abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:00:06 #151
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_210383302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Inderdaad. Erfenis, oud huis met achterstallig onderhoud, enige bod na 8 weken, recessie. Ik zou er vanaf willen zijn. Sterker nog: zo hebben wij het met mijn vaders huis gedaan en we hebben er geen moment spijt van gehad. We verkochten het huis aan het begin van de kredietcrisis en de prijzen daalden erna alleen maar verder. Maar dat wisten we toen allemaal natuurlijk niet.
Ja gewoon weg=weg, hoppatee. Scheelt je een hoop gezeik.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:58:15 #152
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210384092
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Even laten kijken wat dat belastingtechnisch voor gevolgen heeft, qua erfbelasting.
Dat is gelukkig allang geregeld, woning is al verdeeld maar werd nog bewoond door een 4e eigenaar die had vruchtgebruik (broers/zussen opa/oma lang verhaal :)) als de toko verkocht is is straks eindelijk die hele zaak afgewikkeld.
Dum de dum
pi_210384099
Het verhaal uit mijn nabije omgeving van erfgenamen die dachten de hoofdprijs te kunnen vangen en vervolgens jaren met dat onbewoonde huis in hun maag zaten zal me altijd bijblijven. Onderhoud moeten plegen, de tuin (laten) bijhouden, elke open huizen route vol hoop zitten wachten op kijkers, drama was het
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:09:24 #154
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210384295
De tuin heb ik nu al 2x gedaan ja :D

Daar is, net als thuis, niet tegenaan te werken met om de week 25°C+ en 25mm+ , van et weekeind weer eens kijken idd.
Dum de dum
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:21:21 #155
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_210384479
De woz-waarde is van 1 januari 2022; inmiddels zijn de prijzen (behoorlijk) gedaald.
pi_210384509
Als ik dit voorjaar ons oude huis voor de WOZ had kunnen verkopen dan had ik een gat in de lucht gesprongen.
pi_210384863
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 17:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Daar hebben de energieprijzen van het afgelopen jaar wel een einde aan gemaakt.
Dit ja, vrienden van mij hebben zo'n hut gekocht twee jaar geleden, voor 2,5 ton verbouwd en nu betalen ze zich ondanks HR+ glas blauw aan energie. De spouwmuur zit namelijk vol rotzooi en kan daardoor niet geïsoleerd worden, en als kers op de taart passen er ook hooguit zes zonnepanelen op het dak :')
pi_210387995
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 12:36 schreef Sledgehammer. het volgende:

Wel lekker makkelijk afgeven op jonge mensen die gewoon een leuk huis willen (heus niet visgraat en stalen deur gezeik), terwijl er gewoonweg een tekort is aan huizen. Mensne mogen daarvan balen als ze willen.
Neu, het is lekker makkelijk om alles te willen zonder te bedenken hoe de wereld momenteel in elkaar zit. :) Je ziet dat goed terug in het programma, een bak met eisen en wensen die totaal niet realistisch zijn. Het is natuurlijk ook de tiktok/instagram generatie die alleen maar mooie beelden gevoed zijn, maar niet snappen dat het echte leven toch ook echt hard werken is voor dergelijke wensen. :Y
pi_210388110
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 22:20 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Neu, het is lekker makkelijk om alles te willen zonder te bedenken hoe de wereld momenteel in elkaar zit. :) Je ziet dat goed terug in het programma, een bak met eisen en wensen die totaal niet realistisch zijn. Het is natuurlijk ook de tiktok/instagram generatie die alleen maar mooie beelden gevoed zijn, maar niet snappen dat het echte leven toch ook echt hard werken is voor dergelijke wensen. :Y
En je denkt niet dat er niet geknipt, geframed en gestuurd is?
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:53:39 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210388617
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 22:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En je denkt niet dat er niet geknipt, geframed en gestuurd is?
Die gruwelijke Gers deuren zeker wel, maar het willen van een jaren 30 woning en een visgraatvloertje is over het algemeen vrij standaard, en gezien die stalen deuren hip zijn denken ze dat ze dat ook willen.
Ik denk dat er ook echt niemand zit te springen om een lelijke trap van de trappensposor.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210390049
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 18:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Het verhaal uit mijn nabije omgeving van erfgenamen die dachten de hoofdprijs te kunnen vangen en vervolgens jaren met dat onbewoonde huis in hun maag zaten zal me altijd bijblijven. Onderhoud moeten plegen, de tuin (laten) bijhouden, elke open huizen route vol hoop zitten wachten op kijkers, drama was het
Onbewoond huis wordt ook object voor vandalisme en inrekers. Been there, seen that.
Op zaterdag 22 april 2023 13:43 schreef r_one het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210390056
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 19:55 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dit ja, vrienden van mij hebben zo'n hut gekocht twee jaar geleden, voor 2,5 ton verbouwd en nu betalen ze zich ondanks HR+ glas blauw aan energie. De spouwmuur zit namelijk vol rotzooi en kan daardoor niet geïsoleerd worden, en als kers op de taart passen er ook hooguit zes zonnepanelen op het dak :')
Die rotzooi kan je eruit halen.
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210472142
pi_210474616
Met 'groepscontracten' 3700 euro aan huur vangen voor een volledig huis ipv 1000 euro.
Da's best een lekker rendement.

Huisbazen kunnen meer huur vragen door regels te omzeilen
https://nos.nl/artikel/24(...)r-regels-te-omzeilen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210478371
dat is toch een oud systeem? zo woonde ik 20 jaar geleden. Wel was het een sociale huurwoning, dus was het hopen dat een huisgenoot 23 werd (en hoofdhuurder wilde worden) zodat je huurtoeslag kon krijgen.
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 10:25:39 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210671137
Grappig stuk op linkedin: https://www.linkedin.com/(...)7107597647577796608/

Ontzettend bijzonder hoe mensen echt enorm in hun eigen bubbel kunnen leven :D Het stuk en de comments leest echt alsof iedereen maar investeert in huizen en dat dat nu kapot gemaakt wordt. Vooral het voorbeeld "de slager die een paar pandjes heeft voor zijn pensioen :D " Ik vraag me soms echt af hoe mensen in de wereld staan, er is in ieder geval ontzettend weinig voeling met gemiddelde mensen. Over de huurders wordt niet gesproken, over waarvoor er belasting betaald wordt ook niet, het is vooral één grote klacht die samen te vatten valt als "we verdienden bakken met geld maar met nieuwe regels minder boehoe". Dit stuk werd ook gedeeld door mensen die nu roepen alleen nog maar in bulgarije te gaan investeren :D Het is ook ontzettend bijzonder dat er de hele tijd omvloers bijgehaald wordt dat ze het echt niet voor hunzelf doen maar vooral voor "het land" en voor "de huurders" en voor "de middenstand" :') En dat wel klagen dat de echte huizen crisis komt omdat iedereen in nederland part time werkt :D Laat die paupers eens meer gaan verdienen zeg dan krijgen wij in ieder geval meer geld van ze door huren :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210671246
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2023 18:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Het is ook bijna een garantie op onderling gezeik, lijkt me.
pi_210671793
quote:
88s.gif Op maandag 18 september 2023 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:

Ontzettend bijzonder hoe mensen echt enorm in hun eigen bubbel kunnen leven :D Het stuk en de comments leest echt alsof iedereen maar investeert in huizen en dat dat nu kapot gemaakt wordt. Vooral het voorbeeld "de slager die een paar pandjes heeft voor zijn pensioen :D " Ik vraag me soms echt af hoe mensen in de wereld staan, er is in ieder geval ontzettend weinig voeling met gemiddelde mensen. Over de huurders wordt niet gesproken, over waarvoor er belasting betaald wordt ook niet, het is vooral één grote klacht die samen te vatten valt als "we verdienden bakken met geld maar met nieuwe regels minder boehoe". Dit stuk werd ook gedeeld door mensen die nu roepen alleen nog maar in bulgarije te gaan investeren :D Het is ook ontzettend bijzonder dat er de hele tijd omvloers bijgehaald wordt dat ze het echt niet voor hunzelf doen maar vooral voor "het land" en voor "de huurders" en voor "de middenstand" :') En dat wel klagen dat de echte huizen crisis komt omdat iedereen in nederland part time werkt :D Laat die paupers eens meer gaan verdienen zeg dan krijgen wij in ieder geval meer geld van ze door huren :D
Laatst hier op de radio in het nieuws een item over gestegen hypotheek-rente en dat zoveel mensen daardoor in de problemen komen (onze buren gaan £1000 meer per maand betalen bijv, hij zoekt nu een andere baan). Lieten ze een vrouw aan het woord die klaagde dat de huur van haar verhuurhuis nu niet meer de hypotheek dekt van dat huis. Verkoop het dan troela, als je het voor 2020 hebt gekocht heb je er aardig rendement over en mag je niet klagen imo.
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 11:48:39 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210671837
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 11:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Laatst hier op de radio in het nieuws een item over gestegen hypotheek-rente en dat zoveel mensen daardoor in de problemen komen (onze buren gaan £1000 meer per maand betalen bijv, hij zoekt nu een andere baan). Lieten ze een vrouw aan het woord die klaagde dat de huur van haar verhuurhuis nu niet meer de hypotheek dekt van dat huis. Verkoop het dan troela, als je het voor 2020 hebt gekocht heb je er aardig rendement over en mag je niet klagen imo.
Ja dat :D
pi_210672514
quote:
88s.gif Op maandag 18 september 2023 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:

Ik hoop dat het waar is en dat Hugo de Jonge dit soort graftakken aanpakt. Die huizen die ze bezitten moeten doorstromen naar de markt en niet worden gemolken.
pi_210672598
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 11:45 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dit hele topic staat vol met geklaag. Maar een praktisch voorbeeld van haar is not done?
hoi
pi_210672600
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 12:58 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ik hoop dat het waar is en dat Hugo de Jonge dit soort graftakken aanpakt. Die huizen die ze bezitten moeten doorstromen naar de markt en niet worden gemolken.
koekoek
hoi
pi_210672842
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2023 13:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dit hele topic staat vol met geklaag. Maar een praktisch voorbeeld van haar is not done?
Nee. Alleen de underdog mag klagen, dat is toch normaal. Waarbij ik dus wel hoop dat dit soort woningen terug de markt in komen. Wonen is een levensbehoefte, geen verdienmodel.
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 13:58:21 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210672991
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2023 13:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ja je mag best klagen dat je lamborgini niet over een drempel kan, maar dan mag je ook verwachten dat mensen daar wat van vinden :D
pi_210672999
quote:
88s.gif Op maandag 18 september 2023 13:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja je mag best klagen dat je lamborgini niet over een drempel kan, maar dan mag je ook verwachten dat mensen daar wat van vinden :D
goeie
hoi
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')