Wat versta je onder ondernemen?quote:
Nee, ZZP’en bij één opdrachtgever inderdaad.quote:Op zondag 9 juli 2023 01:52 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat versta je onder ondernemen?
Je ZZP optie klinkt meer als "gewoon werken voor een baas voor meer geld maar alles zelf regelen en meer risico" dan echt zelf een bedrijf starten.
Of wil je echt voor meerdere klanten gaan werken?
Dan moet je eens gaan rekenen.quote:Op zondag 9 juli 2023 01:56 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Nee, ZZP’en bij één opdrachtgever inderdaad.
Is dat niet een verkapt dienstverband? Als zelfstandige maar een opdrachtgever hebben.quote:Op zondag 9 juli 2023 01:56 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Dan ben je toch geen zzper?quote:Op zondag 9 juli 2023 01:56 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Is deze opdrachtgever je huidige werkgever?quote:Op zondag 9 juli 2023 01:56 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Van mij? Wat is er mis dan en wat kan er beter. Roepen is makkelijk natuurlijk.quote:Op zondag 9 juli 2023 09:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je rekensommetje klopt voor geen kant voor iemand in finance
nee van TSquote:Op zondag 9 juli 2023 09:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Van mij? Wat is er mis dan en wat kan er beter. Roepen is makkelijk natuurlijk.
Pensioen betaal je overigens meestal deel zelf mee wat een netto effect heeft.
Ik zou ook nog loondoorbetaling bij ziekte meenemen......quote:Op zondag 9 juli 2023 09:43 schreef Ericr het volgende:
Wordt wel erg ruim gerekend. Je krijgt in loondienst circa 50-60% extra boven die 6000 euro en dan ga ik uit van een riante pensioenopbouw.
8,3% zowel voor 13de maand als vakantiegeld
20% vakantiedagen
15-20% pensioen. Ruim maar bij financials zeker mogelijk.
Paar procent voor verzekeringen
Natuurlijk moet je als zzp-er gaan bufferen maar je moet het wel erg bont maken als je van die 8 tot 10k per maand extra niet hetzelfde kan reserveren en alsnog ruim meer overhouden.
Met een auto van de zaak ziet het plaatje er wat anders uit maar die staat hier niet genoemd.
Kom uit een vergelijkbare situatie en met een verdubbeling van mijn nettoloon is er genoeg ruimte voor vakantie, pensioen, verzekeringen en bufferen.
Dit werkt allang niet meer zo.quote:Op zondag 9 juli 2023 08:41 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dat is geen ondernemen he. Verkapt dienstverband. Leuk als de Belastingdienst langs komt
Daarvoor buffer je. Zolang niet aangesproken hoeft dat niet continu natuurlijk.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:27 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik zou ook nog loondoorbetaling bij ziekte meenemen......
Dat is praktisch gezien ook geouwehoer. Veel projecten zoals finance en IT in het bedrijfsleven duren langer dan een jaar, zo niet vele jaren, die gaan echt niet een ZZPer inhuren en nadat die na een half jaar helemaal up and running is die persoon eruit gooien omdat het zou moeten van de belastingdienst.quote:Op zondag 9 juli 2023 10:40 schreef Dusthor92 het volgende:
[..]
Dit werkt allang niet meer zo.
Afgelopen jaar nog een controle gehad hier en alles bleek in orde.
Ze willen er wel strenger op gaan letten maar valt natuurlijk amper te handhaven. Tegelijkertijd, waarom zou je als zzp-er langer dan 2 jaar bij een bedrijf willen hangen?quote:Op zondag 9 juli 2023 11:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dat is praktisch gezien ook geouwehoer. Veel projecten zoals finance en IT in het bedrijfsleven duren langer dan een jaar, zo niet vele jaren, die gaan echt niet een ZZPer inhuren en nadat die na een half jaar helemaal up and running is die persoon eruit gooien omdat het zou moeten van de belastingdienst.
Als de Belastingdienst hier achter komt kun je flink de sjaak zijn. Want dat is een verkapt dienstverband.quote:Op zondag 9 juli 2023 01:56 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |