het volgende:[..]
Precies hetzelfde verhaal als je het mij vraagt.. Wat een wijsheid in een liedje
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 15:00 schreef FokYouAll het volgende:Zij is 18, ik 22, en we zijn allebei vanuit een thuiswonende situatie gaan samenwonen. In het begin leek het allemaal rozengeur en maneschijn, maar na een paar maanden begonnen de eerste irritaties. Dat werd van kwaad tot erger, en op een gegeven moment wisten we niet eens meer waar we nu eigenlijk ruzie over hadden.
Too much too soon...
quote:Klopt... maar ja... het hoort bij het leven he. Maar goed, ik denk dat ze het hier op mijn stage ook wel leuk vinden als ik niet zit te Fok!ken, dus ik ga me maar weer eens bezighouden met andere zaken (als in: MS Word document openen en af en toe heen en weer scrollen). Ik lees en reageer vanavond weer.
Op woensdag 12 februari 2003 15:23 schreef Waus het volgende:[..]
Sja...
Maar iig klote voor je...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |