Je energieboer verdient minder aan jequote:Op dinsdag 19 september 2023 06:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wat is het nadeel van je huis isoleren dan? Behalve dat Bosbeetle dat nadenken over geld vindt.
En de tvt voor isolatie is idioot lang. 10 a 15+ jaar voor de meeste maatregelen. Sommige gaan 20 a 30+ jaar duren. Eigenlijk niet interessant vanuit dat oogpunt voor een huiseigenaar. En als je huis van voor de oorlog is dan is eigenlijk al meestal niet meer rendabel binnen je eigen leven om te doen ...quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je energieboer verdient minder aan je
Ik vermoed dat in de toekomst de tvt wel korter wordt. De overheid heeft immers als beleid om gas stapsgewijs steeds duurder te maken dmv accijns om het gebruik ervan te ontmoedigen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:39 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
En de tvt voor isolatie is idioot lang. 10 a 15+ jaar voor de meeste maatregelen. Sommige gaan 20 a 30+ jaar duren. Eigenlijk niet interessant vanuit dat oogpunt voor een huiseigenaar. En als je huis van voor de oorlog is dan is eigenlijk al meestal niet meer rendabel binnen je eigen leven om te doen ...
Al vind ik dat een terugverdientijd op bijv. HR++ glas vanaf dubbelglas die 5 a 10 jaar zal zijn dat je ook direct wooncomfort ervoor terug krijgt naast je besparing. Dat is lastig in centjes uit te drukken natuurlijk, maar weegt zeker wel mee. En het verhoogt je woningwaarde (niet die meneer van de WOZ taxaties vertellen als ze vragen stellen) dat kan je ook als een voor, of nadeel, zien.
Elke 3 jaar een tonnetje klopt wel ja.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Het huis van mijn schoonmoeder dat we bijna 6 jaar geleden hebben verkocht is onlangs weer verkocht voor 2 ton meerer is niet veel in geinvesteerd door de toenmalige kopers: ze hebben overal pvc op de vloeren laten leggen, een muurtje doorgebroken om van 2 kleine slaapkamers 1 grote te maken, 1 binnendeur vervangen en 2/3 van de tuintegels verwijderd om er een grasveld en 2 borders van te maken. Best aardige winst dacht ik zo.
Da’s ons niet gelukt hoor in ongeveer dezelfde periodequote:Op dinsdag 19 september 2023 10:04 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Elke 3 jaar een tonnetje klopt wel ja.
wat is het probleem?quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Het huis van mijn schoonmoeder dat we bijna 6 jaar geleden hebben verkocht is onlangs weer verkocht voor 2 ton meerer is niet veel in geinvesteerd door de toenmalige kopers: ze hebben overal pvc op de vloeren laten leggen, een muurtje doorgebroken om van 2 kleine slaapkamers 1 grote te maken, 1 binnendeur vervangen en 2/3 van de tuintegels verwijderd om er een grasveld en 2 borders van te maken. Best aardige winst dacht ik zo.
Zeg ik dat er een probleem is? Ik vind het opvallend, ik had niet het idee dat de huizenmarkt alweer dusdanig in de lift zat. Het is ook echt snel verkocht, net als destijdsquote:
Ik heb nog nooit gehoord can die regel en nog nooit gehoord dat dat mensen gelukt isquote:Op dinsdag 19 september 2023 10:04 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Elke 3 jaar een tonnetje klopt wel ja.
Bij mij in tijd x3 en de winst een derdequote:Op dinsdag 19 september 2023 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Da’s ons niet gelukt hoor in ongeveer dezelfde periode
6 jaar geleden is 2017. Daarna is de gekte ontstaan dus zo opvallend is die 2 ton toch niet.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zeg ik dat er een probleem is? Ik vind het opvallend, ik had niet het idee dat de huizenmarkt alweer dusdanig in de lift zat. Het is ook echt snel verkocht, net als destijds
Het is geen gekte. Er is woningschaarste, dat drijft de prijs op. Simpele economie hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:55 schreef laziness het volgende:
[..]
6 jaar geleden is 2017. Daarna is de gekte ontstaan dus zo opvallend is die 2 ton toch niet.
Wij zijn in 7 jaar tijd naar 3 ton meer gegaan qua vraagprijs. Nieuwbouw dus ik heb er in die 7 jaar letterlijk niks in aangepast eigenlijk behalve een behangetje.
Oh, er was in 2012, toen niemand je huis voor een habbekrats wilde kopen, geen schaartste?quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:05 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het is geen gekte. Er is woningschaarste, dat drijft de prijs op. Simpele economie hoor.
Wat mij betreft is de lage rente toch de grootste boosdoener van de hoge prijzen. De woningschaarste helpt niet mee maar die was er daarvoor ook al.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:05 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het is geen gekte. Er is woningschaarste, dat drijft de prijs op. Simpele economie hoor.
Dit.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat mij betreft is de lage rente toch de grootste boosdoener van de hoge prijzen. De woningschaarste helpt niet mee maar die was er daarvoor ook al.
Er was toen een economische crisis lieverd.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, er was in 2012, toen niemand je huis voor een habbekrats wilde kopen, geen schaartste?
Ook. Maar we verdienen ook meer. De economie draait als een tierelier.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat mij betreft is de lage rente toch de grootste boosdoener van de hoge prijzen. De woningschaarste helpt niet mee maar die was er daarvoor ook al.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:27 schreef CoolGuy het volgende:
Dat hautaine toontje kan best achterwege blijven.
Ik weet het, maar er was niet minder schaarste.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:27 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Er was toen een economische crisis.
Lees je even in mbt aflossingsvrije hypotheken en waarom dat nu niet meer mogelijk is voor het gehele bedrag.
Ik meen me een nieuwsbericht op AD.nl nog over die periode (mogelijk veel eerder nog, maar zeker 20xx) dat mensen gratis autos en keukens bij hun flatje aanboden. En zelfs toen kregen ze de toko niet verkocht.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, er was in 2012, toen niemand je huis voor een habbekrats wilde kopen, geen schaartste?
Klopt het was drama.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:33 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ik meen me een nieuwsbericht op AD.nl nog over die periode (mogelijk veel eerder nog, maar zeker 20xx) dat mensen gratis autos en keukens bij hun flatje aanboden. En zelfs toen kregen ze de toko niet verkocht.
Ja, bij supermarkten heb je dat ook, allemaal schapen die hetzelfde doen: boodschappen kopen zodat ze eten op tafel hebben.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Crisis of geen crisis je merkt toch vooral dat de huizenmarkt een grote kudde schapen is (inclusief ikzelf) die allemaal hetzelfde doen en zo golvend allemaal kleine selfforfilling profecies zijn, binnen de grenzen van de huidige hypotheekrentes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |