Wat een bizarre conclusie. Als je je in gezelschap bevindt dat dermate kortzichtig is dat het automatisch aanneemt dat je ostem rechtsextremistisch is wanneer je niet openlijk wil verkondigen op welke partij je hebt gestemd, dan is dat juist een reden om het voor je te houden.quote:Men keek een beetje weg, af en toe werd de VVD genoemd. Hoe dan ook, zei ik, het simpele feit dat jullie niet willen uitkomen voor jullie stem laat zien dat 1) jullie goed weten dat het een rechtsextreme stem is en 2) dat ik mij helemaal niet hoef te verantwoorden.
Het was een lezing van en voor universitair geschoolde mensen die direct of indirect betrokken zijn bij het WO-onderwijs in Nederland. Gemiddelde leeftijd was ook 50+. Ik was volgens mij met twee anderen eind 20/begin 30.quote:Op zondag 16 juli 2023 22:45 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wat een bizarre conclusie. Als je je in gezelschap bevindt dat dermate kortzichtig is dat het automatisch aanneemt dat je ostem rechtsextremistisch is wanneer je niet openlijk wil verkondigen op welke partij je hebt gestemd, dan is dat juist een reden om het voor je te houden.
Als jij kritiek op Erdogan verwart met Turkofobie en het vervolgens dan ook maar meteen uitvergroot naar Islamofobie dan zegt dat meer over jezelf dan over de mensen die jij in dit hokje probeert te duwen.
Je begreep mijn reactie blijkbaar niet. Als jij dit soort absurde conclusies trekt ben je dermate kortzichtig dat ik de rest van de aanwezigen begrijp dat ze hun stem voor zich houden tot jij politiek wat volwassener bent.quote:Op zondag 16 juli 2023 22:48 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Het was een lezing van en voor universitair geschoolde mensen die direct of indirect betrokken zijn bij het WO-onderwijs in Nederland. Gemiddelde leeftijd was ook 50+. Ik was volgens mij met twee anderen eind 20/begin 30.
Dit heeft niets met kortzichtigheid van groep X te maken. Ik spreek mensen uit alle lagen van onze samenleving en dit is mijn conclusie.
Juist ja... het gros der universitair geschoolde mensen die direct of indirect betrokken zijn bij het WO-onderwijs stemmen extreem-rechts...quote:Op zondag 16 juli 2023 22:48 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Het was een lezing van en voor universitair geschoolde mensen die direct of indirect betrokken zijn bij het WO-onderwijs in Nederland. Gemiddelde leeftijd was ook 50+. Ik was volgens mij met twee anderen eind 20/begin 30.
Dit heeft niets met kortzichtigheid van groep X te maken. Ik spreek mensen uit alle lagen van onze samenleving en dit is mijn conclusie.
Dat is nu in een notendop de kern van het probleem. Boos over de toon of in dit geval: mijn persoonlijke conclusie op basis van inzichten die ik tot mijn 30ste heb verkregen? Niet zo interessant. Wees vooral boos op de status quo en op de mensen die het in stand houden.quote:Op zondag 16 juli 2023 22:58 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je begreep mijn reactie blijkbaar niet. Als jij dit soort absurde conclusies trekt ben je dermate kortzichtig dat ik de rest van de aanwezigen begrijp dat ze hun stem voor zich houden tot jij politiek wat volwassener bent.
Welke status quo?quote:Op zondag 16 juli 2023 23:05 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Dat is nu in een notendop de kern van het probleem. Boos over de toon of in dit geval: mijn persoonlijke conclusie op basis van inzichten die ik tot mijn 30ste heb verkregen? Niet zo interessant. Wees vooral boos op de status quo en op de mensen die het in stand houden.
Ook in die discussie schuilt potentieel een oordeel. Er is m.i. geen goed of fout. Daarom is het beter om het te houden bij de feiten: je mag volgens wet stemmen dus wie het doet hoeft er niet op aangesproken te worden. Wie het niet doet mag gerespecteerd worden voor zijn mening.quote:Op zondag 16 juli 2023 23:02 schreef Nober het volgende:
Waarom ga je stemmen bij verkiezingen in een land waar je niet woont?
Waarom maakt Nederland het mogelijk, afgezien van de Turkse ambassade, om te stemmen bij buitenlandse verkiezingen?
Ben je aan het droedelen?quote:Op zondag 16 juli 2023 23:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hoog opgeleide, Westers geöriënteerde, areligieuze, anti-Erdogan/Gülen/Grijze Wolven Turken in Nederland![]()
![]()
Maar jij houdt het toch in stand door dit soort kortzichtige gedachten te uiten?quote:Op zondag 16 juli 2023 23:05 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
Dat is nu in een notendop de kern van het probleem. Boos over de toon of in dit geval: mijn persoonlijke conclusie op basis van inzichten die ik tot mijn 30ste heb verkregen? Niet zo interessant. Wees vooral boos op de status quo en op de mensen die het in stand houden.
Ja soort van. Mijn manier van laten zien dat ik geen Turkofobie heb. Heb goede ervaringen met Turken uit die hoek.quote:
Lol, die partijen zijn nooit aan de macht geweest in Nederland. Het zijn partijen als VVD en D66 die de rechtsstaat en grondrechten hebben uitgehold.quote:Op zondag 16 juli 2023 22:36 schreef Gibraltar70 het volgende:
Eén persoon stak zijn hand op. Dus jullie hebben allemaal op rechts gestemd? En wie stemde op FVD? Op de PVV? Op JA21? Op BBB?
Dat zijn allemaal partijen die persvrijheid niet wensen, die instituten uithollen van binnenuit, die grondrechten willen schrappen, die xenofoob en racistisch zijn.
Niet alle Turken zijn zo.quote:Op woensdag 19 juli 2023 06:34 schreef NaarMensje het volgende:
Ik ben het wel eens met TS, Nederland barst van de racistjes.
Ik ken jouw dossier niet, dus ik ga niets over je roepen. Fijne avond!quote:
De meesten zijn goed ja. Mooie vrouwen ook.quote:
Heb er ooit 1 ontmoet die niet radicaal links is.quote:Op zondag 16 juli 2023 22:48 schreef Gibraltar70 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |