abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210074563
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 13:44 schreef DjVero het volgende:
Hoe krijg je de tandjes (goed) gepoetst van een 1-jarige? Ik heb de grootste moeite daarmee. Of haar tong zit elke keer vreselijk in de weg of ze slikt de tandpasta in één keer door, want lekker...

Of maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit als het niet heel secuur gedaan wordt?
J gaat hier in de houdgreep. En op het moment dat hij niet meer stopt met hard krijsen gaat z’n mondje mooi wijd open en kan ik erbij

Ik geef m wel een 2e tandenborstel en hij mag ook mijn tanden poetsen (of liever gezegd de 2e tandenborstel mijn keel in rammen).

Houdgreep is niet elke dag nodig. Maar als t moet dan wel, ik poets alles grondig
pi_210074640
Grondig poetsen lukt hier niet. Zelfs niet in de houdgreep. Ze krijst de boel bij elkaar en ik heb niet genoeg handen om haar handen, hoofd en benen vast te houden en ook nog te poetsen.
En dan heeft ze redelijk wat tanden om te doen. Met net 17 maanden missen alleen de laatste 4 kiezen nog.
pi_210075053
Wij poetsen eerst en dan mag ze zelf napoetsen. Als er geen tanden doorkomen gaat het doorgaans makkelijk. Soms is het houdgreep werk. Net alles alles gaat het in hier fases. Wat is grondig? doorgaans ziet elke tand wel een borstel. De twee minuten haal ik niet hoor.

Hier missen bij 21 maanden alleen nog twee kiezen rechts.

Hier een mama’s kindje. Vooral bij ziek of drama moet ze weinig van haar vader hebben.
  maandag 31 juli 2023 @ 12:00:57 #54
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_210105117
liggend tussen je benen met hun hoofd soort van op je kruis, dan kun je goed zien wat je doet. ik geef de onze ook altijd iets in zn handen om mee te spelen en hij mag ook zelf even poetsen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_210105590
"Hey jij!"
"Ja, jij daar!"

Roept ze nu naar iedereen die langs de veranda van het huisje loopt. _O-
pi_210105660
Tandenpoetsen doen we nog liggend op het aankleedkussen. Gaat vooralsnog prima maar met tanden is het een stuk makkelijker dan met kiezen dus die houdgreepfase komt vast nog.
pi_210169841
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juli 2023 14:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Goud loopt ook altijd krijsend door de kinderboerderij ja, PIK! PIIIIIIK! PIIIIIKKKK!

Fascinerend dat dat makkelijker is dan "kip" :')

Aambei is wat dat betreft veel logischer O+
[..]
Heb dat zelf nooit zo secuur gedaan, het is vooral wennen aan het ritueel op die jonge leeftijd. Goed poetsen gaat hier eigenlijk pas echt vanaf een jaar of vier en zelfs dan nog met veel strijd. Die van 8 kan het inmiddels wel aardig :+
Zolang ze niet de hele dag door zoetigheid eet zal het wel loslopen ;)
Op zich is het wel logisch dat 'pik' makkelijker is dan 'kip'. Bij 'pik' begin je met een lipklank (de /p/), die kunnen ze motorisch eerder en makkelijker maken dan een keelklank (/k/). Bij 'pik' ga je van voor naar achter, bij 'kip' andersom. :) Hier heeft ze juist meer moeite met van voor naar achter, 'pakken' is al heel lang 'kappen'. :D Nu zegt ze dus heel vaak 'papa kappen', heel grappig als je de context niet zou snappen.
pi_210169868
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2023 12:53 schreef Elleska het volgende:
Tandenpoetsen doen we nog liggend op het aankleedkussen. Gaat vooralsnog prima maar met tanden is het een stuk makkelijker dan met kiezen dus die houdgreepfase komt vast nog.
Hier ook. Een eigen tandenborstel doet ook wonderen. Dan mag ze ondertussen met haar mini-tandenborstel zwaaien en in mijn oog prikken, kan ik met de normale borstel goed poetsen. Even een liedje zingen over haar en haar vriendje werkt goed nu. En idd, aankleedkussen en van onderen benaderen, dan kan ik alles goed zien.
pi_210169915
Ja, hier een bijna-peuter nu. We gaan naar haar verjaardag toewerken. Cadeautjes in tha house, Peppa Pig-ballonnen gekocht. :') 'Aabeitaawt' komt iedere dag nog voorbij. Wat een leventje.

Hier is het momenteel allemaal 'Foof wiw peeje oma' (F. wil met oma spelen) en 'mama, Foof wiw peeje'. Zo werd ze vanmorgen ook wakker. En ze heeft het de hele tijd over onze 'hode auto nou?'. Vermoeiend. :') Vooral dat het 33x herhaald wordt. Maar goed. Ze is nu wel heel leuk. Soms achter het behang-vibes, maar nu ze echt goed kan praten, wordt het wel wat makkelijker in de meeste gevallen. Vanochtend voor het eerst naar de kapper geweest, dat ging ook heel goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Komkommerschijfje op 05-08-2023 13:15:08 ]
pi_210179060
Knappe dame komkommer! Wat is ze groot geworden
Heel erg leuk
pi_210264551
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 13:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, hier een bijna-peuter nu. We gaan naar haar verjaardag toewerken. Cadeautjes in tha house, Peppa Pig-ballonnen gekocht. :') 'Aabeitaawt' komt iedere dag nog voorbij. Wat een leventje.

Hier is het momenteel allemaal 'Foof wiw peeje oma' (F. wil met oma spelen) en 'mama, Foof wiw peeje'. Zo werd ze vanmorgen ook wakker. En ze heeft het de hele tijd over onze 'hode auto nou?'. Vermoeiend. :') Vooral dat het 33x herhaald wordt. Maar goed. Ze is nu wel heel leuk. Soms achter het behang-vibes, maar nu ze echt goed kan praten, wordt het wel wat makkelijker in de meeste gevallen. Vanochtend voor het eerst naar de kapper geweest, dat ging ook heel goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ga je haar geven? Hier wordt ze ook bijna twee.

Alles gaat goed hier. De boel werd wat hectisch na wissel van baan en fok verdween uit mijn leven, en ik uit de OP zie ik. :D Elvie is zo'n heerlijk kind. Zoveel makkelijker dan haar zus. Geen gebruiksaanwijzing, eet en slaapt gewoon. Wel is ze fervent speentjesgebruiker en dat horen we terug in haar spraak. Dus volgende CB ronde eens kijken of we daar iets mee moeten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_210269793
We hebben dit weekend alvast haar feestje. :)
Van ons kreeg ze drie weken geleden al een stepje van de Decathlon, kan ze op steppen tot ze 1,20 meter is. Ze is er al heel behendig op.
Van mijn ouders krijgt ze woensdag (haar echte verjaardag) de schep- en leer ijskar van Vtech. Ook krijgt ze van ons dan nog een schooltasje, ze start de 25e voor het eerst op de voorschool.
Verder heeft ze een magnetenpuzzel, Duplo-dieren, een houten koffiemachine, een spel van Haba, houten boodschapjes, klei en een stickerboek gekregen. :)
pi_210269807
Ze voelt zich helemaal het dametje. Ze snapt al goed wat er gebeurt, dat er 'site' (visite) komt en dat er een 'seesje' (feestje) is. Ik was zelf gisteren jarig, dus dubbel feest. Maar het is gewoon haar hele event, mijn verjaardag is nu toch een ondergeschoven kindje. :p Ze roept heel de tijd dat ze 'bijna tee' is. En blij als ze het kaarsje van de taart uit mag blazen. :D
pi_210287255
Hahaha zo lief! Gefeliciteerd ook met jouw verjaardag!

Wij zitten gelukkig verspreid door het hele jaar, dus iedereen heeft zijn eigen moment.

Leuk hè dat ze dat besef al helemaal hebben. Elvie is dol op 'laatjes (chocola) en haar 'peentje (speentje). De oudste kwam laatst overigens met het eoord oogflabber voor wimper, dus de gekke woorden blijven nog wel even. O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_210289175
Haha, heerlijk. Hier zegt ze 'koepoedee' als ze kroepoek wil. Geen idee hoe dat ontstaan is, maar het is wel aandoenlijk. :D En 'alsjeblieft' is nog 'appesies'.
pi_210297249
Ik lurkte wel eens mee in het baby topic, maar mijn kleine draak is ondertussen een dreumes. Ik heb een vraag voor jullie. Ben al naar de huisarts en de huisartsenpost geweest. Die hebben gekeken maar konden geen bijzonderheden zien. Maar mijn dochter is ziek. Heeft iets onder de leden, maar ik weet niet 100% wat. Artsen vermoeden zesde ziekte/virus. We gaan aankomende nacht waarschijnlijk weer een nacht in dat ze alleen maar huilt. Waar mijn vriend en ik op het moment op vastlopen is hoe we haar moeten kleden.

Haar hoofd is drijfnat van het zweet, haar nekje is oke en haar armen/benen voelen wat frisjes aan. Temperatuur rond de 36 graden. Temperatuur in haar kamer is rond de 25 graden, want de zon staat vanaf de middag op haar kamer. Huisarts en huisartsenpost weten niet zo goed wat het beste is en familie en vrienden weten het ook niet zo goed. Ik hoop dat als we haar misschien goed aan kunnen kleden, dat ze dan misschien toch doorslaapt.

Hebben jullie ideeën?
pi_210297295
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 20:38 schreef WeirdlyWired het volgende:
Ik lurkte wel eens mee in het baby topic, maar mijn kleine draak is ondertussen een dreumes. Ik heb een vraag voor jullie. Ben al naar de huisarts en de huisartsenpost geweest. Die hebben gekeken maar konden geen bijzonderheden zien. Maar mijn dochter is ziek. Heeft iets onder de leden, maar ik weet niet 100% wat. Artsen vermoeden zesde ziekte/virus. We gaan aankomende nacht waarschijnlijk weer een nacht in dat ze alleen maar huilt. Waar mijn vriend en ik op het moment op vastlopen is hoe we haar moeten kleden.

Haar hoofd is drijfnat van het zweet, haar nekje is oke en haar armen/benen voelen wat frisjes aan. Temperatuur rond de 36 graden. Temperatuur in haar kamer is rond de 25 graden, want de zon staat vanaf de middag op haar kamer. Huisarts en huisartsenpost weten niet zo goed wat het beste is en familie en vrienden weten het ook niet zo goed. Ik hoop dat als we haar misschien goed aan kunnen kleden, dat ze dan misschien toch doorslaapt.

Hebben jullie ideeën?
heb je een slaapzak van hydrofielstof? dan zou ik een korte mouwenrompertje doen en een slaapzakje. Als het 25 graden is is dat meer dan zat, en mocht ze koorts krijgen ventileert dat wel voldoende.

veel beterschap/sterkte met de nacht :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_210297582
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2023 20:38 schreef WeirdlyWired het volgende:

Hebben jullie ideeën?
Op de kamer van mijn dochter is het zo'n 26 graden (ondanks gordijnen de hele dag dicht) en zij draagt nu een slaapzak van hydrofielstof (zoiets: https://www.hema.nl/baby/(...)emen-1000031026.html) en romper met spaghettibandjes. Ondanks dat is haar hoofd ook drijfnat van het zweet maar ik denk dat dat vooral door haar haren komt. Rest van haar lijfje voelt wel goed qua temperatuur.
pi_210297647
R wil alles ZELF DOEN inmiddels en ik vind het, vooral met bepaald eten, verschrikkelijk irritant :'). Mijn oudste heeft dat nooit zo gehad dus ik moet er echt een beetje aan wennen merk ik. Ze kan zo ongelooflijk boos worden als ze niet zelf haar lepel mag vasthouden om haar eten vervolgens in haar haren te smeren bijvoorbeeld, wat een figuur :D

Verder is ze wel super leuk en lief. Afgelopen weekend had ik haar opgetild en ze pakte toen ineens met beide handen mijn hoofd vast en gaf me een kus op mijn voorhoofd O+
pi_210297869
Die kusjes die met volle overtuiging gegeven worden zijn zo leuk! O+

Wij zijn nu op vakantie. We wandelen veel en L wil continu zelf lopen en absoluut geen hand. Bij bergpaadjes langs afgronden en snel stromende beken is dat niet te doen. Dus we lijnen haar nu letterlijk aan :X :@ tuigje om en 2 meter lijn. Zo kan ze toch min of meer ‘los’ lopen maar is ze wel veilig. Het ziet er alleen echt niet uit :P

Vindt het wel bizar hoe snel ze al echt afstanden loopt. Ze loopt pas 4 maanden echt los en loopt al zo 2km over ongelijke paden omhoog en omlaag. Haar zus S van net 5 begint letterlijk voor een wandeling al te mopperen dat haar benen moe zijn en of ze in de draagzak mag.
pi_210302162
Ik zwaai af in dit topic. Ik heb sinds vanmorgen 7.22 officieel een peuter qua leeftijd, qua streken en autonomie (Foof wil doen!!!) al bijna een half jaar. :D
Bedankt voor alle dreumes-praat en tot over een (niet al te lange) tijd in het peutertopic. 🥰
pi_210302580
Gefeliciteerd met je F, @Komkommerschijfje! Tot in januari!
pi_210303142
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 11:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik zwaai af in dit topic. Ik heb sinds vanmorgen 7.22 officieel een peuter qua leeftijd, qua streken en autonomie (Foof wil doen!!!) al bijna een half jaar. :D
Bedankt voor alle dreumes-praat en tot over een (niet al te lange) tijd in het peutertopic. 🥰
Gefeliciteerd! Foof geniaal! 😂
pi_210303923
Gefeliciteerd (met) Foof! *O*
  woensdag 16 augustus 2023 @ 14:03:00 #75
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210304466
Gefeliciteerd Komkommer en Foof! O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties