abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210168286
Ik heb een kleine doch vervelende terugkerende lekkage in onze douchebak: water wat van de deur loopt, loopt aan de verkeerde van het randje (dus aan de buitenkant). Steeds plasje water op de vloer.
Is een huurwoning, dus ga de boel niet vervangen (en verhuurder ook niet).
Nu zie ik wel een oplossing in een rubberen strip bijplaatsen, maar waar vind ik het juiste materiaal.
Ik zoek dus een rubberen strip van ongeveer 5 x 30 cm (of op maat te knippen). Van het zelfde materiaal wat je vaker ziet rond flexibele afdichtingen (want deur beweegt natuurlijk).
Iemand ideeën waar te zoeken? Hen alle bouwmarkten (incl Hornbach) om de hoek.
pi_210171565
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 10:41 schreef Piles het volgende:
Ik heb een kleine doch vervelende terugkerende lekkage in onze douchebak: water wat van de deur loopt, loopt aan de verkeerde van het randje (dus aan de buitenkant). Steeds plasje water op de vloer.
Is een huurwoning, dus ga de boel niet vervangen (en verhuurder ook niet).
Nu zie ik wel een oplossing in een rubberen strip bijplaatsen, maar waar vind ik het juiste materiaal.
Ik zoek dus een rubberen strip van ongeveer 5 x 30 cm (of op maat te knippen). Van het zelfde materiaal wat je vaker ziet rond flexibele afdichtingen (want deur beweegt natuurlijk).
Iemand ideeën waar te zoeken? Hen alle bouwmarkten (incl Hornbach) om de hoek.
Gewoon rubberen deurstrips bedoel je voor douche deuren?
Ik kon ook niet vinden wat ik zocht maar was geslaagd op amazon. Je kan ze op maat knippen of zagen, belangrijk is dat je weet hoeveel mm het moet afdichten in de hoogte en hoe dik het glas is waar het op komt.
Ik had voorheen een strip met 2 platte flapjes maar door het heen en weer draaien ging dat verbuigen.
Nu heb ik een strip met een soort van holle ronde ruimte/tunnel die duwt tegen de tegels aan. hier geen douche bak maar het idee is hetzelfde.
Voordeel hiervan is dat de holle ruimte nog verder kan induwen dus je mag een paar mm vergissen in meten :P
pi_210370584
Iemand tips hoe je inbus-schroef los kan krijgen waarvan het schroefdraad lam is?Je kunt draaien wat je wil,maar d'r uitkomen doet ie niet.De inbus kop is wel goed.
pi_210370664
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:00 schreef pitboer het volgende:
Iemand tips hoe je inbus-schroef los kan krijgen waarvan het schroefdraad lam is?Je kunt draaien wat je wil,maar d'r uitkomen doet ie niet.De inbus kop is wel goed.
uitboren
  Vis een optie? maandag 21 augustus 2023 @ 19:22:13 #30
70532 loveli
N
pi_210370930
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 19:00 schreef pitboer het volgende:
Welk materiaal zit het in? Is de kop verzonken of steekt het uit?
Kleven met kit o.i.d. of griptang.
crap in = crap out
pi_210371052
Staal in aluminium.Gaat om een kinderzitje.

https://www.bol.com/nl/nl(...)oEAQYDSABEgIl_fD_BwE
  Vis een optie? maandag 21 augustus 2023 @ 19:34:43 #32
70532 loveli
N
pi_210371107

Die lange rechtsonder op de foto? van de onderkant van de bout druk uitoefenen terwijl je draait en hopen dat 'ie draad grijpt.
crap in = crap out
pi_210371117
Waar de schuif ingaat,zit een zwarte bout.
pi_210371127
Die als borg dient.
  Vis een optie? maandag 21 augustus 2023 @ 19:41:39 #35
70532 loveli
N
pi_210371182
Kun je iets onder de kop zetten om hem wat naar boven te drukken?

Of zoals eerder gezegd uitboren.
crap in = crap out
pi_210371244
Zal morgen is even kijken,tot zover bedankt.
pi_210373733
Uitboren zou ik erg voorzichtig mee zijn, heb slechte ervaringen met het uitboren van stalen bouten in aluminium.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:35:03 #38
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210375955
Een kromme schroevendraaier, prybar, mini wringijzer, hoe je het noemen wil, onder de kop van de bout doen zodat je deze omhoog kan forceren en dan losdraaien.

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210383434
Dusssss die schroef he,die dient helemaal niet als borgpin.🤣🤣🤣🤣.
Je kunt het stoeltje er gewoon uitschuiven als je de veiligheidspal uitschuift.🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣.
Gelukkig was de fietsenmaker wel wakker.
Heb dus voor niks 2 jaar lang die schroef erin en uit gehaald.
pi_210494357
Afgelopen zomervakantie heb ik een betonvloertje gestort voor mijn buitenberging. Vloertje van 4x4m, onder afschot zodat die netje meeloopt met de omliggende bestrating. Berging zal niet helemaal overdekt en wind- en waterdicht worden dus eventueel vocht mag gewoon naar beneden lopen. Nou wil ik op die vloer in een U-vorm HSB-wanden plaatsen waar een ventilerende gevel op komt. Om de onderste balk van de HSB een beetje vrij te houden van de vloer wil ik daar een soort kimlaag opmetselen met een dpc-folie tussen kim en hout.
Optie 1 is om die kim bovenkant waterpas te leggen. Wordt de HSB makkelijker van maar de kim niet.
Optie 2 is om de kimlaag gewoon op de vloer te leggen en de HSB aan te passen.

Ik neig nu naar optie 2 want ik ben beter met hout dan met metselen. Maar waar maak ik die kimrand nou het beste/makkelijkste van? Cellenbeton en kalkzandsteen kunnen niet echt heel goed tegen vocht dus dat wordt het niet. Verder wil ik het deel dat wel overdekt wordt voorzien van een sedumdak dus er komt best wat meer gewicht op dan je zou denken bij een standaard berging.
Iemand een goede tip?
pi_210497561
Volgens mij wordt juist kalkzandsteen met een kimvoeg van 20 to 30mm.

In principe kan kalkzandsteen tegen vocht. Sterker: het is in staat vocht op te nemen en gecontroleerd weer af te staan. Je moet er alleen voor zorgen dat je ze niet zeiknat verwerkt, dan gaan ze verkleuren of zweven, dus als het regent moet je ze even afdekken.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_210551900
We hebben zo'n piepschuim bol met sisal touw wat erop geplakt zit. Voor de katten als krabpaal. Nu hebben ze dat touw los gekregen. Iemand advies wat voor lijm ik daar het beste voor kan gebruiken?
pi_210552774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:44 schreef MaximumRush het volgende:
We hebben zo'n piepschuim bol met sisal touw wat erop geplakt zit. Voor de katten als krabpaal. Nu hebben ze dat touw los gekregen. Iemand advies wat voor lijm ik daar het beste voor kan gebruiken?
Wij hebben een paar maanden geleden sisaltouw aan karton vastgemaakt met nietjes. Tot onze verbazing zit het nog steeds vast op de krabpaal terwijl het dagelijks meermaals wordt mishandeld.
Spoilers!
  donderdag 7 september 2023 @ 09:15:33 #44
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_210555819
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 18:44 schreef MaximumRush het volgende:
een nietje of met hot glue.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_210651020
Ben met een handschuurmachine parket aan het schuren. Met schuurpapier uit de Action (Spectrum Sanding disks). Erg lang gaan die schijven niet mee, dus ik vroeg me af of het zin had om een beter (duurder) merk te kopen. Is er schuurpapier dat significant langer scherp blijft?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_210651667
Ik vond zelf nietjes niet veilig,
mochten die loslaten wanneer er een kat aan hangt.
Ik heb hele stukken van grote krabpaal palen met bison lijm ingesmeerd en het touw weer terug er op gedraaid en aangeduwd. Zit als een huis!
  Moderator zaterdag 16 september 2023 @ 15:07:32 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_210651892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:49 schreef crystal_meth het volgende:
Ben met een handschuurmachine parket aan het schuren. Met schuurpapier uit de Action (Spectrum Sanding disks). Erg lang gaan die schijven niet mee, dus ik vroeg me af of het zin had om een beter (duurder) merk te kopen. Is er schuurpapier dat significant langer scherp blijft?
Defineer wat niet lang is..
pi_210684345
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 15:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Defineer wat niet lang is..
"niet lang meegaan" was misschien overdreven, maar het schuren van de eerste tegel (12 x 12 cm) met een nieuwe schijf ging pakweg dubbel zo snel als het schuren van de 5de tegel.

Was mosaiek parket, zoiets dus:
.
De tegels hadden donkere vlekken die vrij diep in het hout (dus onder de vernislaag) zaten, waarschijnlijk heb ik er ooit jodium bevattende vloeistof op gemorst. Moest dus niet alleen de oude vernislaag maar ook een vrij grote hoeveelheid hout verwijderen. ik heb waarschijnlijk 4 of 5 schijven (korrelgrootte 60 en 120) per m² gebruikt. Geen idee of dat normaal of veel is (voor schijven die 0.18¤ per stuk kosten).

nadien een laag gekleurde primer en 4 lagen vernis aangebracht, ziet er nu als nieuw uit.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 20 september 2023 @ 12:23:19 #49
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_210693998
Is het gebruikelijk dat halogeenlampen min of meer tegelijkertijd stuk gaan? Ik heb er 3 in mijn afzuigkap, in het begin was er eentje kapot maar twee weken later waren 'ineens' de beide anderen ook kapot.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 20 september 2023 @ 12:48:28 #50
55693 Radio-silence
Allememachies! Adri-anus toch
pi_210694215
Als ze alle drie tegelijk zijn geplaatst is dat vrij logisch. X aantal uren per lamp die zijn verbruikt. Kan je overigens geen led lampen plaatsen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')