abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 14:07:38 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210673052
quote:
9s.gif Op maandag 18 september 2023 14:00 schreef aTypisch het volgende:

[..]
goeie
Ja hè vond ik ook, ook helemaal nooit eerder gebruikt als vergelijking, ben er best trots op.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 18 september 2023 @ 14:15:43 #177
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210673103
quote:
88s.gif Op maandag 18 september 2023 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Grappig stuk op linkedin: https://www.linkedin.com/(...)7107597647577796608/

Ontzettend bijzonder hoe mensen echt enorm in hun eigen bubbel kunnen leven :D Het stuk en de comments leest echt alsof iedereen maar investeert in huizen en dat dat nu kapot gemaakt wordt. Vooral het voorbeeld "de slager die een paar pandjes heeft voor zijn pensioen :D " Ik vraag me soms echt af hoe mensen in de wereld staan, er is in ieder geval ontzettend weinig voeling met gemiddelde mensen. Over de huurders wordt niet gesproken, over waarvoor er belasting betaald wordt ook niet, het is vooral één grote klacht die samen te vatten valt als "we verdienden bakken met geld maar met nieuwe regels minder boehoe". Dit stuk werd ook gedeeld door mensen die nu roepen alleen nog maar in bulgarije te gaan investeren :D Het is ook ontzettend bijzonder dat er de hele tijd omvloers bijgehaald wordt dat ze het echt niet voor hunzelf doen maar vooral voor "het land" en voor "de huurders" en voor "de middenstand" :') En dat wel klagen dat de echte huizen crisis komt omdat iedereen in nederland part time werkt :D Laat die paupers eens meer gaan verdienen zeg dan krijgen wij in ieder geval meer geld van ze door huren :D
Los van wat je van haar verhaal vindt - dat de overheid halverwege de spelregels rigoureus verandert is wel een dingetje natuurlijk.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 14:17:14 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210673111
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Los van wat je van haar verhaal vindt - dat de overheid halverwege de spelregels rigoureus verandert is wel een dingetje natuurlijk.
Halverwege wat? Is er een gegeven "spelduur"?

Je haalt een rendement uit een 'product', lees "je laat mensen meer betalen dan nodig is om dat een deel daarvan winst is voor jezelf door die mensen te overtuigen dat jij noodzakelijk bent in het systeem". Dat systeem ligt in een crisis, de alom bekende woningcrisis, toch blijf je aan deze crisis verdienen. Een beetje ondernemer denkt dan toch bij zichzelf nu maar goed het rendement veilig stellen want je weet nooit wanneer 'ze' het door gaan krijgen dat het zo niet kan en het rendement minder wordt. Daarnaast heb jij bij deze aangepaste regels de optie om te verkopen, en dat vinden ze in het artikel erg, niet omdat ze moeten verkopen (met winst) maar wel omdat ze niet doorlopend rendement kunnen opstrijken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bosbeetle op 18-09-2023 14:23:04 ]
pi_210673144
quote:
88s.gif Op maandag 18 september 2023 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
De zaken in de O.G.-wereld liepen (en lopen) gewoon de spuigaten uit. Daarin had al eerder ingegrepen moeten worden. Nu zijn het de grootste pandenbezitters die "huilen met de wolven in het bos".
Op zaterdag 22 april 2023 13:43 schreef r_one het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210673203
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2023 13:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dit hele topic staat vol met geklaag. Maar een praktisch voorbeeld van haar is not done?
Nee hoor, terechte klacht.
pi_210673206
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 13:36 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nee. Alleen de underdog mag klagen, dat is toch normaal. Waarbij ik dus wel hoop dat dit soort woningen terug de markt in komen. Wonen is een levensbehoefte, geen verdienmodel.
Die huizen zijn al in de markt. In de huurmarkt. Niet iedereen kan/wil een huis kopen en als je op de woonstichtingen moet wachten...
pi_210673208
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:28 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee hoor, terechte klacht.
Ik vind de aanval op huisbezit (ook als extra) erg vreemd.

Eindstand van minder huizenbezit is meer in handen van (een paar) coöperaties. Zeg maar professionele 'huisjesmelkers'
hoi
pi_210673215
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2023 14:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Eindstand van minder huizenbezit is meer in handen van (een paar) coöperaties. Zeg maar professionele 'huisjesmelkers'
Ja, en daar moeten mensen lang op een huis wachten en ze voorzien niet echt in de behoefte van mensen die zich (nog) niet aan één plek willen binden.
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 14:34:32 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210673247
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die huizen zijn al in de markt. In de huurmarkt. Niet iedereen kan/wil een huis kopen en als je op de woonstichtingen moet wachten...
Het probleem zit hem in dat deze mensen na invoering van extra belasting zeggen, nu worden de huren alleen maar duurder (het land gaat kapot), in plaats van, dan hebben we minder rendement op deze woningen. Hoe dan ook komen ze er zelf prima uit, het is dus klagen bij proxy maar aan de andere kant wel geld verdienen aan andermans eerste levensbehoefte.
pi_210673254
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, en daar moeten mensen lang op een huis wachten en ze voorzien niet echt in de behoefte van mensen die zich (nog) niet aan één plek willen binden.
als die huisjesmelkers hun huis verkopen hoef je je in je eigen woonplaats niet al op je tweede levensjaar in te schrijven voor een plekje als je 20 bent, maar kun je wachten tot misschien wel je vijfde verjaardag _O_

#thedream
#destroyallmarkets
hoi
pi_210673265
quote:
88s.gif Op maandag 18 september 2023 14:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het probleem zit hem in dat deze mensen na invoering van extra belasting zeggen, nu worden de huren alleen maar duurder (het land gaat kapot), in plaats van, dan hebben we minder rendement op deze woningen. Hoe dan ook komen ze er zelf prima uit, het is dus klagen bij proxy maar aan de andere kant wel geld verdienen aan andermans eerste levensbehoefte.
Waarom is het volgens jou een probleem dat iemand desgevraagd uitlegt hoe dit hun situatie verandert (in dit geval in negatieve zin)?

Het is niet inherent fout om iets te bezitten wat een ander ook wil, lijkt me.
hoi
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 14:36:52 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210673267
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2023 14:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Die aan heel andere regels gebonden zijn dan de particuliere sector.
pi_210673278
Een noob vraag, maar ik heb een (in mijn ogen) mooi huis bezichtigd dat te koop staat voor 620k. WOZ in 2022 was 585k.

Nu is mijn partner niet overtuigd van de vraagprijs, en wilt maximaal 570 bieden. Dus 50.000 onder de koopprijs. Er is verder niet iets mis met het huis, we zouden wel wat kleine zaken moeten veranderen (vloer, etc) maar het is zeker leefbaar en modern.

Nu denk ik, dan kunnen we beter helemaal niet bieden want dit lijkt mij niet realistisch en ook eventueel gaan we zo niet direct op goede voet verder met deze verkoop makelaar lijkt mij?

Vergelijkbare huizen zijn niet voor zo'n lager bedrag verkocht. Wel soms iets onder de vraagprijs maar geen 50k...

Maar ik weet ook niet in hoeverre we het toch kunnen proberen.. iemand advies?
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 14:38:29 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210673279
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2023 14:36 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Waarom is het volgens jou een probleem dat iemand desgevraagd uitlegt hoe dit hun situatie verandert (in dit geval in negatieve zin)?

Het is niet inherent fout om iets te bezitten wat een ander ook wil, lijkt me.
Het probleem is niet dat ze uitleggen hoe dit de situatie verandert, het probleem is dat ze de schuld van een mede door hun ontstaan probleem bij de overheid (deels terecht) en de huurders van hun panden (onterecht) leggen, en hun eigen deel erin onderbelichten/negeren.
pi_210673288
quote:
88s.gif Op maandag 18 september 2023 14:34 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Door veel op te trekken naar zeg maar sociale huur, probeert Hugoshenko dat wel te voorkomen. Maar ja, als ik dan een Nederlands koppel heb dat wil huren (met het risico dat ze gaan klagen om de huur omlaag te krijgen) of een paar Roemenen die initieel al een stuk meer willen betalen...
pi_210673296
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2023 14:35 schreef aTypisch het volgende:

[..]
als die huisjesmelkers hun huis verkopen hoef je je in je eigen woonplaats niet al op je tweede levensjaar in te schrijven voor een plekje als je 20 bent, maar kun je wachten tot misschien wel je vijfde verjaardag _O_

#thedream
#destroyallmarkets
Dat ja. En mensen die niet aan een plek gebonden (willen) zijn, vallen helemaal buiten de boot. Zie maar wat te huren als je tijdelijk ergens aan de slag bent of zo.
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 14:40:33 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210673302
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 14:38 schreef Kiwi7 het volgende:
Een noob vraag, maar ik heb een (in mijn ogen) mooi huis bezichtigd dat te koop staat voor 620k. WOZ in 2022 was 585k.

Nu is mijn partner niet overtuigd van de vraagprijs, en wilt maximaal 570 bieden. Dus 50.000 onder de koopprijs. Er is verder niet iets mis met het huis, we zouden wel wat kleine zaken moeten veranderen (vloer, etc) maar het is zeker leefbaar en modern.

Nu denk ik, dan kunnen we beter helemaal niet bieden want dit lijkt mij niet realistisch en ook eventueel gaan we zo niet direct op goede voet verder met deze verkoop makelaar lijkt mij?

Vergelijkbare huizen zijn niet voor zo'n lager bedrag verkocht. Wel soms iets onder de vraagprijs maar geen 50k...

Maar ik weet ook niet in hoeverre we het toch kunnen proberen..
Dit is geheel afhankelijk van plek en staat van het huis, iemand die daar het beste iets serieus over kan zeggen is een aankoop makelaar. Ik zou niet te bang zijn om in een slecht daglicht bij een verkoopmakelaar te staan, die zien genoeg vreemde biedingen etc. Maar ik heb meer verstand van microscopen. :D
pi_210673321
quote:

Het staat je vrij om lager te bieden. Je biedt wat jij een goed openingsbod vindt, dan moet de verkoper maar kijken wat 'ie er mee gaat doen.

Geen idee waar die kiet staat, maar als dat in Limburg of het noorden is, zie 'm dan maar snel te verkopen.

Je hoeft ook geen vriendjes te worden met de verkoopmakelaar. Die werkt voor de verkopers, niet voor jou. Zijn doel is gewoon om zo snel mogelijk zoveel mogelijk courtage binnen te hengelen.
pi_210673327
quote:

Ik zou je woonhuis vooral benaderen met: wil ik hier wonen en kan ik dat (ruim) bekostigen?

De vraagprijs is belangrijk, maar als alle andere vakjes kloppen zou ik mij niet blindstaren daar op.
hoi
pi_210673348
quote:
88s.gif Op maandag 18 september 2023 14:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het probleem is niet dat ze uitleggen hoe dit de situatie verandert, het probleem is dat ze de schuld van een mede door hun ontstaan probleem bij de overheid (deels terecht) en de huurders van hun panden (onterecht) leggen, en hun eigen deel erin onderbelichten/negeren.
Het zegt genoeg dat je een individuele marktparticipant schuldig wil noemen. Wat kan zij er nou aan doen dan?
hoi
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 14:52:17 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210673395
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2023 14:45 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Het zegt genoeg dat je een individuele marktparticipant schuldig wil noemen. Wat kan zij er nou aan doen dan?
Een drie paginas lang stuk schrijven op linkedin over het onrecht dat haar aangedaan wordt door deze boze maatschappij, waar je niet eens meer fatsoenlijk een vastgoedonderneming kan runnen, zonder daarvoor belast te worden.
pi_210673503
quote:
88s.gif Op maandag 18 september 2023 14:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Een drie paginas lang stuk schrijven op linkedin over het onrecht dat haar aangedaan wordt door deze boze maatschappij, waar je niet eens meer fatsoenlijk een vastgoedonderneming kan runnen, zonder daarvoor belast te worden.
Belast worden vind ik op zich prima, maar dan wel op daadwerkelijk rendement. En niet op een fictief rendement dat je in de praktijk vaak niet haalt.
  maandag 18 september 2023 @ 15:13:41 #198
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210673553
quote:
88s.gif Op maandag 18 september 2023 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je haalt een rendement uit een 'product', lees "je laat mensen meer betalen dan nodig is om dat een deel daarvan winst is voor jezelf door die mensen te overtuigen dat jij noodzakelijk bent in het systeem".
Je bent van mening dat de huurmarkt onnodig is?

quote:
Dat systeem ligt in een crisis, de alom bekende woningcrisis, toch blijf je aan deze crisis verdienen.
We hebben ook een klimaatcrisis waaraan verdiend wordt. En een migrantencrisis. En een arbeiderscrisis.
Verdienen heel veel mensen ook HEEL VEEL geld aan.

Waarom zouden particuliere verhuurders opeens daar afstand van moeten doen omdat er een crisis is en de rest niet?

quote:
Een beetje ondernemer denkt dan toch bij zichzelf nu maar goed het rendement veilig stellen want je weet nooit wanneer 'ze' het door gaan krijgen dat het zo niet kan en het rendement minder wordt.
Er zijn 2 soorten rendement - eenmalig rendement en rendement vanwege een belegging of anderzijdig investeren. Je eenmalige rendement krijg je als je je huis verkoopt, je doorlopend rendement als je het huis wat je nu verhuurd onderhoudt en netjes bijhoudt.

Wat jij nu zegt is dat mensen maar gewoon moeten verkopen omdat de spelregels binnen een jaar zeer ongunstig zijn geworden, omdat het eenmalige rendement toch wel hoog genoeg is. Klinkt niet echt als een heel logisch argument anders dan dat het afgunst is.

quote:
Daarnaast heb jij bij deze aangepaste regels de optie om te verkopen, en dat vinden ze in het artikel erg, niet omdat ze moeten verkopen (met winst) maar wel omdat ze niet doorlopend rendement kunnen opstrijken.
Als je een huurhuis wil verkopen met huurders er nog in krijg je dus bij lange na niet dat eenmalige rendement waar jij hierboven over praat. Dus zo eenvoudig om te verkopen is het niet.
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
  maandag 18 september 2023 @ 15:15:15 #199
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210673576
quote:
88s.gif Op maandag 18 september 2023 14:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
In NL is nog geen 10% van de huizen in Nederland in handen van particuliere verhuurders. Dat je hun de schuld van de huizencrisis die toch echt door een slappe overheid al 30 jaar lang veroorzaakt geeft is nogal kortzichtig.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-ze-aan-woningcrisis
pi_210673594
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2023 15:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
In NL is nog geen 10% van de huizen in Nederland in handen van particuliere verhuurders. Dat je hun de schuld van de huizencrisis die toch echt door een slappe overheid al 30 jaar lang veroorzaakt geeft is nogal kortzichtig.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-ze-aan-woningcrisis
De realiteit maakt niet uit in de oorlog tegen bezit (van een ander)
hoi
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')