abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220348487
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 22:46 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Aanstaande vrijdag eerste rijles *O* na 27 jaar auto, en de afgelopen 2 1/2 jaar een Piaggio mp3, is het nu tijd voor het echte motorrijden <3
Succes *O*
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 17:06:33 #252
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350625
@Opzoeknaarvrienden hou je ons op de hoogte? :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220350960
Ik ga mijn motor (Yamaha mt07) verkopen omdat ik voor onbepaalde tijd naar het buitenland ga. Zonde om hem zo lang in de stalling te zetten dus hij gaat weg. Nu zijn er wat schroefjes bij de remschijven een beetje roestig. Iemand enig idee of dat moeilijk is om vervangen? Ik kan me namelijk voorstellen dat dit wel wat met de prijs doet. Voor de rest ziet ie er nog prima uit en 28000 op de teller dus hoop er nog wel rond de 6000 euro voor te krijgen.
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:12:24 #254
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350967
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:10 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga mijn motor (Yamaha mt07) verkopen omdat ik voor onbepaalde tijd naar het buitenland ga. Zonde om hem zo lang in de stalling te zetten dus hij gaat weg. Nu zijn er wat schroefjes bij de remschijven een beetje roestig. Iemand enig idee of dat moeilijk is om vervangen? Ik kan me namelijk voorstellen dat dit wel wat met de prijs doet. Voor de rest ziet ie er nog prima uit en 28000 op de teller dus hoop er nog wel rond de 6000 euro voor te krijgen.
Heb je er recent mee gereden? En hoe een beetje is een beetje?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220350975
Zeker hou ik jullie op de hoogte!
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 18:13:52 #256
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220350978
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:13 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Zeker hou ik jullie op de hoogte!
*O*
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220351478
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Heb je er recent mee gereden? En hoe een beetje is een beetje?
Nu na de winter nog niet. Lijkt vooral de bovenkant van de schroeven.
  Moderator / Redactie FP zondag 15 maart 2026 @ 19:52:35 #258
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220351603
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 19:36 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Nu na de winter nog niet. Lijkt vooral de bovenkant van de schroeven.
Zal wel meevallen dan denk ik.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220357164
@TheStigsDutchCousin heb je al gereden op je nieuwe motor?
  Moderator / Redactie FP maandag 16 maart 2026 @ 14:05:48 #260
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220357217
quote:
99s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:59 schreef Vino_Tinto het volgende:
@:TheStigsDutchCousin heb je al gereden op je nieuwe motor?
2x. En nu mag ik het voorlopig niet meer want beknelde zenuw in nek :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220357224
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
2x. En nu mag ik het voorlopig niet meer want beknelde zenuw in nek :')
Ja dat zei je in een ander topic.
Maar dacht dat het minder was.

Ik ga zaterdag of zondag weer een ritje maken. *O*
  Moderator / Redactie FP maandag 16 maart 2026 @ 14:07:28 #262
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220357229
quote:
99s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:06 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Ja dat zei je in een ander topic.
Maar dacht dat het minder was.

Ik ga zaterdag of zondag weer een ritje maken. *O*
Het gaat wel steeds een beetje beter ja. Ik hoop dat het na volgende week een heel stuk over is. En anders niet.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 17 maart 2026 @ 18:40:20 #263
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_220366518
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 18:10 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga mijn motor (Yamaha mt07) verkopen omdat ik voor onbepaalde tijd naar het buitenland ga. Zonde om hem zo lang in de stalling te zetten dus hij gaat weg. Nu zijn er wat schroefjes bij de remschijven een beetje roestig. Iemand enig idee of dat moeilijk is om vervangen? Ik kan me namelijk voorstellen dat dit wel wat met de prijs doet. Voor de rest ziet ie er nog prima uit en 28000 op de teller dus hoop er nog wel rond de 6000 euro voor te krijgen.
Moeilijk om dezelfde schroefjes te vinden of moeilijk om ze te (de)monteren?
Hier staan onderdelen en tekeningen
https://www.goedhartmotoren.nl/technische-tekeningen/yamaha/mt-07
Wie dit leest is gek
pi_220369864
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 18:40 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]
Moeilijk om dezelfde schroefjes te vinden of moeilijk om ze te (de)monteren?
Hier staan onderdelen en tekeningen
https://www.goedhartmotoren.nl/technische-tekeningen/yamaha/mt-07
Vooral het monteren. Ik ben niet bijzonder technisch aangelegd. Haha
  Moderator / Redactie FP woensdag 18 maart 2026 @ 08:19:19 #265
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220369887
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 08:15 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Vooral het monteren. Ik ben niet bijzonder technisch aangelegd. Haha
Ik ook niet. Ik was allang blij dat ik een lampje kon vervangen van mijn oude Honda 600 CBF AS.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220426137
quote:
Nou, de beloofde update dan :P
Eerste drie lessen staan nu ingepland, ik start zodra het een tikkeltje rustiger is op werk, elke 5-7 dagen een les is mijn idee, en dan na de eerste of tweede les kijken naar de datum voor de AVB. Intussen ook gestart met theorie, is voornamelijk "dit weet ik al, dit is even goed om scherp op te zijn". Theorie wil ik medio / eind april gaan doen. AVB wordt hopelijk medio / eind mei. Dan naar juni toe voor de AVD, en het mooiste zou zijn om voor de 30e juni examen AVD te hebben gehaald, want dan kan ik op vakantie met de wetenschap "bij thuiskomst ga ik voor een motor shoppen" O+
  Moderator / Redactie FP woensdag 25 maart 2026 @ 09:55:59 #267
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220426143
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:53 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Nou, de beloofde update dan :P
Eerste drie lessen staan nu ingepland, ik start zodra het een tikkeltje rustiger is op werk, elke 5-7 dagen een les is mijn idee, en dan na de eerste of tweede les kijken naar de datum voor de AVB. Intussen ook gestart met theorie, is voornamelijk "dit weet ik al, dit is even goed om scherp op te zijn". Theorie wil ik medio / eind april gaan doen. AVB wordt hopelijk medio / eind mei. Dan naar juni toe voor de AVD, en het mooiste zou zijn om voor de 30e juni examen AVD te hebben gehaald, want dan kan ik op vakantie met de wetenschap "bij thuiskomst ga ik voor een motor shoppen" O+
Klinkt goed! Elke week een les is goed. Blijven dingen ook hangen. Theorie is goed om in te stampen :P

Heb je al iets op het oog qua fiets?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220426194
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:55 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Klinkt goed! Elke week een les is goed. Blijven dingen ook hangen. Theorie is goed om in te stampen :P

Heb je al iets op het oog qua fiets?
Mjah, ik vind een tour-bike wel leuk, zoals de Suzuki VL1500 Intruder (rood-zwart-chroom) of Honda Rebel.
Nee hoor, het is geen mid-life-crisis :D _O-
Hoeft niet snel, moet wel comfortabel zijn voor middellange ritten, ik ga er denk ik grotendeels zelfstandig mee op pad (mijn vrouw vindt achterop de Piaggio MP3 al heel erg spannend).
  Moderator / Redactie FP woensdag 25 maart 2026 @ 10:47:55 #269
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220426524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 09:59 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Mjah, ik vind een tour-bike wel leuk, zoals de Suzuki VL1500 Intruder (rood-zwart-chroom) of Honda Rebel.
Nee hoor, het is geen mid-life-crisis :D _O-
Hoeft niet snel, moet wel comfortabel zijn voor middellange ritten, ik ga er denk ik grotendeels zelfstandig mee op pad (mijn vrouw vindt achterop de Piaggio MP3 al heel erg spannend).
Tip van Flip: begin met 600cc, die gaan lekker vlot en zijn niet al te gevoelig. Kan je lekker doorrijden en rustig ervaring opdoen :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Vis een optie? woensdag 25 maart 2026 @ 13:09:52 #270
70532 loveli
N
pi_220427532
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 10:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Tip van Flip: begin met 600cc, die gaan lekker vlot en zijn niet al te gevoelig. Kan je lekker doorrijden en rustig ervaring opdoen :)
Dat zei een collega ook. Z'n hobby is circuitrijden en hij ziet links en rechts mensen op een te zware motor minder plezier hebben met rijden.
crap in = crap out
  Moderator / Redactie FP woensdag 25 maart 2026 @ 13:13:59 #271
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220427561
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:09 schreef loveli het volgende:

[..]
Dat zei een collega ook. Z'n hobby is circuitrijden en hij ziet links en rechts mensen op een te zware motor minder plezier hebben met rijden.
Ik heb 2 motoren gehad die 600cc hadden. Veel plezier mee beleefd en veel ervaring mee opgedaan.

Nu 1340cc :@
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220427770
Fijne tip, dank hiervoor.
CC of PK vind ik niet zo spannend, naam of merk ook niet, t.z.t ga ik rustig wat proefritten maken en dan een weloverwogen keuze doen. Ben 45 en allang niet meer aan het jakkeren. Rustig genieten van de ritten, en dat de motor wel goed mee kan in het verkeer is een pre, maar het hoeft (nog) geen Hayabusa te worden ;)
  Vis een optie? woensdag 25 maart 2026 @ 17:17:08 #273
70532 loveli
N
pi_220429599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:51 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Fijne tip, dank hiervoor.
CC of PK vind ik niet zo spannend, naam of merk ook niet, t.z.t ga ik rustig wat proefritten maken en dan een weloverwogen keuze doen. Ben 45 en allang niet meer aan het jakkeren. Rustig genieten van de ritten, en dat de motor wel goed mee kan in het verkeer is een pre, maar het hoeft (nog) geen Hayabusa te worden ;)
..met verlengde achterbrug.
crap in = crap out
  Moderator / Redactie FP woensdag 25 maart 2026 @ 17:31:08 #274
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220429716
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 17:17 schreef loveli het volgende:

[..]
..met verlengde achterbrug.
Dat is pure verkrachting van een prachtige motor :{w
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie FP woensdag 25 maart 2026 @ 17:31:53 #275
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220429723
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 13:51 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Fijne tip, dank hiervoor.
CC of PK vind ik niet zo spannend, naam of merk ook niet, t.z.t ga ik rustig wat proefritten maken en dan een weloverwogen keuze doen. Ben 45 en allang niet meer aan het jakkeren. Rustig genieten van de ritten, en dat de motor wel goed mee kan in het verkeer is een pre, maar het hoeft (nog) geen Hayabusa te worden ;)
Ik ben 43 maar rijd al lang motor. Dus het kan :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')