J gaat hier in de houdgreep. En op het moment dat hij niet meer stopt met hard krijsen gaat z’n mondje mooi wijd open en kan ik erbijquote:Op vrijdag 28 juli 2023 13:44 schreef DjVero het volgende:
Hoe krijg je de tandjes (goed) gepoetst van een 1-jarige? Ik heb de grootste moeite daarmee. Of haar tong zit elke keer vreselijk in de weg of ze slikt de tandpasta in één keer door, want lekker...
Of maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit als het niet heel secuur gedaan wordt?
Op zich is het wel logisch dat 'pik' makkelijker is dan 'kip'. Bij 'pik' begin je met een lipklank (de /p/), die kunnen ze motorisch eerder en makkelijker maken dan een keelklank (/k/). Bij 'pik' ga je van voor naar achter, bij 'kip' andersom.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 14:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Goud loopt ook altijd krijsend door de kinderboerderij ja, PIK! PIIIIIIK! PIIIIIKKKK!
Fascinerend dat dat makkelijker is dan "kip"
Aambei is wat dat betreft veel logischer
[..]
Heb dat zelf nooit zo secuur gedaan, het is vooral wennen aan het ritueel op die jonge leeftijd. Goed poetsen gaat hier eigenlijk pas echt vanaf een jaar of vier en zelfs dan nog met veel strijd. Die van 8 kan het inmiddels wel aardig
Zolang ze niet de hele dag door zoetigheid eet zal het wel loslopen
Hier ook. Een eigen tandenborstel doet ook wonderen. Dan mag ze ondertussen met haar mini-tandenborstel zwaaien en in mijn oog prikken, kan ik met de normale borstel goed poetsen. Even een liedje zingen over haar en haar vriendje werkt goed nu. En idd, aankleedkussen en van onderen benaderen, dan kan ik alles goed zien.quote:Op maandag 31 juli 2023 12:53 schreef Elleska het volgende:
Tandenpoetsen doen we nog liggend op het aankleedkussen. Gaat vooralsnog prima maar met tanden is het een stuk makkelijker dan met kiezen dus die houdgreepfase komt vast nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Komkommerschijfje op 05-08-2023 13:15:08 ]
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ja, hier een bijna-peuter nu. We gaan naar haar verjaardag toewerken. Cadeautjes in tha house, Peppa Pig-ballonnen gekocht.'Aabeitaawt' komt iedere dag nog voorbij. Wat een leventje.
Hier is het momenteel allemaal 'Foof wiw peeje oma' (F. wil met oma spelen) en 'mama, Foof wiw peeje'. Zo werd ze vanmorgen ook wakker. En ze heeft het de hele tijd over onze 'hode auto nou?'. Vermoeiend.Vooral dat het 33x herhaald wordt. Maar goed. Ze is nu wel heel leuk. Soms achter het behang-vibes, maar nu ze echt goed kan praten, wordt het wel wat makkelijker in de meeste gevallen. Vanochtend voor het eerst naar de kapper geweest, dat ging ook heel goed.
Wat ga je haar geven? Hier wordt ze ook bijna twee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alles gaat goed hier. De boel werd wat hectisch na wissel van baan en fok verdween uit mijn leven, en ik uit de OP zie ik.Elvie is zo'n heerlijk kind. Zoveel makkelijker dan haar zus. Geen gebruiksaanwijzing, eet en slaapt gewoon. Wel is ze fervent speentjesgebruiker en dat horen we terug in haar spraak. Dus volgende CB ronde eens kijken of we daar iets mee moeten.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
heb je een slaapzak van hydrofielstof? dan zou ik een korte mouwenrompertje doen en een slaapzakje. Als het 25 graden is is dat meer dan zat, en mocht ze koorts krijgen ventileert dat wel voldoende.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:38 schreef WeirdlyWired het volgende:
Ik lurkte wel eens mee in het baby topic, maar mijn kleine draak is ondertussen een dreumes. Ik heb een vraag voor jullie. Ben al naar de huisarts en de huisartsenpost geweest. Die hebben gekeken maar konden geen bijzonderheden zien. Maar mijn dochter is ziek. Heeft iets onder de leden, maar ik weet niet 100% wat. Artsen vermoeden zesde ziekte/virus. We gaan aankomende nacht waarschijnlijk weer een nacht in dat ze alleen maar huilt. Waar mijn vriend en ik op het moment op vastlopen is hoe we haar moeten kleden.
Haar hoofd is drijfnat van het zweet, haar nekje is oke en haar armen/benen voelen wat frisjes aan. Temperatuur rond de 36 graden. Temperatuur in haar kamer is rond de 25 graden, want de zon staat vanaf de middag op haar kamer. Huisarts en huisartsenpost weten niet zo goed wat het beste is en familie en vrienden weten het ook niet zo goed. Ik hoop dat als we haar misschien goed aan kunnen kleden, dat ze dan misschien toch doorslaapt.
Hebben jullie ideeën?
Op de kamer van mijn dochter is het zo'n 26 graden (ondanks gordijnen de hele dag dicht) en zij draagt nu een slaapzak van hydrofielstof (zoiets: https://www.hema.nl/baby/(...)emen-1000031026.html) en romper met spaghettibandjes. Ondanks dat is haar hoofd ook drijfnat van het zweet maar ik denk dat dat vooral door haar haren komt. Rest van haar lijfje voelt wel goed qua temperatuur.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:38 schreef WeirdlyWired het volgende:
Ik lurkte wel eens mee in het baby topic, maar mijn kleine draak is ondertussen een dreumes. Ik heb een vraag voor jullie. Ben al naar de huisarts en de huisartsenpost geweest. Die hebben gekeken maar konden geen bijzonderheden zien. Maar mijn dochter is ziek. Heeft iets onder de leden, maar ik weet niet 100% wat. Artsen vermoeden zesde ziekte/virus. We gaan aankomende nacht waarschijnlijk weer een nacht in dat ze alleen maar huilt. Waar mijn vriend en ik op het moment op vastlopen is hoe we haar moeten kleden.
Haar hoofd is drijfnat van het zweet, haar nekje is oke en haar armen/benen voelen wat frisjes aan. Temperatuur rond de 36 graden. Temperatuur in haar kamer is rond de 25 graden, want de zon staat vanaf de middag op haar kamer. Huisarts en huisartsenpost weten niet zo goed wat het beste is en familie en vrienden weten het ook niet zo goed. Ik hoop dat als we haar misschien goed aan kunnen kleden, dat ze dan misschien toch doorslaapt.
Hebben jullie ideeën?
Gefeliciteerd! Foof geniaal! 😂quote:Op woensdag 16 augustus 2023 11:04 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik zwaai af in dit topic. Ik heb sinds vanmorgen 7.22 officieel een peuter qua leeftijd, qua streken en autonomie (Foof wil doen!!!) al bijna een half jaar.
Bedankt voor alle dreumes-praat en tot over een (niet al te lange) tijd in het peutertopic. 🥰
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |