Ook al (afspraken voor) bezichtigingen? De (uitgeleefde) keet die ik dec. vorig jaar verkocht, had gelijk 3 - 4 bezichtigingen (wrsch. via bevriende aankoopmakelaars) en daarna werd het weken stil.quote:Op woensdag 19 juli 2023 13:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Hier staat de toko nu ~5wk op funda, 3300 keer bekeken en twintigtalkeer bewaard. Geen idee of dat goed of slecht is?
Als het niet verkocht is niet nee.quote:Op woensdag 19 juli 2023 13:29 schreef Fe2O3 het volgende:
Hier staat de toko nu ~5wk op funda, 3300 keer bekeken en twintigtalkeer bewaard. Geen idee of dat goed of slecht is?
quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:35 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Waarom is de winst voor de fiscus hoger ?
Als je schuld niet als eigen woning schuld definieert neem je hem mee in eigen woning reserve bij vervreemding van de eigen woning.quote:Artikel 3.119aa. Eigenwoningreserve 7
1Bij de vervreemding van een eigen woning wordt het vervreemdingssaldo eigen woning toegevoegd aan de eigenwoningreserve. Onder vervreemdingssaldo eigen woning wordt verstaan de waarde van de tegenprestatie bij de vervreemding van een eigen woning, verminderd met de kosten ter zake van die vervreemding en verminderd met de eigenwoningschuld voor de woning. Voor de toepassing van de eerste en tweede volzin wordt tot de eigenwoningschuld mede gerekend het bedrag van de verlaging, bedoeld in artikel 3.119a, vierde lid, en het bedrag dat op grond van artikel 3.119a, zesde lid, onderdeel b, niet tot de eigenwoningschuld behoort.
Of 3000 van 3300 hits afkomstig zijn uit het 'opmerkelijke foto's van Funda'-topic.quote:Op woensdag 19 juli 2023 15:53 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Als het niet verkocht is niet nee.
Voor een hypotheek heb je een huis nodig dat je wilt kopen, meer dan alleen een adres, een inkomen en een bank die je hem wilt verstrekken. Meeste banken gaan geen hypotheek geven voor een huis in het buitenland, maar als je een bank in X vraagt een hypotheek te verstrekken voor een huis in X, en je kan een contract en inkomen laten zien is dat waarschijnlijk geen probleem.quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
Kan je eigenlijk een hypotheek krijgen als je in een ander EU land remote werkt maar wel een Nederlands adres hebt ?
Ja hypotheek is bij een bank in het land waar het huis in kwestie staat dus in dit geval bij de abnquote:Op woensdag 19 juli 2023 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Voor een hypotheek heb je een huis nodig dat je wilt kopen, meer dan alleen een adres, een inkomen en een bank die je hem wilt verstrekken. Meeste banken gaan geen hypotheek geven voor een huis in het buitenland, maar als je een bank in X vraagt een hypotheek te verstrekken voor een huis in X, en je kan een contract en inkomen laten zien is dat waarschijnlijk geen probleem.
Als je mening al vaststaat, waarom vraag je dan?quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja hypotheek is bij een bank in het land waar het huis in kwestie staat dus in dit geval bij de abn
Abn zei dat ik wel echt een NL woonadres nodig heb om te kopen ik had ze gebeld toen ik nog een baan had
Daarna vroeg hij of mijn vaderrrrwwww me niet financieel kan steunen bij de aankoop van de woning (been).
Nee of het wel kan als je werkadres in een ander EU land is maar je woonadres wel in Nederlandquote:Op woensdag 19 juli 2023 17:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je mening al vaststaat, waarom vraag je dan?
In theorie kan het zeker, zolang je een vast inkomen hebt waarmee je binnen de normen een hypotheek kunt betalen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 17:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee of het wel kan als je werkadres in een ander EU land is maar je woonadres wel in Nederland
Heb je een intentieverklaring? Mijn ervaring is dat de mogelijkheden tegen vallenquote:Op woensdag 19 juli 2023 21:21 schreef Pinuts het volgende:
Vraag hierover trouwens; ik werk bij de overheid. In principe krijg je na ieder dienstjaar er een salaristrede bij. Bij mij zal dit in september zijn. In mijn CAO staat dat in principe iedereen er per dienstjaar een salaristrede bij krijgt. Klopt het dat dit mee te nemen is in de hypotheek? Meer mensen deze ervaring binnen de overheid? Dit gezien salarisverhoging bij de overheid meestal 'automatisch' gaat ipv via onderhandelingen.
De meeste banken financieren in beginsel alleen huizen waar je zelf in gaat wonen (tenzij je een speciale hypotheek met meestal hogere rente neemt.) En ze willen zekerheid omtrent je inkomen. Dus als jij met een contract van werk in Ierland een huis in Nederland wilt kopen, zal de bank zich gaan afvragen hoe dit matcht. Het is niet alsof je een huis in Bergen op Zoom koopt met een werkgever in Antwerpen wat qua woon-werkverkeer aannemelijk is. En als je altijd remote werkt, zullen ze daar ook zekerheid over willen hebben, bijvoorbeeld door te laten zien dat je hier al woont en toch die baan in Ierland hebt.quote:Op woensdag 19 juli 2023 16:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ja hypotheek is bij een bank in het land waar het huis in kwestie staat dus in dit geval bij de abn
Abn zei dat ik wel echt een NL woonadres nodig heb om te kopen ik had ze gebeld toen ik nog een baan had
Daarna vroeg hij of mijn vaderrrrwwww me niet financieel kan steunen bij de aankoop van de woning (been).
Nog niet achteraan geweest. Wil morgen even P&O bellen wat de opties zijn. Ook geen idee wie zoiets moet afgeven, P&O/mijn leidinggevende/nog iemand anders? In principe is het gewoon in de CAO vastgelegd dat je ieder jaar een trede omhoog gaat (tenzij heel slecht functioneren). Werkgeversverklaring dien ik ook gewoon via intranet in en krijg dan een verklaring van iemand ergens aan de andere kant van het land.quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:25 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Heb je een intentieverklaring? Mijn ervaring is dat de mogelijkheden tegen vallen
Het moet een onvoorwaardelijke loonsverhoging zijn, die al toegezegd is. En die toezegging incl dat het onvoorwaardelijk is moet schriftelijk door de werkgever verklaard worden. Uit mijn hoofd denk ik dat de werkgeversverklaring dan ook voor het hogere salaris ingevuld moet worden, maar het is 5 jaar geleden dat ik dit werk deed dus dat zou ik vooral even bij je hypotheekadviseur checken tzt.quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:21 schreef Pinuts het volgende:
Vraag hierover trouwens; ik werk bij de overheid. In principe krijg je na ieder dienstjaar er een salaristrede bij. Bij mij zal dit in september zijn. In mijn CAO staat dat in principe iedereen er per dienstjaar een salaristrede bij krijgt. Klopt het dat dit mee te nemen is in de hypotheek? Meer mensen deze ervaring binnen de overheid? Dit gezien salarisverhoging bij de overheid meestal 'automatisch' gaat ipv via onderhandelingen.
Klinkt als rijk. Reken er maar niet opquote:Op woensdag 19 juli 2023 21:29 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Nog niet achteraan geweest. Wil morgen even P&O bellen wat de opties zijn. Ook geen idee wie zoiets moet afgeven, P&O/mijn leidinggevende/nog iemand anders? In principe is het gewoon in de CAO vastgelegd dat je ieder jaar een trede omhoog gaat (tenzij heel slecht functioneren). Werkgeversverklaring dien ik ook gewoon via intranet in en krijg dan een verklaring van iemand ergens aan de andere kant van het land.
Dit is echt zo afhankelijk van de hypotheekbank. Vaak zijn banken die dit soort dingen doen niet de goedkoopstequote:Op woensdag 19 juli 2023 23:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb ook zoiets aan de hand gehad (semi-overheid, universiteit) en in adviesgesprek werd aangegeven dat als de loonsverhoging binnen 3 maanden in zou gaan en ik met caotekst kon ondersteunen dat dit zou gebeuren, dan konden ze het hogere bedrag meenemen. Hoe het zit met de werkgeversverklaring (of die dan ook over hogere bedrag afgegeven moest worden) weet ik niet zeker, want ik werd niet ingeloot op het project destijds dus heeft nooit tot een hypotheekaanvraag geleid. Kan natuurlijk wel zijn dat per bank verschilt hoe ze hiermee omgaan.
Tja, als het het verschil maakt tussen wel of niet genoeg kunnen lenen om een huis te kunnen kopen, dan is het waarschijnlijk wat minder erg dat dat dan niet met de allerlaagste rente is.quote:Op donderdag 20 juli 2023 01:16 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dit is echt zo afhankelijk van de hypotheekbank. Vaak zijn banken die dit soort dingen doen niet de goedkoopste
Dit is een retorische vraag neem ik aan??quote:Op donderdag 20 juli 2023 03:05 schreef sirdanilot het volgende:
Wat is er om zin in te hebben als je geen betaalbare woning kan krijgen dan
Dat is zeker waar. Maar wilde het ook alleen meegeven als overdenking.quote:Op donderdag 20 juli 2023 03:52 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Tja, als het het verschil maakt tussen wel of niet genoeg kunnen lenen om een huis te kunnen kopen, dan is het waarschijnlijk wat minder erg dat dat dan niet met de allerlaagste rente is.
quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:51 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, offtopic geblaat is weer weg (sorry @:Fe2O3, jouw post was een reactie daar op en is dus om die reden ook weg).
Game on.
Werd bij ons niet meegenomen. Mijn vrouw werkt ook bij de overheid en zelfs de cao verhoging die reeds bekend was werd niet meegenomen.quote:Op woensdag 19 juli 2023 21:21 schreef Pinuts het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |