Ik heb de woonkamer/keuken ook laten stucen, maar dat is natuurlijk een dure grap. Ik wil eigenlijk zelf stunten. Ik heb wel twee schuurapparaten staan.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:37 schreef kwiwi het volgende:
Bij ons heeft de stucadoor het eraf geschuurd en opnieuw gestuct (maar wel met professionele apparatuur, niet met een schuurpapiertje uiteraard).
Misschien het juiste gereedschap ergens huren?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:39 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ik heb de woonkamer/keuken ook laten stucen, maar dat is natuurlijk een dure grap. Ik wil eigenlijk zelf stunten. Ik heb wel twee schuurapparaten staan.
Wat is het juiste gereedschap? Bedoel je om zelf te gaan stucen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien het juiste gereedschap ergens huren?
Nee een grote schuurmachine om de sierpleister van de muur te schuren bedoelde ik. Stucen heb ik geen verstand van, we hebben het hele huis door een bedrijf laten doen. Maar als ik zag hoe dat werd gedaan, gaat het heel lastig zijn om dat zelf mooi glad en recht te krijgen. Tenzij je het niet glad wil hebben, dan is het makkelijkerquote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:53 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Wat is het juiste gereedschap? Bedoel je om zelf te gaan stucen?
Ik wil het zeg maar glad genoeg hebben om er een behangetje overheen te doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee een grote schuurmachine om de sierpleister van de muur te schuren bedoelde ik. Stucen heb ik geen verstand van, we hebben het hele huis door een bedrijf laten doen. Maar als ik zag hoe dat werd gedaan, gaat het heel lastig zijn om dat zelf mooi glad en recht te krijgen. Tenzij je het niet glad wil hebben, dan is het makkelijker
Uurtje heb je het onder de knie. Vervolgens het hele huis gedaan.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 10:55 schreef Kreator het volgende:
Zelf stucen moet je niet doen. Dat kun je niet. Zo'n muur gladschuren zou je met wat serieuze schuurmachines wel moeten kunnen.
Nou, nee. Misschien wel als je ervaring hebt als bouwvakker. Maar de gemiddelde huis tuin en keuken klusser kan niet (fatsoenlijk) stuccen, zeker niet glad.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:08 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Uurtje heb je het onder de knie.
Als je met profielen werkt is het best wel mogelijk. Mijn vriendin heeft ons vorige huis gestuced en dat zag er toch strak uit (wel goed schuren op de naden). Het is alleen als amateur heel veel en zwaar werk.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nou, nee. Misschien wel als je ervaring hebt als bouwvakker. Maar de gemiddelde huis tuin en keuken klusser kan niet (fatsoenlijk) stuccen, zeker niet glad.
Je hebt het over stucen van ak platen?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:51 schreef Managarm het volgende:
[..]
Als je met profielen werkt is het best wel mogelijk. Mijn vriendin heeft ons vorige huis gestuced en dat zag er toch strak uit (wel goed schuren op de naden). Het is alleen als amateur heel veel en zwaar werk.
Oeh lastig te zeggen. Er zit een gladde muur onder. Ik denk beton. Ik heb dus ook het idee dat het niet volledig aan de muur is gehecht, omdat het er zo makkelijk afkwam..quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:46 schreef spierbal het volgende:
Zit het op een gipsplaat of beton? Anyway,
Ik had wat mazzel dat het niet 100% meer aan de muur was gehecht, had er destijds spatels achter de laag gekregen en ging er rap af, de delen die nog goed vast zaten had ik met een scherpe beitel los gekregen.
Het is wat kut werk en als je het wil lukt het wel, het is alleen niet in 10 minuten gebeurd.
Trek er gewoon een zaterdagje voor uit.
Als je goed kwaliteitsbehang haalt (dus niet de goedkoopste van de bouwmarkt die zo dun is dat je er doorheen kunt kijken), dan kun je een heel eind komen. Haal ergens 1 rol en ga testen. Weekje laten zitten om na te gaan of er niets dramatisch gebeurt of doorheen schijnt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 11:51 schreef Anneloos het volgende:
Ik wil het zeg maar glad genoeg hebben om er een behangetje overheen te doen.
Ja ik heb goedkoop renovlies 150 gram. Kan ik ook doen, maar stel het schijnt door wat je zegt..quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:13 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Als je goed kwaliteitsbehang haalt (dus niet de goedkoopste van de bouwmarkt die zo dun is dat je er doorheen kunt kijken), dan kun je een heel eind komen. Haal ergens 1 rol en ga testen. Weekje laten zitten om na te gaan of er niets dramatisch gebeurt of doorheen schijnt.
Nee, gewoon een muur met stucprofielen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:08 schreef spierbal het volgende:
[..]
Je hebt het over stucen van ak platen?
Welke naden moest je schuren dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:27 schreef Managarm het volgende:
[..]
Nee, gewoon een muur met stucprofielen.
Mijn vriendin had houten latten als stucprofiel gebruiktquote:
Oow zo.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 22:06 schreef Managarm het volgende:
[..]
Mijn vriendin had houten latten als stucprofiel gebruikt, dus na het weghalen en opvullen moest het iets netter gemaakt worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |